Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

heeck
Ontoombaar

Re: Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Bericht door heeck »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 jul 2023 11:11
doctorwho schreef: 29 jul 2023 09:53
dikkemick schreef: 27 jul 2023 14:49 Maarten, voor mij is het voldoende te weten dat er NOOIT onbekende lichamen of materialen zijn gevonden door mensen zoals jij en ik die dat bij de plaatselijke politie hebben aangegeven (of de kranten/roddelbladen).
Het ontbreken van lichamen lijkt me logisch.
Je zal als hoogontwikkelde alien wel wijzer zijn dan persoonlijk in je ruimtetuig een afgelegen planeet te gaan bezoeken. :alien:
Het zouden toch Bio-Robots kunnen zijn?
Iets als deze dan voldoende intelligent?
https://nos.nl/artikel/2484529-microscopische-wormen-na-46-000-jaar-tot-leven-gewekt schreef:NOS Nieuws

Gisteren, 07:17
Microscopische wormen na 46.000 jaar tot leven gewekt

Een internationaal team van wetenschappers is erin geslaagd minuscule wormpjes tot leven te wekken die 46.000 jaar in de Siberische permafrost bevroren zaten. Nadat ze voorzichtig waren ontdooid begonnen de diertjes weer te eten en plantten zich voort, melden de onderzoekers in vakblad Plos Genetics.

De nematoden werden in 2018 40 meter onder de grond gevonden in Siberië. Koolstofdatering van de aarde waarin ze zaten, wees uit dat de diertjes moeten zijn bevroren toen mammoeten en neanderthalers nog rondliepen.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ter info: Twee melkkiezen uit Italië en een kaakfragment uit het Verenigd Koninkrijk zijn de oudste restanten van Homo sapiens in Europa. De nieuwe datering van deze fossielen ligt tussen de 45000 en 41000 jaar.

Zo'n beetje ten tijde van onze (naar alle waarschijnlijkheid niet-buitenaardse) wormen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

dikkemick schreef: 29 jul 2023 12:28 Ter info: Twee melkkiezen uit Italië en een kaakfragment uit het Verenigd Koninkrijk zijn de oudste restanten van Homo sapiens in Europa. De nieuwe datering van deze fossielen ligt tussen de 45000 en 41000 jaar.

Zo'n beetje ten tijde van onze (naar alle waarschijnlijkheid niet-buitenaardse) wormen.
De wormen zouden na een ruimtereis van 46000 jaar nog levensvatbaar zijn, mensen vast niet.
Hoe bio kan je een robot juist wel/niet construeren opdat proper functioneren na een tergend lange reis gegarandeerd blijft.
Een probleem dat zelfs een onbemande capsule -een lege robot- aangaat.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

dikkemick schreef: 27 jul 2023 14:49 Maarten, voor mij is het voldoende te weten dat er NOOIT onbekende lichamen of materialen zijn gevonden door mensen zoals jij en ik die dat bij de plaatselijke politie hebben aangegeven (of de kranten/roddelbladen).
Je zal als hoogontwikkelde alien wel wijzer zijn dan persoonlijk in je ruimtetuig een afgelegen planeet te gaan bezoeken. :alien:
Wat is daar het voordeel van?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

lanier schreef: 29 jul 2023 20:41

Wat is daar het voordeel van?
Wat zou het nadeel kunnen zijn?
Ik bedoelde slechts, dat als er een organisch wezen zou zijn gevonden, dat in theorie slechts een machine zou kunnen zijn.

PS.
Voor de goede orde ik denk dat UFO's van Aliëns tot de Fantasie behoren.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV »

Een wetenschapper van de Cambridge Universiteit heeft de theoretische fundering gelegd voor de mogelijkheid van wormholes:
zie hier: https://www.physics-astronomy.com/break ... ole-proof/

Dus het idee dat aliens via deze weg de schijnbaar onoverbrugbare afstanden in het heelal overbruggen wordt hierdoor plausibeler.
Hoe maak je (volgens mij) het onderscheid tussen een waarnemer mét bewustzijn en één zonder bewustzijn:
Zie hier voor mijn (kort Engelstalig) artikel erover als je meer interesse hebt:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17340466
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

MaartenV schreef: 21 nov 2023 17:11 Een wetenschapper van de Cambridge Universiteit heeft de theoretische fundering gelegd voor de mogelijkheid van wormholes:
zie hier: https://www.physics-astronomy.com/break ... ole-proof/

Dus het idee dat aliens via deze weg de schijnbaar onoverbrugbare afstanden in het heelal overbruggen wordt hierdoor plausibeler.
Had je deze ook gezien?

Quantum physics suggests that death doesn't exist and it's probably just an illusion
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

Niet dat ik dit topic per se nieuw leven wil inblazen, maar onderstaand bericht van afgelopen week lijkt mij passend binnen de tijdlijn (tussentijdse evaluatie) in de reeks van eerdere publicaties. In het bericht is een link naar het bewuste rapport van het Pentagon te vinden.

Op de true believers zal dit bericht waarschijnlijk weinig indruk maken. Voor hen is dit eerder voeding voor nog meer complottheorieën.
NOS schreef: Na lang onderzoek concludeert het Pentagon: er is geen bewijs voor aliens

Een speciaal bureau van het Amerikaanse ministerie van Defensie heeft na lang onderzoek geen bewijs gevonden voor buitenaardse bezoeken aan de aarde. Ook vonden de onderzoekers geen bewijs voor pogingen om informatie daarover geheim te houden.

Dat blijkt uit een rapport dat het Pentagon vandaag heeft gepubliceerd. Het rapport gaat specifiek in op onderzoeken van de Amerikaanse overheid naar waarnemingen sinds 1945 en documenten uit geheime overheidsarchieven.

Volgens de nieuwe studie is er geen bewijs dat informatie over buitenaards leven werd achtergehouden door het Amerikaanse leger. In plaats daarvan lag de nadruk in die naoorlogse tijd op 'belangrijkere zaken', zoals de verkenning van Sovjettechnologieën.

In de jaren 50 en 60 van de vorige eeuw was er een piek in het aantal UFO-waarnemingen. Volgens het rapport zijn veel van die waarnemingen te verklaren door geheime testen met geavanceerde spionagevliegtuigen en ruimtevaarttechnologie.

De onderzoekers melden overigens wel dat er ook veel waarnemingen van 'niet-geïdentificeerde abnormale verschijnselen' zijn waar nog steeds geen verklaring voor is, in de meeste gevallen omdat voldoende bruikbare gegevens ontbraken.

Roswell
De opstellers van het nieuwe rapport zeggen te beseffen dat mensen die in buitenaardse bezoekers geloven niet veel waarde zullen hechten aan hun bevindingen. "De berichten over ongeïdentificeerde luchtfenomenen in tv-programma's, op internet en sociale media hebben de discussie over dit onderwerp beïnvloed", schrijven de onderzoekers. "En ze hebben het geloof erin onder delen van de bevolking versterkt."

Vooral de verhalen over een door de overheid gevonden en geheim gehouden buitenaards ruimteschip zijn "bijzonder hardnekkig", zeggen de onderzoekers, verwijzend naar de complottheorieën over het plaatsje Roswell, waar volgens de mythe in 1947 een UFO is neergestort.

Voor het onderzoek hebben de medewerkers gesprekken gevoerd met NASA-managers en zijn er hoorzittingen gehouden in het Amerikaanse Congres. De opstellers zeggen hun onderzoek "met een open blik" te hebben uitgevoerd, maar dat ze simpelweg geen bewijs voor buitenaardse bezoekers hebben kunnen vinden.

"Alle onderzoeksinspanningen, op alle niveaus, leidden tot de conclusie dat de meeste waarnemingen gewone objecten en verschijnselen waren", aldus een van de onderzoekers, "en het resultaat van verkeerde identificatie".

https://nos.nl/artikel/2512027-na-lang- ... oor-aliens
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Ik denk dat het waar is dat veel mensen zich niet bij deze conclusie kunnen neerleggen.
Ze wensen nu eenmaal dat die UFO's reëel zijn, daar helpt geen rapport tegen.

PS.
Er zijn ook nog gelovers is: Bif Foot , Nessie , Yeti , ...............................
holog
Diehard

Bericht door holog »

Had nu toch wel verwacht dat dit topic vandaag zou ontploffen van speculaties door sommigen ...

https://x.com/athoshun/status/183036733 ... fiEYg&s=09
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

holog schreef: 02 sep 2024 18:43 Had nu toch wel verwacht dat dit topic vandaag zou ontploffen van speculaties door sommigen ...

Wat moeten we er eigenlijk mee?
holog
Diehard

Bericht door holog »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 02 sep 2024 19:23
holog schreef: 02 sep 2024 18:43 Had nu toch wel verwacht dat dit topic vandaag zou ontploffen van speculaties door sommigen ...

Wel een paar wilde speculaties was zou leuk geweest zijn. De NASA heeft nu reeds een verklaring gegeven, dus ja de fun is er in dat opzicht er wel vanaf.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

holog schreef: 02 sep 2024 19:33

Wel een paar wilde speculaties was zou leuk geweest zijn. De NASA heeft nu reeds een verklaring gegeven, dus ja de fun is er in dat opzicht er wel vanaf.
Voor mij heeft er nooit veel fun aangezeten.
Ben er mijn hele leven van overtuigd geweest dat het onzin is.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 03 sep 2024 09:12
Dat is het ook. De enige UFO's die UFO zijn gebleven zijn UFO's waarover zo weinig informatie beschikbaar is dat verklaren door gebrek aan data gewoonweg onmogelijk is.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
holog
Diehard

Bericht door holog »

Mullog schreef: 03 sep 2024 11:33
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 03 sep 2024 09:12

Dat is het ook. De enige UFO's die UFO zijn gebleven zijn UFO's waarover zo weinig informatie beschikbaar is dat verklaren door gebrek aan data gewoonweg onmogelijk is.
Nu ja, dit ging strikt (of zelfs onstrikt) genomen eigenlijk niet over UFO'S, maar vond dit het dichts in de buurt komende topic om het in te plaatsen.

https://www.demorgen.be/snelnieuws/astr ... ~bc75c219/
Plaats reactie