GuusNatuur schreef:Na enige dagen rondgesurft te hebben op dit forum valt de bekeringsdrang en het absolutisme van een hoop atheisten me op. Even voor de goede orde, ik ben a-religieus (dit om persoonlijke aanvallen te voorkomen).
Ik heb niets tegen geloven, ik heb misschien wel iets tegen slordig denken en volgens mij immuniseer jij jezelf daar niet tegen door te beweren dat je a -religieus bent want dat is niet het grootste probleem waar mensen last van hebben. Wat is er absoluut? Dat zul je eerst moeten onderbouwen, anders klinkt het nogal absoluut wat je hier beweert en hetzelfde geldt voor die vermeende bekeringsdrang, verklaar je nader. Wie trachten wij te bekeren tot wat ?
Naast inhoudelijke meningsverschillen over de inhoud met religieuzen, lijkt het wel alsof de cultuur van beide groepen hetzelfde is: onverdraagzaamheid.
Tolerant zijn voor de intoleranten en verdraagzaam zijn voor onverdraagzamen is dat wat je wil ?
Waarom mogen mensen niet in sprookjes geloven. Volgens mij hebben ze daar wel degelijk het recht toe, vanwaar het fanatisme ?
Volgens de gelovigen zijn het geen sprookjes wat ben jij cynisch zeg en fanatiek !
Het lijkt hier wel een geheelonthoudersclub die alleen maar bezig is met de slechte invloed van bier, jenever en wijn terwijl ze zich misschien beter zouden kunnen richten op de positieve invloed van mineraalwater, frisdrank en melk.
Ik denk niet dat dat een goede vergelijking is, maar dat had je zelf ook wel begrepen
Natuurlijk winnen jullie de inhoudelijke discussie, maar soms lijkt het de inquisitie wel. Ik vermoed de aanwezigheid van een hoog percentage afvallige gelovigen.
En waarom winnen wij de inhoudelijke discussie? En ik leg niemand duimschroeven aan hoor, mensen komen hier vrijwillig in deze leeuwenkuil van volgens jou onredelijke redelijkheid. Er wordt hier niemand gedwongen om deel te nemen aan een discussie, alleen je moet je wel aan regels houden en laten dat nu eens onze regels zijn die verder nergens anders gelden dan hier. Ik heb er geen probleem mee, ik heb wel problemen met regels die door anderen aan mij opgelegd worden als zouden het ook mijn regels zijn.
Haha, nu ik dit net getypte stukje herlees, valt me op dat ik zelf ook niet helemaal onschuldig ben.
Het was wat te gemakkelijk ook, want dit is een bekend riedeltje dat je neuriet. Ik heb het al eerder gehoord en weerlegd.
En ik heb nog wel wat meer varianten als reactie maar die zal ik je besparen .