Die haat die je inderdaad vaak ziet tegenover homo's.... De term "God is liefde" die je wel eens ziet is nou niet echt wat deze luitjes praktiseren!Samante schreef: ....en misschien ook wel hun leven beëindigen vanwege de haat vanuit het gereformeerde geloof.
Kritiek op: Het Licht des Levens
Moderator: Moderators
Re: Kritiek op:Het Licht des Levens
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)
Het verdwijnt gestaag of blijft een beetje rond dat gemiddelde hangen dat christelijke. Religie import in z'n algemeen neemt toe dus ik hoop dat we allemaal opzettelijk heel wetenschappelijk georiënteerd gaan raken. Ik overdrijf opzettelijk maar bij wijze van spreken Lawrence Krauss en Richard Dawkins invloeden in ieder peuteronderwijs om te beginnen. School TV weer terug met dit keer Carl Sagan en Neil deGrasse Tyson. Met z'n allen Midas Dekkers weer uit zijn depressie helpen. Dan weet je zeker dat het goed gaat.Arjen2015 schreef:Toch nog 39000 jongeren (en dan heb je het alleen over jongeren), die beschermt zouden moeten worden tegen deze hersenspoeling.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Ik geloof helemaal niet dat de bijbel Gods laatste woord is wat je in die tekst zegt en ik ben niet tegen homo's wat veel mensen denken wij hebben gewoon homohuwelijk en ik mag wel op internet op zondag je kunt beter vragen wat ik niet mag dat is heel weinig en ik geloof in micro-evolutie. Ik zoek wel een ander 'iets' dat wel begrijpt wat mijn opdracht voor school is, en Samante bedankt voor de moeite!
De site achter het linkje, zonder verdere toelichting, gaf me een bepaalde indruk. Sorry dat ik daaruit conclusies trok.dorine schreef:Ik geloof helemaal niet dat de bijbel Gods laatste woord is wat je in die tekst zegt en ik ben niet tegen homo's wat veel mensen denken wij hebben gewoon homohuwelijk en ik mag wel op internet op zondag je kunt beter vragen wat ik niet mag dat is heel weinig en ik geloof in micro-evolutie. Ik zoek wel een ander 'iets' dat wel begrijpt wat mijn opdracht voor school is, en Samante bedankt voor de moeite!
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."
Je bedoeld mensen waar je geen tegengas van krijgt, maar ja-knikken?!dorine schreef:Ik zoek wel een ander 'iets' dat wel begrijpt wat mijn opdracht voor school is
Maar ik begrijp uit je reactie dat je zelf ook niet achter de inhoud van de website staat waar je een link naar gegeven hebt?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
De opdracht was toch dat jullie je dmv mailuitwisseling gingen verdiepen in een ander geloof?dorine schreef: Ik zoek wel een ander 'iets' dat wel begrijpt wat mijn opdracht voor school is..........
Als de persoon in kwestie respect voor jouw geloof heeft praat het misschien wat prettiger maar is toch niet echt relevant voor jullie opdracht?
Ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat jullie moeten proberen de ander over te halen.
Door het plaatsen van jouw link lijkt het daar een beetje op.
NB: Doe wel en zie niet om.
Heb je de term micro-evolutie op school geleerd?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Ha, het enige wat er hier aan 'uitwisseling' gaat gebeuren bestaat uit "evangeliserende atheïsten".writer schreef: De opdracht was toch dat jullie je dmv mailuitwisseling gingen verdiepen in een ander geloof?
Ze staan in de rij om iemands geloof te ondermijnen. Respect? No way!
Wees eens eerlijk: De intentie van de meesten op dit forum zal er op gericht zijn een christen over te halen naar hun standpunt, als ze daar de kans toe denken te hebben.Ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat jullie moeten proberen de ander over te halen.
Door het plaatsen van jouw link lijkt het daar een beetje op.
De eerste slok uit de beker der natuurwetenschap maakt atheïstisch, maar op de bodem wacht God. (Werner Heisenberg)
Bonjour schreef:Heb je de term micro-evolutie op school geleerd?
Micro-evolutie zou daar best gegeven kunnen worden.http://www.pieterzandt.nl/ schreef: De Pieter Zandt scholengemeenschap is een christelijke school op reformatorische grondslag waar geleefd en geleerd wordt vanuit een op de Bijbel gebaseerde levensbeschouwing.
De Pieter Zandt scholengemeenschap, opgericht in 1985, is een reformatorische school voor voortgezet onderwijs
Maar wat is dan hierin het probleem?Fundi schreef:Ha, het enige wat er hier aan 'uitwisseling' gaat gebeuren bestaat uit "evangeliserende atheïsten".
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Geen probleem, het is meer het hypocriete geslijm waar ik de kriebels van krijg.Labyrint schreef:Maar wat is dan hierin het probleem?Fundi schreef:Ha, het enige wat er hier aan 'uitwisseling' gaat gebeuren bestaat uit "evangeliserende atheïsten".
De eerste slok uit de beker der natuurwetenschap maakt atheïstisch, maar op de bodem wacht God. (Werner Heisenberg)
Afgezien van je slecht taalgebruik klopt het inhoudelijk ook niet. Er is geen evangelie wat zich daarvoor leent. Het atheïsme kent dan ook geen leer.Fundi schreef:Ha, het enige wat er hier aan 'uitwisseling' gaat gebeuren bestaat uit "evangeliserende atheïsten".
Welnee, ze stellen hier misschien wel wat, in de ogen van gelovigen, vervelende vragen, maar dat heeft weinig te maken met ondermijnen.Ze staan in de rij om iemands geloof te ondermijnen.
Pardon? Disrespect lijkt me, en dat werd en wordt steeds weer gedemonstreerd, nou juist het handelsmerk van religies.Respect? No way!
Hoe kom je daar nu bij. Ik verwonder me alleen over de wijze waarop christenen hun geloof hier komen presenteren en verdedigen, die haaks staat op de principes van het vrijdenken. En dat mag toch wel gezegd worden? Of jij in spoken, goden of Sinterklaas wil geloven is mij om het even, zolang je andersdenkenden geen schade toebrengt zoals eeuwenlang, en nu gelukkig in steeds mindere mate, gebruikelijk was uit naam van religie.Wees eens eerlijk: De intentie van de meesten op dit forum zal er op gericht zijn een christen over te halen naar hun standpunt, als ze daar de kans toe denken te hebben.
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien kun je beter zeggen naar het juiste standpunt en eerlijk bediscussieerd. Maar ongelijkheid toegeven aan het eigen ego en logica gebruiken ten koste van jezelf dat is iets voor Vulcans.Fundi schreef:Wees eens eerlijk: De intentie van de meesten op dit forum zal er op gericht zijn een christen over te halen naar hun standpunt, als ze daar de kans toe denken te hebben.
Dat mensen hun standpunt kunnen wijzigen in een discussie is heel normaal.Fundi schreef: Wees eens eerlijk: De intentie van de meesten op dit forum zal er op gericht zijn een christen over te halen naar hun standpunt, als ze daar de kans toe denken te hebben.
In een discussie scherp je elkanders geest en kan een discussiant tot andere conclusies komen.
Het was de bedoeling dat Dorine ging discussiëren. Of is een discussie te bedreigend omdat mogelijk twijfel kan ontstaan aan het geloof?
Was het de bedoeling om een evangelische website onder de aandacht te brengen en te hopen dat die voor zoete koek zou worden geslikt op een forum als freethinker?
Van mij mag je je (atheïstische) overtuiging hebben, daar heb ik op zich geen probleem mee.labyrint schreef: Misschien kun je beter zeggen naar het juiste standpunt en eerlijk bediscussieerd. Maar ongelijkheid toegeven aan het eigen ego en logica gebruiken ten koste van jezelf dat is iets voor Vulcans.![]()
Het is meer dat ik de indruk heb dat het helemaal niet gaat om "neutrale gegevens uitwisseling". Dorine wordt als prooi gezien, waar met tactiek en hypocriet geslijm omheen gedraaid wordt. "Een tiener die we langzaam aan gaan inpakken".
Bah!