Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mus
Diehard

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 16 feb 2025 00:23
Mus schreef: 16 feb 2025 00:03De post was gericht aan ChiamNimsky.
Ps,kun je ook mijn naam voortaan correct schrijven als je een antwoord plaatst?
Godsamme, nou ja, omdat jij het bent, ook aan jou excuus, deed het niet moedwillig, zal voortaan beter opletten.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Mus schreef: 16 feb 2025 00:26
ChaimNimsky schreef: 16 feb 2025 00:23
Mus schreef: 16 feb 2025 00:03De post was gericht aan ChiamNimsky.
Ps,kun je ook mijn naam voortaan correct schrijven als je een antwoord plaatst?
Godsamme, nou ja, omdat jij het bent, ook aan jou excuus, deed het niet moedwillig, zal voortaan beter opletten.
Helemaal geaccepteerd! Slaap lekker en heb een mooie en zonnige dag morgen!
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 16 feb 2025 00:29
Mus schreef: 16 feb 2025 00:26
ChaimNimsky schreef: 16 feb 2025 00:23 Ps,kun je ook mijn naam voortaan correct schrijven als je een antwoord plaatst?
Godsamme nog een keer NACHTDIENST, niks slapen…
Wens jou wel een goede nachtrust, welterusten voor straks.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Mus schreef: 16 feb 2025 00:15
lost and not found yet! schreef: 16 feb 2025 00:06
Waar moeten de miljoenen Palestijnen die in Jordanië leven naar terug dan? Dat was mijn vraag! Het zijn geen vluchtelingen, ze leven daar! Moeten ze terug naar Gaza of naar de Westbank, waar ze nog nooit gewoond hebben? Zeg maar!
Wat dacht je van Palestina, ik noem het land van mijn mensen gewoon maar even bij de naam die het oorspronkelijk had voor het ineens Israël ging heten. De naoorlogse Joodse broeders en zusters, kregen ook het land terug waar zij eeuwen geleden waren verdreven dus waarom zou plots niet meer gelden voor de Palestijnen of kan jou volk niet een beetje inschikken misschien.
Dat is een leuke! Waar ligt Palestina, het land waar de Palestijnen uit Jordanië naar toe moeten? Wie is hun president, wie vertegenwoordigt hun als regering, wat is hun vlag? Allemaal vragen waar niemand een antwoord op kan geven omdat de staat Palestina niet bestaat en nog nooit bestaan heeft! En daarbij, het standpunt van Hamas, de terroristische organisatie die nu de leiding in Gaza heeft, en door de verkiezingen in 2006 daar ook verkozen is, heeft als enig doel de genocide op de staat van Israël! Of wil je dat ontkennen? Het streven van Hamas is een doodscultus met als hoogste prioriteit het vernietigen van de staat Israël! Wil jij daar serieus mee geassocieerd worden? Met de totale vernietiging van een volk wat al eeuwenlang verguist, onderdrukt, gedemoniseerd en uitgeroeid moet worden? En, nogmaals, je weet het gewoon, Hamas geeft geen ene flikker om Palestijnen of om jou neef! Het enige doel wat ze hebben, en dat kun je in hun handvest nalezen, is de vernietiging van de staat Israël! Simpel toch? En wat zou JIJ dan doen?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Mus schreef: 16 feb 2025 00:30
Mus schreef: 16 feb 2025 00:26 Godsamme, nou ja, omdat jij het bent, ook aan jou excuus, deed het niet moedwillig, zal voortaan beter opletten.
Slaap lekker morgen overdag.
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 16 feb 2025 00:37
Mus schreef: 16 feb 2025 00:30
Slaap lekker morgen overdag.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 16 feb 2025 00:35
Mus schreef: 16 feb 2025 00:15
lost and not found yet! schreef: 16 feb 2025 00:06
Waar moeten de miljoenen Palestijnen die in Jordanië leven naar terug dan? Dat was mijn vraag! Het zijn geen vluchtelingen, ze leven daar! Moeten ze terug naar Gaza of naar de Westbank, waar ze nog nooit gewoond hebben? Zeg maar!
Wat dacht je van Palestina, ik noem het land van mijn mensen gewoon maar even bij de naam die het oorspronkelijk had voor het ineens Israël ging heten. De naoorlogse Joodse broeders en zusters, kregen ook het land terug waar zij eeuwen geleden waren verdreven dus waarom zou plots niet meer gelden voor de Palestijnen of kan jou volk niet een beetje inschikken misschien.
Dat is een leuke! Waar ligt Palestina, het land waar de Palestijnen uit Jordanië naar toe moeten? Wie is hun president, wie vertegenwoordigt hun als regering, wat is hun vlag? Allemaal vragen waar niemand een antwoord op kan geven omdat de staat Palestina niet bestaat en nog nooit bestaan heeft! En daarbij, het standpunt van Hamas, de terroristische organisatie die nu de leiding in Gaza heeft, en door de verkiezingen in 2006 daar ook verkozen is, heeft als enig doel de genocide op de staat van Israël! Of wil je dat ontkennen? Het streven van Hamas is een doodscultus met als hoogste prioriteit het vernietigen van de staat Israël! Wil jij daar serieus mee geassocieerd worden? Met de totale vernietiging van een volk wat al eeuwenlang verguist, onderdrukt, gedemoniseerd en uitgeroeid moet worden? En, nogmaals, je weet het gewoon, Hamas geeft geen ene flikker om Palestijnen of om jou neef! Het enige doel wat ze hebben, en dat kun je in hun handvest nalezen, is de vernietiging van de staat Israël! Simpel toch? En wat zou JIJ dan doen?
Je blijft beweren dat, omdat de in VN-resolutie 181, genoemde Arabische staat in het mandaatgebied Palestina, nooit tot stand is gekomen, en de genoemde Joodse staat wél, en men met geweld heeft verhinderd dat een democratisch (alhoewel zonder proportionele vertegenwoordiging) gekozen wetgevende vergadering, en samengestelde reging hun werk konden aanvatten, de arabische Palestijnen geen recht hebben op datgene dat hen was toegezegd, en dus ook niet terug mogen keren naar de plek die voor hen was gereserveerd.

Met andere woorden Israel staat in haar recht omdat ze de oorlogen gewonnen heeft, en de Palestijnen hebben geen recht, omdat ze nooit een oorlog hebben gewonnen. Wat is dat voor een "recht" dat de overwinnaar vanwege zijn overwinning gelijk geeft?

Hamas vindt dat Israël niet zou horen te bestaan, maar het bestaat nog steeds, en dat feit heeft Hamas inmiddels geaccepteerd. Israël vind niet alleen dat de Arabische staat die volgens de VN-resolutie zou moeten bestaat, niet zou moeten bestaan, maar heeft dat ook met succes verhinderd.

Telkens weer blijkt dat de vrienden van Israël negeren, wat de partijen feitelijk doen (geweld plegen, vs nog veel meer geweld plegen) en veel belangrijker vinden wat men al dan niet oprecht beweert of beweerde (het handvest is inmiddels aangepast) te willen.

Dat betekent niet dat ik het geweld dat Hamas heeft gepleegd goedkeur. Ik keur geweld bijna nooit goed, maar dat ik het plegen van nog veel meer geweld door Israel ook niet goedkeur.

Je bewering dat wie geboren is in het land waar men verblijft geen vluchteling is en alleen recht heeft om burger te zijn in het land waar men geboren is, zou strikt genomen betekenen dat de meeste Palestijnen in Gaza het recht hebben daar te wonen en nergens anders en dat de Joden die buiten het mandaatgebied Palestina waren geboren niet het recht hadden om burger van het mandaatgebied te zijn. Maar dat zou betekenen dat de zionisten geen recht hadden om daar te wonen, en dat de oprichting van de staat Israël dus eigenlijk niet rechtsgeldig was.

Uiteraard is dat niet je mening, maar waarom hanteer je die beroerde logica wel ten opzichte van Palestijnen?
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

UNRWA dient ontmaneld te worden!

Gerard R. schreef: 15 feb 2025 22:47 @ lost and not found yet! Dit vond ik met AI https://deepai.org/chat daarover:
Wat jij vond is een brouwsel van AI en
kan daardoor niet worden gezien als onderbouwing van een standpunt.
Bovendien overtreedt je daarmee regel E5.

regel E5 ::
:scissors:
Teksten van AI (Kunstmatige intelligentie) worden niet gezien
als onderbouwing van een standpunt.

Onderbouwing waarom UNRWA ontmanteld dient te worden!
:

New York Post - Jan. 6, 2025, 12:18 a.m. schreef:

UN watchdog group urges dismantling of UNRWA for ‘enabling crimes against humanity’

“The United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugees
(UNRWA) is neither independent nor neutral,”

says a scathing new report by the Swiss-based group UN WATCH.

“UNRWA’s senior management not only
employs individuals tied to Hamas terrorism but
also allows terrorist groups like Hamas

to influence and obstruct critical agency decisions and policies.

“UNRWA’s failure to maintain neutrality, combined with its susceptibility to influence
from terrorist groups, undermines its credibility as a humanitarian agency and
perpetuates conflict in the region,
” the group said. “
It is time for donors to reconsider their support, dismantle the Agency,
and seek alternative frameworks to provide effective aid to Palestinians in need.”

More than 10% of main and senior education staff employed by UNRWA in the Gaza Strip are members of Hamas or the Palestinian Islamic Jihad,

according to another scathing report published last year.

The UN Watch report included these shocking alleged examples of the relief agency’s ties to terrorists:
  1. UNRWA Chief Philippe Lazzarini “capitulated” and met with terrorist groups in May 2024 after the suspension of Fathi Al-Sharif, a teachers’ union chief and Hamas leader. The ouster of the Hamas leader led to massive rallies and shut down UNRWA’s Beirut headquarters.
  2. UNRWA Lebanon Director Schmale thanked terrorist groups at a Hamas rally in August 2018, alongside senior Hamas militant Ali Baraka, who told the crowd that donors must support UNRWA “until we return to Palestine.”
  3. UNRWA participates in an annual Hamas conference which discusses internal UNRWA affairs such as employee vacancies and teachers union elections. At the 2021 conference, Hamas rep Ahmad Abd Al-Hadi announced the launching of a joint committee to “supervise the relationship with UNRWA and ensure it implements its obligations.”
  4. UNRWA Lebanon Director Hakam Shahwan told terrorist leaders in February 2017 that UNRWA is “fully prepared” to have “a strong partnership mechanism” with them — as long as it doesn’t appear that they are “partners in decision-making.”
  5. In 2022, UNRWA’s Lazzarini stressed the importance of a “partnership” with Gaza terrorist groups and regularly met with them under the umbrella of the “Joint Refugee Committee.”
“UNRWA is no longer a humanitarian agency — it has become a
full-fledged partner to terrorist organizations like Hamas and Palestinian Islamic Jihad,”

said Hillel Neuer, executive director of UN Watch, to The Post.

“Western taxpayers are
funding a $1.5 billion organizationthat actively collaborates with
those who glorify violence and seek the destruction of Israel.

This is an outrage,” he said.

Neuer particularly cited UNRWA allowing
Hamas leader Fathi Al-Sharif to run one if its schools,
which he said amounts to complicity with terrorism.

:scissors:

The UNRWA had no immediate comment.

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

lost and not found yet! schreef: 16 feb 2025 00:35

Dat is idd een leuke zoals je zegt. Wie was president van het nog niet bestaande Israël toen die staat nog niet bestond op wat toen Palestina heette? Doe nu niet of je gek bent want iedereen kan gewoon op internet zoeken en stantepede zien dat je hier glashard aan het liegen bent mbt tot wat Palestina genoemd werd. Wat wil je daar nu mee bereiken lost and not found yet? Mij bereik je er alvast niet mee. En verder ken je geschiedenis jij weet evengoed als ik hoe de inheemse bevolking - met name de Palestijnen - in dit geval zonder omzien naar hen buiten spel werden gezet, dat is de eerste oorzaak van dit hele conflict laten we dat niet vergeten, de rest die volgde was daar een gevolg van.
Mijn neef, die prima joch was, niets tegen Israël had bovendien, heeft zelf voor Hamas gekozen vanwege jullie wandaden tegen hem, dank zij jou volk zijn wij hem kwijt geraakt, wil nu echt die kant op lost and not found yet, wil je dat echt? Want dan kunnen we nog wel even hoor. Je raakt hier echt een puntje ver, heel ver buiten je boekje en ik raad je aan mbt dit puntje niet met mij te sollen want dan kon je nog wel eens een heel ander mus tegen het lijf lopen dat je tot nu toe hebt gedaan, ik weet dan niet hoor maar het kan maar zo, daar laat ik het voor nu even bij.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En zo zien we dat het voor Lanfy en Mus al bijna onmogelijk wordt eruit te komen. De emoties zitten inderdaad te diep en overheersen het gesprek.
Nu de feiten nog. Daarna de mogelijke oplossingen!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 16 feb 2025 06:42 En zo zien we dat het voor Lanfy en Mus al bijna onmogelijk wordt eruit te komen. De emoties zitten inderdaad te diep en overheersen het gesprek.
Ik zou niet te hard van stapel lopen wanneer ik jou was. Je moet me alleen niet flikkenmisbruik te maken van het feit dat ik me hier op dit forum kwetsbaar heb opgesteld, dat kun je wel doen maar dan krijg je toch echt met een heel andere mus te maken dan je gewent was, niet doen dus en verder ben ik best oké met wat lost and not found yet verder uitkraamt aan onzinnigheden want daar komt ook genoeg van langs zoals we weten en is vrij eenvoudig te tackelen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mus schreef: 16 feb 2025 07:01
dikkemick schreef: 16 feb 2025 06:42 En zo zien we dat het voor Lanfy en Mus al bijna onmogelijk wordt eruit te komen. De emoties zitten inderdaad te diep en overheersen het gesprek.
Ik zou niet te hard van stapel lopen wanneer ik jou was. Je moet me alleen niet flikkenmisbruik te maken van het feit dat ik me hier op dit forum kwetsbaar heb opgesteld, dat kun je wel doen maar dan krijg je toch echt met een heel andere mus te maken dan je gewent was, niet doen dus en verder ben ik best oké met wat lost and not found yet verder uitkraamt aan onzinnigheden want daar komt ook genoeg van langs zoals we weten en is vrij eenvoudig te tackelen.
Ik maak nergens misbruik van. Zou niet weten waarom? Ik erger me alleen kapot aan die eeuwig durende situatie daar waarbij er een eeuwige underdog is tegen een overmacht aan wapens en steun (uit het westen). Dat er geen oplossing gevonden kan worden. Dat de mensheid nog steeds te pre-chimpansee is om vredig naast elkaar te kunnen leven.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 16 feb 2025 07:12
Mus schreef: 16 feb 2025 07:01
Ik maak nergens misbruik van. Zou niet weten waarom? Ik erger me alleen kapot aan die eeuwig durende situatie daar waarbij er een eeuwige underdog is tegen een overmacht aan wapens en steun (uit het westen). Dat er geen oplossing gevonden kan worden. Dat de mensheid nog steeds te pre-chimpansee is om vredig naast elkaar te kunnen leven.
Oh, ik had het niet over jou dikkemick. Het was lost and not found yet die misbruik maakte, als ik terug lees snap ik dat je dacht dat ik het over jou had, niks aan het handje dus.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

@Mus

Jij klinkt niet als een Mus, maar meer als bloeddorstige Roofvogel!

Ja zeker: althans, mits ik goed luister met mijn ogen, want ik moest eerlijk gezegd
wel ff knipperen met mijn ogen. Maar ook na herlezen kan ik er niet omheen:
  • er zit een persoonsgerichte dreigende toon in jouw bericht
Daarmee ga je mijns inziens sowieso al alle perken te buiten. Dreigen en/of [dreigen met] geweld vanwege iemands mening is niet alleen ondemocratisch, maar ook dit forum in de basis ondermijnend vanwege de mogelijke escalatie en polarisatie. Het komt overigens al een aantal paginas zo op mij over dat zulks precies is wat jij beoogd hier:
  • escalatie en polarisatie.
    Zelfs het Moderatieteam probeer je tegen elkaar uit te spelen!
Hierbij spreek ik dan ook de hoop uit, dat ook Moderating vindt dat jij alle perken van Freethinkers hiermee te buiten bent gegaan, want zulks hoort hier niet thuis. Niet alleen omdat zulks dit forum onwaardig is, maar kennelijk besef je zelf niet eens dat je aan het dreigen bent. Of toch wel?
  • Advies: zoek hulp, want je bent aan het radicaliseren!

Mus schreef: 16 feb 2025 04:37:scissors:
Mijn neef, die prima joch was, niets tegen Israël had bovendien, heeft zelf voor Hamas gekozen vanwege jullie wandaden tegen hem, dank zij jou volk zijn wij hem kwijt geraakt, wil nu echt die kant op lost and not found yet, wil je dat echt?
Je begint er dan ook helemaal naast te brabbelen. Hoezo
  • "vanwege jullie wandaden"?
Je houdt LANFY verantwoordelijk voor daden waar hij niets mee te maken heeft, simpelweg omdat hij een Nederlander is en jij hem als lid van een bepaalde groep ziet. Dit is een vorm van collectieve schuld, iets dat je zelf veroordeelt als het tegen jouw groep gebeurt.

Daarnaast rechtvaardig je terrorisme met een persoonlijke wraakmotivatie. Stel je eens voor dat iedere verkrachting of moord aanleiding zou zijn om een volledig volk uit te willen roeien, wat voor wereld zou dat opleveren? Stel je voor, dat ieder mens welk verkracht wordt, het volk wil uitmoorden waar de verkrachter toe behoord, en dat diens tante zulks als argument gebruikt in discussies om Hamasterrorisme goed te praten? En dat die tante dan tijdens een discussie over het verre verleden waar ze het niet over eens kan worden met haar opponent, de veronderstelde verkrachting van haar neef de discussie binnenbrengt als argument en vervolgens haar opponent om die reden begint te bedreigen. Enkel vanuit haar veronderstelling dat die ander een Jood is ...

Wat toch een intense en intrinsieke haat vanwege pure vooroordelen.
Alleen al de veronderstelling dat degene waar je mee in discussie bent een lid is van dat Joodse volk welk jij kennelijk in zijn geheel intens en blind haat, omdat je een enkel lid van dat volk er van verdenkt jouw neefje te hebben verkracht. Nota bene een neefje die vrijwillig koos om verder als Hamasterrorist door het leven te gaan ...
Mus schreef:Want dan kunnen we nog wel even hoor. Je raakt hier echt een puntje ver, heel ver buiten je boekje en ik raad je aan mbt dit puntje niet met mij te sollen want dan kon je nog wel eens een heel ander mus tegen het lijf lopen dat je tot nu toe hebt gedaan, ik weet dan niet hoor maar het kan maar zo, daar laat ik het voor nu even bij.
Vooral de laatste zinnen bevatten impliciete waarschuwingen en dreigingen, zoals
  • "ik raad je aan mbt dit puntje niet met mij te sollen want dan
    kon je nog wel eens een heel ander mus tegen het lijf lopen".
Zulks suggereert dat er mogelijke consequenties zijn
als de aangesprokene doorgaat met zijn standpunt of uitspraken.

De persoonlijke wrok die jij voelt jegens het Joodse volk vanwege jouw verdacht wat één Israëliër jouw neefje ooit aandeed die jij projecteert op LANFY, gepaard gaand met verwijzingen naar verlies en wraakgevoelens
  • "vanwege jullie wandaden tegen hem,
    dank zij jou volk zijn wij hem kwijt geraakt"
dit alles draagt bij aan jouw agressieve en intimiderend dreigende toon.
Los daarvan, dat je een heel volk over dezelfde kan scheert, vanwege de verdenking
dat iemand van dat volk een misdaad pleegde, beschouw ik als een racistische uiting.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Goed lezen HierEnNu, goed lezen. Je komt niet aan mijn neefje ander krijg je idd met een pissig mus te maken. Ik heb me hier op dit forum uitermate kwetsbaar opgesteld en ik pik het niet wanneer daar misbruik van wordt gemaakt en mbt tot het een heel volk verantwoordelijk voor weet ik wat kan ik ook nog wel een boekje open doen , dus kom mij niet aan met je zedenpreken, thanks alvast.

Oh en voor de goede orde we hebben het niet over een iemand hoor want alleen de verkrachting was er een van een groep dus waar praat jij over?

En oh ja over welk geweld heb je het eigenlijk? Is ook maar jou eigen invulling, ik hoef echt niet over te gaan op geweld hoor want dat is enkel maar slappe hap voor zwakke broeders

En daar laat ik het bij wat jou betreft want zo kennen we je weer de gene waar op gezeken wordt afzeiken vervolgens met jou bedreiging aan mijn adres, goed gedaan jochie, trots zijn op jezelf

En kijk ff naar jezelf met dat uitroeien van een volk de isrealische staat is er ook heel goed in

En of niet beter kon maakt de trein die me naar huis zou brengen ook nog eens rechtsomkeert
vanwege een kapotte wissel
Ik ga ff een potje janken als u dat niet erg vind…
Laatst gewijzigd door Mus op 16 feb 2025 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten