Jouw opinie aangaande het Nederlandse politieke beleid maakt van Nederland nog geen dictatuur.
Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
-
ChaimNimsky
- Superposter
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Zionist
Als het op deze voet door gaat, als Nederland echt weer voor de Nederlander wordt, dan zijn de buitenlanders de persona non grata, zoals nu de Palestijnen dat zijn.ChaimNimsky schreef: ↑06 jan 2024 09:24Jouw opinie aangaande het Nederlandse politieke beleid maakt van Nederland nog geen dictatuur.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Democratie beweegt zich binnen wetten. Netanjahoe is geen dictator, maar een gekoen premier die door het Israelische Hooggerechtshof terecht is gewezen. Je kunt het met een beleid oneens zijn, ertegen protesteren en op de opponent stemmen, etc. -- die vrijheid heb je.dikkemick schreef: ↑06 jan 2024 09:28Als het op deze voet door gaat, als Nederland echt weer voor de Nederlander wordt, dan zijn de buitenlanders de persona non grata, zoals nu de Palestijnen dat zijn.ChaimNimsky schreef: ↑06 jan 2024 09:24Jouw opinie aangaande het Nederlandse politieke beleid maakt van Nederland nog geen dictatuur.
Zoals elders vermeld, hebben Palestijnen die binnen de erkende grenzen van de staat Israël wonen, het Israëlisch staatsburgerschap hebben, dezelfde rechten als Joodse Israëliërs en mogen ook in de Knesset zitten, terwijl de Palestijnen die in Syrië en Egypte wonen als tweederangs burgers worden behandeld, met zeer beperkte rechten en er nog slechter aan toe zijn dan de Palestijnen op de Westbank in de gebieden waar de Palestijnse Autoriteit civiele- en veiligheidscontrole heeft (A- en B-gebieden volgens de Oslo-akkoorden). Maar daar hoor je hier niemand over klagen.
Zionist
Probleem is en blijft: binnen de erkende grenzen Hier ging het fout en het is nooit meer goed gekomen. Je kunt een volk verdrijven en onderdrukken maar de geest haal je nooit uit de fles.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
appelfflap
- Banned
Geen zin meer om iemand te quoten maar eventjes het volgende
al sinds 7 Oktober argumenteert men hier dat dit een strijd tegne hamas is en wettelijke zelfverdediging is
dat hamas weg moet
dat hamas ...
dat men zeker geen burgers viseert
dat men heel precies enkel terroristen treft
...
Jammer genoeg zien we hoe Israel zelf die argumenten van tafel veegt
de ambassadrice van Israel in the UK
luister gewoon de 1e 2 of 3 minuten en laat het tot je doordringen.
elke school, elk huis, elk ziekenhuis, elke moskee in gaza moet vernietigd worden en dat is hetgeen we effectief zien in gaza. Alles wordt et de grond gelijk gemaakt
elk gebouw in het noorden is vernietigd, 2 miljeon mensen zijn ontheemd, 10 000 kinderen zijn door Israel vermoord en wat lees ik ...
https://www.timesofisrael.com/israel-in ... tion-plan/
"vrijwillige" migratie naar Congo ligt op tafel? wat zijn de alternatieven? een tent in de Sinaï, een gat in de grond in gaza (als ze mogen blijven)
denkdaareens 2 minuten over na?
Ik ben vooral benieuwd hoe men dit hier noemt als dit geen etnische zuivering is.
Ik heb hier ooit gevraagd wanneer Israel te ver zou gaan en het is duidelijk dat er echt volstrekt geen grens is.
wie gaat Israel tegenhouden?
al sinds 7 Oktober argumenteert men hier dat dit een strijd tegne hamas is en wettelijke zelfverdediging is
dat hamas weg moet
dat hamas ...
dat men zeker geen burgers viseert
dat men heel precies enkel terroristen treft
...
Jammer genoeg zien we hoe Israel zelf die argumenten van tafel veegt
de ambassadrice van Israel in the UK
luister gewoon de 1e 2 of 3 minuten en laat het tot je doordringen.
elke school, elk huis, elk ziekenhuis, elke moskee in gaza moet vernietigd worden en dat is hetgeen we effectief zien in gaza. Alles wordt et de grond gelijk gemaakt
elk gebouw in het noorden is vernietigd, 2 miljeon mensen zijn ontheemd, 10 000 kinderen zijn door Israel vermoord en wat lees ik ...
https://www.timesofisrael.com/israel-in ... tion-plan/
"vrijwillige" migratie naar Congo ligt op tafel? wat zijn de alternatieven? een tent in de Sinaï, een gat in de grond in gaza (als ze mogen blijven)
denkdaareens 2 minuten over na?
Ik ben vooral benieuwd hoe men dit hier noemt als dit geen etnische zuivering is.
Ik heb hier ooit gevraagd wanneer Israel te ver zou gaan en het is duidelijk dat er echt volstrekt geen grens is.
wie gaat Israel tegenhouden?
Appelfflap, kappen nou!
Dit is democratie!
Op de vraag wie Israël gaat tegenhouden... Ik hoop Israël zelf!
Dit is democratie!
Op de vraag wie Israël gaat tegenhouden... Ik hoop Israël zelf!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Kijk alleen naar de kaartjes van Palestina?
Een uitspraak die weliswaar past bij iemand die zijn historisch besef baseert door alleen naar de kaartjes van Palestine te kijken, maar heeft Dries zulks ook op die wijze benaderd?
Laten we die kaartjes en het propaganda verhaal daar om heen
nu eens grondig belichten en daarmee volledig, grondig en voorgoed debunken:
Ayn Rand Institute 26 okt 2023 schreef:
VIDEO duurt 35 minuten:
Did Israel Steal Palestinian Land?
In this episode of New Ideal Live, Elan Journo and Nikos Sotirakopoulos challenge the misleading narrative of the shrinking Palestinian lands and the claim that Israel has allegedly stolen them. They explore the history of how the Israeli territories were lawfully acquired, the Palestinians’ repeated failures to form an enduring, peaceful state, and the broader philosophical questions of what moral premises are necessary to validate any claim to statehood.
Among the topics covered:The podcast was recorded on October 26, 2023.
- The dishonest narrative of the “shrinking Palestine” maps;
- The documented history of how individuals acquired the land through trade;
- The Arab rejection of the two-state UN partition plan;
- How the very idea of a partition plan ignored the moral dimension of the Palestinian claim for statehood;
- Why the issue is not fundamentally about land but the type of society being established;
- How Israel ended up occupying the West Bank, Gaza, and the Golan Heights;
- How the flawed “land for peace” policy exposed the impossibility of a peaceful Palestinian state;
- The fact that the Palestinians' goal has never been to build a free, prosperous society.
0:00:00 Introduction
0:01:43 Dishonesty of “shrinking Palestine”
0:06:35 How the land was bought
0:07:58 The Arab rejection of the two-state UN plan
0:11:40 Morality of the Palestinian claim for statehood
0:19:29 It’s about the type of society, not land
0:22:04 Israel and the West Bank, Gaza, and the Golan Heights
0:25:12 The flaws of the “land for peace” policy
0:30:03 The Palestinians’ real goal
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
- "Het opgevraagde onderwerp bestaat niet."
schrijft het systeem, maar het systeem vergist zich, want het staat al op mijn PC!
Zal ik die [te vroeg geplaatste] reactie dan maar weggooien appelfflap?
-
appelfflap
- Banned
over uw filmpje
toen de VN voor Israel stemde in 1947/48 bezaten ettelijke 100 000 Palestijnen huizen en tuintjes in het nieuwe Israel. Hen verdrijven en hun individuele eigendom afpakken was geen diefstal?
toen de VN voor Israel stemde in 1947/48 bezaten ettelijke 100 000 Palestijnen huizen en tuintjes in het nieuwe Israel. Hen verdrijven en hun individuele eigendom afpakken was geen diefstal?
appelfflap schreef: ↑06 jan 2024 22:11 over uw filmpje
In het filmpje wordt daar vanaf de 17e minuut het volgende over gezegd:
- Natuurlijk hadden beide gebieden veel, heel veel vluchtelingen, maar de vraag is:
Nou, we kregen te maken met vluchtelingen vanwege de agressieve oorlog van 1948, en veel vluchtelingen vertrokken feitelijk onder het bevel of het advies van de Arabische leiders.
- "Hoe zijn we beland met vluchtelingen in onze handen?"
VIDEO start na 17e minuut:
Vluchtelingen vanwege de agressieve oorlog van 1948
Terwijl zulks in oorlogstijd vaak wordt aangeduid als 'onteigeningsmaatregelen' als onderdeel van de oorlogsinspanningen en/of bezettingen, ook wel aangeduid als 'confiscatie', benoem jij zulks nu als "verdrijven en hun individuele eigendom afpakken". Ik ken beide kanten van het verhaal over de Naqba, de Arabisch-Israëlische Oorlog van 1948. Ongeveer 700,000 tot 850,000 Joden vluchtten of werden uiteindelijk verdreven uit Arabische landen en deze Joodse vluchtelingen kwamen naar Israël als gevolg van verschillende factoren, waaronder politieke spanningen, anti-Joodse sentimenten, en de Arabisch-Israëlische conflicten.
Israël noemt zulks dus 'confiscatie', jij noemt het verdrijven en hun individuele eigendom afpakken. Mag ik het vanuit mezelf benoemen? Ik zie het als oorlogsfeiten waarbij de ervaringen van Joodse vluchtelingen uit Arabische landen als gevolg van het Arabisch-Israëlische conflict veel minder bekend zijn en belicht worden dan die van Palestijnse vluchtelingen, terwijl het voor mij als outsider best wel een evenwichtige 'ruil' lijkt.
Zouden jouw 'bestolen' Palestijnen de eigendommen van de uit Arabische landen gevluchte Joden hebben ontvangen dan hadden die Palestijnen de betere deal gehad, maar kennelijk pikte iemand anders die eigendommen van de gevluchte Joden in.
De gevluchte Joden werden echter wel welkom geheten in hun thuisland en
met man en macht geholpen om in Israël een bestaan op te bouwen.
-
appelfflap
- Banned
men ontkent in het filmpje dus de facto de verdrijving van 750 000 niet-joden uit Israel in 1948, (diefstal, bloedbaden, vernietiging dorpen, ...) zonder verdere onderbouwing, men stelt het als dogma en absoluut onwrikbare waarheid
wat is de nakba
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nakba
wat zeggen israleische ministers hierover
https://youtu.be/Uz2DOHU6drk?t=33
zijn de palestijnen enkel gevlucht kunnen ze na de oorlog uiteraard terugkeren naar hun eigendom
appelfflap schreef: ↑07 jan 2024 08:51men ontkent in het filmpje dus de facto de verdrijving van 750 000 niet-joden uit Israel in 1948, (diefstal, bloedbaden, vernietiging dorpen, ...) zonder verdere onderbouwing, men stelt het als dogma en absoluut onwrikbare waarheid
![]()
Je reageert reeds twee keer op het filmpje waarin aangetoond wordt dat, en ook hoe, zogenaamde 'historische[?] Palestina'[?] kaartjes misbruikt worden voor propaganda-verhaaltjes, onder andere door die kaartjes op één rijtje te zetten en dan vanuit één specifieke bias onderling te vergelijken, terwijl die kaartjes onderling niet zinvol te vergelijken zijn zonder correcte en juist begrepen info
vanwege de context van ieder kaartje op zich.
Ja, ook Israël maakt gebruik van dergelijke propaganda, sterker, juist en met name Netanyahu maakt zo openlijk en zo brutaal gebruik van dergelijke propaganda, dat juist die potentiële despoot het makkelijker maakt om leugenachtige propaganda van beide[!] zijde te debunken.
Kennelijk heb jij het filmpje niet eens bekijkluisterd terwijl je zulks wel doet voor komen, ik vermoed dat je dergelijk [opzettelijk en/of onbewust?] miscommunicatief gedrag bezigt of zelfs nodig hebt om als opstapje te dienen om
al stokpaardjes rijdend je info-ei te kunnen leggen, want:
- ik heb in dat filmpje niemand horen ontkennen noch bekennen
dat in 1948 die 750 000 niet-Joden zijn verdreven uit Israel.
ik had tegen beter in wel op ander gedrag gehoopt,
maar niet echt iets anders verwacht:
- jij laat daartoe dan ook bewust EN met opzet
de letterlijk door mij geciteerde tekst weg
die tevens gecontroleerd kan worden vanaf het punt waar ik dat filmpje liet starten.
- Dus niets te danken appelfflap: graag gedaan en
no hard feelings because of your IMHO despicable behavior!
MAAR
- het is zeer zeker mogelijk dat ik zelf iets over het hoofd heb gezien
- verwacht ik nu van jou dat jij helder aangeeft op welk tijdstip in dat filmpje en door wie van die twee mannen ontkent wordt dat in 1948 die 750 000 niet-Joden zijn verdreven uit Israel en dat zulks zonder verdere onderbouwing gesteld wordt
als dogma en absoluut onwrikbare waarheid.
ff Samenvattend:
- Be my guest, appelfflap en/of ieder ander uiteraard[!], nadat jij dat filmpje wel bekijkluisterd hebt en jij in dat filmpje daadwerkelijk wel degelijk hebt gezien en/of gehoord wat appelfflap stelt dat men[?] ...
- [Men ... hoezo men?
Het waren slechts twee mannen in gesprek hoor:
zodra je het filmpje echt ooit bekijkt zal het je opvallen!]
dan zou ik me daar graag bewust van worden! - [Men ... hoezo men?
-
appelfflap
- Banned
kan best zijn dat die kaartjes onzin zijn maar dat ontkracht de stelling niet dat de staat Israel heel veel land van Palestijnen gestolen heeft, het is hooguit een slecht bewijs.
de bewezen verdrijving van 750 000 Palestijnen is een redelijk onweerlegbaar bewijs dat er massaal diefstal werd gepleegd door de staat Israel.
Het antwoord op de vraag in dat youtubefilmpje:"did Israel stel palestinian land" is dus ja
daarom bv de VN resoluties mbt bv eht recht op terugkeer, maw de diefstal wordt dus ook door de VN erkend.
Ik heb het geprobeerd maar je hervalt opnieuw in een soort van negationisme, dan houdt het dus op
Laatst gewijzigd door appelfflap op 07 jan 2024 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Palesti ... chtelingen.
Het Palestijnse volk of de Palestijnen zijn de nakomelingen van de inwoners van het gebied dat bekend staat als "Historisch Palestina". Dit gebied had geen eenduidige geografische grenzen, maar kwam grotendeels overeen met het gebied dat nu Israël heet, tezamen met de Palestijnse gebieden.
Gedurende de oorlogen met Israël in de periode 1947-1949 en 1967, zijn bijna 1 miljoen Palestijnen ontheemd geraakt, uit hun geboorteland verdreven of daaruit gevlucht.
Israël, dat een groot aantal Joodse vluchtelingen uit de Arabische wereld heeft opgevangen, weigert de Palestijnse vluchtelingen en hun nakomelingen in Israël op te nemen, en hun humanitaire rechten te erkennen.[27] Het voert als argument aan dat hun toelating een bedreiging voor Israël zou betekenen.[28]
Het Palestijnse volk of de Palestijnen zijn de nakomelingen van de inwoners van het gebied dat bekend staat als "Historisch Palestina". Dit gebied had geen eenduidige geografische grenzen, maar kwam grotendeels overeen met het gebied dat nu Israël heet, tezamen met de Palestijnse gebieden.
Gedurende de oorlogen met Israël in de periode 1947-1949 en 1967, zijn bijna 1 miljoen Palestijnen ontheemd geraakt, uit hun geboorteland verdreven of daaruit gevlucht.
Israël, dat een groot aantal Joodse vluchtelingen uit de Arabische wereld heeft opgevangen, weigert de Palestijnse vluchtelingen en hun nakomelingen in Israël op te nemen, en hun humanitaire rechten te erkennen.[27] Het voert als argument aan dat hun toelating een bedreiging voor Israël zou betekenen.[28]
Einstein/Mick
Einstein/Mick