Onderzoek wijst uit: Rituele slacht doet dier pijn

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Ali
Banned

Re: Onderzoek wijst uit: Rituele slacht doet dier pijn

Bericht door Ali »

LordDragon schreef:ali
Ik zie daar niets snuggers in.
LordDragon schreef:de havik is zo snugger dat hij zijn prooi met de eerste slag verdooft, zodat dat konijn of die fazant niet met de poten kan beginnen klauwen. Het beestje is slim en schakelt zijn prooi uit voor het die dood.
De havik doodt, net als elke andere jager, zijn prooi liefst zo snel mogelijk louter om andere dan de gewenste uitkomsten te vermijden.

Van piëteit of mededogen voor de prooi is daarbij geen enkele sprake.
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

Ali schreef:Kom dan maar met de onderbouwing voor je overtuiging. We zitten hier niet te reutelen op een godsdienstforum weet je wel.

Ali schreef:
Ongeloveloos schreef:
Ali schreef:
Ja ik snap het verschil. Desalniettemin, rest er enig mededogen, dan graag toch nog even verdoven.

Een snelle dood, met een minimale pijnscheut, of een langzamere dood dmv verdoving, pijnloos maar meer stress.

Lijkt mij een valse dichotimie.

Kom nu maar eens met onderbouwing waarom halal slachten prettiger is.

Ja ik snap het verschil. Desalniettemin, rest er enig mededogen, dan graag toch nog even verdoven.

Jij stelt dat verdoven prettiger is, onderbouw dat eens.
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Ongeloveloos schreef:
Ali schreef:Kom dan maar met de onderbouwing voor je overtuiging. We zitten hier niet te reutelen op een godsdienstforum weet je wel.

Ali schreef:
Ongeloveloos schreef:
Ali schreef:

Een snelle dood, met een minimale pijnscheut, of een langzamere dood dmv verdoving, pijnloos maar meer stress.

Als je verdoofd bent voel je geen pijn.

Geen pijn voelen is prettiger dan wel pijn voelen, niet?
Ongeloveloos
Banned

Ali schreef:
Ongeloveloos schreef:

Ali schreef:
Ongeloveloos schreef:
Ali schreef:

Als je verdoofd bent voel je geen pijn.

Geen pijn voelen is prettiger dan wel pijn voelen, niet?
Verdoven doet pijn, plus het brengt stress met zich mee, niet ?
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Ongeloveloos schreef:
Niets daarvan.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

ali
De havik doodt, net als elke andere jager, zijn prooi liefst zo snel mogelijk louter om andere dan de gewenste uitkomsten te vermijden.
neen, hij schakelt zijn prooi eerst uit om niet gewenste uitkomsten te vermijden, daarna is het doden makkelijk en loopt ie niet het risico van een stel klauwen in zijn ogen te krijgen.
Van piëteit of mededogen voor de prooi is daarbij geen enkele sprake.
dat zeg ik niet, ik zeg dat de havik door de impact van zijn slag de prooi verdooft, het doel is niet mededogen, het doel is zichzelf zo veel mogelijk vrijwaren van kwetsuren. De havik is in die zin snugger dat hij de risico's van de jacht beperkt.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

LordDragon schreef:
ali schreef:
neen, hij schakelt zijn prooi eerst uit om niet gewenste uitkomsten te vermijden, daarna is het doden makkelijk en loopt ie niet het risico van een stel klauwen in zijn ogen te krijgen.
Dan zeg je dus per saldo het zelfde als ik.

Waarom dan toch nog tegenspartelen?
Ongeloveloos
Banned

Ali schreef:
Ongeloveloos schreef:
Niets daarvan.
Onderbouwing ?
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Ik ben voor humaan (en zonodig verdooft doden) als er toch vlees moet zijn en dan ook nog zonder al te veel gesleep met het gedierte.
Als je jezelf op eenprettige manier wilt euthenaseren dan kies je ook voor een pijnloze methode. :)

Alle psi adepten zouden enkel vlees van doodgekeken dieren mogen eten.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Men_Who_Stare_at_Goats
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
siger

Bericht door siger »

Wie van ons zou voor zichzelf geen verdoving willen?
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

En weer belandt dit onderzoek in de doofpot, net als eerdere onderzoeken waaruit onomstotelijk naar voren kwam dat ritueel slachten barbaars is en de dieren veel pijn en leed toebrengt.
Zelfs de Partij voor de Dieren houdt zich muis en muisstil.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Loekie1 schreef:En weer belandt dit onderzoek in de doofpot, net als eerdere onderzoeken waaruit onomstotelijk naar voren kwam dat ritueel slachten barbaars is en de dieren veel pijn en leed toebrengt.
Volgens mij wordt er heel wat afgezeken over ritueel slachten, dus een doofpot zie ik niet zo. Verder is dat onomstotelijke bewijs niet erg geloofwaardig. Als de grote bloedvaten in de hals worden doorgehaald ga je heel snel dood en nog veel sneller bewusteloos. Überhaupt neem ik Nederlanders die iets over slachten zeggen niet zo serieus. 90% van de Nederlanders heeft namelijk het niet het flauwste benul hoe iets geslacht wordt.

Slachten met een halssnede ziet er bruut uit. Sloten bloed en een stuiptrekkend dier zorgen dat de heisjes in ons midden denken dat het wel pijn moet doen. Conclusie is al snel getrokken, maar berust meestal nonsens.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

Marinus schreef:
Loekie1 schreef:En weer belandt dit onderzoek in de doofpot, net als eerdere onderzoeken waaruit onomstotelijk naar voren kwam dat ritueel slachten barbaars is en de dieren veel pijn en leed toebrengt.
Volgens mij wordt er heel wat afgezeken over ritueel slachten, dus een doofpot zie ik niet zo. Verder is dat onomstotelijke bewijs niet erg geloofwaardig. Als de grote bloedvaten in de hals worden doorgehaald ga je heel snel dood en nog veel sneller bewusteloos. Überhaupt neem ik Nederlanders die iets over slachten zeggen niet zo serieus. 90% van de Nederlanders heeft namelijk het niet het flauwste benul hoe iets geslacht wordt.

Slachten met een halssnede ziet er bruut uit. Sloten bloed en een stuiptrekkend dier zorgen dat de heisjes in ons midden denken dat het wel pijn moet doen. Conclusie is al snel getrokken, maar berust meestal nonsens.
Ik geloof om een of andere redenen eerder de wetenschappers van Wageningen dan jou.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Loekie1 schreef: Zelfs de Partij voor de Dieren houdt zich muis en muisstil.

Niet in hun verkiezingsprogramma:
De Partij voor de Dieren is tegen onverdoofd ritueel slachten. De vrijheid van godsdienst en het kunnen uitoefenen van rituelen houdt op waar lijden van mensen of dieren begint.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Ach elk slachten is barbaars, ik zie er niks verkeerds in om een beest dmv een halssnede te doden.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Plaats reactie