Waarom? Denk aan een pakket van zaken, die aangepakt moeten worden. Waarom zou dat beter geen met eenTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑05 dec 2025 14:41Een oud bericht waar mijn oog toevallig op viel, toch wil ik er wel na zo lang toch nog wat van zeggen:Optimist schreef: ↑20 feb 2013 10:28 Mensen die geen politicologie oid hebben gestudeerd zijn ook niet geschikt als politicus, klaar. Als je stadswacht een foutje maakt uit onkunde is het nog te verhelpen, in de landelijke politiek gaat dit echter niet op en hebben we mensen nodig die verstand van zaken hebben.
Het klinkt logisch , denkt men er echter wat dieper over na, dan is het onwerkbaar.
Immers men dient dan de lijn wel door te trekken en moet men dus gestudeerd hebben waar men beslissingen over neemt.
Nu hebben de meeste experts op een bepaald gebied nagenoeg nooit deze opleiding gevolgd, dus dat wordt moeilijk lijkt me.
Wel weet ik dat mensen met dit soort opleidingen heel vaak verstand van vakken denken te hebben terwijl ze er de ballen geen verstand van hebben.
PS.
Een democratie zonder deze partijen lijkt me wel mogelijk, maar ook heel moeilijk werken.
aantal partijen met alle hun lastige willetjes in een daardoor zwakke coalitie.. beter dan met een GOED GECONTROLEERDE technocraat, dus door een niet-partij-man/vrouw.
En waardoor is die er dan??, door verkiezingen, waarbij je de kiezer laat kiezen voor een lijst van wat heel nodig is in het land.
Zoiets heeft míjn voorkeur boven wat nu overal in de wereld gedaan wordt.