Supergeleidende kabels in de hoogspanningstech.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gerard R.
Superposter

Supergeleidende kabels in de hoogspanningstech.

Bericht door Gerard R. »

http://nos.nl/l/844274" onclick="window.open(this.href);return false;
Netbeheerder Tennet gaat in 2019 stroomkabels neerleggen die duizend keer meer stroom kunnen vervoeren dan kabels die van koper gemaakt zijn. Hierdoor zijn volgens het bedrijf minder kabels nodig. Ook leiden deze zogenaamde superkabels geen warmteverlies. Het bedrijf zegt dat het zo makkelijker wordt om hoogspanningsverbindingen in steden aan te leggen.
Volgens een woordvoerder van Tennet is de techniek van de superkabels niet nieuw, maar kunnen ze nu over een langere afstand worden aangelegd: "We gaan het toepassen op 2 tot 4 kilometer binnen het stedelijk gebied. Supergeleiding wordt nergens ter wereld nog over deze afstand toegepast." [..]
Ik heb er vaak aan gedacht, maar blijkbaar is het nu ook mogelijk.
En ik vermoed, dat dit soort techniek wel op maar plaatsen kan.

Zo zou ik het ook prachtig vinden als het ooit mogelijk wordt, zonnestraling op te vangen in grote hoeveelheden in de ruimte, en dat naar aarde te sturen via microgolftechniek e.d..

Moeten we wél de ruimte om de aarde wat ontdoen van rommel die de mens maakt.

En dán nog kernfusie... :roll:
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots. Making it hell. Silly human race.
Arjen2015
Ervaren pen

Re: Supergeleidende kabels in de hoogspanningstech.

Bericht door Arjen2015 »

LENR IS BEWEZEN. hopenlijk wordt het niet tegengehouden door wat dan ook ...
Martim Cymbron -
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Arjen2015 schreef:LENR IS BEWEZEN. hopenlijk wordt het niet tegengehouden door wat dan ook ...
Zover ik weet is koude kernfusie geenszins bewezen. In elk geval niet als iets dat praktisch kan worden toegepast. (hoogstens als een zee onwaarschijnlijke maar niet onmgelijke qunatumgebeurtenis). Als je echter bronnen hebt die het tegendeel aantonen, dan hoor ik het graag.
Ik wens u alle goeds
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Je hebt geen warmteverlies, alleen maar kouverlies.
Vandaag de dag zijn er stoffen bekend die supergeleidend zijn tot op 130 K.
wiki - Hogetemperatuursupergeleiding

Maar hopen op koude winters. KOUDE winters.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

Peter van Velzen schreef:
Arjen2015 schreef:LENR IS BEWEZEN. hopenlijk wordt het niet tegengehouden door wat dan ook ...
Zover ik weet is koude kernfusie geenszins bewezen. In elk geval niet als iets dat praktisch kan worden toegepast. (hoogstens als een zeer onwaarschijnlijke maar niet onmogelijke quantum gebeurtenis). Als je echter bronnen hebt die het tegendeel aantonen, dan hoor ik het graag.
De theorie erachter is volgens mij nog niet gepubliceerd. Maar google rossi en patent en ecat en je kan alle informatie wel ophalen. Uit een onafhankelijk onderzoek is gebleken dat de energie die vrijkomt vele malen hoger is dan bij een chemische reaktie mogelijk is. Het stadium van ontwikkeling is in ieder geval ver voor boven het niveau van achtertuin schuurtje ;)

http://www.sifferkoll.se/sifferkoll/wp- ... Submit.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

These results place the ECat beyond any conventional source of energy, as may be clearly seen from the
plot in Figure 13. Our values, though close to the energy densities of nuclear sources, such as U235, are however lower than the latter by at least one order of magnitude [12]
Martim Cymbron -
Peter van Velzen
Site Admin

Arjen2015 schreef:
Peter van Velzen schreef:
Zover ik weet is koude kernfusie geenszins bewezen.
De theorie erachter is volgens mij nog niet gepubliceerd. Maar google rossi en patent en ecat en je kan alle informatie wel ophalen. Uit een onafhankelijk onderzoek is gebleken dat de energie die vrijkomt vele malen hoger is dan bij een chemische reaktie mogelijk is. Het stadium van ontwikkeling is in ieder geval ver voor boven het niveau van achtertuin schuurtje ;)

http://www.sifferkoll.se/sifferkoll/wp- ... Submit.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik lees hier niet de term LENR, ik lees ook niet "koud", ik lees wel iets over "high temperature"
volgens mij gaat dit dus over iets anders. . .
Ik wens u alle goeds
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

Hi Peter

Hier de reden dat er geen lenr in vernoemd wordt. In de patent aanvraag staat geen LENR vermeld omdat over LENR theoretisch nog geen consensus is in het standaard model of nuclear interaction. Als de discussie in het patent om de term lenr zou gaan zou het nog jaren duren voordat het toegekend zou worden. Aangezien ze hun produkt wilden beschermen , hebben ze hiervoor bewust gekozen ,maar de technologie erachter is wel degelijk LENR voortbouwende op Martin Fleischmann en Stanley Pons

http://coldfusion3.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_Catalyzer" onclick="window.open(this.href);return false;

Pas als de theorie volgens het standaard model van nuclear interaction verklaard kan worden (of zoals ontdekt door CENR het verval van bosons in top quarks , dan moet het standaard model waarschijnlijk worden aangepast), dan kan het patent de term LENR meekrijgen.

http://news.discovery.com/space/physics ... 140623.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.rossilivecat.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

The revolution has been made by the CERN, not by me: when an elementary particle decays in something different from what was expected, the Standard Model is put in discussion. I just have taken advice of it, but more measurements have to be made before the results communicated by CERN will be confirmed

Hieronder een link met de theoretische modellen van LENR waarover nog geen consensus is bereikt.
http://www.lenrtoday.com/lenrexplained.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Martim Cymbron -
Peter van Velzen
Site Admin

1e link:
Ik begrijp niet wat je aan het doen bent. Wat hebben ISIS en Syrische vluchtelingen hiermee te maken?

2e link (Wikepedia(
The device has been the subject of demonstrations and tests several times, and commented on by various academics and others, but no independent tests have been made, and no peer-reviewed tests have been published. Steve Featherstone wrote in Popular Science that by the summer of 2012 Rossi's "outlandish claims" for the E-Cat seemed "thoroughly debunked" and that Rossi "looked like a con man clinging to his story to the bitter end
3e link
Gaat over het Higgs boson, en suggereert slechts dat de quantummechanische theorie nog voor verbetering vatbaar is.

4e link
Bevat teksten waarvan beweert wordt dat ze komen uit blogs die tot de betreffende Rossi zouden zijn gericht.

5e Link
Dat gaat inderdaad over LENR. Ze komt van een Website die duidelijk positief over het idee is.

In elk geval is er sprake van verhitte waterstof, dus “koud” is hier een relatief begrip. Vooralsnog is er geen peer – reviewed paper. Dus het is nog geen wetenschap. Ik wacht wel tot het zover is. Als er werkelijk wat van aan is, dan zal dat heus wel gebeuren. Zo niet, jammer dan.
Ik wens u alle goeds
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

hi peter

ja de 1e link hebben ze weer een nieuw stukje geplaatst. cold is een relatief begrip. cold met hot fusion vergeleken, ja dan is 1200 graden Celsius cold te noemen. En ja de toekomst zal het uitwijzen, geduld is een schone zaak. ;) aangevende dat er wel degelijk ontwikkeling zit in cold fusion. En dus hoogst waarschijnlijk dus doorbraken op dit gebied aanstonds zijn t.o hot fusion waar nog minimaal 20 jaar gewacht moet worden voor de eerste hoge verwachtingen waar kunnen worden gemaakt ondanks investeringen van miljarden dollars.

link 2 wikipedia "no peer-reviewed tests have been published" is helaas niet correct er is wel degelijk een onafhankelijk onderzoek en test gedaan waar ik de link naar het rapport heb gegeven.
Martim Cymbron -
Peter van Velzen
Site Admin

Ondertussen ben ik zeer geinteresseerd in het eigenlijke onderwerp. Supergeleidende kabels in hoogspanningstechniek kan de efficiëntie van duurzame industrie ten zeerste bevorderen. Het is dan wellicht mogelijk een woestijn vol te zetten met zonnezellen en de stroom tegen weinig kosten elders te benutten, bijvoorbeeld. Hangt er vanaf hoe goed het werkt. We hebben dan geen kernfusie nodig (superheet of "koud") omdat de energie van de zon meer dan afdoende is.

Vooralsnog is de uirstoot van broeikasgassen de voornaamste bedreiging van onze maatschappij. Als het geen halt wordt toegeroepen zullen we zelf allemaal vluvhtelingen worden en zal van Nederland slechts een smalle streek tussen Vaals en Slenaken boven water blijven. (die paar topjes op de Veluwe zullen dan wel afkalfen). Voor terroristen of beknooting van de zorg, voor huizenhoge belasting hoeven we dan niet meer bang te zijn. We zijn dan allemaal daklozen, zonder woon- of verblijfplaats, en als we nog leven, bevinden we ons in het buitenland.

Uiteraard duurt dat wellicht nog een paar honderd jaar, dus wellicht denken sommigen "na mij de zondvloed".
Ik daarentegen wil ook de achterkleinkinderen van mijn achterkleinkinderen nog een kans geven.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie