Re: Islam in enkele cijfers
Geplaatst: 01 apr 2010 09:41
Nou, duidelijker bewijs dat moslims onze samenleving aan het overnemen zijn, is er niet.Cluny schreef:Zomaar even tussendoor.
“Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren.” — Aristoteles
https://www.freethinker.nl/forum/
Nou, duidelijker bewijs dat moslims onze samenleving aan het overnemen zijn, is er niet.Cluny schreef:Zomaar even tussendoor.
Wat een inspirerende reactie op een Zomaar even tussendoor berichtje.The Prophet schreef:Nou, duidelijker bewijs dat moslims onze samenleving aan het overnemen zijn, is er niet.Cluny schreef:Zomaar even tussendoor.
je bedoelt harbies? Voorzover ik weet is er in de benelux geen sharia-wetgeving.Cluny schreef:Wat een inspirerende reactie op een Zomaar even tussendoor berichtje.The Prophet schreef:Nou, duidelijker bewijs dat moslims onze samenleving aan het overnemen zijn, is er niet.Cluny schreef:Zomaar even tussendoor.
Verzin ik zomaar een nieuw begrip.
Dhimmiesarcasme.
En gelijk een tweede gratis erbij: Anti-Dhimmiesarcasme.
http://nl.wikipedia.org/wiki/DhimmiDhimmi (Arabisch: ذمّي ) is de traditionele aanduiding voor "niet-moslims" onder de sharia in een islamitisch land. Aanvankelijk verstond men onder dhimmi's de zogeheten 'mensen van het Boek' (joden en christenen) maar later werden ook andere niet-moslims ertoe gerekend, zoals zoroastristen, samaritanen, mandeanen en hindoes. De onderscheiden rechtspositie van deze groepen is een vorm van discriminatie op grond van godsdienst.
Niet-moslims die niet onder de islamitische wetgeving leven, worden door moslims harbi's genoemd.
collegavanerik schreef:Voorzover ik weet is er in de benelux geen sharia-wetgeving.
Bron: http://www.nrc.nl/opinie/article2294850 ... _toegepastDe sharia wordt in Nederland al volop toegepast
Door Nahed Selim
Polygamie is in Nederland verboden, maar gemeenten registreren het wel. Toch bestaat het formeel niet. Dit is typerend voor dit land.
Terwijl Maurits Berger vaststelt dat er geen shariarechtbanken in Nederland bestaan, stel ik van mijn kant vast dat er in Nederland wel degelijk shariarechtspraak plaatsvindt.
Of die rechtspraak in een ruimte gebeurt die de omschrijving ‘shariarechtbank’ draagt of niet, maakt volgens mij weinig verschil. Het gaat erom dat de islamitische regels voor huwelijk, scheiding, voogdij, ouderlijk gezag, alimentatie en erfrecht volgens de sharia worden toegepast, terwijl die regels niet stroken met de Nederlandse wet. Het duidelijkste voorbeeld hiervan is polygamie. Het was mij al langer bekend dat er in sommige moskeeën huwelijken worden gesloten en ontbonden – ook polygame huwelijken.
Op 19 september 2008 meldde De Telegraaf (onder het kopje ‘Veelwijverij wordt netjes geregistreerd’) dat er in Amsterdam 173 mannen staan geregistreerd met twee wettige echtgenotes. Twee mannen zelfs met drie vrouwen. In andere grote steden gebeurt hetzelfde. In deze krant gaf vorig jaar de heer T. Verhoeven, woordvoerder van de gemeente Rotterdam, dat ook toe. Volgens hem worden in Rotterdam bijna wekelijks polygame huwelijken ingeschreven.
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/home/artic ... skee.dhtmlIn gevallen waar de Belgische wetgeving in strijd is met de islamitische sharia, zou 25 procent van de moslims de sharia volgen.

Er is dus geen shariawetgeving,siger schreef:We vroegen ons af of er sharia was in de Benelux,
Ik ben er wel gerust in met hoeveel mannen of vrouwen iemand sex heeft.
Als dit waar is dan is dit geen 'gedogen' maar bekrachtigen van de sharia CVE:collegavanerik schreef:Er is dus geen shariawetgeving,siger schreef:We vroegen ons af of er sharia was in de Benelux,
Ik ben er wel gerust in met hoeveel mannen of vrouwen iemand sex heeft.
Gedogen van polygamie heeft eerder met een verruiming van klassieke christelijke normen en waarden te maken dan met toepassen van een strikte moslimwetgeving.
In deze krant gaf vorig jaar de heer T. Verhoeven, woordvoerder van de gemeente Rotterdam, dat ook toe. Volgens hem worden in Rotterdam bijna wekelijks polygame huwelijken ingeschreven.
Heb je daar zelf ook ideeën over?Devious schreef: Goed Siger, laten we van de veronderstelling uitgaan dat je me bang hebt gemaakt met je statistieken, wat moet ik dan met die angst? Wat moeten we met de moslims in ons land? Stel dat je gelijk hebt en ons land zou over een X aantal jaren een islamstaat kunnen worden, hoe kunnen we dat onheil voorkomen? En vooral, hoe kunnen we dat voorkomen zonder onze principes over boord te gooien (mensenrechten, vrijheid van meningsuiting, et cetera)?
zeg doe eens niet zo opgefokt.siger schreef:boerenverstand en onderbuikgevoelens
Ik eis het vijandenlijstje terug!!!!
Nietweten & Geweten (ik) ben op een politiek forum op het punt van de islam met Uncle Rat verzeild geraakt in een andere verhitte discussie waar Kitty volgens mij "ook" doodmoe van is geworden, want ze laat bijdragen verder achterwege. Als ik het bovenstaande goed heb opgevat erkent Siger de wetenschappelijke autoriteit van de UAC en vatte enkele cijfers daarvan samen aan het begin van dit topic en stelde collegavanerik (CVE) daar later een aantal islamcijfers van Wikipedia ea tegenover die een minder angstwekkend beeld vertonen. Persoonlijk vraag ik me steeds meer af of het niet zo is dat er zich grofweg twee groepen wetenschappelijke autorititeiten en aanhangers aan het aftekenen zijn die elk hun eigen cijfers en theorieën over de islam presenteren, elk een eigen 'paradigma' of samenhangend raamwerk van theorieën rond de Islam en het moderne Westen hanteren, en die elkaar allerlei eigenschappen op het lijf schrijven (het op de man/vrouw spelen) die ze zelf wensen te vermijden. Ook ik ben niet zonder deze discussie-zonde, ik wierp mn stenen al naar Wilders-voorstander Uncle Rat en heb er als Wilders-tegenstander nog meer teruggekregen. De strijd tussen "islamofoben" en "islamofielen", zoals Uncle Rat de twee groepen steevast noemt, kan naar mijn idee immers worden beschouwd als de 'clash within' van de Westerse cultuur van de moderniteit tussen twee theoretisch/kwalitatief en kwantitatief/cijfermatig onderbouwde standpunten die elkaar het wetenschappelijk leven zuur maken (ipv samenwerken) en elkaars wetenschappelijke autoriteit miskennen (ipv erkennen). In Nederland bijvoorbeeld door het 'islamofiele' Wetenschappelijke Bureau voor Regeringsbeleid» (WRR) en het "islamofobe"Wetenschappelijk Bureau van het Fortuynisme/de LPF (ja dat bestaat nog itt tot de politieke tak). Mijn kijkje in een cijferkeuken betrof dan weliswaar de natuurwetenschappen en niet de geestes-/cultuur-/menswetenschappen, waar het wat betreft het Islamonderzoek om gaat, maar daarin werd in de concurrentiestrijd tussen tegengestelde wetenschappelijke standpunten het wetenschappelijke taalgebruik niet losgelaten en vervangen door onwetenschappelijke taal en werd men niet verleidt tot het vervallen in het gebruik van slimmige schuttingtaal om te zagen aan de stoelpoten van de wetenschappelijke autoriteit(en) van de concurrent. In die goeie oude cijferkeuken hadden concurrenten elkaars door kostbaar onderzoek verworven cijfers hard nodig, maar wat betreft de islamcijfers lijken concurrenten elkaar alleen maar nodig te hebben om in uitlachen uit te kunnen barsten over zulke belachelijke misvormingen van de werkelijkheid.Ook hier word ik weer doodmoe van het op de man spelen. Of weet men nog steeds niet wat daarmee bedoeld wordt.
Indien deze stelling juist is, dan moet elke wetenschappelijke deelnemer aan het onderzoek naar en debat over de islam aan de andere deelnemers duidelijk maken wat de eigen moreel-politieke vooringenomen veronderstellingen van de ingenomen en verdedigde wetenschappelijke stellingname waar vanuit de cijfers (resultaten van een nauwkeurig opgezet en uitgevoerd onderzoek?) worden geduid/-interpreteerd. In zou dar aan willen toevoegen dat iemand dat bij het presenteren van de islamcijfers van een williekeurige bron ook de moreel-politieke standpunten of 'theorieën' van die bron tracht te achterhalen en in de presentatie toe te voegen. Cijfers dienen dan niet langer zonder het theoretisch raamwerk, dat ze voortbracht, te worden gepresenteerd en geduid - dat laatste is net zoiets als dat een fysiologische beginneling overmoedig zou denken de cijfers van de Douglas-spar even goed te kunnen duiden als de professor, terwijl het interpreteren van specifieke cijfers een bepaalde basiskennis veronderstelt van de belangrijkste theorieën en de belangrijkste autoriteiten op het wetenschappelijke vakgebied. Islamcijfers zijn toch ook wetenschappelijke cijfers die met theorieën worden verklaard?"dat elke wetenschappelijke bewering, hoe objectief ook, een bepaalde (moreel-politieke) partijdigheid impliceert. De ivoren toren van de wetenschap bestaat helemaal niet, ook het meest neutrale of 'fundamentele' onderzoek [NW&GW: zelfs van de Douglas-spar] is door allerlij lijntjes verbonden met de alledaagse werkelijkheid van belangen, waarden, ambities en machtsverhoudingen, van materiele en niet-materiele obstakels en prikkels. En ook aan die partijdigheid mankeert volgens mij niets. De kritische vraag aan de wetenschap wat betreft haar aanspraken op 'de werkelijkheid' [NW&GW: of 'de ware aard van de islam'] is volgens mij dan ook niet zo zeer: in hoeverre is wetenschappelijke kennis bevooroordeeld?, maar: welke vooringenomenheid is 'beter'? Welke partijdigheid levert kennis op die maatschappelijk van nut kan zijn, en welke heeft een negatieve uitwerking? De kennistheoretische vraag naar de objectieve, 'juiste' weergave van de werkelijkheid [NW & GW: of de islam] , maakt dan plaats voor de moreel-politieke vraag naar de (maatschappelijke) effecten van verschillende (re)constructies van de werkelijkheid (Voorbij de Onschuld. Het debat over integratie in Nederland, 2009, 17-18)"
De religie van de Islamitische cultuur is volgens dit moreel-politieke standpunt dus de baard voor de rest van het ideologische systeem van shariarecht, politieke, economische en militaire macht. Indien je dan vervolgens over 'islamisering' leest, die plaatsvindt in multiculturele landen op de wereld waar voldoende moslims wonen en waar de 'politiek correcten' onderhandelen met redelijke opeising van moslims van hun religieuze rechten (de baard) en daarmee vervolgens ook de andere componenten van hun cultuur opeisen, dan vindt ik het niet vergezocht om aan Fortuyn's boek «De Islamisering van Onze Cultuur» te denken en aan de Amerikaanse autoriteiten Huntington en Lewis die hogelijk werden erkend door hem en meer nog in het Fortuynisme na hem. De islamitische religie is dan een door baarden verhulde soldatenreligie waarvan de aanhangers op juridisch terrein de eerste belangrijke overwinning boeken in de westerse wereld van multiculturele samenlevingen door hun religieuze rechten geaccepteerd te krijgen en daarmee een noodzakelijke horde te nemen in de uitgedachte onderwerpingsstrategie. De cijfers die Siger samenvatte lijken op grond van deze theorie te moeten worden begrepen in het licht van deze uitgedachte strategie van de moslimgemeenschap van meer dan 1.2 miljard leden wereldwijd, die zich verenigen in het doel om het Westen te onderwerpen, en hun strategische strijdplan moeten afstemmen op het percentage moslims van de populatie van hun (Westerse) land op de Wereld. Zonder de namen van de landen te noemen wordt dit strategische strijdplan van de jihadmachinerie nog duidelijker:Islam is not a religion nor is it a cult. It is a complete system. Islam has religious, legal, political, economic and military components. The religious component is a beard for all the other components. Islamization occurs when there are sufficient Muslims in a country to agitate for their so-called “religious rights. When politically correct and culturally diverse societies agree to “the reasonable” Muslim demands for their “religious rights,” they also get the other components under the table. Here’s how it works — percentages source CIA: The World Fact Book (2007).
Siger, ik zal je één reden vertellen waarom ik hier niets mee kan. Drie huizen verderop aan mijn kant van de straat woont een gezin Turkse moslim-Nederlanders, waarvan de vader en moeder samen al meer dan tien jaar zo'n Turkse leefmiddelenwinkel hebben, ik neem aan dat je ze wel kent: met Turks brood, Turks fruit, feta- en andere kaassoorten, groenten, van die typische yoghurt, ect. En ze hebben een aanzienlijke schotel op hun huis staan waarmee Turkse tvzenders en dus ook Turks voetbal voor hun tienerjongens (en aanhang) kan worden ontvangen. Dat ze uit het land van Ataturk werd luidruchtig duidelijk toen het nationale elftal het op het EK voetbal 2008 een aantal keer verrassend goed deed en ze juichend de straat over gingen en de jongens (>18) met hun eerste autootje claxonerend de straat uitreden. Nog nooit zooveel last van hen gehad! Moet ik nu gaan denken dat dat moslimechtpaar, dat zich in hun winkel ook duidelijk 'ijvert voor halalvoeding', meteen ook de sharia in mijn straat hebben gebracht? Moet ik nu gaan denken wanneer ik mamamoslima met een hoofddoekje op hun busje voor de zaak zie stappen, dat ze dan een vlag vertoont van de soldatenreligie die een stuk van mijn straat heeft verovert en heimelijk meewerkt aan het duivelse plan achter de jihadmachinerie? Dat gaat er bij mij niet in, net als de fysiologie op het IBN. Ik weet echt niet hoe ik de gevaarlijke ideologie van moslim terror celebrities in verband moet brengen met dat geïintegreerde en participerende gezin moslimnederlanders zonder te denken dat dit verband gezocht (en erg vergezocht) is en gewoon niet kan worden gevonden. Wanneer wordt gesproken van 'islam', 'de islam' of 'de islamitische cultuur' dan dient ook gesproken te worden van tolerante/liberale/gematigde moslims zoals dit gezin, die niets op hebben met de extremistische soldatenreligie en toch de islamitische religie beoefenen, anders voldoet het begrip niet. Dus: wat is dat - de islam? Het antwoord op die vraag bij de nabije moslims bij mij in de straat luidt heel wat anders dan dat van Osama & the Al-Quida's.<2%: vredelievende minderheid, geen bedreiging.
2-5%: bekeerwerk onder ethnische minderheden en ontevredenen, vooral ook in gevangenissen en onder straatbendes.
5-10% (oa NL): verwerven van buitenproportionele invloed op de samenleving, onder meer door te ijveren voor halalvoeding en sharia.
10-20%: hevige reacties op vermeende beledigingen aan de islam, rellen en bedreigingen.
20-60%: vorming van jihad milities, sporadische slachtpartijen, afbranden van synagoges en kerken.
60->% vervolging van andersdenkenden, ethnische zuiveringen, sharia en Jizya (ongelovigentaks).
100%: vrede. Dar Es Salaam.