Magnetiseur wijst een miljoen dollar af
Moderator: Moderators
- 
				onemangang
- Forum fan
Magnetiseur wijst een miljoen dollar af
Gewoon, om de integriteit van een bekende 'paranormaal genezer' (http://www.harry-streppel.nl/) te testen plaatste ik een net berichtje in zijn gastenboek waarin ik in het kort zoiets schreef:
Beste Harry, je schrijft op je website dat je over paranormale gaven beschikt. Ik ben daarin heel erg geinteresseerd. En met mij nog vele anderen. Omdat ik graag meer zou willen weten over hoe deze gave zou werken, lijkt het me een goed plan om je eens op te geven van de Million dollar Challenge van James Randi. (www.randi.org). Zodat wij allemaal kunnen leren wat de achterliggende krachten zijn die je deze gave geven...
(mijn bericht is verwijderd uit zijn gastenboek, maar ik kreeg wel een email terug:)
Beste Sander,

Bedankt voor je bericht in mijn gastenboek, maar...wat je hebt geschreven is niet bedoelt voor een gastenboek en een rechtstreekse e-mail naar mij was voldoende.
Ik ben trouwens iemand die weet wat hij kan, maar kan nooit 100% resultaat beloven.
Aan het testen van mijn gaven, daar doe ik niet aan mee en het geld vind ik ook niet zo belangrijk.
Wat ik meer van belang vind, is dat ik mensen mag genezen en helpen om weer gezond van lichaam en ziel te worden.

Ik wens je succes met wervingen.

Met vriendelijke groet,

Harry Streppel

Praktijk Magnetiseur/ psychologisch adviseur

Lid B.A.T.C. en RING
RING-beroepstherapeut licentienr. 04.1.228.11925
J. Vermeerlaan 11
7312 NX Apeldoorn
Tel. 0031-(0) 55-3558240
Mob. 0031-(0)6-22666691

Website: www.harry-streppel.nl een site voor vrede en genezing
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Voor lichamelijke en geestelijke genezingen
Gespreks en relatie-therapie
Antistress-therapie en assertiviteitstraining
Begeleiding Nieuwetijdskinderen
Opsporing aardstraling
Verzorging van lezingen op uitnodiging
Ziektepreventie
Mijn antwoord hierop:
Ik begrijp dat u niet 100% resultaat kan beloven, dat kan niemand. Maar ik begrijp niet waarom u niet wenst dat uw gaven getest worden. Als u werkelijk mensen wilt helpen, dan kunt u dat geld (een miljoen dollar is niet niets!) toch ook schenken aan mensen of het gebruiken om nog meer goed werk te verrichten? Het is natuurlijk heel mooi dat u over die gave beschikt, maar zou het niet nog veel geweldiger zijn als we erachter zouden komen hoe het mogelijk is om op een paranormale wijze mensen te genezen? Als we weten hoe zoiets in zijn werking gaat, dan kunt u bijdragen aan onze algehele kennis hoe dat we in de toekomst nog veel meer mensen gezond van lichaam en ziel kunnen maken...!? Zolang die miljoen dollar niet is uitgekeerd aan een paranormaal genezer, is er geen sprake dat uw beroep ooit erkend zal worden als een werkelijk werkende methode om mensen te helpen. U beschouwt uzelf toch niet als een kwakzalver, neem ik aan?
Met vriendelijke groeten,
Waarop zijn antwoord:
Beste Sander,
Heel hartelijk dank, maar nee dankjewel.
Bekijk de testrapporten maar eens die gemaakt zijn door dr. prof. Tenhaaff die de paragnost en genezer Gerard Croisoit heeft getest.
Zie ook: www.parapsy.nl
Tsjonge, een onderzoek uit de jaren vijftig aanhalen? Die bovendien in dit artikel zeer sterk wordt bekritiseerd?

Beste Harry, je schrijft op je website dat je over paranormale gaven beschikt. Ik ben daarin heel erg geinteresseerd. En met mij nog vele anderen. Omdat ik graag meer zou willen weten over hoe deze gave zou werken, lijkt het me een goed plan om je eens op te geven van de Million dollar Challenge van James Randi. (www.randi.org). Zodat wij allemaal kunnen leren wat de achterliggende krachten zijn die je deze gave geven...
(mijn bericht is verwijderd uit zijn gastenboek, maar ik kreeg wel een email terug:)
Beste Sander,
Bedankt voor je bericht in mijn gastenboek, maar...wat je hebt geschreven is niet bedoelt voor een gastenboek en een rechtstreekse e-mail naar mij was voldoende.
Ik ben trouwens iemand die weet wat hij kan, maar kan nooit 100% resultaat beloven.
Aan het testen van mijn gaven, daar doe ik niet aan mee en het geld vind ik ook niet zo belangrijk.
Wat ik meer van belang vind, is dat ik mensen mag genezen en helpen om weer gezond van lichaam en ziel te worden.
Ik wens je succes met wervingen.
Met vriendelijke groet,
Harry Streppel
Praktijk Magnetiseur/ psychologisch adviseur
Lid B.A.T.C. en RING
RING-beroepstherapeut licentienr. 04.1.228.11925
J. Vermeerlaan 11
7312 NX Apeldoorn
Tel. 0031-(0) 55-3558240
Mob. 0031-(0)6-22666691
Website: www.harry-streppel.nl een site voor vrede en genezing
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Voor lichamelijke en geestelijke genezingen
Gespreks en relatie-therapie
Antistress-therapie en assertiviteitstraining
Begeleiding Nieuwetijdskinderen
Opsporing aardstraling
Verzorging van lezingen op uitnodiging
Ziektepreventie
Mijn antwoord hierop:
Ik begrijp dat u niet 100% resultaat kan beloven, dat kan niemand. Maar ik begrijp niet waarom u niet wenst dat uw gaven getest worden. Als u werkelijk mensen wilt helpen, dan kunt u dat geld (een miljoen dollar is niet niets!) toch ook schenken aan mensen of het gebruiken om nog meer goed werk te verrichten? Het is natuurlijk heel mooi dat u over die gave beschikt, maar zou het niet nog veel geweldiger zijn als we erachter zouden komen hoe het mogelijk is om op een paranormale wijze mensen te genezen? Als we weten hoe zoiets in zijn werking gaat, dan kunt u bijdragen aan onze algehele kennis hoe dat we in de toekomst nog veel meer mensen gezond van lichaam en ziel kunnen maken...!? Zolang die miljoen dollar niet is uitgekeerd aan een paranormaal genezer, is er geen sprake dat uw beroep ooit erkend zal worden als een werkelijk werkende methode om mensen te helpen. U beschouwt uzelf toch niet als een kwakzalver, neem ik aan?
Met vriendelijke groeten,
Waarop zijn antwoord:
Beste Sander,
Heel hartelijk dank, maar nee dankjewel.
Bekijk de testrapporten maar eens die gemaakt zijn door dr. prof. Tenhaaff die de paragnost en genezer Gerard Croisoit heeft getest.
Zie ook: www.parapsy.nl
Tsjonge, een onderzoek uit de jaren vijftig aanhalen? Die bovendien in dit artikel zeer sterk wordt bekritiseerd?
Als een gelovige begrijpt waarom hij het bestaan van al die 19.999 goden die de mens heeft aanbeden afwijst, volgt het begrip waarom ik 20.000 goden afwijs.

Re: Magnetiseur wijst een miljoen dollar af
Nou...daar doe ik niet aan mee en het geld vind ik ook niet zo belangrijk.
Uitdrijving en beschermen huis
( buiten Apeldoorn hoger tarief )
€ 300,00
Waag eerst in jezelf te geloven, want wie niet in zichzelf gelooft liegt altijd. 'Nietzsche' (uit: Aldus sprak Zarathoestra)

Beste onemangang,
Dit is is typerend voor kwakzalvers. Zij doen uitspraken over gaven maar durven deze niet te laten toetsen. Goedgelovige clienten laten zij echter niet zonder vaak contante en hoge betaling gebruik maken van hun kunnen. Dus het niet zo om geld geven gaat niet op, maar is natuurlijk wel makkelijk om je achter te verstoppen en zo confrontatie en ontmaskering te voorkomen. Op de site van devereniging tegen de kwakzalverij en die van skepsis en skepp worden deze figuren zo goed mogelijk aan de kaak gesteld.

Dit is is typerend voor kwakzalvers. Zij doen uitspraken over gaven maar durven deze niet te laten toetsen. Goedgelovige clienten laten zij echter niet zonder vaak contante en hoge betaling gebruik maken van hun kunnen. Dus het niet zo om geld geven gaat niet op, maar is natuurlijk wel makkelijk om je achter te verstoppen en zo confrontatie en ontmaskering te voorkomen. Op de site van devereniging tegen de kwakzalverij en die van skepsis en skepp worden deze figuren zo goed mogelijk aan de kaak gesteld.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- 
				onemangang
- Forum fan
Ja, idd. Maar ondertussen wel op de website durven te beweren dat maar liefst 85% van de mensen die hij heeft behandeld zijn genezen van hun klachten. Als dat zo zou zijn, dan moet ie toch zonder problemen die miljoen dollar kunnen incasseren?doctorwho schreef:Beste onemangang,
Dit is is typerend voor kwakzalvers. Zij doen uitspraken over gaven maar durven deze niet te laten toetsen.
Maar wat ik nog het ergste vindt, is dat de behandelingen die deze man biedt worden betaald door een hele lijst zorgverzekeraars:
AMEV Zorgverzekeringen N.V. Utrecht
AVERO Zorgverzekering N.V. Zaandam
ERASMUS Verzekeringen Rotterdam
DE GOUDSE Verzekeringen
ONVZ Verzekeringsmaatschappij
Stad Rotterdam, Rotterdam
Zwolsche Algemene Schadeverzekeringen N.V.
GÉOVE Verzekeringen Velp
Zilveren Kruis Groep Achmea
Als je kijkt naar wat hij zoal doet:
Body-Mind_Massage € 20,00
Magnetische behandeling € 30,00
Psychologische hulpverlening € 60,00
Persoonlijke uitdrijving € 200,00
Nabehandeling na 14 dagen € 50,00
Pendelen € 25,00
Uitdrijving en beschermen huis € 300,00
Opsporing en blokkering aardstraling ex. reiskosten.
Verblijf plusminus 1 1/2 uur hierna € 50,00 per uur. € 125,00
Medische fotoanalyse € 75,00
Begeleiding N.T. kinderen
Intake € 35,00
Begeleiding à 1 uur € 35,00
Lichttherapie € 20,00
Behandeling huisdieren € 15,00
Stoppen met roken (per les) € 30,00
Reinigingswater per meegebrachte fles € 5,00
Psychometrie per consult € 50,00
dan zorgen die zorgverzekeraars ervoor dat mensen dit soort praktijken serieus nemen, want zorgverzekeraars nemen ze immers ook serieus!
- 
				onemangang
- Forum fan
Ik vind het prima...doctorwho schreef:Beste onemangang,
Ik ben aangesloten bij de vereniging tegen de kwakzalverij en wil als je het goed vindt jouw mailwisseling op het forum aldaar plaatsen.
Als een gelovige begrijpt waarom hij het bestaan van al die 19.999 goden die de mens heeft aanbeden afwijst, volgt het begrip waarom ik 20.000 goden afwijs.

- 
				bad_religion