*
@
Steen
Het zal me niets verbazen als je de verantwoordelijkheid gaat proberen te ontlopen voor hetgeen
JIJ opschrijft, maar desondanks is het toch zo dat
JIJ zelf verantwoordelijk bent voor jouw eigenste gedrag en dus ook voor wat
JIJ hiero zoal neerschrijft, dus ik zal
inhoudelijk ingaan op wat
JIJ schrijft!
(en eigenlijk mij in 'bedekte' termen toeschrijft?)
steen schreef:@ Gayah
Wat moet het toch heerlijk zijn als je overtuigd bent van je eigen gelijk.
<< >>
Ik heb dat zelden. Ik ben er meer eentje van de systematische twijfel. Nee, niet op de wetenschappelijke manier van de systematische twijfel, daartoe is mijn denkwijze niet geschoold. Maar ik ben dus juist zelden overtuigd van mijn eigenste gelijk.
JIJ schrijft het echter op een dusdanige manier dat het bij mij overkomt alsof je veronderstelt dat zulks bij mij wel het geval zou zijn ...
... en dat je daarbij overtuigd bent van jouw eigenste gelijk. Klopt dat, voel ik dat goed aan?
Zo ja, is het inderdaad heerlijk dat
JIJ wat dat betreft overtuigd bent van je eigen gelijk?
steen schreef:<< >>
Geen ingewikkelde afwegingen van verschillende gezichtspunten.
<< >>
Het verbaast mij dat
JIJ daar van uit gaat eerlijk gezegd. Of moet ik uit hetgeen
JIJ hiero schrijft de conclusie trekken dat
JIJ jouw ingewikkelde afwegingen van verschillende gezichtspunten allemaal hiero op het forum neerplempt? Als dat zo is, dan vind ik dat heel moedig van jou, vooral gezien het feit dat als datgene wat
JIJ hiero op het forum neerplempt de weergave is van al jouw ingewikkelde afwegingen van verschillende gezichtspunten, dat zulks dan mijnsinziens eerlijk gezegd niet zoveel voorsteld. Juist dat feit maakt dat ik het erg moedig vind van jou, ik zelf zou mijn gedachte-armoede op dat gebied niet zomaar durven etaleren hoor. Nee, de ingewikkelde afwegingen van verschillende gezichtspunten schrijf ik niet hiero op dit forum, dat vindt elders plaats.
Geen onafhankelijke artikelen citeren met standpunten die je niet aanstaan.
<< >>
Wat lijkt jou daar heerlijk aan? Maar aangezien
JIJ daar blijkbaar naar verlangt
moet je het misschien eens een tijdje proberen ...
... lijkt me vreselijk eerlijk gezegd, nee, daar ga ik niet aan beginnen.
Iedereen die een iets andere kijk heeft op het Isreal - Palestina probleem heeft het verkeerd.
<< >>
Nee, dat ben ik niet met jou eens hoor! Ik denk dat iedereen die een kijk heeft op het Isreal - Palestina probleem het verkeerd ziet. Nou ja verkeerd, in ieder geval niet goed snap je?
De mensenrechten worden maar in één richting geschonden en dat is in de richting van Israel.
<< >>
Deze zin gaat me boven de pet en ik doe liever niet aan invulkunde. Mensenrechten kunnen geschonden worden, maar of ze in een bepaalde richting geschonden kunnen worden? En dan dat richting Israel ...
... hoe kan men de mensenrechten van een staat schenden, of in de richting van die staat?
Als
JIJ nou gewoon had geschreven dat de mensenrechten van de Gazanen geschonden worden,
ja, dan had ik je gewoon gelijk gegeven: is dat wat
JIJ eigenlijk bedoelt?
De duizende bommen raketten en granaten die in beslag zijn genomen.
<< >>
JIJ schrijft het!
De overweldigende meerderheid van Gazanen die het allemaal verkeerd hebben gezien.
<< >>
Het? Die
het allemaal verkeerd hebben gezien?
Is dat nou een voorbeeld van jouw ingewikkelde afwegingen van verschillende gezichtspunten?
Vindt jij dat de overweldigende meerderheid van Gazanen
het allemaal goed hebben gezien?
De verschrikkelijke Hamas die ongetwijfeld de sharia in zal gaan voeren.
<< >>
Ik vind deze gedachte van jou niet vreemd, maar toch heb ik zo mijn systematische twijfels ...
... niet wat de intenties van Hamas betreft, daarover zijn ze zelf zeer helder, sterker nog,
Hamas is al stapje voor stapje bezig om de Sharia in te voeren, maar nee,
dat het Hamas ook daadwerkelijk gaat lukken, daarover heb ik wel zo mijn twijfels.
Maar dat is wellicht
'wish-full thinking' ...
... ja, het is met name
מקווה (= hebreeuws voor hoop!)
De arme Gazanen die geen keus hadden dan de Hamas aan de macht te brengen.
<< >>
Nee, dat ben ik niet met jou eens hoor! Ik betwijfel ook of zulks hun intensie was ...
... och ja, altijd weer die eeuwige systematische twijfel.
Maar kun jij echt geen enkele andere keuze bedenken dan?
Al die humanitaire goederen die Hamas in beslag neemt en voor wie? Voor zichzelf!
<< >>
JIJ schrijft het!
Palestijnen zijn muggen die vooral platgeslagen moeten worden.
<< >>
Dat
JIJ zoiets ook maar durft te schrijven!
Ik vind het eerlijk gezegd een ban waard, als ik moderator was zou ik zulks niet pikken!
Schandalig, schaam je!
En ik durf te beweren; Durf ik dat? Ja dat durf ik!
Ik durf te beweren dat Hamas al die arme gaza kinderen opoffert op
om in de oorlog na deze propaganda oorlog het heilige Israel terug te veroveren.
<< >>
Die zin loopt niet zo goed en ik doe liever niet aan invulkunde: wat bedoel je precies?
Het voelt aan alsof ik het met je eens ben ...
... maar ja, die systematische twijfel hé!
God wat moet het leven toch heerlijk simpel voor je zijn.
Het verbaast me dat je God aanroept, ik dacht dat je een atheïst was ...
Waarom verzucht je tegen God dat zijn leven toch heerlijk simpel voor hem moet zijn?
Laat je het weten als God wat laat weten?
Mij lijkt het helemaal niet heerlijk als het leven simpel zou zijn voor mij, lijkt me saai!
Wat maakt dat jij daar zo naar verlangt? Is jouw leven te complex dan?
Nou ja, misschien biedt het antwoord van God wel uitkomst, God weet!
*