De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Bevlogen

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Gerard R. » 24 nov 2019 15:20

Ik denk ook dat men er werkelijk wat aan zal moeten doen.
Stel je voor, dat alles wat Trump heeft gedaan goed gevonden zou moeten worden.
Dat zou betekenen, dat elke volgende president onbeperkt 'z'n gang mag gaan..' en misschien wel nog (veel) verder...
Wat moet dat met de Grondwet..?
Ik denk, dat geen enkele democratisch voelende Amerikaan met gezond verstand dit zou willen.
Maar... ik móet zeggen, dat ik aan dat laatste steeds meer begin te twijfelen hoor. Die peilingen... :shock:
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 24 nov 2019 18:12

Gerard R. schreef:
24 nov 2019 15:20
Ik denk, dat geen enkele democratisch voelende Amerikaan met gezond verstand dit zou willen.
Maar... ik móet zeggen, dat ik aan dat laatste steeds meer begin te twijfelen hoor. Die peilingen... :shock:
70% keurt zijn handelswijze af 51% wil hem afzetten.
Ik wens u alle goeds

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 24 nov 2019 20:07

Peter van Velzen schreef:
24 nov 2019 18:12
[..]
Zoiets, want dat soort cijfers, daar heb je ook niet alles aan, bleek bij de verkiezing van deze president :^o
Maar die 51% hè...?! [-o<
Na alles dat is geweest....

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 25 nov 2019 04:04

Gerard R. schreef:
24 nov 2019 20:07
Peter van Velzen schreef:
24 nov 2019 18:12
[..]
Zoiets, want dat soort cijfers, daar heb je ook niet alles aan, bleek bij de verkiezing van deze president :^o
Maar die 51% hè...?! [-o<
Na alles dat is geweest....
Hij werd gekozen met 46% van de uitgebrachte stemmen (Hillary Clinton kreeg 48%) maar won het zg electoral college.
Daarvoor waren 26% van de geregistreerde kiezers nodig,want 45% had niet gestemd. Als er weer veel kiezers wegblijven kian hij weer winnen, want de 30% die hem steunt is meer dan de 26% die hij de vorige keer kreeg. Als je een Amerikanen kent, zeg hen vooral te gaan stemmen,
Ik wens u alle goeds

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 25 nov 2019 21:21

We hebben het over Amerika. Ik geef Trump nog 4 jaar!
Raar volkje, die Amerikanen.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 04 dec 2019 20:06

Oooo... het gaat allemaal nog veeeeeel erger worden:

https://www.hln.be/geld/economie/-wto-r ... ontent=Net binnen
“De WTO riskeert de grootste crisis sinds haar oprichting in 1995”, schrijft de Duitse denktank Stiftung Wissenschaft und Politik (SWP) hierover. Het probleem kan “uiteindelijk tot de ontbinding leiden van de bestaande wereldhandelsorde”.
Dus daar zit hij ook weer in te roeren met z'n (vieze?) vette vingers. :^o

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 05 dec 2019 15:28

Gisteren beluisterde ik de impeachment hoorzitting die de gerechtelijke commissie hield. Zelden heb ik zo genoten van een live uitzending. Ik zou bijna rechten willen gaan studeren. :) De Democraten hadden drie professors in de rechten opgetrommeld die eerst een sublieme lezing gaven en daarna ondervraagd werden. Die lezingen waren buitengewoon boeiend. Hier werd men geconfronteerd met de allerhoogste eruditie wat betreft de constitutie. Ze legden haarfijn uit waarom de impeachment clausule in de grondwet werd opgenomen en dat op basis van wat nu bekend is men met zekerheid kan concluderen dat Trump zich heeft schuldig gemaakt aan nota bene alle zaken waarvoor de impeachment van de president clausule in de grondwet werd opgenomen, en dat indien Trump voor deze zaken niet aangeklaagd wordt, de hele impeachment clausule een dode letter is.
De vierde professor was opgetrommeld door de Republikeinen. Zijn optreden was bijzonder zwak. Ten eerste was het een grote fout om hém op te roepen, want hij pleitte twintig jaar geleden voor de impeachment van Clinton. De argumenten die hij toen gebruikte zouden nu bijzonder goed op de situatie passen. Hij had ze ditmaal natuurlijk achterwege gelaten, maar werd er door Democraten aan herinnerd. Ook hij kon niets bedenken om Trump vrij te spreken, maar naar zijn mening zou men eerst nog moeten wachten op het getuigenis van hen die vanwege het bevel van Trump niet kwamen opdagen voor de verhoren van het Congres.

De voorspelling van Lanier staat fier overeind en het valt niet mee om mijn optimisme te behouden dat de Republikeinen uiteindelijk zullen zwichten voor hun gezond verstand, eerlijkheid en de rede.
Er staat hier veel op het spel. Niet alleen de democratie in de VS, maar ook het hart van vrijdenken: of in de moderne wereld eerlijkheid, rede en feiten aan het langste eind trekken, of dat dat allemaal maar wensdromen is.
Born OK the first time

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 05 dec 2019 15:55

Ondertussen die economie, dat werk in de VS en die beloften van :^o :
https://www.dw.com/en/has-trump-fulfill ... p-1022-rdf

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 15 dec 2019 09:25

Ik moet het nu maar toegeven: Trump zal niet worden afgezet, hoewel er geen twijfel over bestaat dat hij zich heeft schuldig gemaakt aan wat de Amerikaanse grondwet noemt "high crimes and misdemeanor".
En Britannië verlaat de EU. Dank zij de domheid van de labourparty is dat nu ook zeker geworden.

De laatste sprankjes hoop die ik had voor de angelsaksische wereld zijn volledig de grond in geboord. Als jong volwassene dook ik vol bewondering in de engelstalige cultuur, maar nu gaan ze ten onder aan domheid, ziekelijke partijschap en ongelooflijke corruptie.
Born OK the first time

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 15 dec 2019 09:47

En probeer ook maar aan het idee te wennen dat ie nog eens 4 jaar mag zitten. Kan het alleen maar meevallen.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 15 dec 2019 16:03

Voorlopig 'valt er nog in het geheel niets mee' naar mijn idee.
Ik zag het steeds aankomen met deze mafioos, straatvechter en :^o .
Van alles onder druk, samenhang mondiaal, democratie overal, nieuw wapentuig tot in de ruimte aan toe enz. enz...
Nieuwe wereldorde olv. de Angelsaksen... denken zij.
"Sanctioneer de hele wereld en drijf zelf boven". Zoiets.

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 20 dec 2019 13:24

Goed nieuws: klik
Een tijdschrift dat gezaghebbend is onder Amerikaanse christenen, de zogenoemde evangelicals, heeft in een hoofdredactioneel commentaar opgeroepen om president Trump af te zetten. Dat wordt gezien als een zeer verrassend standpunt van Christianity Today: de president heeft onder deze christenen veel aanhang. Bij de verkiezingen in 2016 stemde zo'n 80 procent van hen op Trump en Christianity Today heeft tot nu toe nooit een oordeel over hem uitgesproken.
(NOS)
Als deze groep grotendeels wegvalt als supporters van Trump, zal dit welleens zeer grote gevolgen kunnen hebben bij de verkiezingen. Het beste scenario is nog steeds: geen afzetting, maar verlies bij de verkiezingen, omdat hij dan de bak indraait. Nog een jaartje en dan is het zover. Ik denk dat ik de nacht van de verkiezingen niet zal slapen en hoop de volgende dag op een wereldwijd feestje (behalve in Rusland).

De dappere Greta heeft reeds van hem gewonnen bij het Time Magazine betreffende de persoon van het jaar. Dat zat hem niet lekker en natuurlijk moest zelfs de 16 jarige Zweedse heldin het ontgelden. Die oranje keutel laat zich natuurlijk niet zonder slag of stoot door een tiener verslaan, maar zij staat nu op de cover en hij zit binnenkort in de bak.
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 20 dec 2019 16:58

Op de impeachment van de bullebak Trump heb ik gepast een goedkoop Portugees wijntje gedronken.

Mijn hoop op meer is een klein beetje aangewakkerd via het plannetje van de Democraten (dat ze kregen via een suggestie van de Harvard professor Lawrence Tribe die een op-ed schreef) de impeachment niet naar de Senaat door te sturen voordat er een overeenkomst is gesloten dat ze in de Senaat mogen stemmen om nog een paar hoofdgetuigen op te roepen om ondervraagd te worden. Slimme zet van ze. Het getuigenis van John Bolton kan nog een onverwachte uitwerking hebben.

De evangelicals kunnen we afschrijven. Mensen die jarenlang geen kwaad woord over Trump hebben kunnen uitspreken kunnen dat ook nu niet doen. De zoon van Billy Graham (de oprichter van dat blad) heeft al gereageerd met het commentaar dat het blad tegenwoordig "liberaal" is.
Born OK the first time

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 22 dec 2019 15:46

Ik vermoed te weten wat o.m. Pelosi denkt te zien.
https://www.newsweek.com/anthony-scaram ... gn-1478684
Scaramucci:
(..)"He's going to be scoundrel No. 1 because he's going to leave before that testimony is brought," Scaramucci concluded.
(..)"There's no way he can handle the heat of that testimony. And, by the way, the people that work with him know that he's amoral and they know he's lawless. Just go back to what [former White House Chief of Staff] John Kelly said: 'Hire a yes person, you're going to get yourself impeached.'"(..)
Even wachten.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 22 dec 2019 20:13

Gerard R. schreef:
22 dec 2019 15:46
Even wachten.
Mitch McConnell heeft al laten weten niet in te willen geven. Ook hij weet dat Bolton, Mulvaney, Pompeo en Giuliani als getuigen oproepen fataal kan zijn voor Trump. Daar hebben de Republikeinen geen zin in.
In dat geval heeft Pelosi twee opties: of tóch doorsturen met gezichtsverlies en uiteindelijk verlies in de Senaat als resultaat, of voet bij stuk houden, waardoor de impeachment tot onbestemde tijd halverwege blijft. Ik zou voor het laatste kiezen, aangezien Trump dan tot de verkiezingen in het limbo blijft. Maar officieel is Trump dan niet impeached, want dat is pas officieel wanneer het in de Senaat aankomt.
Born OK the first time

Plaats reactie