De moord op George Floyd en de gevolgen.
Moderator: Moderators
Re: De moord op George Floyd en de gevolgen.
Je zou inderdaad geen slechte advocaat zijn.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Dan vraag ik je nogmaals: Werkt plunderen en vandalisme?axxyanus schreef: ↑08 jun 2020 10:54Deze mensen vragen niet om begrip. Dat hebben ze al genoeg gekregen. Begrip verbetert hun toestand niet. Jij vraagt hen om te reageren op een manier waarvan zij ervaren hebben dat die niet werkt. Hoe effectief denk je dat dat is?dikkemick schreef: ↑08 jun 2020 10:43Simplistisch? Ik zie wat ik zie en jij kunt dat ook aan de hand van de beelden (terug)kijken. Het zal ongetwijfeld te maken hebben met
een vicieuze cirkel en er moet iets gebeuren. Maar als je begrip voor je situatie wilt vragen ga je NIET plunderen en auto's/winkels in de fik steken!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Natuurlijk wel, want een definitie is een etiket dat op een concept wordt geplakt. En soms wordt het zelfde etiket op verschillende concepten geplakt. Dat is altijd spijtig want het zorgt vaak voor verwarring maarappelfflap schreef: ↑08 jun 2020 10:44ik geef u een concreet voorbeeld waarbij men beweert dat zwarten per definitie geen racisten kunnen zijn.
da's geen concept of een etiket.
Integendeel, in het ene geval gaat het om racisme waar je per toeval eens het slachtoffer van bent. In het andere geval gaat het om racisme dat gewoon deel uitmaakt van van de routine in je leven. Dat maakt voor het slachtoffer een wereld van verschil.
Als er verschillende betekenissen achter een woord kunnen schuilgaan, dan beslist de persoon die het woordgebruikt welke betekenis hij bedoelt.appelfflap schreef: ↑08 jun 2020 10:44ik vrees dat we een andere definitie hanteren wat racisme betreft.
ik ga af op de VN
iedereen die iemand benadeelt enkel op grond van geslacht, godsdienst, huidskleur, afkomst,... is een racist
een neger die dus enkel aan negers verhuurt omdat ze zwart zijn is een racist. Of die neger nu in de meerderheid is waar 'm woont, of niet, speelt geen enkele rol.
Je kan dan twee dingen doen. Ofwel probeer je te begrijpen wat die persoon bedoelt of je kan proberen je eigen betekenis te injecteren en zo voor verwarring zorgen door te proberen de ander iets te laten zeggen wat die wellicht niet bedoelde. Welke keuze maak jij?
En zuiver uit nieuwsgierigheid, over welke tekst van de VN heb je het? Kan je daar een verwijzing naar geven?
Dit is vaag praat. Doorgaans goed doen, spreekt niet tegen dat ze systematisch achteruit gesteld worden t.o.v. blanken.appelfflap schreef: ↑08 jun 2020 10:44we zien bv ook dat
kinderen van gemengde huwelijken, Belgische pa/ma, het doorgaans wel goed doen ook al behouden ze vaak de vreemde naam
adoptie kinderen uit Afrika het doorgaans ook altijd goed doen en hun huidskleur geen rol speelt.
Het feit dat allochtonen het in de richting van knelpuntberoepen moeten zoeken om een serieuze kans te hebben op een baan, is nu juist een mooie illustratie van het racisme in onze maatschappij.appelfflap schreef: ↑08 jun 2020 10:44maar het is een complex probleem dat uit veel facetten bestaat.
er is racisme maar elke verhuurder een racist noemen omdat 'm niet aan werklozen wil verhuren en in sommige wijken dus elke allochtoon moet weigeren? Er zijn talloze knelpuntberoepen waar men schreeuwt om arbeidskrachten en niemand vindt. die werkgevers hebben geen reden om mensen uit minderheidsgrepen systematisch te weigeren.
Komt daarbij dat als een allochtoon (of wie dan ook) een hogere opleiding heeft dan nodig voor dat knelpuntberoep, hij geen kans maakt. Want de VDAB leidt mensen niet op in een lagere opleiding dan hun diploma en heel wat werkgevers nemen liever geen mensen aan die overgekwalificeerd zijn omdat ze vrezen dat die weer vertrekken van zodra die een betere aanbieding zien.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
In sommige gevallen wel, want het is soms de enige manier om de aandacht te trekken van de mensen die voor een oplossing kunnen zorgen.dikkemick schreef: ↑08 jun 2020 11:14Dan vraag ik je nogmaals: Werkt plunderen en vandalisme?axxyanus schreef: ↑08 jun 2020 10:54Deze mensen vragen niet om begrip. Dat hebben ze al genoeg gekregen. Begrip verbetert hun toestand niet. Jij vraagt hen om te reageren op een manier waarvan zij ervaren hebben dat die niet werkt. Hoe effectief denk je dat dat is?dikkemick schreef: ↑08 jun 2020 10:43
Simplistisch? Ik zie wat ik zie en jij kunt dat ook aan de hand van de beelden (terug)kijken. Het zal ongetwijfeld te maken hebben met
een vicieuze cirkel en er moet iets gebeuren. Maar als je begrip voor je situatie wilt vragen ga je NIET plunderen en auto's/winkels in de fik steken!
Dan zou ik een groep gaan oprichten! "Black lives loot"
Overigens: Welke mensen kunnen voor de oplossing zorgen? Dat zijn wat mij betreft toch echt de burgers. Burgers zoals jij en ik. En IK heb geen begrip voor dit wangedrag.
Scroll even naar de filmpjes. https://twitter.com/davidneyskens/statu ... een-ravage
Alle begrip zeker?
En dan lees ik (terecht): "Weg is alle sympathie"
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- collegavanerik
- Superposter
Het is de vicieuze cirkel waar minderheden in verkeren, het is nu eenmaal zo dat in de VS de helft van alle moorden door een achtste van de bevolking wordt gepleegd, dus met etnish profileren heb je een al een grotere pakkans, "round up the usual suspects" (Casablanca).axxyanus schreef: ↑08 jun 2020 08:23
Blanken in onze maatschappij hoeven niet te vrezen dat ze in de ogen van de voorbijkomende patrouille verdacht zijn, enkel om wille van hun huidskleur.
Blanken hoeven in onze maatschappij niet te vrezen dat ze minder jobkansen zullen krijgen wegens hun voor- of familienaam.
Met etnish profileren op achternaam heb je ook een grotere kans op ingeburgerde burgers die de taal goed spreken, iemand met een buitenlandse achternaam moet zich dubbel bewijzen. Om nu alle blanken de schuld te geven van de achterstand is ook racisme, vergelijk de hindoestaanse minderheid in Nederland bijvoorbeeld eens met de Turkse of de Marokkaanse. Dan zie je dat het etnisch profileren in Nederland in feite niet op kleur gaat maar op taalvaardigheid.
We moeten er voor oppassen een amerikaans probleem 1-op-1 in Nederland te projecteren.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Best dan heb JIJ geen begrip. Dat mag. Niemand kan jou dwingen om begrip te hebben. Ik denk alleen niet dat daar ook maar iemand wakker van ligt.
Pfff. Dit soort reacties zie je altijd van mensen die van in het begin al weinig sympathie hadden en die dan dit soort actie gebruiken om hun gebrek aan sympathie te ondersteunen. Als je geen sympathie meer kan hebben met de slachtoffers van racisme omdat een deel ervan zich aan dit soort baldadigheden is te buiten gegaan, dan kan die sympathie niet erg diep geweest zijn.dikkemick schreef: ↑08 jun 2020 11:35Scroll even naar de filmpjes. https://twitter.com/davidneyskens/statu ... een-ravage
Alle begrip zeker?
En dan lees ik (terecht): "Weg is alle sympathie"
Kijk, er IS wel een probleem wat betreft vooroordelen: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... oroordelen
Maar om nou je heil te zoeken in brandstichting en plundering...
Wat helpt (in Amerika nu) is de agenten die verantwoordelijk zijn voor de dood van Floyd terecht stellen. Alleen dan maar hopen dat ze niet de duurste advocaat hebben!
2019, maar ZIJ willen sympathie en begrip???
https://www.foxnews.com/us/philadelphia ... ance-video
Wat helpt (in Amerika nu) is de agenten die verantwoordelijk zijn voor de dood van Floyd terecht stellen. Alleen dan maar hopen dat ze niet de duurste advocaat hebben!
Laatst gewijzigd door dikkemick op 08 jun 2020 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Maar VZIODHB, hebben blanken in de VS vaker drugs in hun bezit dan minderheden en toch worden minderheden vaker tegengehouden om na te gaan of ze drugs in bezit hebben dan blanken.collegavanerik schreef: ↑08 jun 2020 11:50Het is de vicieuze cirkel waar minderheden in verkeren, het is nu eenmaal zo dat in de VS de helft van alle moorden door een achtste van de bevolking wordt gepleegd, dus met etnish profileren heb je een al een grotere pakkans, "round up the usual suspects" (Casablanca).axxyanus schreef: ↑08 jun 2020 08:23
Blanken in onze maatschappij hoeven niet te vrezen dat ze in de ogen van de voorbijkomende patrouille verdacht zijn, enkel om wille van hun huidskleur.
Blanken hoeven in onze maatschappij niet te vrezen dat ze minder jobkansen zullen krijgen wegens hun voor- of familienaam.
Ik geef niet alle blanken de schuld. Zelfs als maar 10% van de blanken zich racistisch opstelt t.o.v. minderheden, is dat een probleem waar mensen uit minderheden regelmatig mee in aanraking komen.collegavanerik schreef: ↑08 jun 2020 11:50Met etnish profileren op achternaam heb je ook een grotere kans op ingeburgerde burgers die de taal goed spreken, iemand met een buitenlandse achternaam moet zich dubbel bewijzen. Om nu alle blanken de schuld te geven van de achterstand is ook racisme, vergelijk de hindoestaanse minderheid in Nederland bijvoorbeeld eens met de Turkse of de Marokkaanse. Dan zie je dat het etnisch profileren in Nederland in feite niet op kleur gaat maar op taalvaardigheid.
Voor de rest denk ik dat je wat te snel bent in het trekken van je conclusie wat betreft taalvaardigheid.
Heb je cijfers waar aangetoond wordt dat procentueel gezien meer blanken drugs in hun bezit hebben? Overigens gaat het NU om het plunderen...politie-auto's vernielen en brandstichting. DAAR wil ik wel cijfers over zien. Wie hier meer vertegenwoordigd zijn.
De beelden die ik je hierboven stuurde zeggen m.i. genoeg. Of ze moeten geschminkt zijn...
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Mensen die hopeloos zijn en geen perspectief zien, die doen hopeloze dingen.dikkemick schreef: ↑08 jun 2020 11:56 Kijk, er IS wel een probleem wat betreft vooroordelen: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... oroordelen
En dan kan je kiezen waar je voorrang aan geeft. Aan het feit dat deze mensen hopeloos zijn en geen perspectief zien of aan het feit dat ze hopeloze dingen gedaan hebben.
Fox news is geen nieuwszender maar een propagandazender.dikkemick schreef: ↑08 jun 2020 11:56Wat helpt (in Amerika nu) is de agenten die verantwoordelijk zijn voor de dood van Floyd terecht stellen. Alleen dan maar hopen dat ze niet de duurste advocaat hebben!
Die heb ik ooit onder ogen gehad maar ik zou nu niet weten waar zoeken.
Het ging blijkbaar over wapenbezit i.p.v. drugbezit.
Het rapport van de NYCLU stelt o.a. dat "Black and Latino people were more likely to be frisked than whites and, among those frisked, were less likely to be found with a weapon."
- collegavanerik
- Superposter
VZIODHB?
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Voor zover ik op de hoogte ben.