nadarwin forum?

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

chromis
Technologist

nadarwin forum?

Bericht door chromis » 22 dec 2005 09:57

Ik zag vandaag een nieuw lid op het forum: cymric. Welkom cymric! Ik "ken' deze van http://www.nadarwin.nl/forum - een zeer rustig maar nuttig forum trouwens.. maar het valt me op dat sinds gisteren of eergisteren het forum van de site is afgehaald.

Weet iemand hier meer van?

Technische problemen? Forum verplaatst naar een andere URL? Weggehaald wegens te weinig interesse? Gehacked?

Ik had dit natuurlijk aan de eigenaren van de site kunnen vragen in een mailtje, maar ik doe het even publiekelijk want mischien weten mensen hier iets van, en zijn anderen ook benieuwd. Vandaar.

Het zou jammer zijn als het forum zou verdwijnen cq. is verdwenen. Zoja, dan hoop ik dat iemand de database nog heeft want er staan goeie discussies in :!:
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.

cymric
Bevlogen

Bericht door cymric » 22 dec 2005 10:22

Inderdaad kom ik daarvandaan; ik speelde al langer met de gedachte om me hier ook maar te registreren. (Alhoewel ik me jou niet zo 1-2-3 kan herinneren---maar dat is niet erg :).) Nadarwin is gehacked door een stel lolbroeken; op een gegeven moment wilde ik even kijken en werd toen vergast op een groot l33t scherm en een forum met maar één bericht. Ik neem aan dat de site admins aan het werk zijn om de boel te repareren. Overigens: deze site maakt volgens mij gebruik van dezelfde software als die van Nadarwin, dus lijkt het me verstandig als de heren/dames beheerders eens contact met elkaar opnemen om soortgelijke inbraken te voorkomen.

chromis
Technologist

Bericht door chromis » 22 dec 2005 11:04

Kan goed zijn dat je me niet herhinnert ;) Ik lees vooral daar. Ik heb wel eens wat geschreven, maar niet bijster veel. Veel kan ik niet bijdragen wat betreft kennis, jullie zijn veel beter belezen wat dat betreft.

Er is laatst een phpbb worm gesignaleerd in het wild. Nadarwin kan daar slachtoffer van zijn geworden.

System administrators die niet hun forum beheren qua softwareversies (dwz, ze hebben niet geupgraded naar versie 2.0.18 eind november) lopen dan tegen de lamp.

Volgens mij houden ze de software hier goed up to date, en wordt er ook iets aan backup gedaan.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 22 dec 2005 16:46

chromis schreef:Kan goed zijn dat je me niet herhinnert ;) Ik lees vooral daar. Ik heb wel eens wat geschreven, maar niet bijster veel. Veel kan ik niet bijdragen wat betreft kennis, jullie zijn veel beter belezen wat dat betreft.

.
Ik kreeg net een mailtje binnen van tsjok. Hij maakte mij attent op het uitvallen van het Nadarwinforum. Ik was hier al heel lang niet meer geweest. Maar het schijnt dat het forum gehackt is door een Turkse hacker die ook het wetenschapsforum plat heeft gelegd. Of het iemand is die zich een sympathisant noemt van Harun dat weet ik niet.
Ik denk zelf dat N-Rico wel wanten weet met Hackers.

Tjeerdo.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

onemangang
Forum fan

Bericht door onemangang » 22 dec 2005 17:34

tjeerdo schreef: Maar het schijnt dat het forum gehackt is door een Turkse hacker die ook het wetenschapsforum plat heeft gelegd. Of het iemand is die zich een sympathisant noemt van Harun dat weet ik niet.
Ik denk zelf dat N-Rico wel wanten weet met Hackers.

Tjeerdo.
Zielig zeg, een wetenschapsforum hacken. Wat zal zijn motief zijn?
Als een gelovige begrijpt waarom hij het bestaan van al die 19.999 goden die de mens heeft aanbeden afwijst, volgt het begrip waarom ik 20.000 goden afwijs.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 22 dec 2005 19:49

onemangang schreef:
Zielig zeg, een wetenschapsforum hacken. Wat zal zijn motief zijn?
Op het wetenschapsforum was/is al eindeloos gedebatteerd over creationisme versus evolutie. Eindeloze hoeveelheden argumenten die evolutie bevestigen en onderbouwen. Maar de creationisten bleven maar zeuren en drammen over dingen die ze zelf niet begrijpen. En als je dan niet je zin krijgt dan grijp je naar het ultieme evangelische paardenmiddel. De boel platleggen of complete topics wissen. En dat hebben wij enkele malen meegemaakt. Want het zou eens kunnen gebeuren dat een nog onbevlekte jongere tot de conclusie komt dat evolutionaire argumenten heel plausibel zijn en ook nog eens goed uitgelegd worden. En dat wil men ten koste van alles voorkomen.
Daarom heeft Scheele P. ook de boel op slot gegooid. Toen een aantal frisse jonge biologen tegengas kwamen geven. En hij het niet meer kon doen met een gepensioneerde biochemicus Rohr.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

cymric
Bevlogen

Bericht door cymric » 03 jan 2006 17:27

Helaas hebben de admins het bijltje erbij neergegooid, om diverse redenen. Ik citeer even het afscheidsbericht:
Tim Spaan schreef:Aan alle leden van het Nadarwinforum: het forum is niet meer.

Het is gehackt... En de teksten, foto's en het allah-akbarachtige muziekje in het handelsmerk van de heaker laten weinig twijfel bestaan over zijn motief...

Tot mijn spijt moet ik u meedelen dat Thomas en ik niet van zins zijn het forum voort te zetten.

Er zijn verschillende redenen hiervoor, om te beginnen is de samenwerking tussen ons tweeën niet helemaal goed verlopen. Dat is ook de reden waarom we geen backup hebben van het forum, beide dachten dat de ander dat zou regelen.

Daarnaast kwamen we er ook achter wat voor een ondankbare taak het is om een forum te leiden, zeker met zo'n beladen onderwerp als evolutie en creationisme. De conflicten die er zijn geweest zijn, althans voor mij, erg demoraliserend geweest, daar ik iedereen tevreden wilde houden en dan dikwijls niet wist wat ik moest doen waarneer de spanningen opliepen tussen de forumbezoekers. Het was ook moeilijk om te bepalen waarneer ik me moest gedragen als administrator (als forumleider) en waarneer als discussiegenoot (als gelijke).

Ten slotte is het forum eigenlijk nooit helemaal geworden wat ik gehoopt had. Ik rekende erop dat veel van de leden van het vorige Nederlandstalige evolutieforum (het inmiddels verdwenen "Evolution/Creation Forum", geleid door J W) zouden meeverhuizen, maar ik heb er maar weinig van teruggezien. Degene die daarvoor in de plaats kwamen waren vrijwel allemaal onbekenden waar we geen enkele band mee hadden.

Het forum heeft alles bij elkaar een jaar bestaan, maar tegen het einde was om bovengenoemde redenen het enthousiasme van Thomas en mij wel weggeëbd. Uiteindelijk was die hacking een mooi excuus om er een einde aan te breien. De positieve reacties die ik kreeg toen het forum eenmaal weg was zijn aardig, maar toen het forum er nog was kreeg ik die maar zelden, en soms ook het omgekeerde. "You don't know what you've got 'till its gone" nietwaar?
't Is jammer, maar onder de omstandigheden wl begrijpelijk.

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 03 jan 2006 17:44

Erg jammer, en vooral ook zonde van de toch vaak zeer goede discussies die er te vinden zijn.
Tim en Thomas toch erg bedankt voor een leerzame tijd.
Ik hoop dat de website wel blijft bestaan?!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 03 jan 2006 18:48

Erik schreef:Erg jammer, en vooral ook zonde van de toch vaak zeer goede discussies die er te vinden zijn.
Tim en Thomas toch erg bedankt voor een leerzame tijd.
Ik hoop dat de website wel blijft bestaan?!
Ik sluit mij hierbij aan. Het zou jammer zijn als de website verdwijnt. Ik ken Tim en Thomas al enige tijd (creatieenofevolutie)en ben indertijd meegegaan naar hun forum. Een oudgediende hardcore darwinist kan ik mijzelf noemen. Die zich in het nieuwe forum onvoldoende kon herkennen. Het werd een soort herhalingsoefening met dezelfde stof en enkele nieuwkomers. En ben al spoedig afgehaakt.

Tjeerdo.

els
Forum fan
Contacteer:

Bericht door els » 03 jan 2006 19:12

Heel jammer. Dan ga ik de link maar weghalen. Ik had hem nog even laten staan, in de hoop dat het forum terug zal keren, maar dat zit er dus niet in.

Persoonlijk begin ik te denken dat je als forumleider vanaf het begin korte metten moet maken met mensen die forums verstoren, want als de verziekende mensen een keer de overhand hebben, is het heel moeilijk de boel terug te draaien. Maar ja, wat weet ik, mijn forum loopt helemaal niet eens, dus wordt het ook niet verziekt. :(

chromis
Technologist

Bericht door chromis » 03 jan 2006 20:34

Ik vind het persoonlijk erg jammer dat er geen backup is. Al was het maar als archief.

Ik denk dat dit ook een waarschuwing is naar alle fora die zich met dit soort zaken bezighouden: religieuze mensen die geen argument hebben proberen de boel te slopen.

Ik heb maar gelijk geheel nadarwin gedownload naar een disk hier. Mocht het ooit verdwijnen zonder enige aankondiging, dan heb ik tenminste de artikelen nog.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 04 jan 2006 13:38

chromis schreef:Ik vind het persoonlijk erg jammer dat er geen backup is. Al was het maar als archief.

Ik denk dat dit ook een waarschuwing is naar alle fora die zich met dit soort zaken bezighouden: religieuze mensen die geen argument hebben proberen de boel te slopen.

.
Hetzelfde is indertijd op het wetenschapsforum gebeurd. Er lopen een heleboel psychisch gestoorde religieuze randdebielen rond, die eerst een discussie trachten te slopen. Door langdurig argumenten te omzeilen. En lukt het niet dan hacken ze de boel.

Het Nadarwinforum bleek dus geen back-up te hebben. Eigenlijk een eersteklas beginnersfout. Want je weet dat het vroeg of laat fout gaat.

molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon » 04 jan 2006 17:39

Wat er ook gebeurd is aan heisa, dit virtuele ombrengen van gesprekken maakt alleen maar duidelijk dat religieuse fanaten alles zullen doen om wetenschap en vrije meningsuiting te beletten als het niet in hun straatje past.
Hoevelen hebben fysiek al niet geleden onder het juk van religieuse regiems. :cry:

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 04 jan 2006 18:45

an3sdej schreef:Wat er ook gebeurd is aan heisa, dit virtuele ombrengen van gesprekken maakt alleen maar duidelijk dat religieuse fanaten alles zullen doen om wetenschap en vrije meningsuiting te beletten als het niet in hun straatje past.
Hoevelen hebben fysiek al niet geleden onder het juk van religieuse regiems. :cry:

Beste Andries,

Een van mijn goede voornemens was ook om dit soort religieuze fanaten te blijven volgen in hun doen en laten. En waar mogelijk argumenten te deponeren. Want geef je ze vrij spel dan is de uitkomst zeker. De teloorgang van het individu en de achteruitgang van moderne wetenschap. Alleen maar om hun chronische wanen over te brengen op anderen.

Groeten,

Tjeerdo.

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 04 jan 2006 22:40

cymric schreef: Aan alle leden van het Nadarwinforum: het forum is niet meer.

Het is gehackt... En de teksten, foto's en het allah-akbarachtige muziekje in het handelsmerk van de heaker laten weinig twijfel bestaan over zijn motief...

Tot mijn spijt moet ik u meedelen dat Thomas en ik niet van zins zijn het forum voort te zetten.
Hier wordt ik niet vrolijk van. Helemaal niet als ik bedenk dat ergens de pleitbezorgers van het bijgeloof zich zitten te verkneukelen. Ik weet niet hoe moeilijk het is om een forum of een website te hacken, en of je überhaupt kunt voorkomen dat het gebeurt. N-rico houdt de forumsoftware goed up to date (na een waarschuwing van Chromis. Bedankt! :wink: , en als je meer tips hebt of foutjes ziet dan horen we het graag. (per PB, je weet maar nooit wie er meeleest).
Vooral het idee dat de pleitbezorgers van het bijgeloof allahu-ackbar muziekjes of Gospelmuziekjes op je site kunnen zetten, met de daarbij behorende propaganda, daar wordt ik niet blij van.
Aan de andere kant voel ik mij gesterkt, want deze pleitbezorgers van bijgeloof; deze verspreiders van pseudowetenschap kunnen het niet winnen met argumenten, en daarom kiezen ze voor deze vorm van terrorisme; het snoeren van de mond van je tegenstander.
Ik hoop niet dat het ze lukt om het hier te flikken, maar als het gebeurt dan zullen we met twee keer zoveel vuur terugkomen.
Daarnaast kwamen we er ook achter wat voor een ondankbare taak het is om een forum te leiden, zeker met zo'n beladen onderwerp als evolutie en creationisme. De conflicten die er zijn geweest zijn, althans voor mij, erg demoraliserend geweest, daar ik iedereen tevreden wilde houden en dan dikwijls niet wist wat ik moest doen waarneer de spanningen opliepen tussen de forumbezoekers. Het was ook moeilijk om te bepalen waarneer ik me moest gedragen als administrator (als forumleider) en waarneer als discussiegenoot (als gelijke).
Dit begrijp ik heel goed. Ik heb het hier een maand geleden ook nog moeilijk mee gehad. Je kunt niet iedereen tevreden houden; dat heb ik wel geleerd. niet iedereen is daar geschikt voor. Hoewel ik het heel jammer vind dat Tim met het forum stopt (hoewel ik de laatste tijd niet veel actief was), heb ik er wel begrip voor. Ik hoop dat de site online blijft.

Vriendelijke groet..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

Plaats reactie