In tegenstelling tot wat je lijkt te denken was mijn commentaar bedoeld in algemene zin en had niet specifiek betrekking wat er gebeurde in Charlotteville. Daarmee is het zeker geen verdediging van president Trump, maar ik probeer wel de zaken helder te houden en in de juiste proporties te zien en geen onwaarheden te verkondigen zoals jouw uitspraak "David Duke is de leider van de KKK". Door te suggereren dat ik hier president Trump verdedig doe jij hier evenzeer aan "framing". Vraag liever eerst naar wat iemands bedoeling is in plaats van direct maar weer ongenuanceerd en voorbarig met het wijzende vingertje klaar te staan.Rereformed schreef: ↑18 aug 2017 12:08 @vegan-revolution
Je blijft (blijkbaar) tot het eind president Trump verdedigen, al doe je het nu via een omweg en indirect.
Je hoeft mij daar niet op te wijzen. Net als jij vind ik de ideeën van deze lieden verwerpelijk. Dat neemt niet weg dat ik het evenzeer verwerpelijk vind om zulke lieden het spreken te beletten of van Antifa-lieden om er maar op los te gaan rammen en geweld te gebruiken tegen "zulke lieden met foute ideeën" zonder dat deze "deze lieden met foute ideeën" zelf de eerste klappen uitdeelden. En zelfs wanneer jij niet degene bent die de eerste klap uitdeelt kun je je nog van het uitoefenen van geweld onthouden.Rereformed schreef: ↑18 aug 2017 12:08De protestmars in Charlotteville was een bijeenkomst van neo-nazi's en leden van de KKK. Ze deden aan fakkeloptocht, waarbij ze de leuzen scandeerden "Jews will not replace us" en "Blood and soil", een exacte navolging van het Hitlertijdperk. (Overigens is hier een documentaire ervan: https://www.youtube.com/watch?v=RIrcB1sAN8I , bekijk het en huiver bij het aanhoren van wat ze uitkramen).
Je zult mij niet zien beweren dat ik dat handig vind van Donald Trump.Rereformed schreef: ↑18 aug 2017 12:08De idioot Trump deed een goed woordje voor deze lui voorzover ze zich niet aan geweld schuldig maakten, het laatste wat een president met enige hersens zou doen nadat er een incident heeft plaatsgevonden waar een nazi-terrorist met een auto op de tegenpartij inrijdt.
Kritiek leveren is ook mogelijk zonder je te buiten te gaan aan allerlei buitenproportionele overdreven superlatieven.Rereformed schreef: ↑18 aug 2017 12:08Het optreden van Trump is zo ongelooflijk onpresidentieel, zo ongelooflijk dom en gevaarlijk in een land als de VS (hij wordt nu "the Chief Divider" genoemd), dat de enorme ophef erover volledig gerechtvaardigd is. Aankomen met een leus "Demoniseermachine draait op volle toeren" is pathetisch, alsof men tot het eind doof en blind voor de realiteit wil zijn. Het demoniseren komt dagelijks van de kant van Trump ("No, not you...you are fake news!").
Het lijkt er op dat je het punt van Leon de Winter hier volledig mist en dat is zijn punt dat het niet intelligent is om je blind te staren op wat er fout gaat aan één kant en daarbij gemakshalve wat er fout gaat aan de andere kant volledig te negeren.Rereformed schreef: ↑18 aug 2017 12:08Al even pathetisch is Leon Winters opmerking van onpartijdigheid via zo'n domme zin als "ik ben geen fan van Trump net zo min als van Obama", alsof het hier gaat om fan zijn van iemand, en alsof überhaupt een vergelijking met een vorige president mogelijk is en enige zin heeft, en alsof onpartijdigheid in deze kwestie nog een deugd is.
Een mooie uitspraak om een verdere discussie hierover dood te slaan.Rereformed schreef: ↑18 aug 2017 12:08Mensen die niet zien dat men in Trump met een catastrofe wordt geconfronteerd zijn niet meer serieus te nemen.
Dat Donald Trump idiote uitspraken doet hoeft niet ontkend te worden. Dat Donald Trump liegt evenmin. Is Donald Trump de enige president die zoiets ooit gedaan heeft? Nee. Dus wat dat betreft is Donald Trump niet uniek. Waarschijnlijk doet Donald Trump dit wel méér dan voorgaande presidenten. Maar waar ik vooral mee zit is dat ik bepaalde krachten die er op uit zijn om Donald Trump ten val te brengen óók niet vertrouw.Rereformed schreef: ↑18 aug 2017 12:08Letterlijk iedere dag wanneer deze president zijn mond open doet komt er een leugen of een idiotie of een uiting van aggressiviteit uit. Normaal gesproken zou de vorige zin een overdrijving zijn, maar dit geval is uniek, het is eenvoudig een feit. Dit te ontkennen of er onverschillig voor te zijn is onverantwoordelijkheid ten top gestegen.
De vraag die je je daarbij moet stellen is wat we daarvoor dan in de plaats gaan krijgen en of dat werkelijk een verbetering is.Rereformed schreef: ↑18 aug 2017 12:08Er is voor de VS enkel één hoop om het niet tot een catastrofe te laten uitlopen: deze meest fatale president in de geschiedenis van dat land moet zo snel mogelijk afgezet worden. Hiertoe op te roepen is geen olie op het vuur gooien, maar redden wat er nog te redden valt.
Met "olie op het vuur gooien" refereerde ik niet aan een eventuele afzettingsproceure van Donald Trump, maar aan een toenemend lijkende tendens in algemene zin om mensen te beletten zich vrij te uiten waaraan de media soms weinig weerstand lijkt te bieden en dit soms zelfs lijkt aan te moedigen.