waarom neem je de verzameling van mensen en niet de verzameling van moordenaars?
En wat is de relevantie dat de meerderheid van een groep iets immoreels denkt? Wil dat zeggen dat jij dan die meerderheid wil volgen?
En verder betwijfel ik of de meerderheid van mensen discriminatie goedkeuren. Nu ja, als zij er geen probleem mee hebben om anderen naar willekeur uit te sluiten en te discrimineren, dan geven ze aan dat wij hen mogen uitsluiten en discrimineren, dus dat wij ons met hun immorele mening geen rekening moeten houden.
Omdat het over de mensheid gaat en niet over de groep moordenaars. Of dienen enkel moordenaars jouw handje te volgen? Stop met dit gezever en gedraai. Je opmerking sloeg nergens op en nu stellen dat jij het hebt over de verzameling moordenaars die het handje moeten volgen is belachelijk.
Dat van die meerderheid komt van jou. Jij stelt (herinner je je polletjes bij je zus en wat vriendjes) het anti discriminatie axioma waar de hele mensheid tegen elke vorm discriminatie is. het is zelfs de basis van je volledige theorie. Zonder dat dit axioma geldt, valt je gehele theorie in duigen. Heb je verdomme zelf toegegeven.
Dus ga je inderdaad een vuist maken Earth en enkel verder gaan met die groep waar je axioma wel voor geldt. En dus inderdaad geen enkele rekening houden met die gigantische groep mensen die wel discrimineren. Als jij mij als vrijdenker al in een concentratiekamp wil steken, wat ga je met die groep doen? En ik verwacht een eenduidig antwoord hierop.
huh? Maar wat zou jij dan doen als je ziet dat iemand een ernstig gevaar is voor anderen? Gewoon laten begaan? Als iemand een gevaarlijke besmettelijke ziekte heeft, hem niet in quarantaine plaatsen maar laten loslopen? Je zou echt niet proberen die anderen te beschermen?
Ik ben geen gevaar voor andere mensen, dat ben jij.
Jij gaat er nl. vanuit dat mensen die jouw gelul niet klakkeloos aanvaarden wel gevaarlijk moeten zijn.
Jij wil mij in quarantaine zetten omdat ik een andere ethiek verkondig, omdat jouw ethiek de wet wordt. Jij dient jouw kudde schapen te beschermen tegen mijn vrije geest opdat ik hun geest niet zou besmetten. Jij spreekt letterlijk over concentratiekampen. Vrijheid van pers gedaan veronderstel ik? Vrijheid van meningsuiting idem? Hoe ga je eigenlijk controleren of niemand vuile smerige discriminerende gedachten heeft? Ook hier verwacht ik een eenduidig antwoord.
ik weet niet wat je bedoelt met de meest brede zin, maar het lijkt me nogal evident dat bv mijn ethisch systeem tegen redelijk veel bloedvergieten is. Je moet al gaan zoeken welke vormen van bloedvergieten nog moreel verantwoord zouden zijn volgens mijn systeem. Alvast niets van dat bloedvergieten dat men ziet bij die andere vernoemde systemen.
Tegen redelijk veel bloedvergieten. Minder dan het nazisme de rode khmer, de juche, het stalinisme en maoïsme. Daar mag je verdomme fier op zijn. En hoeveel bloedvergieten is dan nog wel redelijk. 10% van de bevolking, 5% van de bevolking? En terug wil ik een duidelijk antwoord hoeveel slachtoffers aanvaardbaar zijn teneinde jouw theorie in de praktijk om te zetten.
Hoe gek moet je zijn wanneer je denkt dat minder slachtoffers maken dan Hitler, Stalin, Mao, de kimmetjes en Pol Pot een verdienste is?
Wil ik jou eens iets vertellen: ik ben tegen alle menselijk bloedvergieten. Weet je hoe je zo iemand noemt? Normaal.