KluukKluuk schreef:U kunt het feit dat besnijdenis in Nederland niet bij de wet verboden toch niet ontkennen?
Stroman.
U zou de staat kunnen uitdagen om artikel 11 van de grondwet uit te voeren met betrekking tot besnijdenissen maar ik denk dat u zichzelf dan echt belachelijk zou maken.
Mijn verzoek zou waarschijnlijk niet gehonoreerd worden, maar dat wil niet zeggen dat het beschermen van religieuze tradities een rationele keuze is.
Kluukkluuk schreef:Dat zeg ik ook niet en dat was het argument helemaal niet. U beargumenteerde dat de staat wel degelijk betrokken is door deze wettekst aan te halen. Ik antwoordde alleen maar door te constateren dat besnijdenis hier niet onder valt.
Waarop ik stelde dat dat, gezien het bestaan van dat wetsartikel, nogal vreemd is. Een volkomen logische constatering.
Kluukkluuk schreef:Omdat ik blij ben dat dit niet in Nederland is verboden.
Je hebt nog steeds niet uitgelegd waarom je daar blij om bent.
Kluukluuk schreef:Doppelganger schreef:Dus als een religie zou voorschrijven om bij een kind voor de eerste verjaardag het bovenste kootje van de pink van de rechterhand te verwijderen, zou je dit geen probleem vinden? Alleen maar vanwege 'traditie'?
Ik zou dit wel degelijk een probleem vinden.
Maar mag ik u erop attenderen dat dit onderwerp gaat over besnijdenis, jongensbesnijdenis wel te verstaan?
Dat mag, maar je zult toch eerst moeten uitleggen waarom je de ene vorm van verminking zonder instemming wel goedkeurt, en de andere niet.