siger schreef:Dit is schokkend.
Iedereen mag hier roepen om bloedige wandaden, om bombardementen van vrouwen en kinderen, en de gruwelijkste genocide vergoelijken en daarbij poseren als verdedigers van de wereldvrede.
Maar de huilers om bloed kunnen niet tegen een foto van een onthoofding in een bevriend land.
We willen niet weten hoe we zelf zijn.
Ik herhaal: we voelen ons heiligen die vrede in de wereld brengen, maar de gruwel die onze vrienden aanrichten daar willen we niets van weten.
Schande over de schijnheiligheid die maakt dat het bloedvergieten niet kan stoppen en dat de wereld naar de kloten gaat.
Schande voor de admin die de foto anoniem verwijderd heeft, maar al het geschreeuw om bloed en al de leugens laat staan.
Schande voor het gemak waarmee dodelijke leugens verspreid worden en de dood verborgen blijft.
Schande voor het gemak waarmee gruwel wordt aangericht, maar onzichtbaar moet blijven.
Hoe godverdomde zielig en ziek allemaal.
Volgens mij schreeuwt er hier maar 1.
Ik heb nergens geschreeuwd dat ik bloed wil zien! Of dat ik vrouwen/kinderen wil zien creperen. De beschuldiging alleen al! Foei!
Ik heb aangegeven dat ik denk dat een democratie de meest morele/menselijke vorm van bestuur is.
Ik heb aangegeven dat we mensen, die onderdrukt worden (of afgeslacht), bij moeten staan. Omdat ik dit alleen niet kan, heb je (helaas) een overkoepelende grote organisatie nodig. dat ook zij fouten maken is vanzelfsprekend. Dat deze organisaties niet heilig zijn: Vertel mij wat! Dat er economische belangen een zeer belangrijke rol spelen (misschien wel de belangrijkste) is schokkend.
Maar als ik een betoog houd over het voor of tegen zijn van nucleaire wapens, heb ik geen gruwelijke misvormde verbrande foto's van lijdende slachtoffers in alle detail nodig.
Verder heb ik nog steeds geen oplossing voor al je geschreeuw gezien. Educatie heb ik zelf ook al aangedragen, maar wat moeten we doen voordat dit gerealiseerd is? Toekijken?
Denk je dat ik achter de schijnheilige steun van de VS aan Israël (Egypte en Jordanië) sta? Dat DAT de oplossing voor dit soort conflicten is? Dit gaat slechts om geld, niet om mensen! Isis profiteert nu wrschl. ook van de wapens uit de VS.
Dus NEE, dit soort organisaties bedoel ik niet!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick