Jehova getuige aan de deur

Forum met topics over agnosticisme, atheïsme, humanisme, vrijdenken en andere aanverwante onderwerpen.

Moderator: Moderators

Wat doe je als een Jehova getuige voor je deur staat.

Je gaat een goed gesprek aan
11
48%
Je zegt dat je niet geintresseerd bent
11
48%
Je jaagt ze weg
1
4%
Je doet niet eens de deur open.
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 23

Dirk
Contacteer:

Bericht door Dirk »

Ik ben nieuw hier en begrijp het probleem niet helemaal...
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Ik ben nieuw hier
Welkom
Het probleem is dat ik niet wil prive getackled worden ....Hij die dat doet verdient op zijn minst een rode kaart ..... en de moderator moet optreden als scheidsrechter
Stanhope
Ervaren pen

Bericht door Stanhope »

Insomnia schreef:
Als ex JHG kan ik je behoorlijk waarheidsgetrouwe verhalen vertellen, die echter (helaas voor de sensatiebelusten, weinig spectaculair zijn. Natuurlijk indoctrinatie, maar geen brainwashing. Natuurlijk stimulans en motivatie, maar geen dwang. Ziehier je bijval 1009.
Regelmatig krijg ik J-getuigen aan de deur en ik laat ze altijd binnenkomen. Ik geef de personen die de jaren des onderscheids hebben bereikt thee en als er kinderen bij zijn dan krijgen die limonade en mogen ze naar TMF kijken. We kletsen gezellig wat over de natuur van Jezus en de Triniteit. Soms bespreken we een actueel onderwerp.

Ik heb ook nog nooit enige vorm van dwang gemerkt.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Misschien is het bestuderen van het fenomeen "Wachttorengenootschap" gebaat met aanvullende informatie.

http://www.rickross.com/groups/witness.html

En we hadden het over subjectief en objectief. Het oordeel van de afvalligen, klokkenluiders etc. En dan ligt er nog een vraag aan Michiel. Of hij in staat is om tien kritiekpunten op te noemen. Die laten zien dat hij niet alleen subjectief het bedrijf verdedigt, maar ook objectief een oordeel kan vellen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

tsjok45 schreef: Het gaat hem over wat je gaat doen aan de bescherming van het privé van je leden , door bewezen inbreukplegers daarop bijvoorbeeld toch minstens tijdelijk de toegang te ontzeggen, tot deze site , en aan het vertrouwen dat moet worden hersteld in uw moderatie , die overigens niet wordt betwist ... Ik heb misschien dat allemaal niet nodig vanwege mijn veronderstelde kennis ...
maar ik heb wel deze garantie nodig dat er voldoende bescherming zal worden geboden ....
Die garantie kunnen we niet geven, en dan nog, bescherming tegen wat?
tsjok45 schreef:Het is veel verstandiger te lezen wat het bovenstaande antwoord van de moderator is : een kluitje in het riet ...
en
Dit geval gaat hier wel openbaar want iets gelijkaardigs kan iedereen overkomen ; Het is gewoon een voorbeeld waarbij je goed kan zien hoe de moderator denkt klachtjes te moeten behandelen ...
Is je reactie niet een beetje overtrokken? En de moderator is nu de schuldige?
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Dirk
Contacteer:

Bericht door Dirk »

Insomnia, geen dwang, geen druk zoals daar waar men mensen residentieel behandelt (bvb de oosterse 'sekten' uit de jaren 70), dat klopt.

Echter:

Wanneer men iemand aanvankelijk overlaadt met vriendschap, geleidelijk aan losweekt (uit eigen 'keuze'), 5 vergaderingen per week verlangt (3 momenten), prediking verlangt, enz...

Dan spreekt men misschien niet van dwang, wel van de zachte hersenspoeling. Zo werkt het bij de JG, werkt het bij Mormoonse bekeerlingen, bij Punkstergemeenschappen en Evangelische kerken, kortom, bij alle groepen die sterk wervend zijn en zich niet residentieel, niet cultuurvreemd profileren.
1009
Geregelde verschijning

Bericht door 1009 »

Na in het openbaar beledigd te worden:
tsjok45 schreef:Jullie club verkoopt de lucht uit die dozen en gerecycleerde schrifjes uit de bronstijd en bovenal jullie debiele kommentaarten... Jullie zijn gewiekste handelsreizigers... leurders... oplichters en charlatans... doorslagjes van amerikaanse oetlullen uit het begin van vorige eeuw.

Luister dan maar naar 1009, die zal [jullie hersens] dan wel eventjes vakkundig naar de kloten helpen en/of uit te pan lichten, en je kunt er eigenlijk toch sowieso al niets mee doen als je in die 1009 val loopt. Misschien vreet deze alien je hersenen wel op met een tartaarsausje.
... kon ik het niet laten een pb'tje te sturen:
1009 schreef:Wat is er in hemelsnaam mis met jou dat je dit soort onzin uitkraamt?
Tsjoks reactie?
tsjok45 schreef:Het probleem is dat ik niet wil prive getackled worden ....Hij die dat doet verdient op zijn minst een rode kaart ..... en de moderator moet optreden als scheidsrechter
Dus jij mag mij in het openbaar voor van alles uitmaken, maar ik mag jou niet privé vragen waarom je dat in vredesnaam doet?

Als ik tijd heb kom wil ik binnenkort met een inhoudelijke posting komen waarin ik o.a. op Tjeerdo's vraag probeer in te gaan.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Het luchtalarm lijkt weer voorbij.
Ik vergelijk fora al jaren met een kippenhok.
Ongeacht welk soort forum, als je d'r een kip van een duidelijk ander pluimage tussenzet valt men al kakelend bijna van de stok af.
Het leukst vind ik baptisten en vrijzinnigen, mot gegarandeerd.

JG doen het ook vaak goed, ook hier merk ik.
Het is niet zo dat er een offensief van JG begonnen is.
Dit topic begon vrij neutraal, als er dan een JG komt binnenwandelen begint het gekakel.
Die komen ook niet zomaar binnenwandelen, ik ben namelijk degene die 1009 op dit topic heeft geattendeerd.
Ik had wat vragen nav een posting van Tjeerdo en ik ben dan iemand die denkt; dan moet je dat bij de bron gaan vragen.
Dat is mijn methode, toen een stel SGP-ers meende kans te maken op meeregeren ben ik maar gaan vragen op een refoforum hoe ze daar precies over dachten.
Dat werd dus al gelijk gemod, ik hou erg van refo's, andersom is dat aanmerkelijk minder.

Ze komen hier nooit aan de deur, dus ik heb weinig contact met JG.
Ik ken er 3 irl, een vriendin van mijn ouders, die ik al m'n hele leven ken en 2 mensen die ik leerde kennen kort nadat ze uitgesloten waren.

Je hebt geloven waarbij redding een onderdeel is, dat men dat graag meedeelt kan ik niemand kwalijk nemen.
Als ik het heel zakelijk bekijk weet ik dat een atheïstische deur aan deur verkoper van te dure stofzuigers als doel heeft mij af te zetten.
Bij gelovigen ga ik niet uit van negatieve intenties.
Dat ik niet gered hoef te worden en meestal ook niet erg blij wordt van de blijde boodschap is een ander iets.

Wat voor mijzelf belangrijk is, is dat het me weinig interesseert wát iemand gelooft, ik geloof zelf ook wat ik wil geloven dus dat mag een ander ook.
Of ik nou werkelijk begrijp dat mensen verhalen als uit de bijbel letterlijk nemen, nee.
Ik begrijp wel een beetje hoe het werkt, zie God Bestaat Niet.
Wat iemand met dat geloven en co doet, is wat voor mij telt.
Specifieker, de kunst om de ander vrij te laten.
Dat gaat niet iedere gelovige goed af.
1009 hoort daar niet bij, die ken ik, virtueel weliswaar, al heel wat jaartjes en ik heb nog nooit het gevoel gehad op welke wijze dan ook, dat ik iets moest of juist iets moest laten van 1009.
Ik ben ook nog nooit door 1009 beëvangeliseerd.
Ik denk onze godsbeelden zowat 180 graden verschillen, maar dat punt vind ik dus niet zo van belang.
Kom je hier echter om te discussiëren vanuit 'de rede' dan zal het er anders uit zien.
In de praktijk ben ik het wel eens eens met 1009, als het over pacifisme gaat bv.
1009 gaat daarin nog wat verder dan ikzelf, en dat weet ik altijd wel te waarderen.
Hoe ik dat dan ook wend of keer, 1009 steekt er dan toch vaak net iets ethisch verfrissender uit dan ikzelf, ik let dan meer op de praktijk.
Maar dat heb ik met Pieps in het Rita - papierlozen - illegalen-topic ook.
De één komt tot die conclusie aan de hand van een relifascistisch boek, de ander doet het zonder boeken.
Ieder z'n meug.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

niet privé
Inderdaad
.....openbaar voor van alles uitmaken..... ,
-+
Neen ik zeg het in het openbaar dat julie een secte zijn die gebruik maakt van platte en dubieuze commercieele verkoopstechnieken :
Na in het openbaar beledigd te worden:
Hoezo zou ik jou persoonlijk uitmaken ;
Ik ken je van haar noch pluim .( .... hoeft dus ook niet hoor je " beter" leren kennen ; geen interessre ) ...
Het is duidelijk uw secte die ik bedoel en verdacht vindt ....dat jij jezelf zo sterk vereenzelvigd met je groep dat je onmiddelijk dit als " persoonlijk" ervaart is niet mijn schuld ... wel tekenend voor een staat van totale afwezigheid van zelfstandig denken in deze .... Het alternatief kunt uzelf wel invullen "

Weerleg en ontkracht mijn openbaar geuite ( terechte of onterechte ) vermoedens
En blijf " persoonlijk " weg van mijn deur en uit mijn postvak .... Jij /of je club ( want dat is hetzelfde voor mij ) bent niet welkom in mijn privé -omgeving .
die garantie kunnen we niet geven
Het is mogelijk een technisch op te lossen kwestie ?

ik wil gewoon dat bepaalde personen me geen pb-tjes meer kunnen sturen :
aangezien ik dat niet zelf kan blokkeren van hieruit vraag ik dat aan jullie om deze persoon de technische toegang te verhinderen tot mijn post ....zodat hij mij electronisch niet meer kan bereiken vertrekkend vanuit de technische faciliteiten die uw forum biedt....

En als dat ook alweer niet kan , vraag ik gewoon mijn lidmaatschap te verwijderen en mijn gegevens in jullie bezit te vernietigen : want dit kan ik ook al niet zelf .... ik wens geen verdere junk-mail te ontvangen van ongewenste "kennissen " ....
Nu is de moderator de schuld
Neen , gewoon jullie zijn slordig en nalatig en getuigend van onbegrip het begijpelijke en voorstelbare excuus daarvoor is dat jullie stijf staan van de ( misschien ) misplaatste obligate en verstikkende fatsoenrakkerij wat moet doorgaan voor voorzichtigheid .....

P.S.
1.- Als ik als medelid in het openbaar mijn mening niet( hoe onaangenaam en onbeleefd deze ook klinkt ) meer mag zeggen omdat anderen denken dat ik hun heilige vereniging of idool "laster " en waarmee ze zich sterk identificeren ;
dan stopt het voor mij .........

2- Als ik als medelid in het openbaar mijn mening niet( hoe onaangenaam en onbeleefd deze ook klinkt ) meer mag zeggen omdat dit instrijkt tegen de haren van totaal misplaatse fatsoenrakkerij , dan is dit niets anders dan een vorm van ongewenste censuur vermomd als sociale druk ....
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Déja Vu
Ik vergelijk fora al jaren met een kippenhok.
Ongeacht welk soort forum, als je d'r een kip van een duidelijk ander pluimage tussenzet valt men al kakelend bijna van de stok af.
Het leukst vind ik baptisten en vrijzinnigen, mot gegarandeerd.
En jij zette dus dit vogelgriep-virus in dit freethinkers kippenhok
Leuk ; inderdaad

Ik vraag me af hoeveel " ongeacht welk soort " fora je zodoende reeds hebt experimenteel uitgetest .... of is dit je eerste memetische manipulatie ?

OK
Het is inderdaad leerzaam dit proefje te volgen :en eventueel te kijken
"hoe het freethinkers forum zal veranderen ( evolueren ) wanneer men het met een JG element besmet en vooral wanneer" de kippen kakelend van hun stok vallen "

Ik heb trouwens ook zelf al eens bewust op dit forum voor een besmetting gezorgd (met het gekende harrie virus, wat ik elders had opgeraapt en erg nieuwgierig naar was ____ ik heb het trouwens elders ook gebruikt )

...In hoeverre dat JG- geval het forum ( al ) heeft veranderd en of het sluimerend aanwezig is en af en toe wordt geactiveerd ( zoals door iemand als jij bijvoorbeeld ) ... is niet echt bekend of te achterhalen

Leuk staaltje memetische engineering .... :wink:
JG doen het ook vaak goed, ook hier merk ik.
een goede keuze , ja : het kon erger
Het is niet zo dat er een offensief van JG begonnen is.
Dit topic begon vrij neutraal,
als er dan een JG komt binnenwandelen begint het gekakel.
Natuurlijk niet :
1.- Het JG offensief is permanent : ze zijn toch verplicht te werven .... toch ?
of
2.- Het is gewoon een initiatief van fenomeen : een studentikoze grap msschien ? ....

De JG-er is echter al langer dan vandaag aanwezig op dit forum ....
Hij komt niet binnengewandeld op dit topic : hij was voordien al sluimerend aanwezig op dit forum .....
Hij werd toendertijd door REDDISH op dit forum ( ingehaald ? /geattendeerd ) toch alleszins als persoonlijke kennis ontvangen .....
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... ight=#4072
En jawel ook daar is alles gedeleted ....
Die komen ook niet zomaar binnenwandelen, ik ben namelijk degene die 1009 op dit topic heeft geattendeerd.
op dit topic heeft geattendeerd of op dit forum gelanceerd ?
is Fenomeen = Reddish ?

Vraag is dus ;
" wanneer heb je deJjG'er attent gemaakt op dit topic ." en vooral wanneer heb je/of iemand anders , de contaminant ingeplant op het forum ... "

En trouwens wie is "Fenoneem " ?
Een van je vele oorlogsnamen/ alias op het internet ...ofwel een ander co-virus / drager of vector van dezelfde JG -organisatie ? :wink:
War-games adept ?

Rarara , inderdaad
Niet meer en ook niet minder dan dat ....
Wees gerust : ik ga je geen PB'tjes sturen

Uw soort spelletjes " soft en kunsterig anarchisme en belegen punk /dadaisme " ( kan het dus ook zijn ) is uitermate boeiend maar het nteresseert me niet echt meer daar actief aan deel te nemen als de andere memetische ingenieur .... ik heb het zelf jaren gedaan en ik vind het nu wel vervelend geworden een erg belegen soort kamagurka - humor : een " has been " gedoe ...

Mijn enige overgebleven intentie is te vertellen een of andere sinterklaas / brave baas niet bestaat ... en dat kwak altijd kwak blijft , hoe leuk en interessant en proper het er ook aanvankelijk mag uitzien ...
.
Uw " experimenten " zijn echter wel zeer goed gedaan en het zal zeker een hoop plezier opleveren ... petje af

Happy Hunting ...
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Hallo Tsjok.
tsjok45 schreef: Weerleg en ontkracht mijn openbaar geuite ( terechte of onterechte ) vermoedens
Jouw houding in deze discussie is bepaald niet uitnodigend. Jij spreekt generaliserend over een hele groep, en dat op een manier die de discussie doodslaat: Jullie club verkoopt de lucht uit die dozen en gerecycleerde schrifjes uit de bronstijd en bovenal jullie debiele kommentaarten... Jullie zijn gewiekste handelsreizigers... leurders... oplichters en charlatans... doorslagjes van amerikaanse oetlullen uit het begin van vorige eeuw.
Wees eerlijk, ik ga dit soort berichten niet verwijderen, en ik zal er ook niemand om bannen, maar na zo'n reactie kun je verwachten dat iemand je een privéberichtje stuurt om te vragen waarom je zo hatelijk doet, want zo komt het over.
PB van 1009 schreef:"Tsjok, ff eerlijk... Wat is er in hemelsnaam mis met jou dat je dit soort onzin uitkraamt? Waarom? Wat is er gebeurd? Heb je zelf slechte ervaringen? Of ben je gewoon iemand die alles gelooft wat er op internet staat?
Medemensen die je niet kent uitmaken voor debielen, oplichters, kwallen e.d. is namelijk niet normaal... Je hoeft het niet met ons eens te zijn, maar onze motieven in twijfel trekken is... laag, onnodig, kwetsend ...."
Ik bedoel maar, wat is hier nu zo erg aan? Jij bent niet degene die beschermt moet worden, maar we zouden eerder 1009 moeten beschermen tegen jou.
Luister dan maar naar 1009, die zal [jullie hersens] dan wel eventjes vakkundig naar de kloten helpen en/of uit te pan lichten, en je kunt er eigenlijk toch sowieso al niets mee doen als je in die 1009 val loopt. Misschien vreet deze alien je hersenen wel op met een tartaarsausje.
Weer zoiets. Waar slaat dit nu op? Soms kom je met hele goede inhoudelijke postings, maar dit lijkt nergens op. Hoe kun je nu zo een fatsoenlijke discussie voeren. We mogen het dan allemaal oneens zijn met 1009, maar hij overtreedt nergens de regels van dit forum, en jij balanceert voortdurend op de rand, en soms ga jij er overheen.
En blijf " persoonlijk " weg van mijn deur en uit mijn postvak .... Jij /of je club ( want dat is hetzelfde voor mij ) bent niet welkom in mijn privé -omgeving .
Ik heb 1009 verzocht om jou geen PB's meer te sturen.
Het is mogelijk een technisch op te lossen kwestie ?
Misschien, ik zal het de systeembeheerder vragen of dit mogelijk is.
Neen , gewoon jullie zijn slordig en nalatig en getuigend van onbegrip het begijpelijke en voorstelbare excuus daarvoor is dat jullie stijf staan van de ( misschien ) misplaatste obligate en verstikkende fatsoenrakkerij wat moet doorgaan voor voorzichtigheid .....
'Slordig' en 'nalatig'? Als we al slordig en nalatig zijn geweest dan is het omdat we de gelovige gebruikers op dit forum niet genoeg beschermt hebben tegen de soms overdreven felle, en soms zelfs aggresief overkomende reacties van sommige gebruikers. Voor wat er op dit topic gebeurd schaam ik me eigenlijk wel een beetje.
1.- Als ik als medelid in het openbaar mijn mening niet( hoe onaangenaam en onbeleefd deze ook klinkt ) meer mag zeggen omdat anderen denken dat ik hun heilige vereniging of idool "laster " en waarmee ze zich sterk identificeren ;
dan stopt het voor mij .........
Als het lasteren alleen maar bedoeld is om iemand voor het hoofd te stoten, en geen duidelijke inhoudelijk doel heeft; zeg maar gewoon 'het lasteren óm het lasteren', en als deze lastering dan óók nog met een hatelijke toon wordt gebracht, dan ben ik heel eerlijk; we hebben dat liever niet op dit forum.
2- Als ik als medelid in het openbaar mijn mening niet( hoe onaangenaam en onbeleefd deze ook klinkt ) meer mag zeggen omdat dit instrijkt tegen de haren van totaal misplaatse fatsoenrakkerij , dan is dit niets anders dan een vorm van ongewenste censuur vermomd als sociale druk ....

Onzin! We hebben een reglement, en de regels zijn voor iedereen gelijk. Jehova's getuigen, atheïsten, satanisten, moslims, hindoes, whatever!!! Iedereen moet zich aan deze regels houden! BASTA!

Ik zet deze discussie op slot, want van het topic an sich komt voorlopig toch niets meer terecht. Nogmaals, wie het niet eens is met deze beslissing op met de regels van dit forum, die kan dan naar het daarvoor bestemde 'klachten forum' gaan.

Vriendelijke groet....
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Gesloten