Windows loop probleem
Moderator: Moderators
Windows loop probleem
Beste allen,
Iemand misschien een idee hoe ik uit een windows 8.1 update loop kan komen?
Heb een update (herinstallatie van programma's) voor een (verwaarloosde) pc gedaan voor iemand en op gegeven moment
ben ik windows (8.1 dus) zelf gaan updaten. Laptop hele nacht aan laten staan, maar nu blijft deze met de volgende melding komen:
"Fout bij configureren van windows onderdelen. Wijzigingen ongedaan maken, schakel de computer niet uit"
En dat was ik na 24 uur zat en heb de laptop dus uitgezet .... en weer aangezet. Maar dan blijft bovenstaande melding
tevoorschijn komen. Kan de laptop ook niet in 'veilige' modus opstarten.
Iemand een idee zodat ik deze laptop weer werkend krijg? Er is geen opstart-DVD, dit staat op de C-schijf.
Alvast dank!
Mick
Iemand misschien een idee hoe ik uit een windows 8.1 update loop kan komen?
Heb een update (herinstallatie van programma's) voor een (verwaarloosde) pc gedaan voor iemand en op gegeven moment
ben ik windows (8.1 dus) zelf gaan updaten. Laptop hele nacht aan laten staan, maar nu blijft deze met de volgende melding komen:
"Fout bij configureren van windows onderdelen. Wijzigingen ongedaan maken, schakel de computer niet uit"
En dat was ik na 24 uur zat en heb de laptop dus uitgezet .... en weer aangezet. Maar dan blijft bovenstaande melding
tevoorschijn komen. Kan de laptop ook niet in 'veilige' modus opstarten.
Iemand een idee zodat ik deze laptop weer werkend krijg? Er is geen opstart-DVD, dit staat op de C-schijf.
Alvast dank!
Mick
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Re: Windows loop probleem
Lijkt erop dat ie zich in een update verslikt, maar dat wist je al.
Heb helaas geen tijd.
Iemand?
Heb helaas geen tijd.
Iemand?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
- Doppelgänger
- Bevlogen
Als je niet in veilige modus kunt starten, zou je alleen nog wat in de BIOS kunnen proberen. Het enige wat ik kan bedenken is het aanpassen van de IOMMU-setting, als je die hebt (weet niet uit mijn hoofd waar die precies staat in de BIOS-settings). Die stond bij mij op disabled, waardoor het downloaden van Windows updates bleef hangen. Had specifiek met het moederbord te maken.
Wat jij hebt klinkt als een ander probleem, maar je kunt het allicht proberen.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Zelfs in de bios komen is een probleem! Zit er niet een soort van harde resetknop op een laptop? Helaas ben ik dan uiteraard alles kwijt...Doppelgänger schreef:Als je niet in veilige modus kunt starten, zou je alleen nog wat in de BIOS kunnen proberen. Het enige wat ik kan bedenken is het aanpassen van de IOMMU-setting, als je die hebt (weet niet uit mijn hoofd waar die precies staat in de BIOS-settings). Die stond bij mij op disabled, waardoor het downloaden van Windows updates bleef hangen. Had specifiek met het moederbord te maken.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Doppelgänger
- Bevlogen
Heb je je harde schijf opgedeeld in partities? Ik heb altijd een partitie voor software en een aparte partitie voor bestanden. Als het besturingssysteem crasht, hoef je alleen de softwarepartitie te formatteren en ben je je bestanden niet kwijt.
Zo niet - en als je geen backup van je bestanden hebt - dan zou ik de harde schijf uit je laptop halen en die op een pc aansluiten, zodat je je bestanden kunt overzetten. Pas daarna opnieuw Windows installeren.
Edit: Wat jij hebt klinkt als deze bug. Kun je iets met een van de aangedragen oplossingen?
Zo niet - en als je geen backup van je bestanden hebt - dan zou ik de harde schijf uit je laptop halen en die op een pc aansluiten, zodat je je bestanden kunt overzetten. Pas daarna opnieuw Windows installeren.
Edit: Wat jij hebt klinkt als deze bug. Kun je iets met een van de aangedragen oplossingen?
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Geen partities, slechts "C"
Maar herinstalleren? Ook dat is denk ik een probleem als je alleen maar (bij aanzetten)

ziet.
Maar herinstalleren? Ook dat is denk ik een probleem als je alleen maar (bij aanzetten)

ziet.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Doppelgänger
- Bevlogen
Kun je een opstartbare Windows 8.1 CD of USB-stick maken op een andere pc? Of kom je dan ook niet door dat scherm heen? Het lijkt me dat je zelfs in dit geval op z'n minst in de BIOS moet kunnen komen, voordat het besturingssysteem gestart wordt. F8 of F12 of Delete werkt ook niet? Krijg je meteen dit scherm te zien en helemaal geen zwart opstartscherm met tekst voordat deze melding in beeld komt?
Exact. Dat is het probleem. Ik laat m nu een tijd uitstaan en probeer m nogmaals op te starten, maar vrees het ergste...Doppelgänger schreef:Krijg je meteen dit scherm te zien en helemaal geen zwart opstartscherm met tekst voordat deze melding in beeld komt?
(heb dit nog nooit met windows gehad!)
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Doppelgänger
- Bevlogen
Tja, dan kun je je bestanden alleen nog redden door de harde schijf uit je laptop te halen en die aan je pc te koppelen met een SATA-kabel of een HD dock. Dat lijkt me tevens de enige manier om de schijf te kunnen formatteren.
Dank voor deze wat rigoureuze maatregel. Ik zal er een techneutje bijhalen om dit voor elkaar te krijgen. Ben zelf niet zo handig met harde schrijven uit laptops halen.Doppelgänger schreef:Tja, dan kun je je bestanden alleen nog redden door de harde schijf uit je laptop te halen en die aan je pc te koppelen met een SATA-kabel of een HD dock. Dat lijkt me tevens de enige manier om de schijf te kunnen formatteren.
Dank voor je input.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Het zal het wel niet zijn maar ik wil het niet over het hoofd zien, bij een andere FT-er was dat de oplossing.
Heb je misschien een externe harde schijf aangesloten?
Zo ja, ontkoppel deze en andere overbodige usb apparaten.
@Doppelgänger
Met een linux live cd/usb stick de data die op windows staat naar een externe hd kopiëren?
Dan hoef je niet te gaan sleutelen.
Heb je misschien een externe harde schijf aangesloten?
Zo ja, ontkoppel deze en andere overbodige usb apparaten.
@Doppelgänger
Met een linux live cd/usb stick de data die op windows staat naar een externe hd kopiëren?
Dan hoef je niet te gaan sleutelen.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Zelf ook wel eens zoiets gehad maar gewoon een usb met herstel optie laten opstarten vanuit bios
kies dan in bios voor eerste start optie USB en maak een bootUSB op een andere computer , wel met dezelfde windows versie...
kies dan in bios voor eerste start optie USB en maak een bootUSB op een andere computer , wel met dezelfde windows versie...
Martim Cymbron -
Bij sommige laptops kun je vrijwel direct na het aanzetten op F12 drukken om in een bootmenu te komen.
Je kunt dan meestal kiezen om op te starten vanaf usb.
Met een linux-stickje kun je de HD dan opnieuw inrichten.
Vaak moet je direct na de opstart wel meerdere keren achtereen op F12 drukken om in dat menu te komen.
Je kunt dan meestal kiezen om op te starten vanaf usb.
Met een linux-stickje kun je de HD dan opnieuw inrichten.
Vaak moet je direct na de opstart wel meerdere keren achtereen op F12 drukken om in dat menu te komen.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
F8
F12
Delete
Niets werkt. Hij blijft opkomen met de originele foutmelding. En nu kan ik windows zelf wel bereiken maar zelfs die blijven in een loop hangen. Zal wel weer niet compatible zijn met firefox.....ZUCHT!
Maar...... via chrome: Ze bellen a.s. woensdag (eerder was geen optie) terug.
F12
Delete
Niets werkt. Hij blijft opkomen met de originele foutmelding. En nu kan ik windows zelf wel bereiken maar zelfs die blijven in een loop hangen. Zal wel weer niet compatible zijn met firefox.....ZUCHT!
Maar...... via chrome: Ze bellen a.s. woensdag (eerder was geen optie) terug.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
je kan wel met je computer op internet?
Probeer systeem herstel ?
Probeer systeem herstel ?
Martim Cymbron -