De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Fish
Moderator

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Fish » 12 jun 2018 19:55

"Trump heeft een wreed en onderdrukkend regime de internationale erkenning gegeven, waar het al zo lang naar hunkert", zei de Chuck Schumer, de leider van de Democraten in de Senaat.
Zo is het maar net!
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 13 jun 2018 03:12

Rereformed schreef:
12 jun 2018 06:05
lanier schreef:
11 jun 2018 16:43
Ik denk dat Trump morgen na een half uurtje wegloopt bij Kim. Volgens mij is het onmogelijk dat er iets positiefs komt uit deze ontmoeting. Trump heeft een erg kort lontje, dat kan niet goed gaan.

Het lijkt me eerder dat Trump aankomt met "tremendous success", ongeacht wat het in werkelijkheid oplevert. Trump heeft maar één gedachte: hij wil de nobelprijs voor de vrede en een "show for history". Het gesprek tussen Trump en Kim Jong Un is onder vier ogen (met vertalers). Er wordt dus geen verslag van gemaakt van wie wat zei. Trump zal er achteraf van maken wat hij wil.
Als ze hem net zo vriendelijk behandelen als zijn voorganger, dan krijgt hij die Nobel-prijs misschien ook nog.
Ik wens u alle goeds

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 13 jun 2018 03:15

Fish schreef:
12 jun 2018 19:55
"Trump heeft een wreed en onderdrukkend regime de internationale erkenning gegeven, waar het al zo lang naar hunkert", zei de Chuck Schumer, de leider van de Democraten in de Senaat.
Zo is het maar net!
Kan goed aflopen: Als Mike Pompeo Kim ten val wil brengen door hem en Trump slim te prijzen zou dat een fenomenale CIA-coup zijn!
Ik wens u alle goeds

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 13 jun 2018 04:40

De kritiek dat Kim Jong Un internationale erkenning heeft gekregen via zo'n ontmoeting is naar mijn mening zwak indien men ook de optie tot een vernietigende oorlog met Noord-Korea heeft afgewezen.
Een land met een kernwapendreiging is per definitie een land om internationaal rekening mee te houden. Indien het eindigt in het volledig opgeven van de kernwapens dan is de aanpak zonder meer een succes. Al het andere, ook het in stand houden van dat weerzinwekkende regime, moet men ondergeschikt maken aan dat doel.

Of het zo ver komt is maar de vraag. Er is vooralsnog geen road map, geen timetable, geen verificatie methode afgesproken. Noord-Korea kan het misschien wel tien jaar rekken, of vals gaan spelen, bijv. één of meer ondergrondse sites geheim houden, of gewoon tergend langzaam schijnbare vorderingen maken.

Mijn verwachting is dat Donald Trump over een half jaar of een jaar, wanneer de wereld opmerkt dat er helemaal niets concreets gebeurd is van Noord-Koreaanse zijde, eenvoudig zal liegen en het tegenovergestelde beweren.
Born OK the first time

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 13 jun 2018 15:38

Dus je denkt, dat Trump er dan nog wel is? :) Zou me niet verbazen zoals je weet.
Als hij werkelijk constructief bezig zou kunnen zijn mag het van mij ook nog. Echter...
Tot nu is het puin in mijn ogen.
Een wrede dictator wordt gepampered, een constructieve Canadees wordt afgehakt.
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 14 jun 2018 02:16

Rereformed schreef:
13 jun 2018 04:40
Noord-Korea kan het misschien wel tien jaar rekken, of vals gaan spelen.
In deze onderhandelingen hebben de Noord Koreanen zeer sterke kaarten. Ze kunnen deze president zelfs breken door vlak voor de verkiezingen het hele plan overboord te gooien. Trump heeft daarentegen een zeer zwakke hand: hij heeft ruzie met de G7 en kan niet op steun rekenen van de EU bij de onderhandelingen met China omdat hij de EU ook importheffeningen heeft opgelegd. Een oorlogs-scenario met boots-on-the-ground is onmogelijk tegen een land met kernwapens. Maar ik denk dat ze hun kans schoon zien. Een goede deal voor Noord Korea: kernwapens in ruil voor prestige & veiligheidsgaraties. Maar 1 man kan deze beslissing nemen & deze man wil vooral prestige & veiligheidsgaranties. Alleen een wanhopige om populariteit verlegen narcist die mensenrechten vrij irrelevant blijkt te vinden is zo gek deze te geven aan een wrede dictator. Dit is simpelweg hun kans.

Bovendien is dit de gelegenheid om van die vreselijke sancties verlost te worden die het land teisteren & tot op het bot verhongeren. China zal eveneens blij zijn & zal zondermeer beloond worden voor z'n belangerijke rol -- uiteraard eveneens met het oog op de importheffingen. Daarnaast kan er nog meer gewonnen worden: de VS kan van de EU losgeweekt worden indien er nieuwe economische relaties ontstaan & ik vermoed dat dit de reden van Poetin's bemoeienis met de zaak is.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 16 jun 2018 06:49

Gerard R. schreef:
13 jun 2018 15:38
Dus je denkt, dat Trump er dan nog wel is? :) Zou me niet verbazen zoals je weet.
Dagenlang heb ik hierop niet kunnen reageren. Volgens mij kan op dit moment niemand zeggen hoe het afloopt. Er bestaat geen twijfel meer over dat Donald Trump de meest corrupte, immorele, criminele en gestoorde persoon is die ooit tot president van Amerika is gekozen. Hij is tevens de meest gewiekste oplichter. De man kan niet zijn mond open doen zonder te liegen. Men kan zelfs als vuistregel zeggen dat wanneer hij iemand van iets beschuldigt deze persoon onschuldig is, maar hijzelf aan deze zaak schuldig is. Zijn presidentschap is zonder meer rampzalig.
Nog rampzaliger is de gedachte dat bijna de helft van de kiezers op hem stemde terwijl bovenstaande zaken over hem bekend waren. Dit is voor mij zo ontmoedigend dat ik mijn vertrouwen in de democratie heb verloren. Het enige wat dat vertrouwen nog kan opvijzelen is wanneer deze man aangeklaagd en afgezet wordt. Indien het niet gebeurt dan kunnen we ophouden om nog over onze westerse waarden te spreken.

Ik hoop, maar houdt mijn hart vast. Trump is een bijzonder slimme demagoog. Hij heeft het klaargespeeld de Republikeinse partij om te turnen tot Trump-sekte en Fox is de Trump propaganda TV. Terwijl er geen dag voorbij gaat zonder een Trump leugen of idiotie of schandaal. Hoe hij zo'n absolute macht over zoveel mensen kan uitoefenen is een evengroot raadsel als toen ooit de nazi's de macht kregen.
De verkiezing in november is beslissend. Behouden de Republikeinen nog redelijk veel macht dan glijdt de VS naar een bodemloze afgrond.

Wanneer de wanhoop toeslaat luister ik altijd naar Lawrence O'Donnell. Niemand kan beter preken dan hij:
Born OK the first time

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 16 jun 2018 09:24

Dit is voor mij zo ontmoedigend dat ik mijn vertrouwen in de democratie heb verloren. Het enige wat dat vertrouwen nog kan opvijzelen is wanneer deze man aangeklaagd en afgezet wordt. Indien het niet gebeurt dan kunnen we ophouden om nog over onze westerse waarden te spreken.
Ik weiger onze democratie (de Nederlanders) te vergelijken met de Amerikaanse democratie (de Amerikanen). Dit laatste volk is niet te vergelijken met het Europese volk.
https://nl.express.live/2016/03/25/wat- ... merikanen/
Trappen wij er hier in als een politicus schreeuwt: "Maak Nederland weer GROOT!". Het is ook die 'self-made' mentaliteit die de Amerikanen zo trots maakt op hun landje. Het Commodore Hotel in New York opknappen en er dan met grote letters "TRUMP" opzetten. Daar kikken die Amerikanen op! Ik denk dan ook niet dat je Amerika als voorbeeld moet zien voor en goed draaiende democratie.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Labyrint
Diehard

Bericht door Labyrint » 16 jun 2018 10:35

Rereformed schreef:
16 jun 2018 06:49
Het enige wat dat vertrouwen nog kan opvijzelen is wanneer deze man aangeklaagd en afgezet wordt. Indien het niet gebeurt dan kunnen we ophouden om nog over onze westerse waarden te spreken.
Het "American Exceptionalism" zou ik zelf niet gebruiken als graadmeter voor (alle) westerse waarden.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 16 jun 2018 11:51

Ach... westerse waarden.. zo prachtig van intentie, zo lijkt het altijd weer. Bijna heilig, want..
Christus als fundament.
En wat is het nou in alle waarachtigheid...

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 16 jun 2018 13:10

Gerard R. schreef:
16 jun 2018 11:51
Bijna heilig, want..
Christus als fundament.
En wat is het nou in alle waarachtigheid...
Er zijn zelfs vrijdenkers, die dat zo zeggen.
Iets anders, maar toch....
"Joods christelijke waarden" is waar sommige politici voor staan, zonder daarbij te erkennen dat zij ook Christus als hun morele ridder zien.

viewtopic.php?f=31&t=17423
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 16 jun 2018 14:23

Je kunt proberen geleidelijk veranderingen door te voeren, of als Trump alles op stelten zetten en de kaarten opnieuw te schudden. Hij is zakenman en wil de beste deals. Alleen vraag ik me af of dat internationaal en politiek gezien gaat lukken.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 16 jun 2018 21:23

Ik vraag me in alle bescheidenheid af of dat wel 'veilig' is.... en/of kies ook nog etc..

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 16 jun 2018 23:17

Ik zou niet graag met een onbetrouwbaar aandoende herrieschoppende entiteit deals sluiten.
Zeker gezien de schade, die de man aan eigen parochie, het westen, lijkt te willen toebrengen.
En aan de rest van de wereld ook wel..
Ja, zo kan je eigen land wel een beetje 'greater' doen lijken misschien.. Ik vind het niet wat.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 17 jun 2018 19:34

Hoe het allemaal zo gekomen is.
https://www.netflix.com/nl/title/80206395
Een rijke succesvolle vader hebben. Geld in overvloed verdienen. Gokken en ...de feiten verdraaien! Toen al.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Plaats reactie