'Drag Queens' laten voorlezen aan kinderen
Moderator: Moderators
Re: 'Drag Queens' laten voorlezen aan kinderen
Uitstekend TC. Ik zou er als ouder absoluut niet voor kiezen mijn 3 jarige voor te laten lezen door een drama drag die de vrouw zwaar overtrokken stereotypeert.
Het zal ongetwijfeld niet schadelijk zijn voor de koters, maar voordelen zie ik er ook niet aan.
Volwassen acts voor gepaste leeftijden.
Het zal ongetwijfeld niet schadelijk zijn voor de koters, maar voordelen zie ik er ook niet aan.
Volwassen acts voor gepaste leeftijden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Wat ik tot dusverre waar heb genomen zijn berichten, foto's en filmpjes over een Drag Queen die voorlas aan kleuters uit een kinderboek. Gewoon een gezellig voorleesuurtje, feestelijk zelfs. Daarnaast waren er protesten zoals die van jou. Protesten waaruit blijkt dat niemand iets heeft tegen een voorleesuurtje voor kleuters uit een kinderboek, behalve dan dat zulks om moverende redenen niet zou mogen gebeuren door een Drag Queen. Dat is discriminatie!
Wat heb jij zoal concreet waargenomen?
Welke andere motivaties voorzie[!'Glazen Bol'?] jij en waar baseer jij die op?
Welke andere mensen die NIETS met kleuters te maken hebben
mogen van jou wel voorlezen aan kleuters uit een kinderboek?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Lees NEUTRAAL voor. Je hoeft je volwassen hobby niet tegelijkertijd uit te oefenen om kinderen al gelijk kennis te laten maken met de grote mensen wereld.
Dat is mijn punt. Het gaat om het verhaaltje, NIET om drag, lhbtqi of anderszins. Met 3 zijn ze echt nog te jong. Zelfs verkleed als politie hoef je niet voor te lezen. Geen meerwaarde!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Waar baseer jij op dat kinderen daardoor in verwarring raken?dikkemick schreef: ↑11 okt 2023 06:50 ALS je jonge kinderen al in verwarring wilt brengen ben je op de goede weg bezig. Want misschien valt t ze op dat er iemand anders schuil gaat onder die "vrouw" maar is dat werkelijk het doel van het voorlezen? Kinderen in verwarring brengen?
Die krijgen later nog genoeg voor hun kiezen als het lhbtqi alfabet verder uitgebreid is met diverse letters.
Komt tijd komt raad!
Ken jij kinderen die daardoor in verwarring raakten?
Kinderen raken er van baby af aan aan gewend dat zelfs hun eigen ouders verschillende rollen spelen, niet alleen in de samenleving maar ook thuis in het gezin. Ze worden ook regelmatig geconfronteerd met mensen die zich de ene keer wel smincken en uitdossen en een andere keer zich zelf casual of zelfs sober uiten. En dan heb ik het nog niet eens over leerkrachten die zich voor de klas heel anders voor doen dan daar buiten, met name tijdens ouderavond!

In dat geval moet je de voorleesrol aan iedereen toebedelen. Dus ook aan degene die zich in zn vrije tijd graag uitdost als Jijadstrijder. Eveneens een keiharde realiteit dezer dagen.HierEnNu schreef: ↑11 okt 2023 13:49Waar baseer jij op dat kinderen daardoor in verwarring raken?dikkemick schreef: ↑11 okt 2023 06:50 ALS je jonge kinderen al in verwarring wilt brengen ben je op de goede weg bezig. Want misschien valt t ze op dat er iemand anders schuil gaat onder die "vrouw" maar is dat werkelijk het doel van het voorlezen? Kinderen in verwarring brengen?
Die krijgen later nog genoeg voor hun kiezen als het lhbtqi alfabet verder uitgebreid is met diverse letters.
Komt tijd komt raad!
Ken jij kinderen die daardoor in verwarring raakten?
Kinderen raken er van baby af aan aan gewend dat zelfs hun eigen ouders verschillende rollen spelen, niet alleen in de samenleving maar ook thuis in het gezin. Ze worden ook regelmatig geconfronteerd met mensen die zich de ene keer wel smincken en uitdossen en een andere keer zich zelf casual of zelfs sober uiten. En dan heb ik het nog niet eens over leerkrachten die zich voor de klas heel anders voor doen dan daar buiten, met name tijdens ouderavond!
![]()
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Neen, dat is het niet. En dat steeds herhalen zal daar niets aan veranderen.HierEnNu schreef: ↑11 okt 2023 13:36 Wat ik tot dusverre waar heb genomen zijn berichten, foto's en filmpjes over een Drag Queen die voorlas aan kleuters uit een kinderboek. Gewoon een gezellig voorleesuurtje, feestelijk zelfs. Daarnaast waren er protesten zoals die van jou. Protesten waaruit blijkt dat niemand iets heeft tegen een voorleesuurtje voor kleuters uit een kinderboek, behalve dan dat zulks om moverende redenen niet zou mogen gebeuren door een Drag Queen. Dat is discriminatie!
Niet willen dat een voorleesuurtje gebeurd door iemand verkleed/gekleed als Clown, Elf, Heks, Drag, ... is geen discriminatie omdat wat men niet wil gericht is op de opvoering/kostuum/presentatie en niet op de persoon zelf.
Als men iedereen die daarvoor in aanmerking komt, wil aannemen om te komen voorlezen is er geen discriminatie. Dat men daarbij de beperking op legt in hoe die persoon zich mag presenteren, is geen discriminatie zolang die beperking voor iedereen het zelfde is. Dus voor iedereen de zelfde beperking dat ze zich niet als clown en niet als drag mogen presenteren is geen discriminatie. Hoe moverend de redenen voor die beperking ook mogen zijn.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Nu jij Jijadstrijders in deze discussie gelijkstelt aan Drag Queens is jouw verwardheid in deze mij volledig duidelijk. Verdere discussie met jou hierover acht ik volstrekt overbodig.
Veel succes verder!
Wat jou betreft maakt de rol die degene speelt die voorleest niet uit (anders discrimineer ik). Er zijn mensen die zich graag heel militairistisch uitdossen in de vrije tijd.
Overigens stel ik het verkleden van beide heren gelijk. Ik zet DE Jijadstrijder niet gelijk aan de dragqueen.
En dat weet jij ook!!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Nee, ik weet niet wat jij zoal bedoeld met wat jij er allemaal bijsleept, maar wel dat het weinig tot niets te maken heeft met een voorleesuurtje uit een kinderboek voor kleuters door een Draq Queen. Voor jouw duidelijkheid:dikkemick schreef: ↑11 okt 2023 15:04Wat jou betreft maakt de rol die degene speelt die voorleest niet uit (anders discrimineer ik). Er zijn mensen die zich graag heel militairistisch uitdossen in de vrije tijd.
Overigens stel ik het verkleden van beide heren gelijk. Ik zet DE Jijadstrijder niet gelijk aan de dragqueen.
En dat weet jij ook!!![]()
- Toen ik op de basisschool van mijn zoontje destijds nog functioneerde als
overblijf'moeder'
en in die functie ook wel ooit toezicht hield op de speelplaats aldaar, heb ik een vader aangesproken die het kennelijk nodig vond om na kort voor afloop schooltijd in militair tenue het schoolterrein te betreden. Als hij als Drag Queen het schoolterrein had betreden zou ik hem niet hebben aangesproken.
Ja, indien ik zulks nodig vind discrimineer ik ook!
- Verdere discussie met jou hierover acht ik volstrekt overbodig.
Veel succes verder!
Kap het maar af. Uitstekend. Militairen weigeren, drama drags die vrouwen belachelijk maken accepteren.HierEnNu schreef: ↑11 okt 2023 19:04 .......toezicht hield op de speelplaats aldaar, heb ik een vader aangesproken die het kennelijk nodig vond om na kort voor afloop schooltijd in militair tenue het schoolterrein te betreden. Als hij als Drag Queen het schoolterrein had betreden zou ik hem niet hebben aangesproken.
Ja, indien ik zulks nodig vind discrimineer ik ook![/list]
Los daarvan bedoel ik wel gewoon wat ik schrijf, en dat weet jij ook:
Veel succes verder!
Ieder zijn of haar meug. Veel succes verder.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ben je echt niet in staat om te lezen wat een ander daadwerkelijk schrijft endikkemick schreef: ↑11 okt 2023 19:57Kap het maar af. Uitstekend. Militairen weigeren, drama drags die vrouwen belachelijk maken accepteren.HierEnNu schreef: ↑11 okt 2023 19:04 .......toezicht hield op de speelplaats aldaar, heb ik een vader aangesproken die het kennelijk nodig vond om na kort voor afloop schooltijd in militair tenue het schoolterrein te betreden. Als hij als Drag Queen het schoolterrein had betreden zou ik hem niet hebben aangesproken.
Ja, indien ik zulks nodig vind discrimineer ik ook![/list]
Los daarvan bedoel ik wel gewoon wat ik schrijf, en dat weet jij ook:
Veel succes verder!
Ieder zijn of haar meug. Veel succes verder.
zelf gewoon te schrijven wat je bedoeld?
Ik heb nergens geschreven dat ik Drag Queens die vrouwen belachelijk maken accepteer en
ik heb beslist geen militairen geweigerd, integendeel:
- ik heb een vader aangesproken die het kennelijk nodig vond
om na kort voor afloop schooltijd in militair tenue het schoolterrein te betreden
- Peter van Velzen
- Site Admin
Maar als een vrouw diezelfde act opvoert dan klaagt niemand of heb ik het mis?axxyanus schreef: ↑11 okt 2023 09:10Men eist niet dat er geen Drag-Queen wordt uitgenodigd, men eist dat er geen drag acts (hoe verwatered ook) worden opgevoerd. Het gaat niet om de persoon, het gaat om de act/vertolking/opvoering. Eisen dat er geen spookacts worden opgevoerd (ook als dat zich zou beperken tot iemand die als spook verkleed is) is ook geen discriminatie.Peter van Velzen schreef: ↑11 okt 2023 02:20 Ik ben het met je eens dat het niet uitnodigen van een Drag-Queen geen discriminatie is,
Maar eisen dat men geen Drag-Queen uitnodigt, is dat mogelijk wel. Tenzij men ook eist dat een vrouw die op dezelfde wijze is uitgedost niet wordt uitgenodigd, maakt men immers onderscheid op geslacht.
Ik wens u alle goeds
- Peter van Velzen
- Site Admin
Enigzins off-topic, maar ik wil het toch even vermelden:
In de tijd van Shakespeare werden alle rollen (ook die van vrouwen) door mannen gespeeld.
Ik wens u alle goeds
Je hebt t mis. Het gaat inderdaad om een ACT. En dan moet de act wel geschikt zijn voor de leeftijdscategorie. Als we een voordracht houden uit een gedichtenbundel voor volwassenen doen we dat niet verkleed als Theo (van Thea) of mr. Bean.Peter van Velzen schreef: ↑12 okt 2023 02:48Maar als een vrouw diezelfde act opvoert dan klaagt niemand of heb ik het mis?axxyanus schreef: ↑11 okt 2023 09:10Men eist niet dat er geen Drag-Queen wordt uitgenodigd, men eist dat er geen drag acts (hoe verwatered ook) worden opgevoerd. Het gaat niet om de persoon, het gaat om de act/vertolking/opvoering. Eisen dat er geen spookacts worden opgevoerd (ook als dat zich zou beperken tot iemand die als spook verkleed is) is ook geen discriminatie.Peter van Velzen schreef: ↑11 okt 2023 02:20 Ik ben het met je eens dat het niet uitnodigen van een Drag-Queen geen discriminatie is,
Maar eisen dat men geen Drag-Queen uitnodigt, is dat mogelijk wel. Tenzij men ook eist dat een vrouw die op dezelfde wijze is uitgedost niet wordt uitgenodigd, maakt men immers onderscheid op geslacht.
Zo pas je thema's ook aan aan je gehoor. Je gehoor moet er aan toe zijn. Je leest geen Jan Wolkers voor voor 3 jarigen.
En dit geldt dus ook voor de act.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat was uit nood.Peter van Velzen schreef: ↑12 okt 2023 02:53Enigzins off-topic, maar ik wil het toch even vermelden:
In de tijd van Shakespeare werden alle rollen (ook die van vrouwen) door mannen gespeeld.
Er waren gewoon geen vrouwen hiervoor beschikbaar.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?