NAVO NATO

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Re: NAVO NATO

Bericht door Cluny »

LordDragon schreef:
In het geval van Rusland valt de houding van Poetin te verklaren door het feit dat bij de val van de sovjet unie Gorbatjov het niet erg vond om wat Russisch grondgebied af te staan aan europa ter compensatie. Een gevolg daarvan is dat er in vele landen die aan het huidige Rusland grenzen een grote Russische minderheid aanwezig is.
Een vreemde kijk op de geschiedenis.
Ik zou ook niet weten wat er bedoeld wordt met "wat Russisch grondgebied" wat afgestaan is aan "europa".
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

cluny schreef :

Ik zou ook niet weten wat er bedoeld wordt met "wat Russisch grondgebied" wat afgestaan is aan "europa".
Neem er anders de kaart eens bij van de Sovjet Unie en vergelijk die met het huidige Rusland. Het is jammer dat je stelselmatig weigert de zaak vanuit de denkwijze van de russen te zien. In de plaats daarvan vind je het zinniger om filmpjes te posten waarop niks te zien is en deze als bewijs aan te dragen.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

http://nl.wikipedia.org/wiki/Europees_Rusland" onclick="window.open(this.href);return false;
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Ontwikkeling en onderwijs ligt ten grondslag aan een democratie. In het Midden Oosten is 50% van de mensen analfabeet. Daarnaast zijn er in het Arabisch in zijn totaliteit minder boeken geschreven dan er per jaar in het Spaans verschijnen.
We moeten meer de arme landen steunen op economisch gebied en onderwijs zien op te bouwen. Dat betekent wel dat veel producten hier duurder zullen worden. Op een gegeven moment werkt dit door in omringende landen. Stuur niet werklui maar middelen waarmee lokale werklui kunnen werken. We moeten zeker niet doen alsof we hier alles beter weten.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

LordDragon schreef:cluny schreef :

Neem er anders de kaart eens bij van de Sovjet Unie en vergelijk die met het huidige Rusland. Het is jammer dat je stelselmatig weigert de zaak vanuit de denkwijze van de russen te zien. In de plaats daarvan vind je het zinniger om filmpjes te posten waarop niks te zien is en deze als bewijs aan te dragen.

MVG, LD.
Ik mag niet weten wat je bedoelt met "wat Russisch grondgebied" wat afgestaan is aan "europa"?

Het vervelend is dat elke keer als ik dit onderstaande schrijfseltje van je herlees, ik steeds meer het idee krijg dat jij een wel erg verwrongen kijk hebt op de geschiedenis van het Sovjettijdperk. En ik snap er zelf steeds minder van.
Doe eens een echte poging om het te verklaren.
In het geval van Rusland valt de houding van Poetin te verklaren door het feit dat bij de val van de sovjet unie Gorbatjov het niet erg vond om wat Russisch grondgebied af te staan aan europa ter compensatie. Een gevolg daarvan is dat er in vele landen die aan het huidige Rusland grenzen een grote Russische minderheid aanwezig is.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
siger

Bericht door siger »

Dit is schokkend.

Iedereen mag hier roepen om bloedige wandaden, om bombardementen van vrouwen en kinderen, en de gruwelijkste genocide vergoelijken en daarbij poseren als verdedigers van de wereldvrede.
Maar de huilers om bloed kunnen niet tegen een foto van een onthoofding in een bevriend land.
We willen niet weten hoe we zelf zijn.
Ik herhaal: we voelen ons heiligen die vrede in de wereld brengen, maar de gruwel die onze vrienden aanrichten daar willen we niets van weten.
Schande over de schijnheiligheid die maakt dat het bloedvergieten niet kan stoppen en dat de wereld naar de kloten gaat.
Schande voor de admin die de foto anoniem verwijderd heeft, maar al het geschreeuw om bloed en al de leugens laat staan.
Schande voor het gemak waarmee dodelijke leugens verspreid worden en de dood verborgen blijft.
Schande voor het gemak waarmee gruwel wordt aangericht, maar onzichtbaar moet blijven.

Hoe godverdomde zielig en ziek allemaal.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Ik begrijp je standpunt heel goed Siger. Maar laten we het extremisme bij de extremisten laten. Je maakt wat mij betreft met woorden meer dan genoeg duidelijk. Woorden die ik ondersteun.
LordDragon
Bevlogen

cluny schreef :

ik zal je een vraag stellen. Jij beweert dus dat het grondgebied van het huidige Rusland omvangrijker is dan tijdens het sovjet tijdperk?

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Je schrijft een stukje tekst van 12 regels.
Ik vraag gewoon van de eerste 3 regels wat je precies bedoelt. Want het lukt mij niet om er wat zinnigs van te bakken.
Blijkbaar vraag ik jou gewoon te veel.
Wellicht begrijp je jij zelfgeschreven tekst ook niet helemaal.
LordDragon
Bevlogen

Even je laatste bijdragen Cluny :
Je schrijft een stukje tekst van 12 regels.
Ik vraag gewoon van de eerste 3 regels wat je precies bedoelt. Want het lukt mij niet om er wat zinnigs van te bakken.
Blijkbaar vraag ik jou gewoon te veel.
Wellicht begrijp je jij zelfgeschreven tekst ook niet helemaal.
Ik mag niet weten wat je bedoelt met "wat Russisch grondgebied" wat afgestaan is aan "europa"?
Het vervelend is dat elke keer als ik dit onderstaande schrijfseltje van je herlees, ik steeds meer het idee krijg dat jij een wel erg verwrongen kijk hebt op de geschiedenis van het Sovjettijdperk. En ik snap er zelf steeds minder van.
Niks inhoudelijks, enkel op de man spelen omdat je anti Russische propaganda het niet kan winnen van nuchtere logica.
Dan ga je moedwillig wat zitten trollen en filmpjes posten waarop Russische jets te zien zouden moeten zijn maar er is niks te zien.

Je handelt gelijk de gelovigen waar je altijd zo tegen vecht, je gelooft namelijk in iets maar kan het niet bewijzen. Het is heel normaal dat ik ook de kant van de russen tracht te snappen, jij wil dat niet en beperkt een door jou opgestart topic tot pure anti rusland propandapraat en op de man spelen. Nochtans gaat dit topic over de NAVO, en heb ik in mijn eerdere posts (in dit topic) ook een groot deel gewijd aan ISIS. Mij niet gelaten om in het topic “de splitsing van oekraine” of “vladimir poetin” verder te praten over de russen, maar als je echt elk topic direkt gaat gebruiken om die propaganda machine van jou te laten draaien, dan wordt het een vrij onzinnige, saaie boel.

MVG, LD.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Zware beschuldigingen.
Maar echt onder de indruk ben ik niet.
Ik zal morgen kijken of ik een fatsoenlijke motivatie voor de opening van dit Navo-topic kan geven.
En daarbij de motivatie om zo op jouw Ruslandpraatje te reageren als ik heb gedaan.
En daarna komt de rest.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

siger schreef:Dit is schokkend.

Iedereen mag hier roepen om bloedige wandaden, om bombardementen van vrouwen en kinderen, en de gruwelijkste genocide vergoelijken en daarbij poseren als verdedigers van de wereldvrede.
Maar de huilers om bloed kunnen niet tegen een foto van een onthoofding in een bevriend land.
We willen niet weten hoe we zelf zijn.
Ik herhaal: we voelen ons heiligen die vrede in de wereld brengen, maar de gruwel die onze vrienden aanrichten daar willen we niets van weten.
Schande over de schijnheiligheid die maakt dat het bloedvergieten niet kan stoppen en dat de wereld naar de kloten gaat.
Schande voor de admin die de foto anoniem verwijderd heeft, maar al het geschreeuw om bloed en al de leugens laat staan.
Schande voor het gemak waarmee dodelijke leugens verspreid worden en de dood verborgen blijft.
Schande voor het gemak waarmee gruwel wordt aangericht, maar onzichtbaar moet blijven.

Hoe godverdomde zielig en ziek allemaal.
Volgens mij schreeuwt er hier maar 1.
Ik heb nergens geschreeuwd dat ik bloed wil zien! Of dat ik vrouwen/kinderen wil zien creperen. De beschuldiging alleen al! Foei!
Ik heb aangegeven dat ik denk dat een democratie de meest morele/menselijke vorm van bestuur is.
Ik heb aangegeven dat we mensen, die onderdrukt worden (of afgeslacht), bij moeten staan. Omdat ik dit alleen niet kan, heb je (helaas) een overkoepelende grote organisatie nodig. dat ook zij fouten maken is vanzelfsprekend. Dat deze organisaties niet heilig zijn: Vertel mij wat! Dat er economische belangen een zeer belangrijke rol spelen (misschien wel de belangrijkste) is schokkend.
Maar als ik een betoog houd over het voor of tegen zijn van nucleaire wapens, heb ik geen gruwelijke misvormde verbrande foto's van lijdende slachtoffers in alle detail nodig.
Verder heb ik nog steeds geen oplossing voor al je geschreeuw gezien. Educatie heb ik zelf ook al aangedragen, maar wat moeten we doen voordat dit gerealiseerd is? Toekijken?
Denk je dat ik achter de schijnheilige steun van de VS aan Israël (Egypte en Jordanië) sta? Dat DAT de oplossing voor dit soort conflicten is? Dit gaat slechts om geld, niet om mensen! Isis profiteert nu wrschl. ook van de wapens uit de VS.
Dus NEE, dit soort organisaties bedoel ik niet!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Emoties lopen soms hoog op en dat is niet erg. Belangrijkste is dat we inzien dat ingrijpen niet heilig is en dat ingrijpen wordt beslist door een kleine minderheid. Hoe erg een oorlog ook is, soms is fysiek ingrijpen door derden niet wenselijk. Zoals ingrijpen bij voetbalrellen creëer je een gezamenlijke tegenstander, de politie. Bij de NAVO en VS is dat niet anders.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

lanier schreef: Soldaatjes houden van oorlog voeren en zijn niet ingesteld op vredesprocessen en democratische verkiezingen achteraf.
Wat een denigrerende, misselijke en generaliserende opmerking.
Jij denkt dat die duizenden jonge mannen die in de laatste wereldoorlog gestorven zijn aan die aanname van jouw voldoen?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Fish schreef:
lanier schreef: Soldaatjes houden van oorlog voeren en zijn niet ingesteld op vredesprocessen en democratische verkiezingen achteraf.
Wat een denigrerende, misselijke en generaliserende opmerking.
Jij denkt dat die duizenden jonge mannen die in de laatste wereldoorlog gestorven zijn aan die aanname van jouw voldoen?
Ik had het niet over de zandhazen maar over de commandanten. Schwarzkopf en consorten waren niet geïnteresseerd in hoe ze Irak zouden achterlaten maar in hoe ze de oorlog zo snel mogelijk konden winnen.
Plaats reactie