Fjedka schreef:Job schreef:En vervolgens vooral blijven volhouden dat gelovigen dommer zijn dan atheïsten en dat atheísten beter nadenken. Ik heb er althans nog niets van gemerkt.

Wat een domme opmerking, Job.
Ik moest even zoeken waar ik dit heb genoteerd ? Daarvoor moest ik hier terug naar pagina 17.
Joe Hn kwam hier mee aanzetten op de vorige pagina 23.
Omdat hij verder niet meer wist wist hoe te reageren ??
Ik wil graag inhoudelijk ingaan op je wonderlijke schrijfselen, Fjedka !.
Maar dan moet je wél daarvoor een aanleiding geven. Als het inhoudelijk niet beter wordt, zie ik
geen aanleiding om te reageren.
Fjetka schreef:Gelukkig ben jij niet representatief voor álle gelovigen.
Jij gelukkig niet representatief voor de atheïsten.
Ken jij Ger Groot (Erasmus Universiteit) ? Of Erich Fromm ??
Fjedka schreef:En je gaat niet in op argumenten.
Ik heb diverse postings geplaatst op de afgelopen pagina's waar ik het een en ander uitleg.
Fjetka schreef:Ga je nog in op wat (ook) ik geschreven heb, of denk je dat je alles wat hier aan argumenten is aangedragen kunt afdoen met een dom en nietszeggend: "wat een domme opmerkingen kom ik toch tegen".
Bijv. dit ??:
Fjetka schreef:Is een baviaan gelovig?
Is een baviaan bijgelovig?
Een duif wordt (irrationeel is het woord) (bij)gelovig wanneer hij geen patroon kan ontwaren (Skinner).
Er is geen noemenswaardig verschil tussen geloof/bijgeloof en religie/godsdienst,
anders dan een cultureel uitvloeien van het één in het 'absolute' ander.
Het uitsmeren van een vlek maakt het laken er niet witter op.
Dat geldt voor duiven en bavianen en voor mensen (duiven vertellen geen sprookjes).
De vraag of het besmettelijk is, is dan weer een gevalletje dat zich leent voor meer objectief
(en dus wetenschappelijk) onderzoek, waarvan de irrationelen onder ons wel weer op hun achterste
(doch dierlijke, merk ik op) benen zullen gaan staan (memetica, Siger).
Verkleinwoordjes ter verbleekte herinnering aan dat 'grootse angst inboezemende onbekende',
(ondanks stellige inperking zulks onzinnigs door de wetenschap), dat door ons bedacht bleek te zijn
(na enig nadenken over voornoemde wetenschap en vooral ook pure logica), zoals daar zijn:
Religiositeit (braak), of:
Spiritualiteit (braak),
stemmen mij hoopvol.
Iets voor papagaaiduikers, dat soort nuances, iets voor gelovige dieren.
Bijgelovige mensen, die liever hun eigen tong in een knoop draaien dan hun eigen feitelijk evolutionaire zelf onder ogen te durven komen.
Of dit geweldige:
Fjetka schreef:Oh, en ga nu eerst maar eens aantonen dat god bestaat. Dat kun je niet eens.
Hetzelfde geldt voor Jezus, die kinderachtige popiejopie loodgieter.
Daar heb ik niet van terug!
Vergeef me: vind je het gek dat ik jou NIET serieus neem ?
Dus:
Niet gaan papegaaien, Fjetka.
Wil je hierboven soms beweren dat je hier met inhoudelijke argumenten aankomt ?
Het is eerder een neurotische, emotionele reactie van een Dawkins-adept.
Als een kip zonder kop (raar waar de wonderlijke evolutionaire ontwikkeling toe leidt.

)
Job
Oh ja, nog iets over Dawkins:
http://www.hermandedijn.be/viewpic.php? ... UB&ID=1271