gerard_m schreef: ↑24 mar 2021 16:31
Dit noem jij geen complotten, maar zacht gezegd zijn het wel beweringen zonder enig bewijs waarbij je de precieze ' agenda' s ' die bediend moeten worden vaag houdt. Vooralsnog geloof ik er niets van. Er zijn vele mensen en organisaties met invloed die onderling zeer uiteenlopende agenda's hebben.
Het world economic forum is dan wel een vd de belangrijkste. En die "netwerken" een heleboel om hun doelen te bewerkstelligen. Wat agenda's betreft en voorspellingen,die kun je lezen op hun website, het is niet dat ik ze verzin, waarvan dus een is
You’ll Own Nothing and You’ll Be Happy.
Dat kun je inderdaad vaag vinden, waarom maakt zo'n belangrijke organisatie zulk een voorspelling? Nou, een van de andere doelen zijn de Sustainable Development Goals (SDG's) de UN heeft er voor Agenda 2030 17stuks als ik me niet vergis, die je hier kunt zien
https://sdgs.un.org/goals de WEF werkt samen/helpt de UN hierbij
https://www.weforum.org/projects/frontier-2030
dus allemaal voor een betere toekomst jargo dus, niks mis mee, prima, maar gaan we dan kijken hoe dat dan moet gebeuren, ja dan moet er een reset gebeuren, the Great Reset. want ja, dit is het moment om na te denken of we op de oude voet door willen gaan. Klaus Swab heeft het dan over kapitalisme, want zegt hij die vorm die er nu is, is niet goed, ik laat het hem maar zelf uitleggen.
https://www.weforum.org/agenda/2019/12/ ... apitalism/
Why we need the 'Davos Manifesto' for a better kind of capitalism
'Stakeholder capitalism' is gaining momentum, in part thanks to the 'Greta Thunberg effect'
It offers the best opportunity to tackle today's environmental and social challenges
The World Economic Forum is launching a new 'Davos Manifesto'
What kind of capitalism do we want? That may be the defining question of our era. If we want to sustain our economic system for future generations, we must answer it correctly.
Generally speaking, we have three models to choose from. The first is “shareholder capitalism,” embraced by most Western corporations, which holds that a corporation’s primary goal should be to maximize its profits.
The second model is “state capitalism,” which entrusts the government with setting the direction of the economy and has risen to prominence in many emerging markets, not least China.
But, compared to these two options, the third has the most to recommend it. “Stakeholder capitalism,” a model I first proposed a half-century ago, positions private corporations as trustees of society, and is clearly the best response to today’s social and environmental challenges.
Daarna gaat ie verder waarom dat zo fantastisch is in dat artikel. Dus, volgens hem is dat de beste manier om de toekomst in te gaan. Stakeholder capitalism, positions private corporations as trustees of society....
https://dictionary.cambridge.org/dictio ... sh/trustee
trustee
noun [ C ]
a person, often one of a group, who controls property and/or money for another person or an organization
Dus dan zou volgens hem de beste manier zijn dat private corporations controle krijgt van het bezit en/of geld vd samenleving/maatschappij? tja dan kom je idd dichtbij
You’ll Own Nothing and You’ll Be Happy. ...
Allemaal voor een betere toekomst natuurlijk, ook dus voor de private corporations.......
Als je er altijd bij kunt, waarom moet je hem dan nog bezitten? Is dit omdat je het zo gewend bent?
Oh ik kan er niet altijd bij, kan me nog herinneren dat mijn microsoft account mij vertelde dat mijn "cloud" inhoud zou gaan verdwijnen of ik moest ervoor gaan betalen... En of dan van de ene naar een andere cloud provider gaan is ook lastig... met een hard copy heb ik dat allemaal niet. Daarnaast gaat het er bij die cloud databanken wel wat vaker mis en kunnen hackers enz enz, dat zie je steeds meer gebeuren tegenwoordig...
Dit is wellicht een voorbeeld waarom men een verband legt tussen build back better en een crisis als deze. Mensen zijn gewend aan een levensstijl en gewoontes, die veranderen moeilijk. Maar corona heeft nogal wat op zijn kop gezet. We zijn uit onze patronen gedwongen. Een crisis is daarom (per definitie) ook een kans om tot iets beters te komen. Samengevat: never waste a good crisis. Dit is het moment om na te denken of we op de oude voet door willen gaan.
daar hoef je geen crisis voor nodig te hebben om over na te denken...
Stakeholder capitalism, positions private corporations as trustees of society .....You’ll Own Nothing and You’ll Be Happy.
Het is verleidelijk om deze redeneringen om te draaien en dat is wat naievelingen doen. Maar dat een crisis kansen biedt voor elite/private corporations, is niets nieuws. Zonder de de illigale inval van Irak zou de militairy industrial complex niet zoveel verdient hebben en onschuldige burgerdoden vermeden worden. Dankzij de vorige economische crisis zijn de elite nog rijker geworden. En dankzij corona maatregelen zien we dit jaar dat ze steeds rijker en machtiger worden en de gewone burgers armer en met minder vrijheid.
En dan zou
Stakeholder capitalism, positions private corporations as trustees of society .....You’ll Own Nothing and You’ll Be Happy. na the Great Reset de oplossing zijn???
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.