De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Diehard

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door ChaimNimsky » 13 jul 2018 20:30

Vilaine schreef:
13 jul 2018 20:17
Was weer even lachen. Trump leest May de les. Zij heeft brexit helemaal verkeer aangepakt en niet naar hem geluisterd. Voor staf geen handelsverdrag.
O nee, toch niet, was fake nieuws. May heeft het juist geweldig gedaan en zijn adviezen opgevolgd. Als dank een handelsverdrag.
#-o
Inderdaad, hij ontkent glashard hetgeen hij letterlijk gezegd heeft & komt met een deels tegengestelde boodschap binnen het tijdsbestek van een dag.

En er is ander interessant nieuws. Vlak voordat Trump zijn voormalige FSB-vriend gaat ontmoeten in Finland, is naar buiten gebracht dat nu zeer specifiek 12 Russen, verbonden aan de Russische regering van Putin, officieel worden beschuldigd van het hacken van servers gerelateerd aan de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Vrijwel alle details staan nu vast.

Dat wordt zeer interessant, aangezien het nu niet meer mogelijk is om zijn enige vriend vrij te pleiten. Eigenlijk mag de ontmoeting niet eens meer doorgaan, want dit vergrijp is politiek gezien ontzettend ernstig & betreft nu een bewezen rechtstreekse aanval op de Amerikaanse democratie. Trump kennende gaat hij z'n politieke kloris desondanks gewoon ontmoeten, maar zelfs dan zal hij dit issue in ieder geval zeer hoog op de agenda moeten plaatsen om nog enigszins geloofwaardig over te komen. Hij kan nu niet meer zeggen: ''Ach, Putin zegt dat het niet waar is en ik geloof hem''.

Ook worden de schroeven om Cohen's duimen - Trump's voormalig maatje & advocaatje - weer wat aangedraaid & lijkt hij steeds meer bereid te gaan zingen voor Mueller's team.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 14 jul 2018 03:21

Vilaine schreef:
13 jul 2018 20:17
Was weer even lachen. Trump leest May de les. Zij heeft brexit helemaal verkeer aangepakt en niet naar hem geluisterd. Voor straf geen handelsverdrag.
O nee, toch niet, was fake nieuws. May heeft het juist geweldig gedaan en zijn adviezen opgevolgd. Als dank een handelsverdrag.
#-o
Nu begrijp ik hoe het komt dat één op de drie dingen die Trump zegt toch nog waar is.
Hij noemt het correct weergeven van een van zijn uitspraken fake news.
Dat is waar: Trump's uitspraken zijn onveranderlijk fake news.
Ik wens u alle goeds

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 14 jul 2018 09:17

ChaimNimsky schreef:
13 jul 2018 20:30
En er is ander interessant nieuws. Vlak voordat Trump zijn voormalige FSB-vriend gaat ontmoeten in Finland, is naar buiten gebracht dat nu zeer specifiek 12 Russen, verbonden aan de Russische regering van Putin, officieel worden beschuldigd van het hacken van servers gerelateerd aan de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Vrijwel alle details staan nu vast.

Dat wordt zeer interessant, aangezien het nu niet meer mogelijk is om zijn enige vriend vrij te pleiten. Eigenlijk mag de ontmoeting niet eens meer doorgaan, want dit vergrijp is politiek gezien ontzettend ernstig & betreft nu een bewezen rechtstreekse aanval op de Amerikaanse democratie.
Inderdaad interessant. Hier maakt Laurence O'Donnell het aan Trump heel duidelijk dat "a REAL American president" geen andere keus heeft dan de uitlevering van deze aangeklaagde personen te eisen. Om dat niet te hoeven doen zou Trump op het laatste moment kunnen besluiten dat hij zich het beste eruit redt door de ontmoeting met Poetin af te zeggen. Maar dat zou hij dan moeten doen onder het mom van verontwaardiging, iets wat bijzonder ongeloofwaardig is.
Maar gaat de ontmoeting met Poetin gewoon door zal het interessant zijn te zien hoe hij zich uit deze situatie wringt. Eist hij de uitlevering van tot in details aangeklaagde personen niet op dan maakt hij zichzelf enkel des te meer verdacht als samenwerker met een buitenlandse macht om zijn verkiezing te winnen.
"Watergate part 2" laat ook weten dat de details van de nieuwe aanklacht ook heel speciaal de datum 27 juli laten horen als de dag waarop de Russen hackten. Dat is de dag waarop Trump uitsprak "Russia, if you are listening, I hope you're able to find the 30,000 emails...". Enkel voor het oproepen hiertoe kan Trump al een impeachment aan zijn broek krijgen, maar ik denk dat Trump deze uitspraak nooit gedaan zou hebben indien er geen sprake was van bewuste samenwerking. Trump wist waar de Russen mee bezig waren. Ook het feit dat hij opvallend nooit vergat om te zeggen dat het niet-Russische hackers kunnen zijn wijst hierop.
Ik gok erop dat Mueller uiteindelijk met alle bewijzen komt die de samenwerking aantonen.
Born OK the first time

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 14 jul 2018 11:20

Rereformed schreef:
14 jul 2018 09:17
Inderdaad interessant. Hier maakt Laurence O'Donnell het aan Trump heel duidelijk dat "a REAL American president" geen andere keus heeft dan de uitlevering van deze aangeklaagde personen te eisen. Om dat niet te hoeven doen zou Trump op het laatste moment kunnen besluiten dat hij zich het beste eruit redt door de ontmoeting met Poetin af te zeggen. Maar dat zou hij dan moeten doen onder het mom van verontwaardiging, iets wat bijzonder ongeloofwaardig is.
Maar gaat de ontmoeting met Poetin gewoon door zal het interessant zijn te zien hoe hij zich uit deze situatie wringt. Eist hij de uitlevering van tot in details aangeklaagde personen niet op dan maakt hij zichzelf enkel des te meer verdacht als samenwerker met een buitenlandse macht om zijn verkiezing te winnen.
"Watergate part 2" laat ook weten dat de details van de nieuwe aanklacht ook heel speciaal de datum 27 juli laten horen als de dag waarop de Russen hackten. Dat is de dag waarop Trump uitsprak "Russia, if you are listening, I hope you're able to find the 30,000 emails...". Enkel voor het oproepen hiertoe kan Trump al een impeachment aan zijn broek krijgen, maar ik denk dat Trump deze uitspraak nooit gedaan zou hebben indien er geen sprake was van bewuste samenwerking. Trump wist waar de Russen mee bezig waren. Ook het feit dat hij opvallend nooit vergat om te zeggen dat het niet-Russische hackers kunnen zijn wijst hierop.
Ik gok erop dat Mueller uiteindelijk met alle bewijzen komt die de samenwerking aantonen.
Een alternatief voor Trump is impeachment van Rosestein door een meerderheid van de Republikeinen in opdracht van het Witte Huis (waardoor indirect de weg openstaat voor het aanstellen van een nieuwe baas voor Mueller & stopzetting van het onderzoek). Ondanks dat zo'n zet enorm verdacht is & wellicht tot impeachment van Trump zal leiden, vermoed ik dat men de poging nu zal wagen. Ik hoop er stilletjes op, omdat dit impliceert dat er iets zeeeeer ernstigs te ontdekken valt, terwijl deze wanhoopszet vrijwel zeker niet door een meerderheid zal worden aangenomen. En aangezien de ontmoeting met Trumps enige vriend & de midterm elections er beiden aan zitten te komen, lijkt me dat we zoiets zeer snel kunnen verwachten. Na alle verdachtmaking op zich geladen te hebben, rest daarna de enige legale uitweg: een direct ontslag van Rosenstein door de president & stopzetting van het onderzoek naar hemzelf -- de onvermijdelijke ouverture naar impeachment van de Demander-in-Chief.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 14 jul 2018 13:00

ChaimNimsky schreef:
14 jul 2018 11:20
Een alternatief voor Trump is impeachment van Rosestein door een meerderheid van de Republikeinen in opdracht van het Witte Huis (waardoor indirect de weg openstaat voor het aanstellen van een nieuwe baas voor Mueller & stopzetting van het onderzoek). Ondanks dat zo'n zet enorm verdacht is & wellicht tot impeachment van Trump zal leiden, vermoed ik dat men de poging nu zal wagen. Ik hoop er stilletjes op, omdat dit impliceert dat er iets zeeeeer ernstigs te ontdekken valt, terwijl deze wanhoopszet vrijwel zeker niet door een meerderheid zal worden aangenomen. En aangezien de ontmoeting met Trumps enige vriend & de midterm elections er beiden aan zitten te komen, lijkt me dat we zoiets zeer snel kunnen verwachten. Na alle verdachtmaking op zich geladen te hebben, rest daarna de enige legale uitweg: een direct ontslag van Rosenstein door de president & stopzetting van het onderzoek naar hemzelf -- de onvermijdelijke ouverture naar impeachment van de Demander-in-Chief.
Heel goed mogelijk, van Trump kun je de allervreemdste bokkesprongen verwachten om zijn hachje te redden.
Alles hangt nu af van de verkiezingen op 6 november. Komt er geen "Democratische tsoenamie" dan zal ook deze bokkesprong succes voor hem hebben. De Republikeinen zijn nu geheel marionetten van hem geworden.
6 november is van beslissend belang. Komen de Republikeinen heelhuids uit die verkiezing, dan is er geen kans meer op een impeachment en kan men gemakkelijk voorspellen dat de wereld nog zes jaar lang Trump zal hebben te verduren.
Born OK the first time

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 14 jul 2018 13:34

Rereformed schreef:
14 jul 2018 13:00
... en kan men gemakkelijk voorspellen dat de wereld nog zes jaar lang Trump zal hebben te verduren.
Zes jaar zie ik niet gebeuren -- hooguit twee jaar. Maar ik reken & hoop op een tergend pijnlijke neergang van deze dictatoriale man binnen de twee jaar die hem officieel nog resten. Indien de beschuldigingen zodanig toenemen & geloofwaardig worden, zullen zondermeer een aantal Republikeinen uiteindelijk eieren voor hun geld kiezen & impeachment steunen, waardoor er, samen met de Democraten, de benodigde meerderheid is ontstaan om deze president af te zetten -- ook zonder Democratische tsunamie in November.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 14 jul 2018 13:55

ChaimNimsky schreef:
14 jul 2018 13:34
zullen zondermeer een aantal Republikeinen uiteindelijk eieren voor hun geld kiezen & impeachment steunen, waardoor er, samen met de Democraten, de benodigde meerderheid is ontstaan om deze president af te zetten -- ook zonder Democratische tsunamie in November.
Ik ben veel pessimistischer wat dat betreft. De Republikeinse partij bestaat niet meer en is nu de Trump-partij, met uitzondering van twee senators die vertrekken (en dus niet meer meetellen) en één die op sterven ligt.
Wanneer er geen Democratische tsunamie komt is het gebeurd met de democratie in de VS. Trump zal hierdoor aangemoedigd dan geheel tomeloos aan zijn dictatoriale neigingen en maffia-praktijken gehoor geven. De volgende presidentsverkiezingen zullen daarna volkomen corrupt zijn en met zekerheid de overwinning aan Trump geven en na die vier jaar zal hij ervoor zorgen dat Ivanka Trump president wordt. Trump is de grootste en slimste bedrieger en oplichter die wij in ons leven zijn tegengekomen.
Born OK the first time

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 14 jul 2018 15:21

Rereformed schreef:
14 jul 2018 13:55

Wanneer er geen Democratische tsunamie komt is het gebeurd met de democratie in de VS. Trump zal hierdoor aangemoedigd dan geheel tomeloos aan zijn dictatoriale neigingen en maffia-praktijken gehoor geven. De volgende presidentsverkiezingen zullen daarna volkomen corrupt zijn en met zekerheid de overwinning aan Trump geven en na die vier jaar zal hij ervoor zorgen dat Ivanka Trump president wordt.
Dat scenario neigt enigszins naar een samenzweringstheorie die in de praktijk vrijwel onmogelijk te verwezenlijken is binnen een democratie als de Noord Amerikaanse met alle benodigde checks & balances.
Trump is de grootste en slimste bedrieger en oplichter die wij in ons leven zijn tegengekomen.
Trump is nu de grootste bedrieger vanwege zijn hoge positie, maar is zeker niet de slimste. Hij ontving $1000.000 van z'n pa - wat toen erg veel was. En met behulp van z'n pa kreeg hij de kans zich te verrijken in het vastgoed wereldje. Zelf is hij een aantal maal zo goed als failliet gegaan. Dat hij president wilde worden past perfect bij zijn overduidelijk narcistische karakter.

Voor het intellect achter de klungelige geniepigheid van een Trump heb ik weinig angst. Een professioneel bedrieger als Juval Aviv is miljoenen malen slimmer. Een zeer realistisch & normaal mens met een schappelijk voorkomen en een aangenaam ogende persoonlijkheid, maar die werkelijk tot alles in staat is indien voordelig, zou aanzienlijk gevaarlijker zijn als president dan een hebberige impulsieve narcist die rare onafgewogen bokkesprongen maakt. Trump schiet zichzelf regelmatig in de voet zonder hulp van anderen, hij zet zichzelf telkens voor schut door z'n oneindige eigendunk & dat zal de kiezer niet nog eens vier jaar willen als de beschuldigingen steeds zwaarder & aannemelijker worden. Een langzame afgang lijkt m.i. tot zover het meest realistische scenario. Ik zou pessimistischer zijn geweest indien iemand als Carl Rove, John Bolton of steve bannon president was.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 14 jul 2018 21:19

ChaimNimsky schreef:
14 jul 2018 15:21
Rereformed schreef:
14 jul 2018 13:55

Wanneer er geen Democratische tsunamie komt is het gebeurd met de democratie in de VS. Trump zal hierdoor aangemoedigd dan geheel tomeloos aan zijn dictatoriale neigingen en maffia-praktijken gehoor geven. De volgende presidentsverkiezingen zullen daarna volkomen corrupt zijn en met zekerheid de overwinning aan Trump geven en na die vier jaar zal hij ervoor zorgen dat Ivanka Trump president wordt.
Dat scenario neigt enigszins naar een samenzweringstheorie die in de praktijk vrijwel onmogelijk te verwezenlijken is binnen een democratie als de Noord Amerikaanse met alle benodigde checks & balances.

Trump schiet zichzelf regelmatig in de voet zonder hulp van anderen, hij zet zichzelf telkens voor schut door z'n oneindige eigendunk & dat zal de kiezer niet nog eens vier jaar willen als de beschuldigingen steeds zwaarder & aannemelijker worden.
Ik hoop zo dat je gelijk hebt, maar denk dat je hem zeer onderschat.
Misschien moet ik het geen slimheid van hem noemen, want zijn gedrag is automatisch, ziekelijk. Het is in de loop van zijn leven aangeleerd tot een uit het hoofd geleerd toneelstuk, dat hij perfect kan opvoeren en waarmee hij tallozen permanent aan zijn voeten krijgt: het mengsel van constant liegen, en afwisselend bullebakgedrag en vlijerij (oftewel maffiapraktijken). Wat jij zichzelf in de voet schieten noemt behoort tot zijn show waar tallozen voor staan te klappen: hij zet alles op stelten. Daar hunkeren tallozen naar. En wanneer nodig geeft hij een moment later het volkomen tegenovergestelde beeld van zichzelf. Dat doet hij met zo'n perfectie dat hij het volkomen crazy gedrag van de dag tevoren overtuigend kan uitmaken voor "fake news, brought to you by the dishonest media". Ik bekeek net de persconferentie van Trump en Theresa May. Luister en zie hoe hij May uitbundig flatteert en hoe zij maar staat te knikken op alles wat hij zegt, onmachtig om ook maar één woord van kritiek te spuien. Luister hoe hij alles omkeert wat een dag tevoren werd bericht. En lees de reakties van zijn aanhangers. Deze mensen zijn volkomen door dit toneelstuk ingepalmd.
Damn, ik trapte er zelf ook in die dag dat hij Kim Jong Un ontmoette! Ik dacht voor een moment dat Trump iets lukte wat niemand anders ooit gelukt was en gaf hem een paar pluspunten! Naieveling die ik was! Slechts één maand later weten we al dat het allemaal totaal niets te betekenen had en het Trump geen zier kan schelen of Noord-Korea nu atoomwapens heeft of niet. Men is er weer door deze man geluisd. En overmogen gebeurt weer hetzelfde in Helsinki.
Born OK the first time

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 14 jul 2018 22:20

Rereformed schreef:
14 jul 2018 21:19
Ik hoop zo dat je gelijk hebt, maar denk dat je hem zeer onderschat.
Misschien moet ik het geen slimheid van hem noemen, want zijn gedrag is automatisch, ziekelijk. Het is in de loop van zijn leven aangeleerd tot een uit het hoofd geleerd toneelstuk, dat hij perfect kan opvoeren en waarmee hij tallozen permanent aan zijn voeten krijgt: het mengsel van constant liegen, en afwisselend bullebakgedrag en vlijerij (oftewel maffiapraktijken).
Hij is een narcist uit het boekje. Zijn gedrag sluit daar naadloos bij aan.
Wat jij zichzelf in de voet schieten noemt behoort tot zijn show waar tallozen voor staan te klappen: hij zet alles op stelten. Daar hunkeren tallozen naar.
Daar hunkeren inderdaad tallozen naar. Zoals Michael More duidelijk maakte: Trump wordt gezien als de grootste ''Fuck you'' tegenover het politieke systeem waar het geld van de lagere & midden inkomens met speels gemak op de rekeningen van de rijksten terechtkomt. Dat Trump zelf evenmin koosjer is op dat niveau is daarbij van ondergeschikt belang. In dit zeer korte videootje wordt het bijzonder helder uitgelegd:

En overmogen gebeurt weer hetzelfde in Helsinki.
Putin is het genie, Trump de marionet. Putin is van een geheel ander kaliber -- een zeer professioneel & ervaren inlichtingen-officier die de ervaring heeft mensen correct in te schatten, vrij nauwkeurig te profileren, effectief te manipuleren & zich altijd grondig voorbereidt. Hij heeft Rusland veranderd in een show waarin een enorme meerderheid hem steunt, heeft de media veranderd in wat het nu is, heeft tsjetsjenië doeltreffend geanexeerd, heeft Georgië aan zich onderworpen, is Oekraine binnengevallen, heeft de Krim ingenomen, heeft Syrië als een station in het midden oosten, heeft zijn kernwapen arsenaal zodanig gemoderniseerd dat een raketschild geen wezenlijk verdedigingssysteem meer vormt, heeft bewust enorme chaos in Europa veroorzaakt & zit waarschijnlijk eveneens deels achter de Brexit & de verkiezing van Trump. Putin is het type mens om bang voor te zijn.

(Mijn persoonlijke conspiracy theorie sinds de amerikaanse presidents-verkiezingen: Putin zal Trump manipuleren om Amerika met Rusland op militair niveau samen te laten werken, samen militaire oefeningen te houden zonder de NATO. Daar ziet het voorlopig helemaal niet naar uit, maar het is een wens van hem & hij is ertoe in staat dit voor elkaar te krijgen).

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 16 jul 2018 10:11

https://www.ad.nl/buitenland/amerikaans ... ~af5e3742/

Afbeelding

Tsja, dat was inderdaad niet netjes van Trump om voor koningin Elisabeth te lopen. Overigens liep hij alleen een klein stukje voorop en de rest naast haar. Dat je niet buigt kan ik nog begrijpen; beide zijn ze staatshoofd en gelijk in rang. Zeker de Amerikaanse president staat in hoog aanzien dus elkaar wederzijds met respect behandelen lijkt mij voldoende.
Zowel Charles als William hadden 'geen zin' om Trump te ontmoeten, ook dat kun je zien als respectloos. Je kunt privé het nodige tegen deze man hebben, maar in functie dien je andere staatshoofden te ontvangen, of je moet ze gewoonweg niet uitnodigen. Nu stond de koningin er alleen voor en dat bleek achteraf niet de juiste keus te zijn.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 17 jul 2018 09:09

De Helsinki ontmoeting met Poetin was het absolute dieptepunt in het presidentschap van Trump.
Ik denk dat dit een beslissend keerpunt is: het is iedereen nu duidelijk dat Trump een marionet is in de handen van Poetin.

John O'Brennan - former CIA director - somt het op met deze woorden:

Donald Trump’s press conference performance in Helsinki rises to & exceeds the threshold of “high crimes & misdemeanors.” It was nothing short of treasonous. Not only were Trump’s comments imbecilic, he is wholly in the pocket of Putin. Republican Patriots: Where are you???

John McCains reaktie was deze:

The summit in Helsinki was a tragic mistake. No prior president has ever abased himself more abjectly before a tyrant.
Born OK the first time

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 17 jul 2018 09:54

John O'Brennan - former CIA director - somt het op met deze woorden:
Brennan heeft al forse kritiek op Trump sinds zijn aantreden als president. Ik denk niet dat Trump en zijn aanhang hier wakker van liggen.
John McCains reaktie was deze:
Hetzelfde verhaal met McCain. De achterban van Trump ziet het als een hetze tegen hun president. Zoveelste aanval op de president. Het gaat er niet eens om of deze mannen gelijk hebben of niet. Sommige zullen denken dat het een samenzwering is om de president af te zetten en zelf aan de macht te komen.

Wat belangrijk is, is dat anderen opstaan en dat hebben ze gedaan. Favoriete zender Fox brandde Trump volledig af, Paul Ryan leest hem de les, en Jeff Flake en Lindsey Graham waren ook niet mals in hun kritiek. De storm is nog niet over, waarschijnlijk zal deze nog verder worden aangewakkerd.

Donald Trump is een zakenman in hart en nieren en probeert met iedereen te onderhandelen op de manier waarop hij dat gewend is. Hij is er de persoon niet naar om zich in te leven in de politiek en etiquettes te volgen. Dan zal hij zichzelf zwak voelen terwijl hij gewend is om krachtig op te treden. Op zich kan het geen verrassing zijn dat hij zich zo opstelt.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 17 jul 2018 11:49

Misschien is het derhalve dan ook de vraag of zo'n typ wel geschikt is als president van de VS of dat je daar toch wat anders voor nodig hebt? [-o<
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 17 jul 2018 22:57

Ahh sorry, hij had zich versproken. :oops:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Plaats reactie