Phishing.
Moderator: Moderators
Re: Phishing.
De truuk die ze toepassen is deze:
Ze zoeken een server die te slecht beveiligd is. Daar plaatsen ze een programma met een internetpagina. In de mail laten ze een link zien, maar dat is slechts een stukje tekst. Je kan de echte link namelijk verbergen achter een stukje tekst, als "klik hier". Wanneer je de link opent kom je op het programma van de gehackte computer. In dit geval was dat de ...://people.oregonstate.edu/~gouldde/index.htm. Op de één of andere manier gaat de data dan van de gehackte computer naar de hackers. Hoe ze dat doen zonder getraceerd te worden weet ik niet.
Bij twijfel altijd dus kijken of de link een hele andere link verbergt.
Ze zoeken een server die te slecht beveiligd is. Daar plaatsen ze een programma met een internetpagina. In de mail laten ze een link zien, maar dat is slechts een stukje tekst. Je kan de echte link namelijk verbergen achter een stukje tekst, als "klik hier". Wanneer je de link opent kom je op het programma van de gehackte computer. In dit geval was dat de ...://people.oregonstate.edu/~gouldde/index.htm. Op de één of andere manier gaat de data dan van de gehackte computer naar de hackers. Hoe ze dat doen zonder getraceerd te worden weet ik niet.
Bij twijfel altijd dus kijken of de link een hele andere link verbergt.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Ik doe nergens aan mee en was dan ook blij verrast met deze prijs.
Heb de link niet geplaatst anders gaat iedereen maar een beetje winnen en is de aardigheid er af.

Heb de link niet geplaatst anders gaat iedereen maar een beetje winnen en is de aardigheid er af.
Hallo .............,
Op 20.07.2015 hebben wij je geïnformeerd dat we een KARWEI waardebon
t.w.v. € 1.000,- voor je klaar hebben liggen.
Tot nu toe heb je deze nog niet opgeëst. Heb je geen interesse meer?
Doe nu alsnog mee! Klik op deze link: KARWEI Waardebon
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Ik WIL die link!!!
ben aan het klussen en kan deze prijs goed gebruiken...
Maar pas op hoor! Ze worden steeds slinkser. Heb dan ook geen idee waar dit eindigt.
Waar is de goeie ouwe tijd gebleven, dat ze met koevoet en zaklamp nog inbraken?
Maar pas op hoor! Ze worden steeds slinkser. Heb dan ook geen idee waar dit eindigt.
Waar is de goeie ouwe tijd gebleven, dat ze met koevoet en zaklamp nog inbraken?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
dikkemick schreef:Ik WIL die link!!!

YES! Ook ik ben in de prijzen gevallen. AH, dus dit moet goed zijn!
Beste DM,
Onder alle Albert Heijn klanten mogen wij maar liefst 8X €500,-
shoptegoed weg geven! Jij zit bij de laatste deelnemers.
De volgende 8 deelnemers zijn nog in de race:
- Tanja Janssen (bevestigd)
- Bart Opstelten (bevestigd)
- D. Mick (Bevestig nu...)
- Joost Heck (bevestigd)
- Freek de Man (niet bevestigd)
- Manuela Klijn (niet bevestigd)
- Maikel Groenewegen (niet bevestigd)
- Linda de Wit (bevestigd)
Bevestig (= link)
Double-YES deze week. Want ondanks dat we nooit bij de Aldi komen toch mooi prijs.
Beste Dikkemick,
Deze maand bieden we onze ALDI klanten speciale loten aan. Elke week, loten wij 100 klanten uit verschillende Nederlandse plaatsen. Dat betekend dat we in totaal maar liefst 400 klanten gelukkig gaan maken met een van de vele prijzen die wij klaar hebben liggen.
Deze week, is het jouw beurt!
Hoofdprijs € 1.000,- contant
Maar hoe komen ze in godsnaam aan mijn email???
Beste DM,
Onder alle Albert Heijn klanten mogen wij maar liefst 8X €500,-
shoptegoed weg geven! Jij zit bij de laatste deelnemers.
De volgende 8 deelnemers zijn nog in de race:
- Tanja Janssen (bevestigd)
- Bart Opstelten (bevestigd)
- D. Mick (Bevestig nu...)
- Joost Heck (bevestigd)
- Freek de Man (niet bevestigd)
- Manuela Klijn (niet bevestigd)
- Maikel Groenewegen (niet bevestigd)
- Linda de Wit (bevestigd)
Bevestig (= link)
Double-YES deze week. Want ondanks dat we nooit bij de Aldi komen toch mooi prijs.
Beste Dikkemick,
Deze maand bieden we onze ALDI klanten speciale loten aan. Elke week, loten wij 100 klanten uit verschillende Nederlandse plaatsen. Dat betekend dat we in totaal maar liefst 400 klanten gelukkig gaan maken met een van de vele prijzen die wij klaar hebben liggen.
Deze week, is het jouw beurt!
Hoofdprijs € 1.000,- contant
Maar hoe komen ze in godsnaam aan mijn email???
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Dat mailtje heb ik ook ontvangen. Met dezelfde namen, alleen mijn naam op de derde plaats.dikkemick schreef:YES! Ook ik ben in de prijzen gevallen. AH, dus dit moet goed zijn!
Trap er niet in!
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."
Al wat langer geleden.dikkemick schreef: Maar hoe komen ze in godsnaam aan mijn email???
Ik kreeg ooit een brief met ......spam..... op mijn eerdere naam van toen ik nog getrouwd was. (eerste huwelijk)
Op mijn jaren latere nieuwe adres.
De enige instantie die nog mijn oude naam had was de toenmalige Postbank, voorheen postgiro, waar ik nog een bijna lege rekening had lopen, die ik nooit had afgezegd.
Blijkbaar was die toch gekoppeld aan de op dat moment actuele rekening, die op mijn nieuwe naam en adres stond.
Duidelijk overdracht/verkoop van adressen bestanden, die de wereld over gaan.
Ik heb toen allebei mijn rekeningen opgezegd en ben alleen nog doorgegaan met mijn andere bank.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Ben al vaker overgestapt op ander email-adres en dat gaat een jaar (soms iets langer) goed. Maar op gegeven moment moet je er toch weer aan geloven.
De ene na de andere prijs/reis rolt dan binnen. Afmelden voor nieuwsbrieven schijnt ook onverstandig te zijn.
De ene na de andere prijs/reis rolt dan binnen. Afmelden voor nieuwsbrieven schijnt ook onverstandig te zijn.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Inderdaad.
Ik heb voor diverse functies ook verschillende emailadressen.
Probeer mijn eerste emailadres van mijn server zoveel mogelijk privé te houden.
Andere id's kan ik zo weer nieuwe aanmaken en wissen als ik de adressen heb over gezet bij de sites waar ik geregistreerd wil blijven.
Ik heb voor diverse functies ook verschillende emailadressen.
Probeer mijn eerste emailadres van mijn server zoveel mogelijk privé te houden.
Andere id's kan ik zo weer nieuwe aanmaken en wissen als ik de adressen heb over gezet bij de sites waar ik geregistreerd wil blijven.

Goede dag,
Mr. ANDREW H. HILLS 59, is een Britse Zuid-Afrika die vorig jaar stierf met zijn hele familie in de Maleisische plannen incident in de Oekraпne, kan zijn ziel rusten in vrede.
Mr. ANDREW H. HILLS waard $ 24.000.000 (24.000.000 dollar) Gelijk aan (21.578.367 miljoen euro) van de fondsen als aandeelhouder en investeerder bij Citco Groep:
een wereldwijde groep van onafhankelijke financiлle dienstverleners dienen van de wereld elite hedgefondsen, private equity en vastgoed bedrijven, institutionele banken,
Global 1000 bedrijven en vermogende particulieren. (linkje verwijderd)
Ik ben wijlen ANDREW H. HILLS`s advocaat, adviseren hem op al zijn zakelijke transacties en contracten bij de Citco Group. In Mr. ANDREW H. heuvelen,
heeft hij mij opgedragen om 50% van zijn FONDSEN geven aan een liefdadigheidsorganisatie in Zuid-Afrika, Duitsland en Zwitserland in het geval van zijn dood,
die ik begin dit jaar hebben gedaan. Maar de heer ANDREW H. HILLS heeft nog steeds een cash bedrag van $ 12.000.000 (12.000.000 dollar) Gelijk aan (10.789.183 miljoen euro)
als het draaien van aandelen en dividend en er is niemand om deze fondsen te claimen. In Mr. ANDREW H. HILLS`s wil, heeft hij noemde mij persoonlijk voordat dit plan crash incidenten over
een van zijn goede vriend in Duitsland die ook dood is ongeveer 4 jaar geleden.
Met alle respect Sir, ik wil u vragen om samen met mij, zodat we kunnen bezitten en het aandeel van de 12 miljoen dollar (12.000.000 dollar) (10.789.183 miljoen euro) 50% elk.
Er is geen risico in dit te doen, zal ik de volledige verantwoordelijkheid nemen voor elk risico een advocaat van wijlen de heer ANDREW H. HILLS nu en in de toekomst Ik geef u mijn woorden.
Kunt u reageren met uw volledige contactgegevens als dit is ok met u.(linkje verwijderd)
Groeten
Thomas Anderson
AVOCATE/ Barrister
ik zeg: "DOEN!!!"
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Jan van Lennip
- Diehard
Opmerkelijk hoeveel spam ik krijg op mijn Pseudoniem. Ik regel via internet over het algemeen alles via deze "online identiteit", maar wordt regelmatig zelfs telefonisch benaderd door bedrijven die, zoals laatst, een hele leuke beleggingsoptie voor mij hadden gevonden. Dit zijn behoorlijk gehaaide mensen die mij meerdere malen telefonisch hebben gecontact om mij te overtuigen van hun oprechte bedoelingen met mijn spaargeld.dikkemick schreef:ik zeg: "DOEN!!!"

De beste manier om kritiek te voorkomen is door je mond te houden. Aristoteles
Bestaat er niet zoiets als een (officieel) `bel-me-niet´-register??
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Wel bij telefonische colportage.
Net als aan de deur, staat dat onder toezicht en is het gebonden aan wettelijke regels.
Via: https://www.rijksoverheid.nl/contact/co ... t-register" onclick="window.open(this.href);return false;
Naar
https://www.bel-me-niet.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een aantal extra's
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post ... t-register" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf kwam ik er een paar jaar geleden pas achter, toen ik in gesprek ging met zo'n telefonische verkoper, me vertelde, dat als ik het hele telefoon gebeuren zou afluisteren, dat er dan een bandje afgespeeld zou worden, waarmee je door het afzeg-gebeuren geleid zou worden.
Dat blijkt wettelijk verplicht bij telefonische colportage.
Dat had ik nog nooit gedaan, want ik was altijd sneller met de hoorn op de haak leggen, dan dat de beller was uitgeprobeerd me vast te houden.
De eerst volgende keer alles afbeluisterd, geen commentaar meer gegeven dan ja of nee en idd. ik werd doorverbonden naar het bandje.
En dit per bedrijf.
Dit alles geldt uiteraard niet bij malafide praktijken.
Net als aan de deur, staat dat onder toezicht en is het gebonden aan wettelijke regels.
Via: https://www.rijksoverheid.nl/contact/co ... t-register" onclick="window.open(this.href);return false;
Naar
https://www.bel-me-niet.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een aantal extra's
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post ... t-register" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf kwam ik er een paar jaar geleden pas achter, toen ik in gesprek ging met zo'n telefonische verkoper, me vertelde, dat als ik het hele telefoon gebeuren zou afluisteren, dat er dan een bandje afgespeeld zou worden, waarmee je door het afzeg-gebeuren geleid zou worden.
Dat blijkt wettelijk verplicht bij telefonische colportage.
Dat had ik nog nooit gedaan, want ik was altijd sneller met de hoorn op de haak leggen, dan dat de beller was uitgeprobeerd me vast te houden.
De eerst volgende keer alles afbeluisterd, geen commentaar meer gegeven dan ja of nee en idd. ik werd doorverbonden naar het bandje.
En dit per bedrijf.
Dit alles geldt uiteraard niet bij malafide praktijken.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Ik pak op mijn mobiel geblokkeerde nummers toch niet op. Mijn voicemail laat een onbekende beller weten dat onbekende nummers niet worden opgenomen maar zodra ze een nummer achterlaten ik het nummer terug bel. En raad eens wat, er wordt nooit een nummer achtergelaten.
We refuse absolutely, to be the only people in the world which consents to having its fate decided by others!
We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir.
Antisemitisme is niet uit te roeien omdat Joden niet uit te roeien zijn! Lanfy.
We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir.
Antisemitisme is niet uit te roeien omdat Joden niet uit te roeien zijn! Lanfy.