Met zo'n bewijsvoering een Nobelprijs verdienen?Theoloog schreef:Bewijzen dat God niet bestaat? Simpel zat.
1. God valt samen met de ultieme grond van het bestaan, die objectieve zin verleent aan het zijn. Die dus maakt dat het objectief iets uitmaakt dat wij hier zijn, dat wij leven, gelukkig zijn, lijden, sterven, etc.
2a. Het bestaan, de kosmos is echter een gigantisch kil, dor en dood uitspansel met hier en daar een minuscuul plukje miscroscopisch leven, en één planeet, als een micron binnen een stofje aan de weegschaal van dit heelal, waarin - afgezien van tectonische verschuivingen, overstromingen, vulkaanuitbarstingen, een uiteindelijk uitdovende zon, huidkanker - het biologisch systeem zo in elkaar zit, dat alles op alles parasiteert, hetgeen massaal lijden met zich meebrengt.
2b. Het ligt oneindig meer voor de hand dat de kosmos, zoals beschreven onder 2a het resultaat is van blinde natuurkrachten die volkomen onverschillig staan ten opzichte van wat in het heelal plaatsvindt, dan dat ten grondslag van de kosmos en onze planeet een ultieme Grond ligt, welke maakt dat het bestaan er objectief toe doet.
3. Ergo: dit heelal is het produkt van blinde natuurkrachten en die grond (God) is er niet.
Voilá, ik heb bewezen dat God niet bestaat. Krijg ik nu mijn Nobelprijs?
Stoeiend met begrippen die onder woorden worden gebracht als "Ultiem" en "Kosmos" ter vervanging v.d. woorden "Eeuwigheid" en "Oneindigheid"?
Zoiets te stamelen als (bewijzend) persoon zet je in dezelfde hoek als ID-aanhangers die impliciet veronderstellen dat ze die 'begrippen' in hun klauwen hebben en er zelfs intelligentie in (het mixtum compositum van die begrippen) menen te zien