De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

BdO
Forum fan

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door BdO » 27 jun 2020 09:54

Rereformed schreef:
27 jun 2020 09:27
21 juni: 26.000 meldingen van nieuwe coronagevallen
22 juni: 31.500
23 juni: 36.000
24 juni: 38.400
25 juni: 40.200 (absoluut record aantal meldingen op één dag, vorige recorddag lag al twee maanden in het verleden)
26 juni: 47.300 (absoluut record aantal meldingen op één dag)

De volslagen krankjorem reaktie van Trump: https://www.youtube.com/watch?v=KP44tlyhT34
"We are making a lot of progress with the whole situation that came in from a place called China. But we have a little work to do and will get it done. We are having some very good numbers coming out in terms of the come back of our nation and it's going very rapidly and it's going to be very good."
De nonverbale communicatie in hoe dat bundeltje A4-tjes telkens herschikt wordt zegt het ook wel.
Rereformed schreef:
27 jun 2020 09:27
De vicepresident was al even wereldvreemd en sprak enkel uit wat de president wil horen:
"We have now seen a precipitous rise in covid-19 cases accross the south... The reality is that we are now in a much better place. We have saved lives, we did slow the spread, we flattened the curve."
Dan begrijp je meteen waarom onafhankelijke media de vijand is: daarbij zou het wel eens kunnen opvallen dat je je overal uit probeert te liegen.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 27 jun 2020 10:11

BdO schreef:
27 jun 2020 09:54
Dan begrijp je meteen waarom onafhankelijke media de vijand is: daarbij zou het wel eens kunnen opvallen dat je je overal uit probeert te liegen.
Ik ben even bij Fox komen kijken. De piek in nieuwe coronagevallen in de VS hebben ze ook daar geconstateerd. Volgt een interview met de minister van gezondheid, Azar:

Vraag: What's your plan?

Antwoord: "We are working aggressively. It is important for people to know: this is a localized situation, the counties that are in hotspots are 3% of all American counties. Some of the rise in cases is due to increased testing."
Born OK the first time

BdO
Forum fan

Bericht door BdO » 27 jun 2020 13:46

Rereformed schreef:
27 jun 2020 10:11
BdO schreef:
27 jun 2020 09:54
Ik ben even bij Fox komen kijken. De piek in nieuwe coronagevallen in de VS hebben ze ook daar geconstateerd. Volgt een interview met de minister van gezondheid, Azar:

Vraag: What's your plan?

Antwoord: "We are working aggressively. It is important for people to know: this is a localized situation, the counties that are in hotspots are 3% of all American counties. Some of the rise in cases is due to increased testing."
De werkelijkheid gaat dit soort smoesjes vanzelf inhalen.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 28 jun 2020 02:00

Op de vraag of Trump met de bijeenkomsten in Tulsa(6200) en Phoenix(3000) het niet nog erger maakt, antwoordde Pence met ""We hebbenvrijheid van meningsuiting", maar durfde dus zelf geen mening te uiten!
Ik wens u alle goeds

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 28 jun 2020 06:49

Kunnen we zo zoetjes aan na deze eerste termijn niet gewoon de conclusie trekken dat Trump een blamage voor de gehele wereldbevolking is gebleken. In presidentieel opzicht dan. Wat hij met zijn andere imperium allemaal uitgespookt heeft heeft minder trieste gevolgen gehad denk ik.
En om dat in zijn eigen termen te doen:
The most greatest blamage ever!
Want het kost iedereen hier ook de grootste moeite Trumps positieve bijdragen aan de gemeenschap te benoemen.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 28 jun 2020 07:26

dikkemick schreef:
28 jun 2020 06:49
Kunnen we zo zoetjes aan na deze eerste termijn niet gewoon de conclusie trekken dat Trump een blamage voor de gehele wereldbevolking is gebleken. In presidentieel opzicht dan. Wat hij met zijn andere imperium allemaal uitgespookt heeft heeft minder trieste gevolgen gehad denk ik.
En om dat in zijn eigen termen te doen:
The most greatest blamage ever!
Want het kost iedereen hier ook de grootste moeite Trumps positieve bijdragen aan de gemeenschap te benoemen.
Hier iemand die het beter kan formuleren. Overtreft bovendien zelfs mij en Peter in uitgesprokenheid!

Trump Is the Worst Criminal in History
Chomsky Likens #NeverBiden to Nazi Enablers

Ik zal er voor hoeden niet te eenzijdig over te komen. Voor de mensen die van nuance houden, en inderdaad, zaken moeten in balans worden gehouden, hier het tegenargument:

Trump: I'm A "Perfect Person"
Born OK the first time

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 28 jun 2020 12:25

En toch maakt Trump weer grote kans om te worden herkozen:
https://www.dewereldmorgen.be/artikel/2 ... erkiezing/

Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand » 28 jun 2020 13:01

Een deel van dit hele drama ligt voor een deel bij de Democraten. Waarom komen die niet met een meer geschikte kandidaat op de proppen? De burger van de VS verdient een goede keuzemogelijkheid. Het politieke systeem is blijkbaar vatbaar voor de mogelijkheid verschrikkelijk incompetente mensen als presidentskandidaten te kunnen presenteren. Maar ja, hoe verander je een politiek systeem?
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 28 jun 2020 15:19

Boerenverstand schreef:
28 jun 2020 13:01
Een deel van dit hele drama ligt voor een deel bij de Democraten. Waarom komen die niet met een meer geschikte kandidaat op de proppen? De burger van de VS verdient een goede keuzemogelijkheid. Het politieke systeem is blijkbaar vatbaar voor de mogelijkheid verschrikkelijk incompetente mensen als presidentskandidaten te kunnen presenteren. Maar ja, hoe verander je een politiek systeem?
Er zijn in principe 2 mogelijkheden, Via actie in voldoende (34 geloof ik) staten kan de grondwet op em conventie geamendeerd worden welk amendement vervolgens weer door 34 staten moet worden goedgekeurd. Of men moet voldoende mensen in het huis van afgevaardigden en de senaat kiezen om in beide huizen een 2/3 meerderheid te krijgen. (want de incompetente president zal anders een veto uitspreken). Maar daar wordt men veel ,meer door de leiding van de grote partijen en hun sponsoren (bedrijfsleven) dwars gezeten.
Ik wens u alle goeds

Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand » 28 jun 2020 15:36

Peter van Velzen schreef:
28 jun 2020 15:19
Er zijn in principe 2 mogelijkheden, Via actie in voldoende (34 geloof ik) staten kan de grondwet op em conventie geamendeerd worden welk amendement vervolgens weer door 34 staten moet worden goedgekeurd. Of men moet voldoende mensen in het huis van afgevaardigden en de senaat kiezen om in beide huizen een 2/3 meerderheid te krijgen. (want de incompetente president zal anders een veto uitspreken). Maar daar wordt men veel ,meer door de leiding van de grote partijen en hun sponsoren (bedrijfsleven) dwars gezeten.
Dat is het nu, het is vreselijk moeilijk om op deze schaal dingen anders te regelen die al zo vast en verankerd liggen. Daarbij, zoals jij al zegt, speelt het geld een enorme rol. Ik ben hier pessimistisch over. Maar dat heb ik ook al bij politiek in eigen land. :)
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 28 jun 2020 18:14

Boerenverstand schreef:
28 jun 2020 13:01
Het is onbegrijpelijk dat de Democraten nauwelijks een fatsoenlijke kandidaat naar voren kunnen schuiven. Toen ik het hoorde van Biden stond ik niet direct te juichen.

BdO
Forum fan

Bericht door BdO » 28 jun 2020 20:51

lanier schreef:
28 jun 2020 12:25
Die afsluiter is wel raak:
Oud-president Jimmy Carter (1977-1981) richtte na zijn politieke loopbaan het Carter Center op dat ondermeer verkiezingen monitort in derdewereldlanden. Een journalist vroeg hem ooit waarom hij dat ook niet deed in de VS zelf. Zijn antwoord was kort: “Dat heeft geen zin. Het Amerikaans verkiezingssysteem beantwoordt niet aan de basisnormen van eerlijke en transparante verkiezingen.”

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 30 jun 2020 08:25

lanier schreef:
Hoewel dit artikel serieuze zaken aansnijdt, lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat Trump herkozen zal worden en is "grote" kans op herverkiezing in ieder geval vreselijk overdreven. Het feit dat Biden praktisch onzichtbaar is is geenszins een minpunt voor hem. Ten eerste is het waar iedereen naar verlangt: een president waar je het niet iedere dag over moet hebben. Ten tweede kan Trump maar weinig op hem inbijten. Ten derde is Biden de figuur die stemmen van enigszins verontruste Republikeinen kan krijgen. En ten vierde is Trump zelf de beste stemmenvergaarder voor de oppositie, zoals ook alle fameuze reclamespotjes van de Lincoln Project (republikeinen die zich tegen Trump verzetten) opnieuw en opnieuw heel effectief laten zien. Bijvoorbeeld hier. In een vorige bijdrage verbaasde ik me over zijn doen en laten: "Waarom Trump zijn best doet om steeds de allerslechtste keuzes te maken blijft een raadsel. Wat hij doet of zegt is alsof het door iemand gedaan wordt die graag wil dat hij de verkiezingen verliest." Nota bene nog dezelfde dag hoorde ik Joe Scarborough in zijn Morning Joe programma zich erover verbazen, en begon hij te speculeren dat Trump zich in augustus misschien zal terugtrekken uit de race. Een dag later begon men zelfs op Fox te speculeren over een mogelijk terugtrekken van Trump. Zelfs volgens Fox opinieonderzoeken heeft Biden een 14% voorsprong. De voorsprong is zo groot dat die in geen enkele presidentverkiezing zo groot is geweest als nu. Nu begint men overal erover te speculeren: https://www.youtube.com/watch?v=61CH_E1ObRc
En wat doet Trump? Ten eerste kondigt hij iedere dag al zijn ondergang aan door dagelijks zijn toehoorders te vertellen dat de komende presidentsverkiezingen door de democraten op nooit geziene wijze vervalst zullen worden. Dat laat zijn eigen defaitisme zien. Voorts gaat geen dag voorbij of het nieuws geeft weer nieuwe aanleiding om hem kansloos te maken. Gisteren kwam het bericht dat Trump een racistische tweet her-tweette, en dat Poetin de Afgaanse Taliban met geld beloont voor iedere Amerikaanse soldaat die ze te grazen kunnen nemen, maar Trump er geen enkele aktie tegen heeft ondernomen. En vandaag het nieuws dat Israel waarschijnlijk morgen 30% van de Westbank annexeert, als gevolg van het feit dat Trump hen deze gouden gelegenheid schenkt dit te doen. Wie anders dan een extremist of volledig ingekapselde cultusvolgeling kan deze capriolen bewonderen?
Trump maakt naar het mij toeschijnt geen kans.
Born OK the first time

BdO
Forum fan

Bericht door BdO » 01 jul 2020 18:41

Rereformed schreef:
30 jun 2020 08:25
lanier schreef:
Hoewel dit artikel serieuze zaken aansnijdt, lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat Trump herkozen zal worden en is "grote" kans op herverkiezing in ieder geval vreselijk overdreven. Het feit dat Biden praktisch onzichtbaar is is geenszins een minpunt voor hem. Ten eerste is het waar iedereen naar verlangt: een president waar je het niet iedere dag over moet hebben. Ten tweede kan Trump maar weinig op hem inbijten. Ten derde is Biden de figuur die stemmen van enigszins verontruste Republikeinen kan krijgen. En ten vierde is Trump zelf de beste stemmenvergaarder voor de oppositie, zoals ook alle fameuze reclamespotjes van de Lincoln Project (republikeinen die zich tegen Trump verzetten) opnieuw en opnieuw heel effectief laten zien. Bijvoorbeeld hier. In een vorige bijdrage verbaasde ik me over zijn doen en laten: "Waarom Trump zijn best doet om steeds de allerslechtste keuzes te maken blijft een raadsel. Wat hij doet of zegt is alsof het door iemand gedaan wordt die graag wil dat hij de verkiezingen verliest." Nota bene nog dezelfde dag hoorde ik Joe Scarborough in zijn Morning Joe programma zich erover verbazen, en begon hij te speculeren dat Trump zich in augustus misschien zal terugtrekken uit de race. Een dag later begon men zelfs op Fox te speculeren over een mogelijk terugtrekken van Trump. Zelfs volgens Fox opinieonderzoeken heeft Biden een 14% voorsprong. De voorsprong is zo groot dat die in geen enkele presidentverkiezing zo groot is geweest als nu. Nu begint men overal erover te speculeren: https://www.youtube.com/watch?v=61CH_E1ObRc
En wat doet Trump? Ten eerste kondigt hij iedere dag al zijn ondergang aan door dagelijks zijn toehoorders te vertellen dat de komende presidentsverkiezingen door de democraten op nooit geziene wijze vervalst zullen worden. Dat laat zijn eigen defaitisme zien. Voorts gaat geen dag voorbij of het nieuws geeft weer nieuwe aanleiding om hem kansloos te maken. Gisteren kwam het bericht dat Trump een racistische tweet her-tweette, en dat Poetin de Afgaanse Taliban met geld beloont voor iedere Amerikaanse soldaat die ze te grazen kunnen nemen, maar Trump er geen enkele aktie tegen heeft ondernomen. En vandaag het nieuws dat Israel waarschijnlijk morgen 30% van de Westbank annexeert, als gevolg van het feit dat Trump hen deze gouden gelegenheid schenkt dit te doen. Wie anders dan een extremist of volledig ingekapselde cultusvolgeling kan deze capriolen bewonderen?
Trump maakt naar het mij toeschijnt geen kans.
De grote vraag is hoever de fatsoenlijke republikeinen het willen laten komen. Daar kon ook wel eens de redding van de democratie vanaf hangen. Over defaitisme: Trump is natuurlijk geen vriend van de democratie.....

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 01 jul 2020 19:00

14% voorsprong zegt niets, het komt op de laatste dag aan als men gaat stemmen. In Nederland is de VVD enorm gestegen in de peilingen maar het zegt nog niets over de verkiezingen. Laten we niet vergeten dat men Trump kansloos achtte om überhaupt president te worden. Toch kreeg hij het voor elkaar.

Plaats reactie