https://www.bbc.com/news/articles/cx2jjpm7zv8o
President Donald Trump's move to cut most of the US funding towards foreign humanitarian aid could cause more than 14 million additional deaths by 2030, according to research published in The Lancet medical journal.
A third of those at risk of premature deaths were children, researchers projected.
Low- and middle-income countries were facing a shock "comparable in scale to a global pandemic or a major armed conflict," said Davide Rasella, who co-authored the report.
US Secretary of State Marco Rubio said in March that over 80% of all programmes at the US Agency for International Development (USAID) had been cancelled. The Trump administration has taken aim at what it sees as wasteful spending. (..)
Wees er maar trots op 'Big Beautiful etc.'... Volgens mij is dit aso en crimineel. Eerst mooi weer spelen en dan terugtrekken.
Onze wereld is op weg naar iets heel akeligs olv. een veroordeelde vergrijper, zo lijkt het.
Een wereld waarin bepaalde groepen fijngemalen worden tussen de molenstenen van de ongelimiteerde macht.
Ik weet niet of dit op kortere én/of langere termijn ook niet heel schadelijk zal zijn voor de VS.
Volgens mij verliest de VS heel veel min of meer goeds. Derhalve vernielt hij op die manier zijn land.
Je bent niet alleen op de wereld, ook niet als foute vastgoedhandelaar en milardair die als 'president' door het volk omhoog is getrapt en die slechts in een eigen overvloedige droomwereld leeft.
Ondertussen heeft de senaat zijn 'Big Beautiful Bill' nipt goedgekeurd. 3 Republikeinen hadden het hart tegen te stemmen.
Heel kort door de bocht: minder belastingen ten behoeve van de zeer rijken, zodat die rijker worden en de armen armer omdat zij en allerlei hulpprogramma's worden gekapt. Zorg wordt ook uitgekleed. En nog veel meer.
Tsja, de staatsschuld van de VS is zó hoog opgelopen door overspending, dat het land wel failliet lijkt. Dus bezuinigen met de botte bijl en smeren met stroop.
De jaarlijkse rente op de staatsschuld is enorm en maar net op te brengen. En dan gaat dat soort bezuinigen met de botte bijl aan de onderkant van de samenleving...
De ´BBB' gaat nu weer naar het Huis van Afgevaardigden, waar die wellicht meer weerstand zal ondervinden.
Ik kán me overigens vergissen, maar ik denk dat ook de Trump-aanhanger dit niet licht zal vergeten staande in het stemhok
bij de Midterm verkiezingen over een poosje. Maar... we hebben nu zóveel onwaarschijnlijks gezien van dat land, dat ik besef, dat werkelijk ALLES kan daar.
Wat detail:
https://www.npr.org/2025/07/01/nx-s1-54 ... l-medicaid
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **