Gelukkig.
En ik begin er ook niet aan zolang ik zoveel andere mogelijkheden heb.
Klaar met WhatsApp, weg met het groene monster!
Stoppen met WhatsApp: het kan.
Maar je moet wel sterk zijn. En je omgeving ook. Lisanne van Sadelhoff verwijderde de app van haar telefoon en beschrijft het afscheid van 'het groene monster'.
Zes weken geleden deed ik het. Zomaar. Ik stopte met WhatsApp. Ik donderde het groene icoontje van mijn telefoon en voilà, de apploze ik - al maanden snakkend naar rust - was een feit. Mijn vriend noemde het 'nobel maar dom', mijn vriendinnen vonden het zielig voor me en m'n moeder vond het 'ontzettend onhandig'. ,,Hoe moet ik je dan bereiken als er iets met oma gebeurt?"
Ik was er helemaal klaar mee, met die app die mij in zijn macht had. Ieder piepje deed mijn hand naar mijn telefoon grijpen. Ik voerde hele gesprekken - van lachwekkende dialogen tot flinke ruzies - in dat chatschermpje. En ondertussen kon ik mijn rechterduim niet meer bewegen zonder dat het pijn deed, (een appduim: hij bestáát!) maar stoppen met dat gescroll en getyp kon ik niet.
Toch maar onder filosofie toen ik het geheel had gelezen ipv. Ditjes en Datjes?Whatsapp in cijfers
195 minuten zitten gebruikers gemiddeld per week op WhatsApp
Onder 15-19 jarigen is een daling van het aantal gebruikers te zien van 48%
23 keer per dag checkt een gemiddelde gebruiker de app
10.000.000
Nederland heeft 10 miljoen WhatsApp-gebruiker
1 op de 7 mensen wereldwijd gebruikt WhatsApp
1000 berichten stuurt een gemiddelde gebruiker per maand
42 miljard berichten worden per dag gestuurd
Ik wacht even af hoe de reacties zullen gaan.
Dit is regelrecht verslavend en wat doe je eraan, als je al "hooked" bent?
Ik zie het om me heen.
Maak het mee, midden in gesprekken, als zo'n biep gaat.
Hoe gaan jullie daarmee om?
Zowel als gebruiker als degene die hiermee wordt geconfronteerd.