Op weg naar een wereldwijd kalifaat

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Op weg naar een wereldwijd kalifaat

Bericht door vegan-revolution »

Het streven naar een wereldwijd kalifaat is nog steeds springlevend. Zoiets als "ein Volk, ein Reich ein Führer". De vraag is alleen : welk kalifaat?

Hizb ut-Tahrir bijvoorbeeld schijnt weer een ander kalifaat te willen dan de IS.

Zie Hizb ut-Tahrir wil een kalifaat, maar niet dát kalifaat.
Het wereldwijde kalifaat waar Hizb ut-Tahrir van droomt, omvat uiteraard ook Nederland. Maar voorlopig is omverwerping van de Nederlandse staat nog niet in beeld. Het herstel van het vorige kalifaat heeft de eerste prioriteit, dus Hizb ut-Tahrir houdt de blik gericht op de Arabische wereld.

Volgens landelijk woordvoerder Okay Pala is de organisatie er absoluut niet op uit om Nederland te islamiseren. De organisatie steunt het Nederlandse rechtssysteem, maar alleen 'zo lang het niet botst' met haar interpretatie van islamitisch recht.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
doctorwho
Ontoombaar

Re: Op weg naar een wereldwijd kalifaat

Bericht door doctorwho »

Gelukkig was deze ochtend in het nieuws dat de Arabische liga zich tegen IS keert. IS lijkt oude vijanden dichter bij elkaar te brengen. Voor democratische landen lijkt het mij zinvol om kerk en staat voor zover dit niet het geval is strikt te scheiden.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

"vegan-revolution"Het streven naar een wereldwijd kalifaat is nog steeds springlevend. Zoiets als "ein Volk, ein Reich ein Führer". De vraag is alleen : welk kalifaat?

Hizb ut-Tahrir bijvoorbeeld schijnt weer een ander kalifaat te willen dan de IS.
Laten we beide partijen dan in de woestijn zetten en het samen uitvechten.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

IS is gewoon schitterend;

Hoe lang is het geleden dat de groot moefti van Saudi Arabia opriep tot een gematigde Islam? tot actie tegen een islamitische tereurgroep?

De strijd van het IS is dan ook hoofdzakelijk gericht tegen moslims. En voor de eerste keer zijn de extreme moslims slecht in de plaats van de gematigde moslims. Voor de eerste keer worden gematigde moslims zelfs aangespoord om zich te laten horen (bv IS vlaggen verbranden, indonesische regering,...)

IS geeft de kans aan de zeer gematigde (de meerderheid) moslims die al dat gezever moe zijn om eindelijk hun stem te laten horen. En het moment dat die meerderheid daarvan geproefd heeft, ben ik overtuigd dat ze dat recht zullen willen houden.

Dit kan de echte islamitische lente worden. Op voorwaarde dat nu eens echt het westen zich hier compleet buiten houdt.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
vegan-revolution
Superposter

pallieter schreef:En voor de eerste keer zijn de extreme moslims slecht in de plaats van de gematigde moslims.
Je hebt de volgende categorieën : slecht, slechter en slechtst. Dat "goed" van "gematigde" moslims moet eerst nog maar eens bewezen worden. Moslims die niet tot onthoofdingen over gaan zijn niet ineens "goed". Zeker niet als we bepaalde Saoedische praktijken in ogenschouw nemen. Dan is het de pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet.
pallieter schreef:Dit kan de echte islamitische lente worden. Op voorwaarde dat nu eens echt het westen zich hier compleet buiten houdt.
Dat "islamitische" en die "lente" zouden wel eens onverzoenlijk kunnen blijken te zijn.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Je hebt de volgende categorieën : slecht, slechter en slechtst. Dat "goed" van "gematigde" moslims moet eerst nog maar eens bewezen worden. Moslims die niet tot onthoofdingen over gaan zijn niet ineens "goed". Zeker niet als we bepaalde Saoedische praktijken in ogenschouw nemen. Dan is het de pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet.
Heb een paar zeer wilde maanden meegemaakt als student met een marrokaanse (gelovige) schone. Kan niet zeggen dat ze gematigd was in alles, wel in haar geloof. En nog straffer, mocht zelfs bij haar thuis komen. En dat was een 18 jaar geleden. Was trouwens geen uitzondering, ben als student regelmatig naar bed geweest met islamitische vrouwen. En had een paar zeer goede islamitische vrienden bij wie ik gaarne kwam thee drinken en tajines eten. En die vaders zorgden dan zelfs dat er bier aanwezig was voor mij.
Dat "islamitische" en die "lente" zouden wel eens onverzoenlijk kunnen blijken te zijn.
Dat is de bedoeling. Maar eerst moet men van die lente kunnen proeven om te beseffen hoe bitter die Islam is.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
siger

Bericht door siger »

pallieter schreef:IS is gewoon schitterend;

Hoe lang is het geleden dat de groot moefti van Saudi Arabia opriep tot een gematigde Islam? tot actie tegen een islamitische tereurgroep?

De strijd van het IS is dan ook hoofdzakelijk gericht tegen moslims. En voor de eerste keer zijn de extreme moslims slecht in de plaats van de gematigde moslims. Voor de eerste keer worden gematigde moslims zelfs aangespoord om zich te laten horen (bv IS vlaggen verbranden, indonesische regering,...)

IS geeft de kans aan de zeer gematigde (de meerderheid) moslims die al dat gezever moe zijn om eindelijk hun stem te laten horen. En het moment dat die meerderheid daarvan geproefd heeft, ben ik overtuigd dat ze dat recht zullen willen houden.

Dit kan de echte islamitische lente worden. Op voorwaarde dat nu eens echt het westen zich hier compleet buiten houdt.
Zeer juist. De drang naar moderniteit wordt op veel plaatsen gedwarsboomd door vijandigheid tegenover het westen, die het westen grotendeels veroorzaakt heeft.
vegan-revolution
Superposter

pallieter schreef:Dat is de bedoeling. Maar eerst moet men van die lente kunnen proeven om te beseffen hoe bitter die Islam is.
Als je degenen die "recht in de leer" zijn maar genoeg de vrije teugel laat dan wordt de kans om überhaupt nog van welke lente dan ook te kunnen proeven allengs snel kleiner.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Als je degenen die "recht in de leer" zijn maar genoeg de vrije teugel laat dan wordt de kans om überhaupt nog van welke lente dan ook te kunnen proeven allengs snel kleiner.
Mag je gerust van zijn. Geldt ook wel voor de andere ingebeelde vriendjes. Maar altijd optimistisch wezen. :)
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

vegan-revolution schreef:
pallieter schreef:Dat is de bedoeling. Maar eerst moet men van die lente kunnen proeven om te beseffen hoe bitter die Islam is.
Vegan, soms krijg ik de indruk dat je enkel bevestiging zoekt voor doemscenario's die in jouw gedachten reeds buiten kijf staan.

Als ik voor de aardigheid eens zeg: "Ja, waarschijnlijk gaat de hele wereld een kalifaat worden."...
Hebben we dan nog stof voor een discussie?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
vegan-revolution
Superposter

Jagang schreef:Vegan, soms krijg ik de indruk dat je enkel bevestiging zoekt voor doemscenario's die in jouw gedachten reeds buiten kijf staan.
Doemscenario's staan voor mij niet buiten kijf, hoewel sommige doemscenario's misschien een hoge graad van waarschijnlijkheid hebben. Zeker als er een overheersende ongerechtvaardigde blinde overoptimistische teneur heerst.
Jagang schreef:Als ik voor de aardigheid eens zeg: "Ja, waarschijnlijk gaat de hele wereld een kalifaat worden."...
Hebben we dan nog stof voor een discussie?
Mijn hoop is gericht op een toenemende alertheid en argwaan onder de bevolking inzake islamitische uitwassen. Die alertheid en argwaan moet dan wel aangewakkerd worden. Zonder druk op de ketel ettert het gezwel alleen maar verder van kwaad tot erger.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Jagang schreef:Vegan, soms krijg ik de indruk dat je enkel bevestiging zoekt voor doemscenario's die in jouw gedachten reeds buiten kijf staan.
Doemscenario's staan voor mij niet buiten kijf, hoewel sommige doemscenario's misschien een hoge graad van waarschijnlijkheid hebben. Zeker als er een overheersende ongerechtvaardigde blinde overoptimistische teneur heerst.
Vegan, iedereen die jouw angsten niet geheel deelt, is "overoptimistisch".
Telkens wanneer iemand op een mogelijk lichtpuntje wijst, ben je er als eerste bij om dat onderuit te halen of te bagatelliseren.

Persoonlijk denk ik dat je je doel voorbijschiet.
Het onderscheid tussen klokkenluiden en fatalisme is in jouw bijdragen buitengewoon onscherp.
En als je signalen uitzendt die gemakkelijk voor fatalisme gehouden kunnen worden, worden desinteresse of delen in het fatalisme erg verleidelijk.

Je start het ene Islamtopic na het andere, maar ze zijn inwisselbaar qua stijl en inhoud.
Mijn hoop is gericht op een toenemende alertheid en argwaan onder de bevolking inzake islamitische uitwassen. Die alertheid en argwaan moet dan wel aangewakkerd worden. Zonder druk op de ketel ettert het gezwel alleen maar verder van kwaad tot erger.
Een tip: Wees wat creatiever, en sta niet meteen vooraan om elk mogelijk lichtpuntje meteen uit te blazen.
Je ontmoedigt discussie, en als ik voor mezelf spreek: De monotoonheid gaat irriteren.

Suit yourself.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
siger

Bericht door siger »

De geschiedenis laat er geen twijfel over bestaan dat de kans kleiner wordt als we meer bombarderen.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

De geschiedenis laat er geen twijfel over bestaan dat de kans kleiner wordt als we meer bombarderen.
Misschien lukt het deze keer Siger, wie weet.

We moorden toch zo graag, en die smerige zandnegers willen ons dat niet eens gunnen.
vegan-revolution
Superposter

siger schreef:
Oorlog(szucht) blijkt nare gevolgen te hebben. Dat wil uiteraard niet zeggen dat we dan maar over ons heen moeten laten lopen. Er zijn natuurlijk andere methoden dan bombarderen die werken om je beschermingsdoel te bereiken. Misschien kun je eens wat methoden noemen die jij wenselijk acht om onthoofdingscriminaliteit tegen te gaan.
Plaats reactie