Doodscultus

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Theoloog

Bericht door Theoloog »

Allemaal leuk Cathy, maar het gaat er nu niet om dat moeder Theresa een paar duizend dollar achterover heeft gedrukt om een paar nieuwe schoenen van te kopen, maar dat ze tientallen miljoenen aan donaties heeft ontvangen, uit zeer verdachte bronnen (zoals de dictator van Haiti, die het geld had gestolen van de arme bevolking), en dat moeder Theresa dit geld niet gebruikt heeft om er ziekenhuizen van te bouwen, maar om haar lijdenscultus te verbreiden.

Moeder Theresa heeft de armen dus niet geholpen, maar ze bij elkaar vergaard om in hun ellende te sterven, zodat zij zich kon vergapen aan het lijden van de Heer.

En waarom? Omdat moeder Theresa meer van het stervensproces hield dan van het leven.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Het leven blijft een gift. En een intens genieten hiervan (voor zover mogelijk)lijkt mij eigenlijk wel tot eer van de Gever.
De" Gever" van het leven is het leven zelf .... Het zijn jouw natuurlijke vader en jouw natuurlijke moeder en al je voorouders ( die allang dood zijn ) in een ononderbroken lijn van stuk voor stuk allemaal overlevers ....

En zij die nog in leven of nog tastbaar zijn , worden blij als je zelf het leven apprecieert en ervan geniet (zelfs als ze niet naar je omkijken ) ....Je hoeft ze niet perse te danken maar je mag ze niet beledigen of bedroeven door hun geschenk te minachten of er een hersenschim voor te bedanken ...

Immers
Je moet ook niet meteen alleen maar een kaars branden voor een god( mag van mij hoor als je daar troost uit put ) en als je genezen wordt van een vreselijke ziekte ... maar je moet minstens ook de dokters en het verplegend team bedanken ....zeker als je het danken niet laten kunt ...

God zij dank dat de mens de kracht en kennis heeft gevonden het menselijk bestaan dragelijker te maken ....

Want wat eigenlijk ons deel werd na de zondeval ).is ons genoeg verteld ..
"in pijn en smart zult gij uw kinderen baren ... " ontelbare zijn gestorven in het kraambed door deze vervloeking ( althans als je die voorhistorische reutemeteut poppenkast nog gelooft ) dit is de verordening van de wraakgierige oppersturmbahnfurhrer Hottemetoot die zelfs de kommandatur van auschwitz ver achter zich laat ....

Gelukkig durfde men deze pervert dwarsbomen ...en zit men niet meer als een schooier in het stof zijn vragende handen uit te steken , maar deed men er zelf wat aan ....en leerde men het met vallen en opstaan wat men kon doen , wars van de
diktaten van de grote bloeddorstige ....
" (voor zover mogelijk)"
PANTA RHEI
Niets is permanent , en iedereen heeft niet evenveel geluk , geniet ervan en deel het zolang het kan en je er veel van hebt ... ja, het eindigt ... eens ...
en dan ?
Dat is dan zoals het was vooraleer je geboren was ....
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 19 jun 2007 22:05, 6 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper »

Cathy, als je nog denkt dat Moeder Theresa zo'n goede, lieve, heilige non was die heel goed zorgde voor de armen en de zieken, dan moet je eens naar dit YouTube filmpje kijken:

http://www.youtube.com/watch?v=8q1m-8npkJ4
fbs33
Bevlogen

Een gedeeld hart

Bericht door fbs33 »

Wat jij niet in de gaten schijnt te hebben beste Cathy is het feit dat Moeder Theresa in haar perversiteit gesteund wordt door een religistische ideologie!

Dat het rijtje mensen, beginnend met David Hume óók nare trekjes zouden kunnen hebben, zal niemand ontkennen (ons kent ons)

Maar in tegenstelling tot moeder Theresa zullen zij niet het door henzelf uitgedragene kunnen aanhalen om er hun nare trekjes mee af te dekken!

Een verschil tussen resp. 'zwart' door bijbel ondersteund en 'wit' door Hume, Voltaire.........etc, uitgedragene.
En helaas niet tot vreugde en harmonie op deez aardkloot voor dieren met een bewustzijn.
Tijd voor een eerlijke contemplatie om aan de goede kant v.d. scheidslijn in je hart, maar vooral dié in je hersenen te komen zitten, Cathy. :lol:
Cathy
Forum fan

Bericht door Cathy »

Theoloog schreef:Allemaal leuk Cathy, maar het gaat er nu niet om dat moeder Theresa een paar duizend dollar achterover heeft gedrukt om een paar nieuwe schoenen van te kopen, maar dat ze tientallen miljoenen aan donaties heeft ontvangen, uit zeer verdachte bronnen (zoals de dictator van Haiti, die het geld had gestolen van de arme bevolking), en dat moeder Theresa dit geld niet gebruikt heeft om er ziekenhuizen van te bouwen, maar om haar lijdenscultus te verbreiden.

Moeder Theresa heeft de armen dus niet geholpen, maar ze bij elkaar vergaard om in hun ellende te sterven, zodat zij zich kon vergapen aan het lijden van de Heer.

En waarom? Omdat moeder Theresa meer van het stervensproces hield dan van het leven.
Waar het mij om gaat, Theoloog, dat het zo gemakkelijk oordelen en veroordelen is op basis van een artikel/filmpje (van Jasper; en filmpjes vertrouw ik al helemaal niet) als je alle omstandigheden niet kent.
Zwart maken is te gemakkelijk.
Jasper schreef:....goede, lieve, heilige non.....
Nee, natuurlijk was ze dat niet. Ze was een gewoon mens als jij en ik met haar fouten en gebreken en goede kanten. En als je zo in de belangtelling komt te staan ...tja dan zijn er altijd mensen die zullen proberen je pootje te lichten.
Tsjok schreef:God zij dank dat de mens de kracht en kennis heeft gevonden het menselijk bestaan dragelijker te maken ....
Geheel met je eens :D
En ja die pijn en smart.....k' heb er 4 dus ik weet er wel wat van; maar zonder Hotemetoot is het er ook.
Niets is permanent , en iedereen heeft niet evenveel geluk , geniet ervan en deel het zolang het kan en je er veel van hebt ... ja, het eindigt ... eens ...
en dan ?
Dat is dan zoals het was vooraleer je geboren was ....
Zou kunnen, maar het zou ook anders kunnen. Het lijkt mij best wat om in de hemel wat te bakkeleien met je, in zeeen van tijd die ik nu zo tekort kom :) .....Ach we zullen zien......of niet :wink:
De raadsels van God zijn bevredigender dan de oplossingen van mensen
Chesterton
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Je vertrouwt dat fimpje niet Cathy? Zou het fake zijn? Zouden ze een stand in voor Moeder Theresa hebben gebruikt? Of kun je gewoon niet verteren dat een icoon van godsvruchtigheid gewoon een akelig godsdienstwaanzinnig loeder was.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Cathy, er complete boeken over moeder Theresa geschreven, waarin deze zaken aan de kaak worden gesteld.

Verder heeft fbs33 kraakhelder gemaakt wat er schort aan jouw vergelijking tussen MT en de bekende vrijdenkers. Bij die vrijdenkers kan er van alles schorten in hun persoonlijke leven, maar dit komt niet voort uit hun filosofie.

Probleem is bij MT dat juist haar opvattingen over leven en sterven, en vooral de rol van het lijden als middel om een mystieke band met Christus te verkrijgen, hebben bepaald hoe ze armen heeft 'geholpen' wat neer komt op: kijken hoe ze kreperen.
Laatst gewijzigd door Theoloog op 19 jun 2007 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Zou kunnen, maar het zou ook anders kunnen. Het lijkt mij best wat om in de hemel wat te bakkeleien met je, in zeeen van tijd die ik nu zo tekort kom .....Ach we zullen zien......of niet
Maar Cathy met Tsjok in de hemel? Dat lijkt me godsonmogelijk! De hemel is toch eeuwigdurende zaligheid? En dat geldt dan toch voor iedereen? Alleen daarom zou Tsjok jou in de hemel niet tegen moeten komen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Cathy
Forum fan

Re: Een gedeeld hart

Bericht door Cathy »

fbs33 schreef: Een verschil tussen resp. 'zwart' door bijbel ondersteund en 'wit' door Hume, Voltaire.........etc, uitgedragene.
Als de wereld echt zo zwart/wit was.......maar helaas. Het zal stoeien blijven in hoofd en hart. :wink:
Kitty schreef:Of kun je gewoon niet verteren dat een icoon van godsvruchtigheid gewoon een akelig godsdienstwaanzinnig loeder was.
Ik kan het slecht verteren dat er zo snel en zo hard geoordeeld wordt. :cry:

Theoloog: kun je titels noemen? Want ik vind een artikel en een filmpje echt te weinig.
De raadsels van God zijn bevredigender dan de oplossingen van mensen
Chesterton
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

met Tsjok in de hemel?
Geen nood .... Het kan inamelijk allemaal helemaal niet ...
Het plezante en interessante en nuttige volk ( en de advocaten die in staat zijn te pleiten , ook ) zit immers in de "hel " ....

In de hemel komt Cathy waarschijnlijk moeder theresa tegen aan het sterfbed van de zieke hottemetoot in eeuwige doodstrijd om haar een plezier te doen ... onderwijl toekijkend hoe die voor eeuwig wegzakt in zijn megalomane waanzin ... overigens veel succes ermee ...
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 19 jun 2007 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Dr. Aroup Chatterjee, Mother Theresa, The final Verdict, Meteor Books, 2002.

Christopher Hitchens, The Missionary Position. Mother Theresa in Theory and Practice, Verso, 1997 (herdruk)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Tsjok45 schreef:
met Tsjok in de hemel?
Kan al helemaal niet ...
Het plezante en interessante volk zit immers in de "hel " ....

In de hemel komt Cathy waarschijnlijk moeder theresa tegen aan het sterfbed van de zieke hottemetoot in eeeuwige doodstrijd ... en kijkend hoe die voor eeuwig wegzakt in zijn megalomane waanzin ... veel succes ermee ...
Welnee, die Theresa zit bij het raampje van de hel, zich te verlustigen aan de krijsenden slachtoffers van het eeuwige lijden.

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Welnee, die Theresa zit bij het raampje van de hel, zich te verlustigen aan de krijsenden slachtoffers van het eeuwige lijden.
Niets van .... want
de eeuwige zaligheid is het aanschouwen van god ...

Nou ja , als verzetje mag ze misschien wel eventjes af en toe aan het raampje zitten ...t'is eens wat anders
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 19 jun 2007 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ik kan me slecht voorstellen hoe zalig iets eruit moet zien, dat ik er voor eeuwig naar zou willen kijken. ( en dat zonder ogen )

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Wanneer iets zalig is vallen zelfs op deze aarde de ogen vanzelf dicht ....
Overigens zult gij zien met uw "geestesoog "....
Ni dieu , Ni maitre
Plaats reactie