Jesus, all about LIES

Forum met topics over agnosticisme, atheïsme, humanisme, vrijdenken en andere aanverwante onderwerpen.

Moderator: Moderators

Jinny

Jesus, all about LIES

Bericht door Jinny »

Jezus, all about lies.

Leuk om te lezen.
Kochimodo
Bevlogen

Re: Jesus, all about LIES

Bericht door Kochimodo »

Leuke site! Bladwijzer bij favorieten voor gemaakt. :)
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
MysticNetherlands
Forum fan

Bericht door MysticNetherlands »

Verspilling van bandbreedte :)
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Waarom verspilling van bandbreedte? Voor gelovigen die een steeds sterker wordende cognitieve dissonantie ervaren kan dit soort sites hem/haar helpen de grote stap te nemen om niet meer te geloven.

Zelfs in mijn meest fanatieke fase als gelovige heb ik altijd geworsteld met het feit dat er vlgs het christelijk geloof maar 2 keuzes waren met verstrekkende gevolgen. Geloof in Jezus = hemel en eeuwig leven. Ongeloof in Jezus = hel en eeuwige straf. Ik heb altijd gevonden dat er ook de mogelijkheid van neutraliteit moest zijn met als consequentie: geen hemel of hel maar de dood is het absolute eindpunt. Stiekem had dat altijd mijn voorkeur...
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
MysticNetherlands
Forum fan

Kochimodo schreef:Waarom verspilling van bandbreedte? Voor gelovigen die een steeds sterker wordende cognitieve dissonantie ervaren kan dit soort sites hem/haar helpen de grote stap te nemen om niet meer te geloven.
Ik zou bij het lezen van dit soort websites het idee krijgen dat alle atheisten alleen maar de hele dag aanvallen op religie plegen en daarbij niet schuwen als er alleen maar de letter 'r' van religie in voorkomt het nieuws al te plaatsen.
Kochimodo schreef:Zelfs in mijn meest fanatieke fase als gelovige heb ik altijd geworsteld met het feit dat er vlgs MIJN christelijk geloof maar 2 keuzes waren met verstrekkende gevolgen. Geloof in Jezus = hemel en eeuwig leven. Ongeloof in Jezus = hel en eeuwige straf. Ik heb altijd gevonden dat er ook de mogelijkheid van neutraliteit moest zijn met als consequentie: geen hemel of hel maar de dood is het absolute eindpunt. Stiekem had dat altijd mijn voorkeur...
Ik heb m even aangepast, daar je verder geen nuancering gaf over wat geloven in Jezus allemaal zou kunnen inhouden. Geen dank ;)
Jinny

Bericht door Jinny »

MysticNetherlands, loop even de regels na.
Rood is de kleur die alleen door het moderatieteam gebruikt mag worden.
Daarbij staat het je minder netjes om de quotes van anderen aan te passen.

Je krijgt hier een waarschuwing voor.
MysticNetherlands
Forum fan

Jin schreef: MysticNetherlands, loop even de regels na.
Rood is de kleur die alleen door het moderatieteam gebruikt mag worden.
Daarbij staat het je minder netjes om de quotes van anderen aan te passen.

Je krijgt hier een waarschuwing voor.
Excuus voor het gebruik van rood. Uiteraad geen excuus voor het aanpassen van een quote als stijlfiguur, met nota bene in de eerste eigen zin direct de toelichting dat ik de quote aangepast heb.
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Ik zou bij het lezen van dit soort websites het idee krijgen dat alle atheisten alleen maar de hele dag aanvallen op religie plegen en daarbij niet schuwen als er alleen maar de letter 'r' van religie in voorkomt het nieuws al te plaatsen.
Nooit probleem met het plaatsen van religieus nieuws, daar hoef je niet naar op zoek en sterker nog de werkelijkheid is zo absurd dat plaatsen alleen al volstaat. Een aanval is vaak niet eens nodig, de constatering is vaak al voldoende.
Wel eens gehoord van Poe's Law, het is lastig om parodie van werkeljkheid te onderscheiden m.b.t religie, dat heb ik trouwens met jou ook.
Meende je dat nu echt ?
Laatst gewijzigd door Krautsjo op 09 mar 2013 01:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Ik heb m even aangepast, daar je verder geen nuancering gaf over wat geloven in Jezus allemaal zou kunnen inhouden. Geen dank
Moet dat dan ? En volgens mij sta je te trappelen om te vertellen wat geloven in Jezus allemaal zou kunnen inhouden, maar begrijp je ook dat dat misschien nogal misplaatst is en aarzel je nog? Ik ben er in ieder geval niet echt in geïnteresseerd en vind het bovendien volstrekt oninteressant en irrelevant.
Maar je bent wel heel erg mystic.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

MysticNetherlands schreef:
Kochimodo schreef:Zelfs in mijn meest fanatieke fase als gelovige heb ik altijd geworsteld met het feit dat er vlgs MIJN christelijk geloof maar 2 keuzes waren met verstrekkende gevolgen...
Ik heb m even aangepast, daar je verder geen nuancering gaf over wat geloven in Jezus allemaal zou kunnen inhouden. Geen dank ;)
Kochimodo kent blijkbaar zijn bijbel beter dan jij:

"Wie gelooft en gedoopt is zal worden gered, maar wie niet gelooft zal worden veroordeeld." Mk. 16:16

"Als iemand de Heer niet liefheeft – hij zij vervloekt." 1 Kor 16:22

"Opdat een ieder die gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe...Wie in Hem gelooft wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft is reeds veroordeeld." Jh. 3:16,18

"Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven, doch wie aan de Zoon ongehoorzaam is zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem." (Jh. 3: 36. Volgens de schrijver van het Johannesevangelie was dit de opinie van Johannes de Doper.)

"Stel uw vertrouwen op de Here Jezus en gij zult behouden worden." Hand. 16:30

"Maar wij behoren niet tot hen die het geloof opgeven en verloren gaan, maar tot hen die geloven en daardoor hun leven behouden." Hebr. 10:39

De eventuele nuancering van wat dat 'geloof in Jezus' allemaal zou moeten inhouden (zoals de voorwaarde dat het uit levenswandel gezien moet kunnen worden) voegt hooguit verwarring toe aan de lering, maar verandert volstrekt niets aan deze dichotomie die centraal staat in het NT.
Born OK the first time
MysticNetherlands
Forum fan

Krautsjo schreef:
Nooit probleem met het plaatsen van religieus nieuws, daar hoef je niet naar op zoek en sterker nog de werkelijkheid is zo absurd dat plaatsen alleen al volstaat. Een aanval is vaak niet eens nodig, de constatering is vaak al voldoende.
Wel eens gehoord van Poe's Law, het is lastig om parodie van werkeljkheid te onderscheiden m.b.t religie, dat heb ik trouwens met jou ook.
Meende je dat nu echt ?
Een echre 'vrijdenker' ben je. Maar goed. Trieste dingen gebeuren bij religieuzen, zeker. Ook bij politieke stromingen, bij regeringen,;bij culturen, bij voetbalverenigingen.... je zou bijna denken dat de mens de denominator is.. Trieste dingen bij atheisten, zie bovengenoemde site, deze site die onder t mom van vrijdenkerij eigenlijk alleen maar zo'n 90% anti-theistisch is. Daar zit de wereld echt op te wachten. Zoeken naar de verschillen ipv werken met de overeenkomsten. En individuen aanvallen op wat een evt overkoepelend orgaan allemaal fout doet.
MysticNetherlands
Forum fan

Krautsjo schreef:
Ik heb m even aangepast, daar je verder geen nuancering gaf over wat geloven in Jezus allemaal zou kunnen inhouden. Geen dank
Moet dat dan ? En volgens mij sta je te trappelen om te vertellen wat geloven in Jezus allemaal zou kunnen inhouden, maar begrijp je ook dat dat misschien nogal misplaatst is en aarzel je nog? Ik ben er in ieder geval niet echt in geïnteresseerd en vind het bovendien volstrekt oninteressant en irrelevant.
Maar je bent wel heel erg mystic.
Je hebt me helemaal door! Ongelooflijk, sprakeloos. Maar goed, nee ik stond niet te trappelen, nee dat zou overigens NIET misplaatst zijn en en dat jij er niet geinteresseerd in bent is geheel in lijn der verwachtingen. Eigenlijk is je post n schoolvoorbeeld van t gemiddelde, typische forumpost op freethinker.
MysticNetherlands
Forum fan

Rereformed ik had even niet door dat jij t was en zoals je weet probeer ik je zoveel mogelijk te negeren, dus ik las per ongeluk de eerste 1 zinnen. Prima, je kunt nog steeds met Bijbelverzen zaken onderbouwen. Je kunt ws nog steeds bijna ieder willekeurig punt obderbouwen met n paar verzen. En ws ook van ieder punt t tegenovergestelde (net zoals veel Christenen en bijv Moslims die de Bijbel goed kennen dat kunnen). Ik laat t dan ook verder aan jezelf over om de Bijbelverzen erbij te pakken welke aangeven wat 'Jezus kennen' en 'Jezus' dienen allemaal zou kunnen betekenen. Is misschien wat anders waar jij je aan vasthoudt, maar je bent een vrijdenker, dus ik heb er alle vertrouwen in.
MysticNetherlands
Forum fan

Hee, ik draai al lekker mee he? Flink sarcasme, gericht op de aanval ipv een common ground en daarvanuit een discussie opbouwen, een rigide houding tov alles wat met atheisme en theisme te maken heeft, ik voel me al n echte vrijdenker :)
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Een echre 'vrijdenker' ben je. Maar goed. Trieste dingen gebeuren bij religieuzen, zeker. Ook bij politieke stromingen, bij regeringen,;bij culturen, bij voetbalverenigingen.... je zou bijna denken dat de mens de denominator is.. Trieste dingen bij atheisten, zie bovengenoemde site, deze site die onder t mom van vrijdenkerij eigenlijk alleen maar zo'n 90% anti-theistisch is. Daar zit de wereld echt op te wachten. Zoeken naar de verschillen ipv werken met de overeenkomsten. En individuen aanvallen op wat een evt overkoepelend orgaan allemaal fout doet.
Ja, trieste dingen gebeuren overal, alleen dat was niet het topic.
Beetje kinderlijke reactie, zo'n verkapte jijbak. En nogmaals er is niet veel nodig om religies belachelijk te maken of vermeend aan te vallen, want ze doen zelf nogal hun best. Alleen al iets benoemen is vaak al genoeg, dat is en blijft echt alleen het probleem van theïsten. En dan wordt het al snel anti in de ogen van de theïst, lijkt me onvermijdelijk en vrijdenken is een standpunt waarbij de rede als leidraad gehanteerd wordt dan krijg je onherroepelijk conflicten met mensen en zaken waarbij devrde niet zo nauw genomen wordt.
Overkoepelende organen in het geval van religie bestaan uit individuele personen die zich verschuilen achter dat orgaan, die kun je en masse verantwoordelijk stellen voor wat dat orgaan fout doet, dat overkoepelende orgaan doet namelijk helemaal niets fout, het bestaat namelijk uit mensen die je kunt aanspreken op hun fouten.
Ik spreek het liefst mensen aan , ik heb trouwens nog nooit een reactie gekregen van eenoverkoepelend orgaan, ben ook heel benieuwd hoe dat is.
Bovendien is dat niet wat religie inhoud, jij hebt ook nodig dat er gemeenschappelijkheid bestaat in je geloof, ik kan heel alleen in mijn eentje niet geloven in god(en), sterker nog ik heb daar zelfs geen enkel eigen idee voor nodig, het zit er niet in en het heeft er ook nooit in gezeten. Ik ontken het ook niet, want er valt niets voor mij te ontkennen, ik ben dan ook geen ketter, eigenlijk ben ik ook geen atheïst,niet echt tenminste want dat is alleen maar ter onderscheiding van zij die gelovig zijn.
Ik ben ook geen echte vrijdenker, geen behoefte ook om mij zo te noemen en ook geen anti- theïst.
Ik ben wat ik ben, omdat het is wat is, misschien ben ik wel een hetiswathetis-ist.
Plaats reactie