De hypocrisie van de woedende moslim.

Het forum voor columns over specifieke onderwerpen.

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

De hypocrisie van de woedende moslim.

Bericht door Devious »

Op de voorpagina van www.freethinker.nl
DE HYPOCRISIE VAN DE WOEDENDE MOSLIM.

Afbeelding

Als moslims in een discussie geconfronteerd worden met de misstanden en excessen binnen hun eigen gelederen, zoals terrorisme, eerwraak, mishandeling en verminking van vrouwen en vervolging van joden, homoseksuelen, polytheïsten en ongelovigen, dan wordt er vaak gezegd dat de mensen die zich hier schuldig aan maken geen echte moslims zijn. ‘De Islam predikt vrede en verdraagzaamheid’, wordt er dan geroepen . Overal op het Internet, in krantenartikelen en in boeken en brochures vinden we dit soort leuzen.
Enkele maanden na publicatie van 12 spotprenten over de profeet Mohammed in de Deense krant Jyllands Posten, beginnen die leuzen steeds ongeloofwaardiger te worden. Ambassades worden in de brand gestoken, politici, uitgevers, columnisten, cartoonisten, en zélfs onschuldige toeristen worden met de dood bedreigd. De eerste doden zijn reeds gevallen, en waarom? Omdat de cartoons godslasterlijk zouden zijn; ze zouden Allah en de profeet beledigen. Maar als het werkelijk waar is dat de Islam vrede en verdraagzaamheid predikt, en dat zaken als terrorisme, steniging en onderdrukking van homoseksuelen, vrouwen, joden en ongelovigen, in strijd zijn met de voorschriften uit de Koran, dan lijkt het me dat de mensen die deze misdaden begaan in naam van de Islam, minstens even erge godslasteraars zijn, zo niet, erger. Dat kan niet anders.
En dan vraag ik mij af; Als het werkelijk waar is, wat sommige moslims mij willen doen geloven, dat Mohammed B. de voorschriften uit de Koran overtrad door Theo van Gogh te vermoorden (in de naam van Allah), waarom waren er geen woeste menigten van moslims en massale demonstraties om op te roepen tot een zware straf voor deze ‘godslasteraar’, die met zijn daden en woorden de zogenaamde ‘religie van vrede en verdraagzaamheid’ bezoedelde met bloed.
Ayaan Hirsi Ali hoeft maar één anti-islamitische scheet te laten, en heel islamitisch Nederland staat op springen, en regeringsleiders uit islamitische landen schrijven boze brieven naar de Nederlandse regering. Maar als in Iran een jong zwakzinnig meisje (wegens gedwongen prostitutie) wordt veroordeeld tot de strop (voorafgegaan door geseling met een staalkabel), dan is de islamitische wereld stil. Ik kan me niet herinneren dat er Iranese ambassades in vlammen opgingen; ik kan me niet herinneren dat woedende demonstranten Iranese vlaggen verbrandden. Is het vermoorden van overspelige vrouwen werkelijk in strijd met de Islam? Waarom dan die stilte? Waarom geen woedende reactie op deze ‘godslastering?’
Men zegt: ‘Er is geen dwang in de Islam.’ Hoe is het dan mogelijk dat atheïsten, joden, christenen en homoseksuelen vaak niet veilig kunnen leven in hun islamitische vaderland? Ik vraag mij af; als er wérkelijk geen dwang is in de Islam, en als de voorschriften uit de Koran wérkelijk oproepen tot barmhartigheid en verdraagzaamheid, is de onderdrukking van atheïsten, joden, christenen en homoseksuelen dan niet veel erger dan die paar spotprentjes? Zou het niet volkomen logisch zijn dat moslims massaal in protest zouden komen tegen de onderdrukking van hun ongelovige medemens? Maar de eerste islamitische protestdemonstratie tegen de vervolging van ongelovigen en andersdenkenden moet ik nog zien.

Afbeelding

‘Islam is vrede!’

Afbeelding

‘Er is geen dwang in de Islam!’

Inhoudsloze mantra’s zijn het geworden!

09-02-2006.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier »

Het feit dat er geen massale demonstraties zijn van moslims tegen het terrorrisme heeft voor een groot deel te maken met dat de meeste moslim landen onderhevig zijn aan een dictatuur en hier in het vrije westen is dat denk ik niet veel anders.
Slechts een enkeling durft zich negatief uit te laten over wat er nu overal gebeurt,daarbij is de Moslim laf en ze zijn tot alles in staat in groepsverband op commando van de immams.Het probleem ligt hem in het feit om te doen alsof de terroristen een punt hebben,wij(het vrije westen)hebben er schuld aan dat er armoede is in de arabische wereld,en wij zijn ondanks de linkse vertroetel politiek die als een beklemmende zweem over dit land hangt niet goed geweest voor de moslim imigranten en hun nazaten.dwaalspoern zijn en het maar daarom niet minder gevaarlijk en er is een angstcultuur aan het ontstaan zo veel angst dat wij onmze normen en waarden aan het verliezen zijn.
de terroristen spelen hier handig op in,neem bijvoorbeeld de aanslagen in Londen er bestaat de neiging in Europa dat die er voor diende om de terugkeer van de Engelse millitairen uit Afganistan/Irak te bewerkstelligen.wat hebben de aanslagen in Egypte hier dan mee te maken??
De grote lijn hierin is de terugkeer naar de leer van Mohammed die in gedachte had 1.600 jaar geleden.Het enige wat dit wereldwijde gevaar nog kan stoppen zijn de Moslims zelf,maar die leven net met zo veel angst,denk ik,ingeboezemd door de extremischtische Moslim bewegingen in de Arabische wereld.Dwang is er wel degelijk in de moslim wereld maar wie heeft de ballen dat daawerkelijk toe te geven.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

http://crookedtimber.org/2006/02/06/im-offended/
Chris Bertram schreef: I’m offended
Posted by Chris Bertram
I’m offended. Those people, by their actions, have demonstrated the essentially corrupt nature of their society and culture. Their behaviour, which all right-minded people should be offended by, should be universally condemned. If anything shows that we are right and they are wrong, this is it. And I call upon all of those who agree with me to take action, while there is still time. To those who say that our side has also erred, I agree: there have been errors of judgement. But if anything our mistake has been to do too little and too late. We now need to wake up and respond to the danger that confronts us. In any case, to suggest that what we have done bears comparison with what they have done is itself deeply offensive and such sentiments betray the inner corruption of those who utter them. Some principles are absolute and this is one of them. Some have suggested that it is hypocritical of me to take offence at what those people have done whilst ignoring or excusing what some other people have done. Such critics thereby reveal their own inability to distinguish between those people and the other people (who have surely suffered enough and deserve a break). Others have intimated that I spend my time trawling the internet looking for obscure TV clips and articles in foreign languages to be offended by. Frankly, I find such comment offensive: the price of what we hold sacred is eternal vigilance and someone has to take on the responsibility of telling our people about the grave danger they face from those people.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
rikus
Banned

Bericht door rikus »

Met alle argumenten ben ik het wel aardig eens. Alleen wordt er aan iets belangrijks voorbij gegaan. De moslim heeft een afkeer van alles wat anders is dan de Islaam en alle het andere is een bedreiging voor hem omdat het vermoedelijk beter is. Vanaf zijn geboorte is hem dat ingestapt. Toch zijn er ook normale jongeren, die net zo reageren als onze kinderen gelukkig. Het grootste probleem is de 'sociale controle' in hun gemeenschap. Ik noem het de 'islamcontrol'. Vooral in de Marokkaanse gemeenschap, kun als Marokkaan je beter niet te hard oordelen en vooral veroordelen uitspreken over de knelpunten die er zijn. Daar valt dan alles onder: criminaliteit, loverboys, terrorisme, blijf van mijn lijfhuizen, eerwraak, uithuwelijken en noem verder maar op. Doe je het wel dan ben je de underdog in hun leefgemeenschap en krijg je een zwaar leven. Mijn kinderen hebben door hun huidskleur veel Marokkaanse vriendjes en vriendinnetjes. Normale jongeren, die hier thuis gewoon hun mening over alles zeggen. Zodra er maar een volwassen Marokkaan in de buurt komt klappen ze dicht. Dat is het grote probleem, doen ze het wel dan hebben ze problemen en worden hun ouders gewaarschuwd dat hun kinderen verkeerde meningen hebben die Allah zal afstraffen en juist die oudere generatie is daar heel gevoelig voor.
Anders zijn is ook gewoon
Alie uit Turkije
afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier »

rikus schreef:Met alle argumenten ben ik het wel aardig eens. Alleen wordt er aan iets belangrijks voorbij gegaan. De moslim heeft een afkeer van alles wat anders is dan de Islaam en alle het andere is een bedreiging voor hem omdat het vermoedelijk beter is. Vanaf zijn geboorte is hem dat ingestapt. Toch zijn er ook normale jongeren, die net zo reageren als onze kinderen gelukkig. Het grootste probleem is de 'sociale controle' in hun gemeenschap. Ik noem het de 'islamcontrol'. Vooral in de Marokkaanse gemeenschap, kun als Marokkaan je beter niet te hard oordelen en vooral veroordelen uitspreken over de knelpunten die er zijn. Daar valt dan alles onder: criminaliteit, loverboys, terrorisme, blijf van mijn lijfhuizen, eerwraak, uithuwelijken en noem verder maar op. Doe je het wel dan ben je de underdog in hun leefgemeenschap en krijg je een zwaar leven. Mijn kinderen hebben door hun huidskleur veel Marokkaanse vriendjes en vriendinnetjes. Normale jongeren, die hier thuis gewoon hun mening over alles zeggen. Zodra er maar een volwassen Marokkaan in de buurt komt klappen ze dicht. Dat is het grote probleem, doen ze het wel dan hebben ze problemen en worden hun ouders gewaarschuwd dat hun kinderen verkeerde meningen hebben die Allah zal afstraffen en juist die oudere generatie is daar heel gevoelig voor.
Eens, en dat is eigenlijk dé achilleshiel,waneer staat er iemand op in de Moslimwereld wereld die zich daadwerkelijk hárd uitspreekt de Islam openlijk bekritiseert en daadwerkelijk vraagtekens zet bij de juiste interpatatie van de koran/islam,kortom waneer komt er in de gehele moslim gemeenschap een revolutie.
rikus
Banned

Bericht door rikus »

Ik denk dat ik dat ook zo ongeveer bedoel. Ik heb net een column geplaatst; ongelovig geloven in feite lees je daar precies waar het in feite hier ook omdraaid en ook dat is pas goed 40 jaar geleden.
Alie uit Turkije
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

rikus schreef:Ik denk dat ik dat ook zo ongeveer bedoel. Ik heb net een column geplaatst; .
Sorry Rikus, ik houdt je echt niet meer bij, je geeft een spervuur van monologen.
Bovendien heb je Chris Bertram niet echt goed gelezen, vervang in het stukje "Chris Bertram" eens door "Mohammed B"?
Laatst gewijzigd door collegavanerik op 12 feb 2006 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
rikus
Banned

Bericht door rikus »

collegavanerik schreef:
rikus schreef:Ik denk dat ik dat ook zo ongeveer bedoel. Ik heb net een column geplaatst; .
Sorry Rikus, ik houdt je echt niet meer bij, je geeft een spervuur van monologen.
Oke. ol snap het :wink:
Alie uit Turkije
HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe »

rikus schreef:Met alle argumenten ben ik het wel aardig eens. Alleen wordt er aan iets belangrijks voorbij gegaan. De moslim heeft een afkeer van alles wat anders is dan de Islaam en alle het andere is een bedreiging voor hem omdat het vermoedelijk beter is. Vanaf zijn geboorte is hem dat ingestapt. Toch zijn er ook normale jongeren, die net zo reageren als onze kinderen gelukkig. enz.
Rikus. In totalitair geregeerde landen, wordt door indoctrinatie de jeugd opgezet om alles wat niet "in orde" is te melden. Ze "verraden" daar gerust hun eigen ouders, en denken iets goeds gedaan te hebben. Mogelijk moeten mensen die trachten middels indoctrinatie hun kinderen "gelovig" op te voeden, in de toekomst hun eigen kinderen vrezen, inplaats van andersom?
FW
Forum fan

Bericht door FW »

Vandaag een aardig artikel gelezen over de mensenrechtenraad van de VN, die de onlangs opgeheven mensenrechtencommissie van de VN moet vervangen. Een belangrijk orgaan, dat grote misstanden moet aanpakken als marteling, lijfstraffen, onmenselijke behandeling en jarenlange opsluiting wegens kritische ideeën.

Enkele islamitische landen droegen al een belangrijk punt aan.

Cartoons.
Rede
Herman
Forum fan

Bericht door Herman »

Ik wil in dit verband wijzen op een artikel van Lodewijk Dros in Trouw van 17 juni jl.:

"Islamitisch, tegen Joden en te koop"
zie http://www.trouw.nl/deverdieping/religi ... en_te_koop.

Dros belicht daarin 3 boeken van de Moslim Pers:

'De grote zonden' van een schrijver met een hele lange naam, afgekort Adh-Dhadabi. Daarin wordt opgeroepen om afvalligen en homo's te doden.

'De weg van de moslim, deel 3', van El Djezeïrie. De eerste 2 delen waren al in opspraak.
Daarin staat dat aan moslimkinderen geleerd moet worden om wraak te nemen. Het slaan van vrouwen is geboden, en wie zijn geloof ontkent, zoals vrijwillige joden, christen, atheïsten of communisten, moet gedood worden. Dat geldt ook voor de bedrijvers van sodomie, gooi ze naar beneden van het hoogste gebouw.

'Gids voor islamitische opvoeding' van Nasih Oewan. Samenzwerende, listig slechte joden en jaloerse christenen bederven de mensheid, moeten vervolgd worden, etc., etc.

Ten het laatste boek werd aangifte gedaan door het CIDI. Al deze boeken worden gewoon verkocht bij islamitisch georiënteerde boekwinkels.

In één woord: walgelijk!!
Wenn die Löwen reden könnten hätten sie uns nichts zu sagen - Wittgenstein
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

In één woord: walgelijk!!
Precies ik was in de veronderstelling dat dit werkje al uit de handel was of dat in elk geval de gewraakte passages verwijdert zouden zijn. In nederland lijkt justitie zich meer te bekommeren over een boekje mbt de endstra tapes.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Samante

Bericht door Samante »

Herman schreef: In één woord: walgelijk!!
Joden maken de beste kans om zo'n boekje te laten verbieden geloof ik, homo's mogen met de dood bedreigd worden is mijn indruk.
Met de Koran ben ik niet zo bekend, weet niet wat daarin staat over homo's. Maar in de bijbel kan ik wel enkele passages vinden waarin homo's worden geschoffeerd.
En ik vind de bijbel dan eigenlijk ook net zo walgelijk.

Verboden worden die boeken nu eenmaal niet. Walgelijke aanzetting tot haat, vervolging en genocide is toegestaan onder het mom van godsdienstvrijheid.

Godsdienstvrijheid om een godsdienst (of een waanidee dat je godsdienst noemt) in alle vrijheid te mogen belijden.

Ik zie liever een andere kijk op godsdienstvrijheid:
:arrow: Godsdienstvrijheid om gevrijwaard te worden van iedere godsdienst (of waanidee dat je godsdienst noemt) in opvoeding als minderjarige, in het onderwijs, in de algehele maatschappij.
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Omdat in Nederland uitspraken gedaan vanuit geloofsovertuiging weinig kans op succesvolle vervolging maken. De wet en jurisprudentie is hierover duidelijk. In zekere zin is het feit dat je de uitspraak mag doen een groot goed. (Denk aan Voltaires uitspraak.) Het probleem wat ik heb is dat geloofsovertuiging zo ontstellend hoog in de pikorde van vrijheden staat: het staat bijvoorbeeld mijlenver boven het verbod op discriminatie (denk aan de beschamende vertoning van het kabinet t.o.v. de SGP) en torent ook gemakkelijk uit boven het verbod tot aanzetten tot haat. Alleen als een imam (nooit een dominee of priester, vreemd genoeg) het écht te gortig maakt en de AIVD zich begint te roeren, wordt hij vriendelijk op zijn vingers getikt.

Het probleem is dat ik als atheïst een uitspraak doe als 'Moslims hangen de leer aan van een schizofrene moorddadige pedofiel, want zie <...>', ik de rugdekking van een geloofsovertuiging mis. Ik ben namelijk niet gelovig. Dat ondervond een haagse restauranteigenaar die geen hoofddeksels in zijn restaurant wilde. Hij zei er nadrukkelijk bij dat dit dus hoeden, keppels, hoofddoeken e.d. inhield, maar de rechter oordeelde anders: joden kwamen bijna niet in zijn etablissement, dus werden moslims onevenredig hard getroffen, ergo té discriminerend en dus verboden. Ik eet mijn schoen op dat als jij als hollandsche boer'nzeun een islamitisch winkeltje binnengaat, daar discriminerende literatuur aantreft en vervolgens aangifte doet, de rechter zal zeggen dat a) het een geloofsovertuiging is en b) dat het literatuur voor een zeer beperkte en selecte markt is---in het algemeen komen hollandsche boer'n'zeun'n niet in winkeltjes voor islamitische lectuur.

Duidelijk nog een restant van de verzuiling die Nederland lang in zijn greep hield, maar helaas niet een restant dat makkelijk verdwijnt, of zal verdwijnen. Als je de wet in Nederland zodanig zou veranderen dat humanistische waarden de absolute, onaantastbare basis vormen en dán geloofsovertuiging gaat toetsen, kom je tot de conclusie dat alle openbaringsreligies die met voeten treden. De islam natuurlijk het meest van allemaal, maar het christendom of jodendom net zo goed. De vraag is dan wat je eraan gaat doen. Ga je waarnemers plaatsen in kerken? Worden alle bijbels opgeruimd, onder dwang gecorrigeerd? Moeten moslims een eed op hun Nederlande staatsburgerschap zweren dat ze alle haatdragende passages tot op de laatste molekuul inkt veroordelen en hun 'broeders' die dat weigeren meteen uitleveren aan justitie voor een grondige herprogrammering met humanistische normen en waarden? Het meest humane lijkt mij nog een verbod op het onderwijzen van religie aan kinderen, ook in privékring, tot ze 18 jaar zijn. Daarmee zet je de bijl aan de wortels van nieuwe aanwas. Maar helaas houden mensen zich vanzelfsprekend niet aan zo'n verbod: pubers doen toch alles wat je ze verbiedt.

Nu ben ik helemaal depressief en ga ik me volschransen met een bakje müsli met yoghurt en maple leaf stroop; en een vruchtensmoothie. Misschien verlicht dat mijn geestelijke pijn een beetje.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Herman
Forum fan

Bericht door Herman »

Samante schreef o.a.

"...homo's mogen met de dood bedreigd worden is mijn indruk. ".

Klopt. Het COC, dé belangenvereniging van homo's, heeft al 2 jaar geleden aangifte gedaan tegen de eerste 2 delen van het boek 'De weg van de moslim'. Maar zelfs in hoger beroep werd de zaak verloren. Het O.M. oordeelde dat beledigende literatuur afkomstig van een religieuze bron niet wordt vervolgd. Dit valt onder de vrijheid van godsdienst. En men zag kennelijk over het hoofd dat dit boek ook tot haat en geweld aanzet.

Ik ben benieuwd hoe het met de aangifte van het CIDI zal aflopen.
Wenn die Löwen reden könnten hätten sie uns nichts zu sagen - Wittgenstein
Plaats reactie