Nee, volksvertegenwoordigers moeten het volk vertegenwoirdigen ! En dat doet Wilders: zijn kiezers vertegenwoordigen .
Niet het standpunt van Dikkemick uitdragen. Hopelijk doet degene op wie jij hebt gestemd dat.
Moderator: Moderators
Nee, volksvertegenwoordigers moeten het volk vertegenwoirdigen ! En dat doet Wilders: zijn kiezers vertegenwoordigen .
Ook jij weet wat ik bedoel in deze situatie en met mij alle rode demonstranten in den Haag gisteren. Dit kabinet maakt zich wat mij betreft indirect schuldig aan genocidale praktijken en mee, ik heb op geen van de 4 gestemd.
Dat klopt.
Groot respect en petje af voor jou en de andere 100.000 demonstranten rondom jou gisteren, voor het op waardige wijze demonstreren tegen het huidige regeringsbeleid wat het blijven steunen van Israël betreft. Ik had vanwege de zeer hoog oplopende emoties eerlijk gezegd een totale en elkaar opzwepende volksoproer verwacht en zag al voor me hoe zelfs jij woedend met fietsen naar de ME gooide, terwijl ik weet dat jij zulks bestraft wilt zien met verbrijzeling van de knieschijf!
Mee eens... Uitkomst is een verwarrend soort compromis met een uitkomst die eigenlijk niemand wil, maar de ploeg kan tenminste door.Mullog schreef: ↑19 mei 2025 08:42Dat klopt.
Aan de andere kant heb ik mij achteraf mateloos verbaasd over het proces rondom de voorjaarsnota. Het is uitermate vreemd, op het absurde af, dat de leiders van de 4 partijen die de coalitie vormen in een "achteraf" kamertje zitten te bepalen hoe die nota eruit moet komen te zien. De uitkomsten worden dan ook niet gekenmerkt door enige kennis van zaken ( bijvoorbeeld het gedoe rondom het bevriezen van de huren) of enige consistentie in het voortzetten van kabinetsbeleid ( te zien in verwarde ministers die met allerlei financieel gedoe worden geconfronteerd).
Verbazend dat Schoof dit heeft laten gebeuren. En het toont aan dat politici zich beter niet met de dagelijkse gang van zaken moeten bemoeien.
Sommige parijen vertegenwoordigen de 100.000 demonstranten. Wilders vertegenwoordigt een andere groep. Wat is hier mis mee?
Hoezo ethnische zuivering? Wie ten opzichte van wie?”Er komen tribunalen" Nooit gedacht dat ik deze uitspraak nog eens zou gebruiken van de partij die massamoord voorstaat dan wel goed keurt en ethnische zuivering niet wil veroordelen.
Cijfers uit 2023. Kun je misschien het begrip “ethnische zuivering” nog even uitleggen? Gewoon wat jij daaronder verstaat? Dank je wel!
Extreem-rechts beleid. Het is niet anders. Dan valt de (mede)menselijkheid een beetje weg en dan kán het bv. een rechts asoland ipv. een linkse betweter in de wereld worden. Zie de VS.Auteurs: BNR Webredactie en ANP
Steeds meer mensen in Nederland kloppen bij het Rode Kruis aan voor voedselhulp. Dat stelt de organisatie donderdag. Afgelopen jaar namen volgens het Rode Kruis meer dan 5000 mensen contact op met hun helpdesk. ‘We maken ons grote zorgen over de toekomst’, zegt directeur van het Nederlandse Rode Kruis Harm Goossens.
'De medemenselijkheid lijkt voor bepaalde groepen in Nederland te verdwijnen. Mensen met schulden of zonder verblijfspapieren worden van het kastje naar de muur gestuurd. Op verschillende plekken in Nederland wordt hulp voor deze groep mensen zelfs ingetrokken', zegt Goossens. (..)
Ja... hij zou stiekem ook wel graag een rondje Trump-dictaat willen...Auteur: BNR Webredactie
PVV-leider Geert Wilders heeft eigen asielplannen gepresenteerd die wat hem betreft ‘binnen een paar weken’ doorgevoerd moeten worden door het kabinet. Gebeurt dat niet, dan dreigt hij de stekker uit het kabinet te trekken, vertelde hij in een persconferentie. De PVV-fractieleider zegt wel het ‘geen dwang’ is die hij oplegt, maar dat het ook niet ‘vrijblijvend’ is. Politiek verslaggever Leendert Beekman ziet een parallel met Rutte-IV, waar de VVD liet vallen op gezinshereniging. (..)