MVG, LD.
Moderator: Moderators

hundertwasser is bijna de eftelingJoe Hn schreef:![]()
Lijkt wel de Efteling!
Ik doe ook wel eens iets anders dan hier op het forum hangen Ali. Ik heb ook nog een echt leven naast FT.Ali schreef:Als je tante Kitty 'serieus' aan de tand voelt dan geeft ze geen thuis.Ali schreef:Jij mag trouwens ook best eens vertellen hoe die zijvleugel er dan uit had moeten zien gegeven de noodzaak tot deze uitbouw.Kitty schreef:Waarom moet je onderbouwen dat je iets oerlelijk vindt? Jij hebt toch kritiek op de mening van een ander?
Dan weet je het wel weer.
Ga jij me nu eens netjes (!) uitleggen waarom dit een kompleet idiote vraag is, juffie Kitty.Kitty schreef:Ali schreef: Jij mag trouwens ook best eens vertellen hoe die zijvleugel er dan uit had moeten zien gegeven de noodzaak tot deze uitbouw.
Ik doe ook wel eens iets anders dan hier op het forum hangen Ali. Ik heb ook nog een echt leven naast FT.
En het is natuurlijk een compleet idiote vraag die je stelt.
Uit het feit dat jij een voor jouzelf bevredigend antwoord denkt te geven op mijn vraag volgt natuurlijk niet dat mijn vraag 'idioot' is.Kitty schreef:Dat zie je in mijn antwoord hierboven.

Ali schreef: Waar haal je godverdomme het lef vandaan.
Jouw oplossing, het verbaast me niets (ik wist dat allang) zou dus zijn om de zijvleugel in de stijl van het gebouw uit te voeren.
Lezen Ali, lezen! Kitty geeft een voorbeeld!Kitty schreef:Natuurlijk had het anders gekund, in de stijl van het oorspronkelijke gebouw bijvoorbeeld.
Ali schreef: Ga jij me nu eens netjes (!) uitleggen waarom dit een kompleet idiote vraag is, juffie Kitty.
Het gebouw is niet in zijn waarde gelaten.Ali schreef:Nee, geef mij dan maar de frisse, eerlijke, eigentijdse en intelligente oplossing van architect Pi de Bruyn: 'Deze vleugel met overdekte promenade behoort in zijn geheel tot het gebouw. De vormgeving is simpel, met veel glas, waardoor het oude gebouw in zijn waarde is gelaten. Ook de kleur, het lichtgrijs, behoort tot het Concertgebouw'.
En juist dat sterke contrast is nu juist wat ik er lelijk aan vind. Een sterk contrast kan dus ook nooit hetzelfde zijn als: in overeenstemming met de oorspronkelijke architectuur, want indien het in overeenstemming was, was er geen sprake van een sterk contrast. En net dat niet in overeenstemming zijn, is nu net datgene wat mij en anderen hier stoort. Dat men dan vervolgens vindt dat de aanbouw er qua ritmiek, kleurgebruik en dakhelling subtiel bij aansluit, daar kan dus over van mening verschilt worden. Mijns inziens is de aansluiting bij het oorspronkelijke gebouw dus té subtiel om van mooi en in overeenstemming met de bestaande bouw te spreken. Kortom, ik zie de aansluiting dus niet, ook niet subtiel. Hoe lirisch een architect dit ook probeert te verkopen.Hoewel de nieuwe vleugel qua materiaalkeuze en vormgeving sterk contrasteert met het oude Concertgebouw, sluit hij er qua ritmiek, kleurgebruik en dakhelling subtiel op aan.