Oekraïne 1 Januari 2016. Kiezen voor Rusland of Europa?

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Jagang
Ontoombaar

Re: Oekraïne 1 Januari 2016. Kiezen voor Rusland of Europa?

Bericht door Jagang »

Het vreemdst vind ik nog wel het idee dat we de corruptie in Oekraïne wel eens even gaan aanpakken als dat associatieverdrag er ligt.
Bij hoeveel van onze volledige EU partners is dat al gelukt?
En hoe "schoon" is onze eigen overheid precies?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Jagang schreef:Bij hoeveel van onze volledige EU partners is dat al gelukt?
In ieder geval doen de Baltische staten het al een tijd elk jaar weer een stukje beter. Wellicht kan je zelf eens onderzoeken of dat met de andere voormalige achter het ijzeren gordijn landen ook zo is.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Jagang schreef:Bij hoeveel van onze volledige EU partners is dat al gelukt?
En hoe "schoon" is onze eigen overheid precies?
Terwijl de meerderheid van de nee stemmers precies dit als rede van, opgaf. En als je over schone overheid begint het stemvolk zelf kan er ook wat van.
Hoeveel van de nee stemmers zal er niet af en toe wat zwart bijklussen? Riep iemand daar iets over hypocrisie? 8*)
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Eurovisiesongfestival 2016
Toevallig heb ik een deel van de ontknoping live op de TV gevolgd. Tijdens de reclamepauzes van een SF-film die tegelijkertijd uitgezonden werd. Prometheus. Een aardige film geheel in de stijl van de Alien-serie.
DDS: Oekraïne wint Songfestival en lacht Rusland uit nadat Kremlinzanger Sergey teleurstelt
Natuurlijk werden er heel veel politieke punten verzameld door Rusland, de jaarlijkse traditie, maar de grote winnaar van 2016 is toch Oekraïne geworden. Een verrassing, ook voor mij.
Met een liedje waarin de boodschap duidelijk is.
Op Freethinker heb er zelf ook al over geschreven.
Twee jaar geleden opende ik het topic De oorlogsmisdaden van de Sovjet-Unie. met deze Stalinistische genocidedeportatie uit 1944.
Laatst gewijzigd door Cluny op 15 mei 2016 10:04, 2 keer totaal gewijzigd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Misschien moeten we volgend jaar een nummer inzenden over Anne Frank, maken we ook weer een kans! :D :D :D :D

Trouwens de vakjury Rusland gaf Oekraine 10 punten en Oekraine gaf Rusland 12 punten...
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Een aardig krantenstukje in de Telegraaf.
Rusland: zege Jamala politieke zaak.
MOSKOU - Russische volksvertegenwoordigers hebben zondag hard uitgehaald naar de overwinning van Jamala in het Eurovisiesongfestival. De Oekraïense zangeres bleef met het lied '1944', verwijzend naar de verdrijving van de Tataren op de Krim door Sovjetdictator Josef Stalin, de vertegenwoordiger van Rusland voor in Stockholm.
Het is zoals DDS al schreef.
Mierzoet is de overwinning voor Jamala met haar liedje 1944, en bijzonder zuur zijn de druiven voor Rusland en hun zanger Sergey Lazarev. De bekende Russische nieuwsite RT vermeldt helemaal niets over het Eurovisie Songfestival, omdat de avond is uitgelopen op een ontgoocheling.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Het had deze keer niets met muziek te maken helaas. Het winnend lied was zeker niet het beste lied en dat is jammer voor de overige deelnemers. Over hun rug wordt een spelletje gespeeld en wordt aan propaganda gedaan. Laat de politiek juist buiten dit soort evenementen. Het zou Europa moeten verenigen en niet tegen elkaar uitspelen. Als Rusland een beter lied hadden dan hadden ze moeten winnen. Oekraine had beter een ander nummer kunnen inzenden, liedjes over misstanden in het verleden met uiteraard een hint naar het heden horen hier niet thuis. Leuk als je Oekraine wilt steunen hoor maar er zijn zat andere podia. Leuk dat ze gewonnen hebben maar hoe gaan ze volgend jaar dit evenement organiseren en betalen? Maar goed dat we nog niet een associatieverdrag hebben ondertekend :D
Voor de homo emancipatie in Rusland was het beter geweest dat Rusland had gewonnen. Regenboogvlaggen op het Rode Plein was leuk geweest om te zien.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

lanier schreef: Trouwens de vakjury Rusland gaf Oekraine 10 punten en Oekraine gaf Rusland 12 punten...
Klopt dat wel?

https://www.eurovision.tv/page/results" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben wat laat met reageren maar kom net het land weer binnen.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ik heb een dag na het grote Europese muziekgebeuren ook een paar pagina's met Eurovisie 2016 resultaten bekeken en vergeleken. Van alle linken vond ik deze het mooist en het duidelijkst.
Oekraïne (1)
Rusland (3)
Als je deze overzichtelijke gebruiksvriendelijke presentatie bekijkt, lijkt het mij heel erg moeilijk om je dan toch te vergissen.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Fenomeen schreef:
lanier schreef: Trouwens de vakjury Rusland gaf Oekraine 10 punten en Oekraine gaf Rusland 12 punten...
Klopt dat wel?

https://www.eurovision.tv/page/results" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben wat laat met reageren maar kom net het land weer binnen.
Het gaat om de televoting punten en niet om de jury punten, je hebt gelijk. Veel data op een klein smartphonescherm :D Het verbaast me dat Cluny dit zelf niet zag.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

lanier schreef: Het verbaast me dat Cluny dit zelf niet zag.
Hier heb ik nog meer verbazing voor je. Ik zag het wel.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Whatever….. :roll:

Ik wil graag van Cluny weten of hij vindt dat politieke thema’s bezongen mogen worden tijdens het Songfestival. Of past het soms alleen maar prima in je straatje als het over Rusland gaat? Is het Songfestival het juiste podium om misstanden uit het verleden aan te kaarten? Zaken die politiek gevoelig liggen en doorgetrokken kunnen worden naar huidige situaties?

Voor mij is het Songfestival een plek voor verbroedering, van makkelijk in het gehoor liggende liedjes en rare acts. Het enige doel van dit gedrocht van een lied (muzikaal gezien) is het zoeken van steun / aandacht vragen voor de situatie in eigen land via een slinkse weg. Huidige politieke situaties mogen niet worden bezongen tijdens het Songfestival, en daarom vind ik dat dit nummer niet mocht worden gezongen. Zo kan iedereen een persoonlijke aversie hebben tegen een land. Hou je niet van Duitsers? Zing dan over Anne Frank of over de hongerwinter.
Of een Armeniër die over de Turkse genocide zingt. Spanjaarden die zingen over Gibraltar (successieoorlog). En Ieren die zingen over de onafhankelijksstrijd met het Verenigd Koninkrijk, en het innemen van Noord-Ierland. Of een nummer over de oorlog in Joegoslavië, over moslims en christenen. Oude wonden tussen landen openrijten lijkt me niet thuis te horen op een Songfestival.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Cluny schreef:
lanier schreef: Het verbaast me dat Cluny dit zelf niet zag.
Dat verbaast mij dan weer. :D
Was nog niet eens bijgekomen van de verbazing over de uitslag.
Ik ging bijna aan mezelf twijfelen.
Normaal is Cluny de beroerdste niet om iemand, zeker Lanier, te verbeteren en aangezien dat niet gebeurde werd mijn twijfel alleen maar groter.
Heb de ellende nog nuchter aanschouwd ook dus daar kon het niet aan liggen.
Het was of klem zuipen bij het songfestival of de dag erna bij een vriendin.
Na het weekend ben ik eens voorzichtig gaan polsen en ziedaar, het klopt niet.
Dan gaat gelukkig weer de overheersende mening van zaterdag op; het fascistische Kiev zit erachter.
En Poetin.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Je hebt de stemmen van de jury en van het publiek.
De stemming klopt voor die van het publiek, wat op z'n zachtst gezegd verbazingwekkend is. Mensen in Rusland en OekraÍne geven elkaars artiesten/act telefonisch heel veel punten!
Publiek in Oekraïne gaf Rusland 12 punten https://www.eurovision.tv/page/results? ... 3&voter=UA" onclick="window.open(this.href);return false;
Publiek in Rusland gaf Oekraïne 10 punten https://www.eurovision.tv/page/results? ... 3&voter=RU" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe is dat mogelijk???

Het is dus niet zo dat de cijfers complete onzin waren, je hebt jury voting en televoting en die had ik op mijn kleine scherm van mijn smartphone verwisseld. Niet echt een big deal...
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

lanier schreef:Oude wonden tussen landen openrijten lijkt me niet thuis te horen op een Songfestival.
waar trek je de grens?
ik ben er zeker van dat er minstens 1 Fransman en napoleonadept diep beledigd was toen het liedje waterloo won
Plaats reactie