Wat fijn dat me gevraagd is waarom ik terroristenstaat israel zeg.

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Mus
Diehard

Re: Wat fijn dat me gevraagd is waarom ik terroristenstaat israel zeg.

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 19 jul 2025 22:16 Nou, als niemand antwoordt dan doe ik maar een gooi>

Omdat ze dat volk uit de Bijbel steeds aanvallen.
Dat is wel hoe het geframed wordt idd. Waarheid is echter dat de terreur - groot of klein - vanuit de zionistisch entiteit in het midden-oosten structureel vaker voorkomt, met veel meer doden en gewonden tot gevolg, dan andersom. Het wordt alleen niet zo genoemd want wanneer je het beestje bij de naam noemt, wordt pijnlijk duidelijk wie de criminele entiteit is. Je staat er dan toch mooier op wanneer je het slachtoffer als terrorist wegzet, vooral omdat je de wind mee hebt wat betreft de internationale ondersteuning van dat idee, dan lijk je ineens een beschaafde partij.
Iets zit in de hoofden en dát is dan de waarheid. Punt uit. Dat idee. Soms gevoed door politici.
Ik vermoed dat je dit cynisch bedoelt.
Ik ben realistisch en realiseer me dat mijn invloed niet verder reikt dan een mini cirkel op het wereldtoneel. Dus laten we het klein houden en de vraag beperken tot dit forum - dat is al groot genoeg.

Dat e.e.a. in de hoofden van mensen kan zitten, en dat ze menen dat hun narratief de enige echte waarheid is kan ik ook nog inkomen.
De vraag of de hardnekkige koppeling van Palestijnen aan terrorisme niet eens een keer genuanceerd mag worden - waarbij nuancering slechts een minimale toegift zou zijn aan het slachtoffer - de Palestijn - in dit geval, lijkt me legitiem en een mooie gedachten-oefening voor op dit vrijdenkersforum.
Ik vind de vraag een heel logische, zeker gezien wat er nu dagelijks passeert, zeker gezien jouw achtergrond.
Maar ik (zonder die achtergrond) sta er ook elke dag met een heel akelig gevoel naar te kijken, kan ik je meedelen.
En dat geldt dus niet alleen voor mij.
Dat is helder Gerard R., het is hartverwarmend te merken dat er behalve jij nog meer mensen op dit forum zijn die een akelig gevoel krijgen bij wat er al decennialang gaande is in Palestina.
Laatst gewijzigd door Mus op 20 jul 2025 12:37, 6 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

gerard_m schreef: 19 jul 2025 15:30
De titel van dit topic nodigt uit tot het stellen van vragen.
Dank voor je antwoord.
De titel van dit topic nodigt idd uit tot het stellen van vragen. Echter, volgens mij, laat de titel toch een duidelijk afgebakend gebied zien dat niet echt uitnodigend om van het pad af te te dwalen om andere, ook boeiende, bloemetjes en bijtjes te gaan bekijken. Ik wil graag op het pad blijven waar het om de Palestina kwestie gaat of zoals gezegd de reden waarom ik de zionistische entiteit die zich Israël noemt een terroristenstaat noem, wat de titel ook aangeeft.

Dus niks mis met je vragen, die zijn legitiem, maar niet in dit feedback-topic, that’s all.

Even goede vrienden?
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mus schreef: 20 jul 2025 12:24
gerard_m schreef: 19 jul 2025 15:30
De titel van dit topic nodigt uit tot het stellen van vragen.
Dank voor je antwoord.
De titel van dit topic nodigt idd uit tot het stellen van vragen. Echter, volgens mij, laat de titel toch een duidelijk afgebakend gebied zien dat niet echt uitnodigend om van het pad af te te dwalen om andere, ook boeiende, bloemetjes en bijtjes te gaan bekijken. Ik wil graag op het pad blijven waar het om de Palestina kwestie gaat of zoals gezegd de reden waarom ik de zionistische entiteit die zich Israël noemt een terroristenstaat noem, wat de titel ook aangeeft.

Dus niks mis met je vragen, die zijn legitiem, maar niet in dit feedback-topic, that’s all.
Je stelt hierboven zelf ook een verbredende vraag over de gemaakte associatie tussen Palestijnen en terrorisme. Naar mijn idee vergelijkbaar: het gaat over associatie van een volk / staat met terrorisme.
Maar never mind, je hebt mijn vraag overigens ook gewoon beantwoord, waarvoor dank.
Even goede vrienden?
Dat sowieso.

NB: Op jouw vraag over het associeren van Palestijnen met terrorisme: wellicht maken enkele mensen op het forum die associatie, die zullen zelf het antwoord moeten geven (al denk ik niet dat ze dat gaan doen). Ik kan me mateloos storen aan zulke associaties en heb zelf veel sympathie voor het Palestijnse volk. Maar niet voor het regime in Gaza. Naar mijn idee is Hamas wel een terroristische organisatie waar ook het Palestijnse volk niet beter van is geworden. Ik gun het Palestijnse volk wat beters, al zou dat in de eerste plaats aan de Palestijnen zelf moeten zijn.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

De eerste associatie die ik, na 50 jaar journaal kijken, heb is stenen gooiende Palestijnse jongeren tegen een leger overmacht.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Dit is een feedback topic.
Ik denk dat alles wat de bedoeling was wel is gezegd.
Topic kan dicht.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Gesloten