Roken

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

babbel
Forum fan

Re: Roken

Bericht door babbel » 28 jul 2018 19:32

dikkemick schreef:
22 feb 2018 11:38
Hier was ik al bang voor! Begrijpelijk LAF beleid.
Rokers hebben toch geen goede toekomstvooruitzichten? De niet-rokers gunnen de rokers toch geen langere vrouw om daarmee samen te zijn en daarmee samen dingen te ondernemen? Zodat de rokers niet hoefden te roken?

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 31 jul 2018 21:19

Of rokers ZELF wel of geen goede toekomstverwachting hebben interesseert me niet eens. Het gaat mij veel meer om de mee-rokers! Die kiezen er niet voor. Ik zit 's avonds met deze temperaturen altijd buiten in de tuin. Om het half uur gaat de deur bij de buren open, hoor ik een vieze rochel, vervolgens een aansteker waarna IK in de stank zit. Als buurvrouw het risico op (long)kanker voor lief neemt, moet zij dat weten, maar ik wil GEEN verhoogd risico lopen door het meeroken.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 02 aug 2018 00:26

Maar het staat je toch vrij om te verhuizen? Jij hebt het recht om te verhuizen net zo als je buren het recht hebben om in hun eigen tuin te roken! En daarbij, je kunt tot God bidden dat zodra de buren roken de wind voor jou gunstig staat! :D
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 02 aug 2018 05:27

dikkemick schreef
maar ik wil GEEN verhoogd risico lopen door het meeroken.
Hoe groot is die tuin van jullie? Kan niet veel groter zijn dan een zandbak als je ieder half uur een aansteker hoort afgaan.
Die dingen ontsteken tamelijk geruisloos. En blazen de buren die rook speciaal uitgerekend ieder half uur rechtstreeks in jouw richting? Eens kijken...Een dag heeft 24 uur, daar gaat 6 uur slaap vanaf. Uren waarin men niet rookt (behalve na een geslaagde knuffelpartij). Blijft over 2x18 halve uren=36 sigaretten. Het zijn wel kettingrokers die buren. Daar zal je niet lang meer last van hebben denk ik zo...
Mag ik vragen heb jij een auto? en een rijbewijs? Neem je wel eens het vliegtuig? Want die gaan vaker dan om het halve uur!! Heb je die uitstoot wel eens gezien? Wel iets meer, en veel schadelijker dan het sigaretje van de buuf.
Er zijn ook buren die in de open lucht rondom een uur of zes, kleine huisdieren cremeren. Na die crematie, die gepaard gaat met veel rook en de akelige lucht van verschroeit vlees, haren en veren, eten zij het resultaat ook nog op. Dat doe jij toch niet hé?

Heb je de buren wel eens gevraagd of ze de andere kant op willen blazen? Of wonen daar ook buren die allergisch zijn voor het geluid van knallende aanstekers? Al gedacht aan een afzuiginstallatie als verjaarscadeau voor de buur-m/v?
Als die tuintjes toch zo klein zijn dat je een aansteker hoort afgaan, zou je die tuin dan niet beter overdekken? Zoveel kosten zullen daar niet aan verbonden zijn...
Deze suggesties verstrek ik geheel kosteloos, met als doel goed nabuurschap te promoten.

Labyrint
Diehard

Bericht door Labyrint » 02 aug 2018 08:42

dikkemick schreef:
31 jul 2018 21:19
Ik zit 's avonds met deze temperaturen altijd buiten in de tuin. Om het half uur gaat de deur bij de buren open, hoor ik een vieze rochel, vervolgens een aansteker waarna IK in de stank zit.
Heb je anders wel eens met je buurvrouw gesproken over jouw stank problemen? :D
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

appelfflap
Bevlogen

Bericht door appelfflap » 02 aug 2018 08:43

Gershom schreef:
02 aug 2018 05:27
dikkemick schreef
maar ik wil GEEN verhoogd risico lopen door het meeroken.
Hoe groot is die tuin van jullie? Kan niet veel groter zijn dan een zandbak als je ieder half uur een aansteker hoort afgaan.
Die dingen ontsteken tamelijk geruisloos. En blazen de buren die rook speciaal uitgerekend ieder half uur rechtstreeks in jouw richting? Eens kijken...Een dag heeft 24 uur, daar gaat 6 uur slaap vanaf. Uren waarin men niet rookt (behalve na een geslaagde knuffelpartij). Blijft over 2x18 halve uren=36 sigaretten. Het zijn wel kettingrokers die buren. Daar zal je niet lang meer last van hebben denk ik zo...
Mag ik vragen heb jij een auto? en een rijbewijs? Neem je wel eens het vliegtuig? Want die gaan vaker dan om het halve uur!! Heb je die uitstoot wel eens gezien? Wel iets meer, en veel schadelijker dan het sigaretje van de buuf.
Er zijn ook buren die in de open lucht rondom een uur of zes, kleine huisdieren cremeren. Na die crematie, die gepaard gaat met veel rook en de akelige lucht van verschroeit vlees, haren en veren, eten zij het resultaat ook nog op. Dat doe jij toch niet hé?

Heb je de buren wel eens gevraagd of ze de andere kant op willen blazen? Of wonen daar ook buren die allergisch zijn voor het geluid van knallende aanstekers? Al gedacht aan een afzuiginstallatie als verjaarscadeau voor de buur-m/v?
Als die tuintjes toch zo klein zijn dat je een aansteker hoort afgaan, zou je die tuin dan niet beter overdekken? Zoveel kosten zullen daar niet aan verbonden zijn...
Deze suggesties verstrek ik geheel kosteloos, met als doel goed nabuurschap te promoten.
mooie poging sofisme :)

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 02 aug 2018 10:14

appelfflap schreef
mooie poging sofisme :)
Wat kan een mens anders doen met die hitte?
Iedereen is met vakantie dan word je vanzelf schijtlollig.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 08 aug 2018 21:24

Labyrint schreef:
02 aug 2018 08:42
dikkemick schreef:
Ik zit 's avonds met deze temperaturen altijd buiten in de tuin. Om het half uur gaat de deur bij de buren open, hoor ik een vieze rochel, vervolgens een aansteker waarna IK in de stank zit.
Nee, dat zou te ver gaan. Ze zit buiten! Aan de andere kant, er komen straten waar niet meer gerookt mag worden, dus we zijn op de goede weg.
Philip K. Dick

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 09 aug 2018 10:23

dikkemick schreef:
08 aug 2018 21:24
Labyrint schreef:
02 aug 2018 08:42
dikkemick schreef:
Nee, dat zou te ver gaan. Ze zit buiten! Aan de andere kant, er komen straten waar niet meer gerookt mag worden, dus we zijn op de goede weg.
Maar nu de tuin van je buren nog! Gaat het niet worden vermoed ik.
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 09 aug 2018 14:19

Die vieze rochel daar zou ik me meer aan storen.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

appelfflap
Bevlogen

Bericht door appelfflap » 10 aug 2018 09:48

dikkemick schreef:
08 aug 2018 21:24
mentaliteit verandert

bij ons ligt het terras aan de slaapkamerkant. onderburen roken in hun tuin, zelfde kant, dus die rook stijgt gewoon op in de 3 slaapkamers erboven.
zij veroorzaken stank, hinder en overlast bij hun 3 buren.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 10 aug 2018 21:02

Tja, was ooit de leus niet: Roken? We komen er samen wel uit!
Nou niet dus. Bemoeienis van de overheid is keihard nodig.
Philip K. Dick

Plaats reactie