vegan-revolution schreef:Jagang schreef:Vegan, soms krijg ik de indruk dat je enkel bevestiging zoekt voor doemscenario's die in jouw gedachten reeds buiten kijf staan.
Doemscenario's staan voor mij niet buiten kijf, hoewel sommige doemscenario's misschien een hoge graad van waarschijnlijkheid hebben. Zeker als er een overheersende ongerechtvaardigde blinde overoptimistische teneur heerst.
Vegan, iedereen die jouw angsten niet geheel deelt, is "overoptimistisch".
Telkens wanneer iemand op een mogelijk lichtpuntje wijst, ben je er als eerste bij om dat onderuit te halen of te bagatelliseren.
Persoonlijk denk ik dat je je doel voorbijschiet.
Het onderscheid tussen klokkenluiden en fatalisme is in jouw bijdragen buitengewoon onscherp.
En als je signalen uitzendt die gemakkelijk voor fatalisme gehouden kunnen worden, worden desinteresse of delen in het fatalisme erg verleidelijk.
Je start het ene Islamtopic na het andere, maar ze zijn inwisselbaar qua stijl en inhoud.
Mijn hoop is gericht op een toenemende alertheid en argwaan onder de bevolking inzake islamitische uitwassen. Die alertheid en argwaan moet dan wel aangewakkerd worden. Zonder druk op de ketel ettert het gezwel alleen maar verder van kwaad tot erger.
Een tip: Wees wat creatiever, en sta niet meteen vooraan om elk mogelijk lichtpuntje meteen uit te blazen.
Je ontmoedigt discussie, en als ik voor mezelf spreek: De monotoonheid gaat irriteren.
Suit yourself.