Ja maar de GHB die mensen gebruiken die ze op straat kopen is een stuk riskanter. Omdat je niet weet hoe sterk het spul is. En de dosis tussen een goede en overdosis ligt heel dicht bij elkaar.Fenomeen schreef:GHB is een van de meest onschuldige, niet toxische middelen die bestaan en het is gewoon in Nederland geregistreerd als geneesmiddel, sinds kort.
Prohibitie van hallucigene paddestoelen
Moderator: Moderators
-
Atheist_1984
- Ervaren pen
Exodus 12
[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
Jazeker, maar dat heeft op zich weinig met GHB an sich te maken maar is een gevolg van de illegale status.Atheist_1984 schreef:Ja maar de GHB die mensen gebruiken die ze op straat kopen is een stuk riskanter. Omdat je niet weet hoe sterk het spul is.Fenomeen schreef:GHB is een van de meest onschuldige, niet toxische middelen die bestaan en het is gewoon in Nederland geregistreerd als geneesmiddel, sinds kort.
Yep, kan zelfs akelig dicht bij elkaar liggen.En de dosis tussen een goede en overdosis ligt heel dicht bij elkaar.
Maar dit gaat dus ook op voor diegenen die het medicinaal gebruiken, maar dat is een andere situatie. Als het goed helpt, is het een onschuldig middel.
Alleen vraag ik mij dan af waarom het zo duur is.
970 euro p/m.
Kan de apotheker geen goedkopere vorm zelf bereiden?
Het gedeelte over GHB begon in dit topic met een vraag waarom GHB zo 'goed' scoorde in dat lijstje.
Dat het soms in de praktijk betekent dat iemand die al redelijk lala is van de bubbels, er een buisje GHB achteraan kwakt, in een keer, weet ik.
Maar het verbieden van GHB heeft hier niets aan veranderd.
Volgens mij is zelfs de prijs niet eens gestegen na het verbod, maar dat weet ik niet zeker, dat zou ik op moeten zoeken.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
-
Atheist_1984
- Ervaren pen
Als de paddo's verboden zijn gaat men simpelweg over op een ander halucinerend middel. Dat hele paddo verbod is gewoon een schijnmaatregel om het bange volk mak te houden. Want als de paddo's verboden zijn komen ze simpelweg bij de dealer op de straat terecht. Die vraagt niet om een legitimatie bewijs voor als je die dingen wilt halen en ze geven zeker ook geen voorlichting.
Exodus 12
Dit hele verbod is een grote schertsvertoning inderdaad.
Alleen al als je kijkt naar de verkrijgbaarheid.
Je zal vooral toeristen treffen die ze dan opzoeken in de illegaliteit.
En je weet hoe dat met Engelsen gaat, die kunnen beter in de koffieshop blijven hangen, dan zijn ze te stoned om nog rare dingen te doen.
Anderen komen er wel aan.
Smartshops verkopen pas exotische paddo's sinds midden jaren 90.
Van vroeger kan ik me wel herinneren dat er paddo's waren, binnen sommige subculturen, maar over het algemeen weinig gebruikt werden, kreeg ik de indruk.
Je kreeg ze dan van vrienden of een ouwe hippie.
Nederlandse kaalkopjes.
Nou mag zo'n Mexicaanse of Hawaiiaanse paddo wel aardig klinken maar kaalkopjes zijn sterker.
En die groeien hier overal...
Alleen al als je kijkt naar de verkrijgbaarheid.
Je zal vooral toeristen treffen die ze dan opzoeken in de illegaliteit.
En je weet hoe dat met Engelsen gaat, die kunnen beter in de koffieshop blijven hangen, dan zijn ze te stoned om nog rare dingen te doen.
Anderen komen er wel aan.
Smartshops verkopen pas exotische paddo's sinds midden jaren 90.
Van vroeger kan ik me wel herinneren dat er paddo's waren, binnen sommige subculturen, maar over het algemeen weinig gebruikt werden, kreeg ik de indruk.
Je kreeg ze dan van vrienden of een ouwe hippie.
Nederlandse kaalkopjes.
Nou mag zo'n Mexicaanse of Hawaiiaanse paddo wel aardig klinken maar kaalkopjes zijn sterker.
En die groeien hier overal...
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Marinus schreef:
Zelfdestructief is wellicht een groot woord maar er zijn al wat vervelende dingen gebeurd nadat mensen onder invloed kwamen van die paddo's. Zoals een meisje dat van een viaduct afspringt, een man die tot razernij in zijn hotelkamer komt, etc. Moet toch vermeden kunnen worden ondanks dat die paddo's op zich niet gevaarlijk zijn.Je neemt voor het gemak waarschijnlijk maar even aan dat paddo's (zelf)destructief gedrag veroorzaken. Er zijn echter geen aanwijzingen voor deze aanname.
Grüss Gott, falls Du Ihn begegnest.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Multigebruik is in zo'n geval de meest voorkomende oorzaak. Met name alcohol heeft een nogal negatief effect bij gebruik van meerdere middelen. Maar de paddo's krijgen dan weer de schuld.Herman2 schreef:Zelfdestructief is wellicht een groot woord maar er zijn al wat vervelende dingen gebeurd nadat mensen onder invloed kwamen van die paddo's. Zoals een meisje dat van een viaduct afspringt, een man die tot razernij in zijn hotelkamer komt, etc. Moet toch vermeden kunnen worden ondanks dat die paddo's op zich niet gevaarlijk zijn.
Dat meisje was bovendien minderjarig en met een goede regulering had dit dus niet hoeven te gebeuren. Daarnaast zijn dit allemaal incidenten. Duizenden mensen gebruiken paddo's zonder problemen.
Last but not least: verbieden betekent niet het einde van gebruik. Het gaat alleen de illegaliteit in, waardoor er geen enkele controle meer is. Tel uit je winst.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
-
Samante
Ik verwacht meer (dodelijke) ongevallen door het verbod op paddo's dan met het vrijgeven. Mensen kunnen zelf het bos in gaan en paddo's plukken en bereiden, zonder deskundig advies, of je krijgt ze inderdaad van een ouwe hippie of iemand die er geen verstand van heeft. Lijkt me allemaal gevaarlijker dan vrijgeven.
1. Paddo's en smartshops in de grensstreek hebben een aanzuigende werking.
2. Van paddo's kun je gaan flippen of trippen. Flippers zijn lastig, soms suicidaal.
3. Paddoliefhebbers kunnen daar beter in het bos dan in smartshops van genieten.
4. Er zit in smartshops een gebruiksaanwijzing bij? Onzin, het blijft hallucinogeen.
5. "Moet mogen" omdat het anders in de illegaliteit terecht komt? Onlogisch gedacht.
6. Je kunt er "spirituele ervaringen" van krijgen? Dat "high zijn" geeft realiteitsverlies.
7. Propagandisten en handelaars dienen om deze zes punten genegeerd te worden.
2. Van paddo's kun je gaan flippen of trippen. Flippers zijn lastig, soms suicidaal.
3. Paddoliefhebbers kunnen daar beter in het bos dan in smartshops van genieten.
4. Er zit in smartshops een gebruiksaanwijzing bij? Onzin, het blijft hallucinogeen.
5. "Moet mogen" omdat het anders in de illegaliteit terecht komt? Onlogisch gedacht.
6. Je kunt er "spirituele ervaringen" van krijgen? Dat "high zijn" geeft realiteitsverlies.
7. Propagandisten en handelaars dienen om deze zes punten genegeerd te worden.
Wees wijs op je levensreis.
Ha, Piet (van HGN?). Gezellig.
1. Dus ?
2. Dat je suicidaal van paddo's zou worden, is bullshit.
3. Paddoliefhebbers trippen ook niet in de shop, maar thuis of in het bos. Plukken in het bos is niet wijzer dan kopen in een smartshop.
4. Ja, alsof een gebruiksaanwijzing het opeens geen hallucigeen middel maakt?! Wat is je punt?
5. Nee, dat is geen reden dat het "moet mogen", dat is een reden om geen verbod in te stellen, maar regulatie.
6. Ja, maar geloof staat je vrij. We verbieden toch ook geen religies ?
7. En daartoe behoren ook alle instanties die meegewerkt hebben aan de CAM rapport, alsmede verschillende deskundigen die een verbod af raden ... ?
Groetjes, Joe
1. Dus ?
2. Dat je suicidaal van paddo's zou worden, is bullshit.
3. Paddoliefhebbers trippen ook niet in de shop, maar thuis of in het bos. Plukken in het bos is niet wijzer dan kopen in een smartshop.
4. Ja, alsof een gebruiksaanwijzing het opeens geen hallucigeen middel maakt?! Wat is je punt?
5. Nee, dat is geen reden dat het "moet mogen", dat is een reden om geen verbod in te stellen, maar regulatie.
6. Ja, maar geloof staat je vrij. We verbieden toch ook geen religies ?
7. En daartoe behoren ook alle instanties die meegewerkt hebben aan de CAM rapport, alsmede verschillende deskundigen die een verbod af raden ... ?
Groetjes, Joe
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
1. Dus moeten grensplaatsen hun APV's in ons strafrechtstelsel inpassen.
2. Een française stierf door zelfdoding. Feiten ontkennen is bullshit.
3. Flippers thuis of in het sociale verkeer horen in de psychiatrie. Begeleiding door een gids in het bos geeft oog voor de natuur, hopelijk boven paddogenotzucht.
4. Wat is jouw punt? Hallucinogeen blijft toch hallucinogeen?
5. Regulatie onder toezicht van welke inspectie? Keuringsdienst voor waren? Gezondheidsinspectie? FIOD?
6. Je draait om de desoriëntatie in plaats, tijd en persoon in bij wie er "high" zijn.
7. Stelden handelaren in en propagandisten van paddo's het CAM-rapport samen?
2. Een française stierf door zelfdoding. Feiten ontkennen is bullshit.
3. Flippers thuis of in het sociale verkeer horen in de psychiatrie. Begeleiding door een gids in het bos geeft oog voor de natuur, hopelijk boven paddogenotzucht.
4. Wat is jouw punt? Hallucinogeen blijft toch hallucinogeen?
5. Regulatie onder toezicht van welke inspectie? Keuringsdienst voor waren? Gezondheidsinspectie? FIOD?
6. Je draait om de desoriëntatie in plaats, tijd en persoon in bij wie er "high" zijn.
7. Stelden handelaren in en propagandisten van paddo's het CAM-rapport samen?
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
1. Supermarkten en pompstations in de grensstreek hebben ook een aanzuigende werking. So?
2. Zelfmoord komt niet door de paddo's. Blijkbaar zat dat meisje al niet goed in haar vel.
3. Flippen is zeldzaam, en als het gebeurt is er doorgaans nadat het middel is uitgewerkt geen probleem meer. Ze horen dus zeker niet in de psychiatrie thuis.
4. Wat is jouw probleem met hallucinogenen? Je statement is nietszeggend.
5. Illegaliteit levert veel meer problemen op dan legaal met regels.
6. Daar kiest de gebruiker toch zelf voor?
7. Drogreden. Bij voorbaat uitsluiten van kritiek.
Uit alles wat je zegt spreekt een groot onbenul. Je hebt geen idee waar je over praat.
En argumenten geef je ook al niet, alleen lege hulzen.
2. Zelfmoord komt niet door de paddo's. Blijkbaar zat dat meisje al niet goed in haar vel.
3. Flippen is zeldzaam, en als het gebeurt is er doorgaans nadat het middel is uitgewerkt geen probleem meer. Ze horen dus zeker niet in de psychiatrie thuis.
Uit alles wat je zegt spreekt een groot onbenul. Je hebt geen idee waar je over praat.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
1. Manke vergelijking, vooral i.v.m. de APV's. Je munt uit door onwetendheid van de wet.The Prophet schreef:1. Supermarkten en pompstations in de grensstreek hebben ook een aanzuigende werking. So?
2. Je ontkent weer een feit. Ook leiden hallucinogenen bij 6 % tot schizofrenie. Fraai vooruitzicht?
3. Flippen maak je zeldzaam. Ik ken slachtoffers. Ze horen bij een crisis in de psychiatrie.
4. Dat het jou niets zegt is nog nietszeggender.
5. Je beantwoordt geen enkele vraag. Je veronderstelling is onbewijsbaar.
6. Geen enkele gebruiker kiest voor wat hem/haar overkomen kan.
7. Iemand zonder antwoord op mijn vraag wimpelt iets af als "drogreden?" Ik vroeg iets.