De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Maria » 21 jul 2019 10:02

Stephen King Wrote About Trump's Rise Decades Ago

Met Engels onderschrift maakt het gemakkelijker te volgen voor mij.

Stephen King: 'Trump is enger dan mijn boeken'
In 1979 verscheen Kings boek The Dead Zone. Eén van de hoofdpersonages in dat verhaal is Greg Stillson, een meedogenloze zakenman die zich opwerpt tot politicus. In het boek twijfelt de media aan de campagne van Stillson.

"Toen ik dit boek schreef was ik oprecht bezorgd dat er iemand als Gregg Stillson gekozen zou worden als president van Amerika en eigenhandig een derde wereldoorlog zou starten", beweert de schrijver. King hoopte dan ook nooit iemand als Stillson op het politieke toneel te zien, maar de realiteit is inmiddels anders volgens de auteur. "We hebben een Gregg Stillson als president van de Verenigde Staten", merkt hij op.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 27 jul 2019 23:20

Over dom gesproken:

In het kort: ''Es un titere'' in het rechter presidentiële logo dat werd getoond tijdens een bijeenkomst met president Trump in het middelpunt, betekent letterlijk in het Spaans: ''Hij is een marionet''; de Amerikaanse arend heeft twee koppen gekregen, zoals het Russische logo en het schild aan de rechterzijde is gevuld met hamers en sikkels, zoals in de oude Sovjet Unie. Oeps, foutje :D
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 28 jul 2019 05:55

Studentengrap ?
Een blunder tijdens een toespraak van Donald Trump heeft een Amerikaanse man zijn job gekost. Op het scherm achter de president was een aangepaste versie van het Amerikaanse zegel te zien, met een golfende Russische arend. Een foutje, aldus de studentenclub die de avond organiseerde. De maker van het aangepaste zegel noemt het een onverwachte triomf.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 30 jul 2019 11:12

Dit maakt mij toch wel heel erg van streek.
Ik ga dat afgrijselijke Amerikaanse systeem steeds meer haten.
En dat noemt men democratie.
Waar zeuren wij in Nederland eigenlijk over?

Ook al stemt een meerderheid tegen, dan kan een president zijn persoonlijke zin en dat van zijn maatjes doordrukken, als niet minstens tweederde tegenstemt.
Binnen de Amerikaanse Senaat is geen tweederdemeerderheid te vinden voor het verwerpen van een veto van president Donald Trump. Het Amerikaanse bedrijf Raytheon kan daardoor raketten ter waarde van ruim 8 miljard dollar (7,1 miljard euro) aan Saoedi-Arabië gaan leveren.

De Senaat stemde vorige maand voor een wet tegen de verkoop van Amerikaanse wapens aan Saoedi-Arabië, de Verenigde Arabische Emiraten en Jordanië.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 31 jul 2019 04:23

Er mankeert nogal wat aan de democratie in de VS.

Állereerst is er geen proportionale vertegenwoordiging, waardoor een minderheid de absolute meerderheid in het parlement kan vormen. Bovendien hebben de verschillende staten nogal wat zeggenschap over de gang van zaken tijdens verkiezingne, Iets waramet name de republikeinen (maar democraten maken zich er ook wel schuldig aan) misbruik van maken, Door de districten zo in te delen dat er zoveel mogelijk door hun partij worden gewonnen, Vervolgens heeft het Hogggerechtshof in haar dwassheid besloten dat hjet recht op vrije menings uiting inhoudt dat bedrijven het recht hebben om zoveel geld aan adverties voor politieke kandidaten uit te geven, als ze maar willen. Daar komt nog een bij dat de presisentsverkiezingen niet worden gewonnen door degene die de meerderheid der stemmen krijgt, maar door degene die de meeste kiesmannen achter zich krijgt, Zo had Trump 3 miljoen stemmen minder dan Clinton, maar won wel een meerderheid in het zg "electoral college". Overifebs had CLinton ook geen meerderheid. (ruim 48% van de uitgebrachte stemmen tegen Trump ruim 46%.

Verder heeft niet elke burger automatisch het recht om te stemmen. Daarvoor moet men zich meestal tevoren aanmelden. Van degenen die zich als kiezer hebben lateen registreren bleef 45% weg bij de laatste presidents verkiezigen.
Het geheel wordt nog eens versterkt doordat de media zorgvuldig het nieuws zodanig presenteren dat ze hun adverteerders niet tegen de haren instrijken. Nog een reden waarom de grote bedrijven meestal hun zin krijgen. De burger wordt misleidt,

Een andere idioterie is dat de voorzitter van het huis van afgevaardigden zowel als de voorzitter van de senaat het recht hebben om sommige voorstellen in het geheel niet te behandelen en er niet over testemmen, Ook als er een meerderheid voor te vinden zou zijn.
Ik wens u alle goeds

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 13 aug 2019 00:05

Peter van Velzen schreef:
31 jul 2019 04:23
Van degenen die zich als kiezer hebben lateen registreren bleef 45% weg bij de laatste presidents verkiezigen.
Ik denk dat dit in 2020 anders zal zijn.
Een andere idioterie is dat de voorzitter van het huis van afgevaardigden zowel als de voorzitter van de senaat het recht hebben om sommige voorstellen in het geheel niet te behandelen en er niet over testemmen, Ook als er een meerderheid voor te vinden zou zijn.
Vooral Mitch McConnell gedraagt zich bijzonder raar. Ondanks meerdere waarschuwingen van de eigen inlichtingendiensten en Mueller over Rusland dat op het moment van spreken actief is tegen de VS, weigert Putin's mitch het voorstel voor beveiliging tegen hackers te behandelen. Zeer vreemd. Men kan Russische inmenging goed gebruiken en dat mag blijkbaar zelfs ten koste gaan van eerlijke verkiezingen en de Amerikaanse burger.

Dit is overigens het moment dat Europa er goed aan zou doen de handel met de VS te gaan bespreken en zich hard op te stellen. Trump is nu kwetsbaar zo vlak voor de verkiezingen met de Amerikaanse economie als vrijwel het enige sterke punt. Het handelsconflict met de Chinezen dreigt in een recessie te eindigen en zonder verbeterde economie heeft de oranje narcist naast zijn trouwe gepolariseerde achterban niets om op te steunen tijdens de verkeizingen. Maar braaf Europa heeft er natuurlijk niet de moed voor en is te slapjes om op het juiste moment toe te slaan.

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 21 aug 2019 10:36

Trump is boos; hij mag Groenland niet kopen.
En daarom heeft hij de komende afspraak met de Deense premier afgezegd.... :shock:

Afbeelding

Het zou mij niet verbazen dat hij ondertussen is op een plan om Groenland mogelijk te gaan bezetten.
De Amerikanen hebben er al een basis - Thule Air Base.
Misschien dat ze opperen dat het gevaar van Chinese en Russische kant te groot is op een invasie om bezit te nemen van de kostbare grondstoffen.
En dat ze de 56.000 Groenlanders daar tegen moeten beschermen. Als ruil mogen zij de grondstoffen delven.
Of ze claimen dat de indianen de eerste bewoners waren (dat is ook zo, hoewel dit niet pertinent was) en dat Amerika daardoor eigenlijk de oudste rechten heeft.
Het klinkt allemaal te idioot voor woorden, maar met deze president weet je het nooit!
Wat we wel zeker weten is dat in de toekomst de strijd om kostbare grondstoffen en schoon drinkwater zal losbarsten, en dat geweld niet zal worden geschuwd.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 21 aug 2019 11:30

lanier schreef:
21 aug 2019 10:36
Het zou mij niet verbazen dat hij ondertussen is op een plan om Groenland mogelijk te gaan bezetten.
een oorlog met een nato-lid beginnen?
serieus blijen hé :)

Ik krijg toch echt de indruk dat nogal veel mensen denken dat Trump een dictator is van 1 of ander 3e wereld land.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 21 aug 2019 12:20

lanier schreef:
Het klinkt allemaal te idioot voor woorden, maar met deze president weet je het nooit!
Wat we wel zeker weten is dat in de toekomst de strijd om kostbare grondstoffen en schoon drinkwater zal losbarsten, en dat geweld niet zal worden geschuwd.
Het lijkt me niet onmogelijk. Ook lijkt me in de toekomst het scenario mogelijk dat China zich naar Siberië wil uitbreiden.
Born OK the first time

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 21 aug 2019 13:01

appelfflap schreef:
21 aug 2019 11:30
lanier schreef:
een oorlog met een nato-lid beginnen?
serieus blijen hé :)

Ik krijg toch echt de indruk dat nogal veel mensen denken dat Trump een dictator is van 1 of ander 3e wereld land.
We hebben meer van Trump gezien wat we niet voor mogelijk hielden. Ik heb alleen maar deze bizarre theorie geopperd omdat het idee van Trump om Groenland te kopen ook bizar is.

Overigens kan Amerika een oorlog beginnen met Denemarken, maar andersom zullen ze er niet over peinzen.

Overigens moet ik nog zien of de NAVO blijft zoals het nu is. Op het ene moment wil Trump uit de NAVO, ander moment wil hij dat de lidstaten veel meer gaan bijdragen en op weer een ander moment wil hij dat het blijft zoals het nu is. Er zijn mensen binnen de NAVO die weer niet te afhankelijk willen zijn van Amerika. Ondertussen is Amerika begonnen met het testen van nieuwe raketten. Trump heeft het verdrag opgezegd met de Russen en provoceert nu. Mocht er weer een serieuze koude-oorlog komen, de NAVO valt uit elkaar, de handelsoorlog met China loopt verder op, en er komt wereldwijd een enorme economische crisis, dan kan Trump hele rare sprongen maken.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 21 aug 2019 13:06

Nòg raarder? 🤔
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 21 aug 2019 14:44

Gerard R. schreef:
21 aug 2019 13:06
Nòg raarder? 🤔
Het kan alleen maar raarder met Trump...

Overigens heeft China geprobeerd om twee vliegvelden aan te leggen op Groenland. Ze hebben zich echter teruggetrokken:
https://www.reuters.com/article/us-chin ... SKCN1T5191
Het is echter geen geheim dat China op zoek is naar een manier zich te vestigen in het arctische gebied.

De Amerikanen hebben eerder land gekocht.
Zo kochten ze in 1876 Alaska van de Russen voor $7.2 miljoen
En in 1917 kochten ze de Virgin Islands van Denemarken voor $25 miljoen. Hierbij moet worden opgemerkt dat Amerika toen dreigde deze eilanden te bezetten als Denemarken niet zou willen verkopen vanwege de dreiging van Duitsland.
In 1940 werd Denemarken bezet door de Duitsers. De Amerikanen hebben toen Groenland beschermt en er een basis gebouwd.
In 1946 heeft Amerika geprobeerd om Groenland te kopen voor $100 miljoen.

In 2023 moeten er 3 nieuwe vliegvelden zijn gebouwd (waarin China ook was geïnteresseerd) die Amerika met Europa verbinden.
Groenland zal met de klimaatsverandering steeds interessanter worden.
Op dit moment wil je er niet wonen; geen twee dorpen zijn via een weg met elkaar verbonden, en er zijn veel problemen zoals alcoholmisbruik en zelfmoordpogingen (net als in Alaska).

Maar misschien is de beste optie om te verkassen naar Denemarken. Groenland is op termijn een schat voor de Denen. Misschien dat de achter-achterkleinkinderen dan kunnen delen in de enorme rijkdom. Want Amerika zal Groenland niet kopen. Ik denk dat Trump heeft laten zien dat ze Groenland heel serieus nemen en het zullen beschermen tegen andere grootmachten zoals China. Echter het afblazen van zijn bezoek aan de Deense premier blijft raar. Maar Trump is raar...

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 22 aug 2019 05:12

lanier schreef:

Of ze claimen dat de indianen de eerste bewoners waren (dat is ook zo, hoewel dit niet pertinent was) en dat Amerika daardoor eigenlijk de oudste rechten heeft.
Volgens die logica heeft de VS recht op Canada en alle landen in Midden- en zuid-Amerika. (en de Indianen nergens op,)
Zelfs Trump is niet zó idioot. Overigens is 88% van de bevolking Inuit (=Eskimo)
Ik wens u alle goeds

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 22 aug 2019 16:33

appelfflap schreef:
Qua gebrek aan empathie en een overmaat aan zelfdunk doet hij niet onder voor lieden als Hitler en Stalin, maar Amerika heeft gelukkig teveel checks & balances om in korte tijd te veranderen in een dictatuur. Evenmin heeft hij er duidelijk de hersens niet voor en is tevens een narcist uit het boekje. Hij heeft het recentelijk zelfs voor elkaar gekregen een bericht te delen van een samenzweringsdenkster die schreef dat de Joden van Trump houden als ''the second coming of God, also known as the Messiah''. Deze stommeling is populair in Israel omdat hij zo bruikbaar is, maar zichzelf vergelijken met God die op aarde komt als messias, zal alle religieuze Joden hun wenkbrauwen doen fronsen, aangezien deze uitspraak volgens hen de essentie van godslastering is. Heerlijk hoe die man zichzelf in de voeten schiet. Hij kan Poetin's inmenging zeer goed gebruiken bij de volgende verkiezingen.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 22 aug 2019 20:26

ChaimNimsky schreef:
22 aug 2019 16:33
appelfflap schreef:
Qua gebrek aan empathie en een overmaat aan zelfdunk doet hij niet onder voor lieden als Hitler en Stalin, maar Amerika heeft gelukkig teveel checks & balances om in korte tijd te veranderen in een dictatuur. Evenmin heeft hij er duidelijk de hersens niet voor en is tevens een narcist uit het boekje. Hij heeft het recentelijk zelfs voor elkaar gekregen een bericht te delen van een samenzweringsdenkster die schreef dat de Joden van Trump houden als ''the second coming of God, also known as the Messiah''. Deze stommeling is populair in Israel omdat hij zo bruikbaar is, maar zichzelf vergelijken met God die op aarde komt als messias, zal alle religieuze Joden hun wenkbrauwen doen fronsen, aangezien deze uitspraak volgens hen de essentie van godslastering is. Heerlijk hoe die man zichzelf in de voeten schiet. Hij kan Poetin's inmenging zeer goed gebruiken bij de volgende verkiezingen.
Nadat ik de eerste twee jaar ofzo van Trump dagelijks volgde via de Amerikaanse actualiteitenprogramma's ben ik er mee opgehouden. Het was eenvoudig teveel dagelijkse ellende. Maar na bovenstaande bijdrage van ChaimNimsky kon ik moeilijk anders dan maar weer eens naar Lawrence O'Donnell te gaan luisteren, de man die altijd voor mijn checks & balances zorgt.

https://www.youtube.com/watch?v=0B4nS1-ScYw

En warempel, het wordt met de dag gekker. Er zijn geen woorden meer voor. De man is zo zwaar gestoord dat ik onmiddellijk moet ophouden het weer te gaan volgen.
Born OK the first time

Plaats reactie