Dat is wel hoe het geframed wordt idd. Waarheid is echter dat de terreur - groot of klein - vanuit de zionistisch entiteit in het midden-oosten structureel vaker voorkomt, met veel meer doden en gewonden tot gevolg, dan andersom. Het wordt alleen niet zo genoemd want wanneer je het beestje bij de naam noemt, wordt pijnlijk duidelijk wie de criminele entiteit is. Je staat er dan toch mooier op wanneer je het slachtoffer als terrorist wegzet, vooral omdat je de wind mee hebt wat betreft de internationale ondersteuning van dat idee, dan lijk je ineens een beschaafde partij.
Ik vermoed dat je dit cynisch bedoelt.Iets zit in de hoofden en dát is dan de waarheid. Punt uit. Dat idee. Soms gevoed door politici.
Ik ben realistisch en realiseer me dat mijn invloed niet verder reikt dan een mini cirkel op het wereldtoneel. Dus laten we het klein houden en de vraag beperken tot dit forum - dat is al groot genoeg.
Dat e.e.a. in de hoofden van mensen kan zitten, en dat ze menen dat hun narratief de enige echte waarheid is kan ik ook nog inkomen.
De vraag of de hardnekkige koppeling van Palestijnen aan terrorisme niet eens een keer genuanceerd mag worden - waarbij nuancering slechts een minimale toegift zou zijn aan het slachtoffer - de Palestijn - in dit geval, lijkt me legitiem en een mooie gedachten-oefening voor op dit vrijdenkersforum.
Dat is helder Gerard R., het is hartverwarmend te merken dat er behalve jij nog meer mensen op dit forum zijn die een akelig gevoel krijgen bij wat er al decennialang gaande is in Palestina.Ik vind de vraag een heel logische, zeker gezien wat er nu dagelijks passeert, zeker gezien jouw achtergrond.
Maar ik (zonder die achtergrond) sta er ook elke dag met een heel akelig gevoel naar te kijken, kan ik je meedelen.
En dat geldt dus niet alleen voor mij.