Laura Dekker haalt Nederlandse vlag van Guppy

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Cactus
Bevlogen

Laura Dekker haalt Nederlandse vlag van Guppy

Bericht door Cactus »

Laura Dekker heeft het helemaal gehad met Nederland omdat men weer bezig is met een melding aan de kinderbescherming omdat ze haar studie a/b van haar zeilboot niet zou volgen. Guppy vaart nu onder de Nieuw Zeelandse vlag en zij komt waarschijnlijk niet meer terug naar Nederland.
Zó gaat Nederland om met een ondernemende en avontuurlijke jonge vrouw waarop we trots moeten zijn.
Nederland op zijn smalst!

http://www.ad.nl/ad/nl/2842/Laura-s-zei ... =11/1/2012
PietV.
Erelid

Re: Laura Dekker haalt Nederlandse vlag van Guppy

Bericht door PietV. »

Cactus schreef: Nederland op zijn smalst!
Jammer dat het zo moet. Ze heeft waarschijnlijk meer geleerd en dito levenswijsheid op gedaan, in vergelijking tot al die kinderen die nu achterover leunen en scrabble spelen op hun mobieltje. En verveeld kijken naar woordjes (in een vreemde taal) die ze nog moeten leren. Laura kan je alles vertellen over navigatie, zeestromingen, weersverwachtingen en zal geen probleem ondervinden om later een succesvolle carrière te starten.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Laura is voorlopig nog een heel tijdje een kind.
En doet, met steun van haar ouders, precies waar ze zelf zin in heeft.

Hoeveel andere vroegrijpe jongens/meisjes hebben ouders met voldoende financiële backup en krijgen de gelegenheid de wet aan hun laars te lappen?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Die succesvolle carriëre zal zij dan wel in Nieuw Zeeland starten ipv in dit grauwe overvolle en bekrompen Nederland. Ik geef haar groot gelijk.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Hebben jullie eigenlijk wel de hele geschiedenis gevolgd?
Het speelt al vanaf haar 13e jaar.
En natuurlijk zit hier een heel snelle ontwikkeling in, mede doordat zij natuurlijk ook doorgroeit.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zaak-Laura_Dekker" onclick="window.open(this.href);return false;
In een interview met de Volkskrant verklaarde Dekkers moeder het niet eens te zijn met de plannen van haar dochter en dat zij na eerdere aarzeling besloten had zich tegen de plannen te verzetten. Zij vertelde van mening te zijn dat haar dochter zeiltechnisch in staat was de reis te volbrengen maar nog niet volwassen genoeg om de sociale en psychologische aspecten van de soloreis te hanteren.[14]
Dit was de eindconclusie.
2.5.11

Gelet op het voorgaande wijst de rechtbank het verzoek van de Raad tot verlenging van de ondertoezichtstelling af. Met deze beslissing ligt de verantwoordelijkheid voor de jeugdige weer waar deze hoort, namelijk bij de ouders. Het is de verantwoordelijkheid van de ouders om de jeugdige de zeilreis wel of niet te laten maken.

Bureau Jeugdzorg gaf te kennen niet in beroep te gaan tegen deze uitspraak. [22] Dekker is op 4 augustus vanuit het Zeeuwse Den Osse onder begeleiding van haar vader naar de startplaats Portugal vertrokken.
Wat betreft de leerplicht:
Ze zou op afstand privé onderwijs krijgen.
De praktijk?
Aan het Algemeen Dagblad vertelde Laura Dekker in september dat ze school tijdelijk 'op een laag pitje' had gezet. 'Op zee gaat het gewoon niet om er iets aan te doen, en tussenstops worden steeds korter.
Toch was deze zelfstudie onder begeleiding van haar ouders de voorwaarde voor de toestemming.
Ik wil me nu op deze reis concentreren en daarna verder gaan met havo 5.' Tegen de Volkskrant zegt vader Dick Dekker dat dit nog steeds haar plan is.
Zal ze dan ook in Nieuw Zeeland nog even moeten doen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Hiëronymus
Ervaren pen

Bericht door Hiëronymus »

Tja, Nederland is wat suf voor haar op dit moment. Maar toch gok ik dat ze haar leven ook niet als schapenhoeder in Nieuwe Zeeland zal willen slijten. Verder zijn de opmerkingen van Mariakat volledig terecht, de boosheid over de Nederlandse wetgeving is volledig onterecht, een wet zonder leerplicht zou andere kinderen die niet in haar bevoorrechte positie zitten schaden.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Laura Dekker is een verwaand, verpest kind zonder enige vorm van respect naar autoriteit, en zou zich, als ze daadwerkelijk zo volwassen wil zijn als ze overkomt, begrip moeten hebben dat wetgeving voor dit soort gevaarlijke activiteiten niet kan wijzigen. Wie denkt dat kind wel dat ze is?! Of beter gezegd, wie denkt haar ouwe heer wel dat ze is?!

Als mijn kind (lees 1 van de kinderen) zo'n matig lange termijn visie heeft, en denkt voor haar 16de te kunnen stoppen met school, al is het voor een jaar, om aan haar hobby te werken, dan zou ik haar al helemaal niet alleen op een bootje (volgboot of niet) laten varen.

De leerschool die Laura Dekker op die leeftijd zou moeten hebben, heeft ze niet gehad. Dit is geen ondernemerschap, dit is egoisme zonder enige sturing en dieper perspectief van pa. Een gemis in de opvoeding die toch al oppervlakkig is, als je op die leeftijd grotendeels alleen op een bootje zit. Mensen en vooral kinderen met dergelijke attitude zouden een keer een teamsport moeten gaan doen en daarmee proberen records te breken.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Jinny

Bericht door Jinny »

Overigens vertelde Laura dit enkele dagen (voor het weekend?) al in het jeugdjournaal.

'Ik ben rond en ga nu door het Panamakanaal naar Nieuw Zeeland.'
Van mij mag ze.
Wel even de NL nationaliteit inleveren zodat ik strakjes niet voor haar hoef te betalen als de hangende poosjes terug komen.
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

in Nieuw Zeeland hebben ze ook scholen ...t zal mij benieuwen of ze er nog wat aan haar school gaat doen
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Ik geef Laura Dekker groot gelijk . Zij zal heus wel aan haar kostje komen en ik hoop voor haar dat zij in Nieuw Zeeland een meer begrijpender en tolerantere bevolking zal treffen dan hier.
Zij is geboren op zee en is een vrijbuiter. Zo 'n vrouw zie ik echt niet op een duf kantoor zitten achter een PC.
Ik ben het wel mee eens dat zij nu niet op kosten van de belastingbetaler hier extra kostbaar onderwijs mag krijgen of door het niet bezitten van de nodige diploma's niet aan een baan kan komen en daardoor in de WW zou komen.
Maar zoals gezegd geloof ik niet dat Nederland behoeft te vrezen dat dit zal gebeuren. Als ik haar goed inschat gaat zij heerlijk in Nieuw Zeeland wonen en vandaar uit zeiltochten maken.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

@ Jim
Wel even de NL nationaliteit inleveren zodat ik strakjes niet voor haar hoef te betalen als de hangende poosjes terug komen.
Volgens het AD bezit zij 3 nationaliteiten. De Nederlandse, de Duitse en de Nieuw Zeelandse.
Zij kan dus kiezen :lol:
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Blues-Bob schreef:Laura Dekker is een verwaand, verpest kind zonder enige vorm van respect naar autoriteit, en zou zich, als ze daadwerkelijk zo volwassen wil zijn als ze overkomt, begrip moeten hebben dat wetgeving voor dit soort gevaarlijke activiteiten niet kan wijzigen. Wie denkt dat kind wel dat ze is?! Of beter gezegd, wie denkt haar ouwe heer wel dat ze is?!

Als mijn kind (lees 1 van de kinderen) zo'n matig lange termijn visie heeft, en denkt voor haar 16de te kunnen stoppen met school, al is het voor een jaar, om aan haar hobby te werken, dan zou ik haar al helemaal niet alleen op een bootje (volgboot of niet) laten varen.

De leerschool die Laura Dekker op die leeftijd zou moeten hebben, heeft ze niet gehad. Dit is geen ondernemerschap, dit is egoisme zonder enige sturing en dieper perspectief van pa. Een gemis in de opvoeding die toch al oppervlakkig is, als je op die leeftijd grotendeels alleen op een bootje zit. Mensen en vooral kinderen met dergelijke attitude zouden een keer een teamsport moeten gaan doen en daarmee proberen records te breken.

Groet,

Bob
Hear, hear!

Niets aan toe te voegen.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Cactus schreef:Ik geef Laura Dekker groot gelijk . Zij zal heus wel aan haar kostje komen en ik hoop voor haar dat zij in Nieuw Zeeland een meer begrijpender en tolerantere bevolking zal treffen dan hier.
Zij is geboren op zee en is een vrijbuiter. Zo 'n vrouw zie ik echt niet op een duf kantoor zitten achter een PC.
Ik ben het wel mee eens dat zij nu niet op kosten van de belastingbetaler hier extra kostbaar onderwijs mag krijgen of door het niet bezitten van de nodige diploma's niet aan een baan kan komen en daardoor in de WW zou komen.
Maar zoals gezegd geloof ik niet dat Nederland behoeft te vrezen dat dit zal gebeuren. Als ik haar goed inschat gaat zij heerlijk in Nieuw Zeeland wonen en vandaar uit zeiltochten maken.
Wie heeft gezegd dat ze op een kantoor, laat staan een duf kantoor moet zitten?

Ik stel alleen dat zowel met de kennis van toen als de kennis van nu geconcludeerd kon en kan worden dat haar vader niet in staat is om een opvoeding te geven waarbij respect voor authoriteiten / overheden / rechtvaardigheid meegegeven wordt, dat zij zelf niet in staat is gebleken de afspraak waaronder zij vertrokken is na te kunnen komen, en dat haar vader de verantwoordelijkheid niet genomen heeft dit te sturen. Zo gek was het ingrijpen van jeugdzorg niet, met de kennis van toen EN met de kennis van nu.

Deze vader heeft al eerder tegen overheden in advies en bevel genegeerd, zo is bekend. Deze vader heeft voor wat ik kan beoordelen alle kenmerken van een ouder die niet het opvoedkundig vermoegen wat nodig is om kinderen met een talent of uitzonderlijke kwaliteit op een constructieve en rechtvaardige manier met hun talenten / kwaliteiten groot te brengen. In plaats daarvan heeft hij een kind opgevoed die tot nu toe, als zij een afspraak niet nakomt, gewoon een trap nageeft, de vlag naar beneden haalt, denkt haar nationaliteit te kunnen "laten varen", en niet de verantwoordelijkheden neemt die nodig zijn noch de consequenties neemt die het niet nakomen van afspraken met zich meebrengen. Dat heeft niets met Nederland op zijn smalst te maken, maar met arrogantie en jezelf op een voetstuk plaatsen. In het echte leven kom je daar als volwassene nauwelijks mee weg.

Overigens liet al eerder Nieuw Zeeland blijken dat ook onder de wetgeving daar Laura niet mocht uitvaren. Waarom ze daar nu wel naar toe gaat is mij een raadsel.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Nou, ik wel:

Leerplichtambtenaren vermoeden dat zeilmeisje Laura Dekker niet genoeg aandacht geeft aan haar schoolwerk. Het Regionaal Bureau Leerplicht in Goes gaat daarom een melding doen bij de Raad voor de Kinderbescherming.

Het ministerie van Onderwijs heeft een andere visie dan het Regionaal Bureau Leerplicht. Volgens een woordvoerder is ze nu 'niet meer leerplichtig aangezien zij zich voor de zeiltocht heeft uitgeschreven uit de gemeentelijke basisadministratie (GBA)'.

Wie zit er hier nu fout ?

@ Blues Bob
Je schreef: Overigens liet al eerder Nieuw Zeeland blijken dat ook onder de wetgeving daar Laura niet mocht uitvaren. Waarom ze daar nu wel naar toe gaat is mij een raadsel.

Waarom kon Laura daar dan wél uitvaren? Het kon toch niet onder die wetgeving?
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Blues-Bob schreef: Deze vader heeft voor wat ik kan beoordelen alle kenmerken van een ouder die niet het opvoedkundig vermoegen wat nodig is om kinderen met een talent of uitzonderlijke kwaliteit op een constructieve en rechtvaardige manier met hun talenten / kwaliteiten groot te brengen. In plaats daarvan heeft hij een kind opgevoed die tot nu toe, als zij een afspraak niet nakomt, gewoon een trap nageeft, de vlag naar beneden haalt, denkt haar nationaliteit te kunnen "laten varen", en niet de verantwoordelijkheden neemt die nodig zijn noch de consequenties neemt die het niet nakomen van afspraken met zich meebrengen. Dat heeft niets met Nederland op zijn smalst te maken, maar met arrogantie en jezelf op een voetstuk plaatsen. In het echte leven kom je daar als volwassene nauwelijks mee weg.
Overigens liet al eerder Nieuw Zeeland blijken dat ook onder de wetgeving daar Laura niet mocht uitvaren. Waarom ze daar nu wel naar toe gaat is mij een raadsel.
Stel dat jij Laura bent en de hele dag ben je bezig met je boot. Alleen en je vaart onder moeilijke omstandigheden. Een drukke vaarroute waarbij je dag-nacht ritme overhoop ligt. Mensen onderschatten het fysieke en psychologische aspect van een langdurige zeiltocht. Het is keihard werken. Met bitter weinig slaap. Uiterst knap dat zij nog een tijdlang de ruimte heeft gecreëerd om huiswerk te maken. En nu dus de zaak op een lager pitje zet. Hiernaast is jarenlang getouwtrek geweest rond haar. Wie heeft zich niet over haar gebogen. Ik kan me heel goed voorstellen dat zij het zat is. Weer die regeltjes en commando's uit Nederland. En de enige casus is leeftijd. Voor een 18 jarige was hier geen discussie over geweest. Het is een ongelooflijke prestatie wat zij levert. Jammer dat er een bataljon ambtenaren meevaart op een achtervolgingsschip.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Plaats reactie