Elk weekend was ik in de meest ordinaire gayclubs te vinden
Moderator: Moderators
Re: Elk weekend was ik in de meest ordinaire gayclubs te vinden
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Mooi artikel over iemand die weer terugkeert naar wat hij echt voelt en zich niet meer laat beperken door opgelegde religieuze regelgeving.
Categorie "goed nieuws" dus..
Categorie "goed nieuws" dus..
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
- De Encyclopedist
- Ervaren pen
Oooo, jokken voor Jezus. Film @ 11.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
Wat een leerschool moeten sommige mensen meemaken.
Zeker deze zeer bewust levende jongeman in dat toch wel bekrompen wereldje.
Ik denk dat we nog wel vaker van hem zullen horen.
Want waar eindigt het?
Bij Wielie?
Wielie Elhorst ziet zichzelf als een kerkelijke homo-activist.
Of toch uiteindelijk nog meer afstand nemen van het geloof?
De tijd zal het leren.
Wat mij opvalt is dat moeder, die het sterkste gekant was tegen het homo praktiseren, hier heel bewust verder in is gaan studeren en nu veel genuanceerder daarin staat.
Ik heb dat vaker meegemaakt, dat als iets zeer van nabij meegemaakt wordt, er heel anders wordt gereageerd, dan als het "een ver van mijn bed show" is.
Mijn grote voorbeeld van nabij was het punt van eventuele abortus bij een dochter van 16, die al een periode "over tijd was ". Gelukkig voor de betrokkene, dat het toen loos alarm was.
Tony praat er vrij over.
Hij zegt nu dat hij achteraf gezien niet de publiciteit zou hebben gezocht.
Maar nu de situatie er toch is....?
Misschien nog eens Jinek?
Zeker deze zeer bewust levende jongeman in dat toch wel bekrompen wereldje.
Ik denk dat we nog wel vaker van hem zullen horen.
Want waar eindigt het?
Bij Wielie?
Wielie Elhorst ziet zichzelf als een kerkelijke homo-activist.
Of toch uiteindelijk nog meer afstand nemen van het geloof?
De tijd zal het leren.
Wat mij opvalt is dat moeder, die het sterkste gekant was tegen het homo praktiseren, hier heel bewust verder in is gaan studeren en nu veel genuanceerder daarin staat.
Ik heb dat vaker meegemaakt, dat als iets zeer van nabij meegemaakt wordt, er heel anders wordt gereageerd, dan als het "een ver van mijn bed show" is.
Mijn grote voorbeeld van nabij was het punt van eventuele abortus bij een dochter van 16, die al een periode "over tijd was ". Gelukkig voor de betrokkene, dat het toen loos alarm was.
Wie zou dit verhaal als het meest beschamend hebben gezien?Heel tekenend vind ik, dat de EO geen interesse had in een update van het eerder vertelde verhaal.
Wat was die reden volgens jou?
‘Ik denk dat de EO het misschien als een soort falen zou zien. Eerst publiceren ze immers een spraakmakend artikel over een homo die zegt celibatair te kunnen leven en uiteindelijk blijkt dat voor die jongen toch niet mogelijk.’
[Toen we de EO belden voor een reactie, gaven ze aan dat ze uit redactionele overwegingen hadden besloten geen update over het verhaal van Thony te plaatsen. Wel hebben ze in overleg met Thony het originele verhaal van de site verwijderd, omdat zijn situatie inmiddels veranderd is - red.]

Tony praat er vrij over.
Hij zegt nu dat hij achteraf gezien niet de publiciteit zou hebben gezocht.
Maar nu de situatie er toch is....?
Misschien nog eens Jinek?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Slappe reactie van de EO. Eerst vol inzetten met christelijke marketing en nu de zaak anders loopt een terugtrekkende beweging maken. Volksverlakkerij om Bijbel en de daaruit gestoelde standpunten veilig te stellen. Zo blijf je jezelf en anderen voor de gek houden.Maria schreef: ↑26 aug 2017 10:23 Uit artikel: Toen we de EO belden voor een reactie, gaven ze aan dat ze uit redactionele overwegingen hadden besloten geen update over het verhaal van Thony te plaatsen. Wel hebben ze in overleg met Thony het originele verhaal van de site verwijderd, omdat zijn situatie inmiddels veranderd is - red.]
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Thony Kraamer bij Jinek - 13 februari 2015
Het groeiproces van Thony.
Of is het alleen een verandering?
Ik kwam Thony weer tegen.
Wat is er de laatste jaren in zijn leven gebeurd?
In ieder geval gelooft hij niet meer in genezing en hij is uit de kerkgemeenschap gestapt.
Zijn geloof heeft zich nu uitgebreid (of is het vervangen) naar geloof in de invloed en geneeskracht van stenen.
En de werking van thee.
Of is het alleen een verandering?
Ik kwam Thony weer tegen.
Wat is er de laatste jaren in zijn leven gebeurd?
In ieder geval gelooft hij niet meer in genezing en hij is uit de kerkgemeenschap gestapt.
Zijn geloof heeft zich nu uitgebreid (of is het vervangen) naar geloof in de invloed en geneeskracht van stenen.
En de werking van thee.
Dus hij is nog steeds een 'theeïst' 

Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Maar blijkbaar nog geen "homopaat".

Born OK the first time