6 redenen om atheist te worden.
Moderator: Moderators
6 redenen om atheist te worden.
Het zullen er vast wel meer zijn, mensen worden nu eenmaal geboren als non-theïst. In dit artikel richten ze zich voornamelijk op andere factoren, dus de redenen om jezelf weer te deprogrammeren. Mocht iemand iets willen aanvullen dan bent u welkom.
https://www.indy100.com/article/the-6-m ... ts-7328816" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.indy100.com/article/the-6-m ... ts-7328816" onclick="window.open(this.href);return false;
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Re: 6 redenen om atheist te worden.
Een werkende bullshitdetector??

Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Ik kan me deze herinneren: We are all born atheists, until somebody start to tell us lies! En ja, die is wel blijven hangen!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Als je atheïst wordt ben je gelijk ook verlost van duivels en demonen. Geweldige bonus voor heel wat gelovigen die meer in de duivel geloven dan in God.
Born OK the first time
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik vraag me af of we wel redenen nodig hebben om atheist te worden of te blijven. Volgens mijj heeft het eerder oorzaken dan redenen. Mij overkwam het gewoon, doordat Arie Kuiper mij schreef dat een politiek debat niet beslecht dient te worden door een bijbeltekst. Nadat ik dat een halve minuut tot mij had laten doordringen, was ik gewoon atheist. zonder verder redenaties. Wat ik bij veel intellectuelen lees is "het probleem van het kwaad" Wie kan er nu in een god "de vader" geloven, als hij een ziekte zoals FSHD toelaat? Je moet wel heel erg krom kunnen denken, om daar in te geloven. Dat is wellicht wel een redenatie. Maar ook dan wordt - denk ik - de knoop onderbewust doorgehakt. Letterlijk, de vele draadjes die je voordien met het geloof verbonden blijken er op een bepaald moment helemaal niet meer te zijn. Alsof ze er nooit geweest waren. De keizer blijkt geen kleren aan te hebben . . .
Ik wens u alle goeds
Hier een overduidelijk deconversie-proces dat bestaat uit meerdere opeenstapelende reden om atheïst te worden. Het is, volgens deze spreker, een heel proces.
https://www.youtube.com/watch?v=JOmSYHz ... D163BE880A" onclick="window.open(this.href);return false;
God, bidden, moraal, andere christenen en de bijbel...het komt allemaal ter sprake.
https://www.youtube.com/watch?v=JOmSYHz ... D163BE880A" onclick="window.open(this.href);return false;
God, bidden, moraal, andere christenen en de bijbel...het komt allemaal ter sprake.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
De belangrijkste reden om atheïst te worden is wel dat atheïsten geen oorlog willen, dit in tegenstelling tot iedereen die bidden doet. Door te bidden geeft men te kennen dat men oorlog wil.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik denk dat de meeste gelovigen dit juist andersom zien. ze denken dat hun geloof vrede brengt. Dat doet het niet. Ook atheisme brengt op zich geen vrede. Empathie voor al je medemensen brengt vrede.babbel schreef:De belangrijkste reden om atheïst te worden is wel dat atheïsten geen oorlog willen, dit in tegenstelling tot iedereen die bidden doet. Door te bidden geeft men te kennen dat men oorlog wil.
Ik wens u alle goeds
-
appelfflap
- Banned
een atheïst is nog steeds een mens met menselijke trekjesbabbel schreef:De belangrijkste reden om atheïst te worden is wel dat atheïsten geen oorlog willen, dit in tegenstelling tot iedereen die bidden doet. Door te bidden geeft men te kennen dat men oorlog wil.
geloof is hooguit een reden/Excuus extra om iemand anders het hoofd in te slaan, wil je dat zal ook een atheïst nog steeds duizend en 1 redenen vinden
Misschien dan maar empatheïst worden in plaats van atheïst.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Ik denk niet dat er redenen zijn atheïst te worden. Daarvoor is atheïsme te leeg.
Ik denk wel dat er heel veel redenen zijn om je niet aan een religie te binden. En elke religie heeft zijn eigen redenen.
Ik denk wel dat er heel veel redenen zijn om je niet aan een religie te binden. En elke religie heeft zijn eigen redenen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Atheïsme kun je zelf vullen. Het is net als religie een zoektocht met als groot pluspunt dat je niet op je grote duim hoeft te zuigen of al sabbelend op een fopspeen de dag gaat doorbrengen. Jaap van Heerden schreef ooit: "Wees blij dat het leven geen zin heeft". Het leidt slechts tot een innerlijk zingevingswedloop die ten koste gaat van de dagelijkse dingen die je tegenkomt en die je beet kan pakken en tot zingeving kunnen leiden. Waardeperceptie kan op verschillende niveaus plaatsvinden. En de mate van belangrijkheid bepaal je zelf.Bonjour schreef:Ik denk niet dat er redenen zijn atheïst te worden. Daarvoor is atheïsme te leeg.
Ik hoop dat het de volgende generaties lukt atheïst te blijven met alle exotische aanwas religieuze ontwikkelingen en vrome verleidingen in deze westerse goddeloze afgegleden wereld. Atheïsten 'discrimineren' en kwetsen immers altijd gelovigen. Hebben atheïsten nog wel toekomst?
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Kwetsen is subjectief, gelovigen zijn snel geneigd om zich gekwetst te voelen. Atheïsme bestaat al heel erg lang, in de westerse wereld stijgt het aantal atheïsten. Dus getalsmatig en voor wat betreft invloed kun je het in met name Europa niet meer uitvlakken. Het is inderdaad een uitdaging om atheïsme aantrekkelijk te maken voor mensen die op zoek zijn naar antwoorden op existentiële vraagstukken. Deels kan dat met hulp van de wetenschap. Er zijn bijvoorbeeld filosofen zoals Alain de Botton die zich hebben gestort op dit verhaal. Markus Gabriel houdt zich ook bezig met het nieuwe realisme waarin hij de waarom vragen niet uit de weg gaat. Zomaar een paar personen die zich hebben gestort op deze invulling. Meestal is dit niet nodig, secularisatie zoekt haar eigen wegen.Labyrint schreef:Ik hoop dat het de volgende generaties lukt atheïst te blijven met alle exotische aanwas religieuze ontwikkelingen en vrome verleidingen in deze westerse goddeloze afgegleden wereld. Atheïsten 'discrimineren' en kwetsen immers altijd gelovigen. Hebben atheïsten nog wel toekomst?
Ik heb er een dubbel gevoel bij. Uitgesproken atheïsten moeten naar mijn idee op hun woorden passen in de eeuw van de opkomst van de "Religie van de Vrede". De boeken van Maarten 't hart waren gelukkig voor hemzelf tegen een kleine groep oer-hollandse-christenen.PietV. schreef:Atheïsme bestaat al heel erg lang, in de westerse wereld stijgt het aantal atheïsten. Dus getalsmatig en voor wat betreft invloed kun je het in met name Europa niet meer uitvlakken.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)