2e en 3e generatie moslims, integratie en nieuwkomers.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Labyrint
Diehard

Re: 2e en 3e generatie moslims, integratie en nieuwkomers.

Bericht door Labyrint » 15 apr 2017 14:09

Jagang schreef:Het is mij niet meer duidelijk waarover ik hier nog wel en niet kan posten. Ik mijd het topic verder.
Dit topic gaat over 2e en 3e generatie moslims. Die al dan niet goed integreren. Het is een speciaal nieuw topic daarvoor. De PVDA heeft de komst van gastarbeiders eind jaren 60 flink aangemoedigd. Ik las dat grote bedrijven goedkope werkkrachten wilden. Dat was de reden. Dus de bekende verwijtende slogan dat ze hier naartoe zijn gehaald omdat "wij het vuile werk niet wilden doen" zijn onzin.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 16 apr 2017 05:32

Labyrint schreef:
Jagang schreef:Het is mij niet meer duidelijk waarover ik hier nog wel en niet kan posten. Ik mijd het topic verder.
Dit topic gaat over 2e en 3e generatie moslims. Die al dan niet goed integreren. Het is een speciaal nieuw topic daarvoor. De PVDA heeft de komst van gastarbeiders eind jaren 60 flink aangemoedigd. Ik las dat grote bedrijven goedkope werkkrachten wilden. Dat was de reden. Dus de bekende verwijtende slogan dat ze hier naartoe zijn gehaald omdat "wij het vuile werk niet wilden doen" zijn onzin.
Het is een zeer eenzijdige visie om de PvdA hier als enige te noemen. In de praktijk hebben alle partijen hieraan bijgedragen, uitgezonderd de CPN. ZIe dit artikel op Sargasso
Ik wens u alle goeds

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 16 apr 2017 15:11

Tja, dat wordt de PvdA steeds aangedragen, terwijl het de VVD was, die dat aanmoedigde. De PvdA was tegen, in navolging van de vakbonden, die in het algemeen ook links waren. Het was "eigen arbeiders eerst".
Ik ben van mening dat iedereen dient te kunnen wonen waar hij of zij wil wonen.
Is een aardige gedachte, die ik wel vaker tegenkom en ikzelf ook wel eens denk. Maar als ik doordenk, kom ik er toch niet goed uit.
Wie zorgt voor de huisvesting, de banen. Wie betaalt alles als er te weinig banen zijn. Waar moeten ze wonen als er onvoldoende woonruimte is. Wat doen we met hun 'landsvreemde' cultuur, die ze willen behouden waar die botst met "de onze".
Laten we wel wezen, als we immigratie vrij laten, krijgen we een enorme toevloed uit Afrikaanse, islamitische en misschien ook Oost-Europese landen. Waarna gezinshereniging, trouwen met partners uit die landen, dus nog meer monden te voeden en 2de en 3de generatiërs. En kom nu niet aan, dat hier geld genoeg is (om uit te delen).

In landen als Australië en Nieuw-Zeeland kom je pas in als je een "job-offer" hebt voor één van de banen die op de lijst staan van banen waarvoor een arbeiders tekort is.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

GROBBO

Bericht door GROBBO » 27 apr 2017 21:14

In het kader van deze discussie is onderstaand artikel in het AD vandaag wel interessant.

http://www.ad.nl/binnenland/stop-massa- ... ~aae4b1cb/" onclick="window.open(this.href);return false;

In het stuk opmerkelijke uitspraken over het opinieklimaat in de academische wereld.

.."willen bijvoorbeeld niet dat je dingen blootlegt die extreem-rechts in de kaart kunnen spelen of waarmee ‘slachtoffers’ – want zo worden immigranten gezien – kunnen worden gestigmatiseerd."

.."kennis niet op waarheid beoordeelt, maar op de mogelijke politieke en morele gevolgen er van. In hun wereld ben je links, of je houdt je mond."

Academische sensuur?

Fish
Moderator

Re: (Asielzoekers) Toelaten of niet? Moralistisch gezien....

Bericht door Fish » 27 apr 2017 23:13

Labyrint schreef:
lanier schreef:Waren er toen ook geradicaliseerde moslims die aanslagen pleegden?
Nee maar nu wel he? Kennelijk is er iets grandioos mis met de integratie.
Je bedoeld de moord op Theo van Gogh? Tot nu toe een uitzondering toch?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Labyrint
Diehard

Bericht door Labyrint » 16 sep 2018 12:38

Ik moest even zoeken naar een plek om dit bericht te plaatsen. Maar ik denk dat het hier past bij integratie en nieuwkomers.

Pieter van Vollenhoven Re-Tweette dit bericht op zijn Twitter -- https://twitter.com/Michael_Heaver/stat ... 4555677696 — en vond het "verschrikkelijk". En dat is het. Maar meestal helpt dat niet heel veel. Iets ‘verschrikkelijk’ vinden. Of “geschokt reageren”, of met ‘afschuw’. Het lijkt mij onvoldoende. Het is dagelijkse kost. En het verergert. Ik hoop dat Pieter van Vollenhoven nog wat vaker op zijn Twitter op de juiste bronnen klikt inplaats van ernaast en eens stevig met George Soros gaat praten. Of met de gestoorde Guy Verhofstadt. De schaapjes-politie is het respect (en dus het gezag) al jaren kwijt. En eerlijk is eerlijk. Wie zijn wij om dit niet samen met Pieter van Vollenhoven even verschrikkelijk te durven vinden op Freethinker waar we samen natuurlijk niet weg-kijken. Toch?
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 16 sep 2018 16:53

Tsja, als je alleen maar naar de doden door terrorisme kijkt en niet ook naar de zwaar mishandelden door terrorisme dan krijg je een te beperkt beeld van het geheel.

Maar het zou inderdaad kunnen zijn dat de politie in bepaalde regio's nu al tamelijk machteloos staat als je beschermd dient te worden tegen groepen van dit soort lieden. En natuurlijk zullen politiemensen ook hun eigen veiligheid in acht willen nemen. Wat dit voor de toekomst gaat betekenen is moeilijk te zeggen, maar we kunnen daar natuurlijk wel naar raden.
Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 17 sep 2018 03:00

Terrorisme is feitelijk - in elk geval in Nederland - het minste probleem met de integratie van nieuwkomers. Het is zeker niet het gevolg van wat de Nederlandse overheid heeft gedaan (uitzondering: de Molukse aanslagen). Terreuraanslagen door Moslims zijn in feite een recent verschijnsel en vinden vooral in Moslimlanden (Iraq!) plaats, zij het aangewakkerd door botsingen met het machtige westen. Met name zelfmoordaanslagen kwamen voor 1980 niet of nauwelijks voor, en werden toen zelfs als onislamtisch beschouwd. Problemen met etnische immigrantengroepen zijn al iets recenter en zijn voornamelijk toegenomen door de grotere mobiliteit in de wereld. Vóór de 2e wereldoorlog, genoten bijna alleen de Westeuropeanen voldoende mobiliteit. Nu kan bijna iedereen ooit naar een ander continent. De problemen zijn dus het gevolg van de vooruitgang.
Ik wens u alle goeds

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 17 sep 2018 04:43

Peter van Velzen schreef:
17 sep 2018 03:00
(uitzondering: de Molukse aanslagen).
Ik heb een Molukse collega gehad.
Toen ik ontslag nam en naar China vertrok gaf hij me als afscheidscadeau het boek Het verdriet van Ambon en vertelde hij me één van de daders geweest te zijn van de treinkaping bij de Punt. Heftig en tergend pijnlijk verhaal.
Meer dan twintig jaar gewerkt daar, nooit geweten. Door dat boek ben ik wel anders naar integratie, terrorisme e.d. gaan kijken.
Wie is dader, wie is slachtoffer? Wie is aanvaller, wie is verdediger? Wie is de kat in het nauw en wat doet die? Wat is schuld en hoeveel is samenloop van omstandigheden?
Hoeveel veerkracht hebben mensen? Hoeveel kan een mens hebben alvorens het tot een explosieve uitbarsting komt? Hoe kun je dat voor zijn?
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

Labyrint
Diehard

Bericht door Labyrint » 17 sep 2018 05:40

Oh. Gaat het over terrorisme? Ik dacht zelf aan de volkomen mislukte integratie en dis respect voor wet en gezag in onze (grote) steden toen ik mijn bericht plaatste. In achteraf dorpen loopt men verstandelijk inzake het immigratie probleem een behoorlijk stuk achter. Een jaar of 30 schat ik.

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 17 sep 2018 10:40

Labyrint schreef:
16 sep 2018 12:38
Ik moest even zoeken naar een plek om dit bericht te plaatsen. Maar ik denk dat het hier past bij integratie en nieuwkomers.

Pieter van Vollenhoven Re-Tweette dit bericht op zijn Twitter -- https://twitter.com/Michael_Heaver/stat ... 4555677696 — en vond het "verschrikkelijk". En dat is het. Maar meestal helpt dat niet heel veel. Iets ‘verschrikkelijk’ vinden. Of “geschokt reageren”, of met ‘afschuw’. Het lijkt mij onvoldoende. Het is dagelijkse kost. En het verergert. Ik hoop dat Pieter van Vollenhoven nog wat vaker op zijn Twitter op de juiste bronnen klikt inplaats van ernaast en eens stevig met George Soros gaat praten. Of met de gestoorde Guy Verhofstadt. De schaapjes-politie is het respect (en dus het gezag) al jaren kwijt. En eerlijk is eerlijk. Wie zijn wij om dit niet samen met Pieter van Vollenhoven even verschrikkelijk te durven vinden op Freethinker waar we samen natuurlijk niet weg-kijken. Toch?
Waarop baseer jij je eigenlijk om te besluiten dat geval op twitter iets met het onderwerp te maken heeft? Zijn dit tweede of derde generatie moslims, zijn dit nieuwkomers, is dit een probleem van integratie? hoe zie je dat?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Labyrint
Diehard

Bericht door Labyrint » 17 sep 2018 17:28

Als het bericht volgens jou niet in dit onderwerp bij ‘integratie en nieuwkomers’ past (want ik weet op mijn beurt weer niet hoe “jij het ziet” dan kun je het bericht elders herplaatsen wat mij betreft. En ik heb een vraag: Wat is er mis met beelden van Twitter? Vallen filmpjes van YouTube wel in de smaak? Dan ga ik daar wel even kijken. Er is ook daar, vanonder de steen vandaan, genoeg te vinden over het onderwerp “mislukte integratie” in geheel Europa.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 17 sep 2018 20:06

Labyrint schreef:
17 sep 2018 05:40
In achteraf dorpen loopt men verstandelijk inzake het immigratie probleem een behoorlijk stuk achter. Een jaar of 30 schat ik.
Ik woon dan niet precies in een achteraf dorp maar vraag mij toch af wat je nu eigenlijk bedoeld met bovenstaande? Heb je voorbeelden?

Labyrint
Diehard

Bericht door Labyrint » 17 sep 2018 20:57

Het verschil tussen de grote steden en dorpen. Barneveld vs Rotterdam bijvoorbeeld. Of zijn daar in Barneveld nu ook al multi-culti probleem wijken? Dat gaat al snel dan.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 17 sep 2018 22:41

Labyrint schreef:
17 sep 2018 20:57
Het verschil tussen de grote steden en dorpen. Barneveld vs Rotterdam bijvoorbeeld. Of zijn daar in Barneveld nu ook al multi-culti probleem wijken? Dat gaat al snel dan.
Men loopt daar verstandelijk achter volgens jou, geef daar eens een voorbeeld van?

Plaats reactie