Kabinet-Schoof: wedervaardigheden

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: Kabinet-Schoof: wedervaardigheden

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 18 mei 2025 19:12
gerard_m schreef: 18 mei 2025 18:26 Noot: Wilders zit niet in de regering.
Onze volksvertegenwoordigers? Zij die het voorbeeld moeten geven.
Nee, volksvertegenwoordigers moeten het volk vertegenwoirdigen ! En dat doet Wilders: zijn kiezers vertegenwoordigen .
Niet het standpunt van Dikkemick uitdragen. Hopelijk doet degene op wie jij hebt gestemd dat.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 19 mei 2025 08:23
dikkemick schreef: 18 mei 2025 19:12
Onze volksvertegenwoordigers? Zij die het voorbeeld moeten geven.
Nee, volksvertegenwoordigers moeten het volk vertegenwoirdigen ! En dat doet Wilders: zijn kiezers vertegenwoordigen .
Niet het standpunt van Dikkemick uitdragen. Hopelijk doet degene op wie jij hebt gestemd dat.
Ook jij weet wat ik bedoel in deze situatie en met mij alle rode demonstranten in den Haag gisteren. Dit kabinet maakt zich wat mij betreft indirect schuldig aan genocidale praktijken en mee, ik heb op geen van de 4 gestemd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Dat klopt.

Aan de andere kant heb ik mij achteraf mateloos verbaasd over het proces rondom de voorjaarsnota. Het is uitermate vreemd, op het absurde af, dat de leiders van de 4 partijen die de coalitie vormen in een "achteraf" kamertje zitten te bepalen hoe die nota eruit moet komen te zien. De uitkomsten worden dan ook niet gekenmerkt door enige kennis van zaken ( bijvoorbeeld het gedoe rondom het bevriezen van de huren) of enige consistentie in het voortzetten van kabinetsbeleid ( te zien in verwarde ministers die met allerlei financieel gedoe worden geconfronteerd).

Verbazend dat Schoof dit heeft laten gebeuren. En het toont aan dat politici zich beter niet met de dagelijkse gang van zaken moeten bemoeien.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dit kabinet is er nu alles aan gelegen ondanks alle blunders en tekortkomingen niet te vallen!
Dat zou ze nl ontzettend veel zetels gaan kosten.
Het blijft een prut-regering/kabinet/coalitie of hoe het dan ook mag heten
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 19 mei 2025 08:40:scissors:
Ook jij weet wat ik bedoel in deze situatie en met mij alle rode demonstranten in den Haag gisteren. Dit kabinet maakt zich wat mij betreft indirect schuldig aan genocidale praktijken en mee, ik heb op geen van de 4 gestemd.
Groot respect en petje af voor jou en de andere 100.000 demonstranten rondom jou gisteren, voor het op waardige wijze demonstreren tegen het huidige regeringsbeleid wat het blijven steunen van Israël betreft. Ik had vanwege de zeer hoog oplopende emoties eerlijk gezegd een totale en elkaar opzwepende volksoproer verwacht en zag al voor me hoe zelfs jij woedend met fietsen naar de ME gooide, terwijl ik weet dat jij zulks bestraft wilt zien met verbrijzeling van de knieschijf!

Mijn mening is nog steeds dat Nederland en iedereen die tegen terrorisme is, meteen na 7 oktober militair had moeten aansluiten bij Israël en als één internationale coalitie en op zo kort mogelijke termijn korte metten had moeten maken met Hamas&Co. Dan had men de handelingen van Israël makkelijker binnen de perken kunnen houden EN zulks had een langdurige oorlog met alle gevolgen voor onschuldige burgers kunnen voorkomen.

Los daarvan, jullie massale en waardige demonstratie mag het kabinet niet zwijgend naast zich neerleggen, integendeel, daar moet een waardig en duidelijk antwoord op volgen!

PS:
Ik heb er slechts ééntje gezien die gemaskerd met een fiets gooide:
  • hoe is het met jouw knieschijf? :wink:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu, hoe lang mag van jou een kabinet blijven dralen, wikken en wegen en zaken voor zich uit blijven schuiven?

Het draagvlak inzake de genocide in Gaza onder de Nederlandse bevolking wordt:

Minder
Minder
Minder

O ja , ik ben blij met mijn verbrijzelde knieschijf. Ik was gewaarschuwd om te vertrekken maar gooide toch die fiets naar de ME.
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu en Dikkemick, als jullie doorgaan met zo op elkaar te reageren, wordt het wellicht tijd om er een tijdje mee op te houden!
Ik wens u alle goeds
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mullog schreef: 19 mei 2025 08:42
Dat klopt.

Aan de andere kant heb ik mij achteraf mateloos verbaasd over het proces rondom de voorjaarsnota. Het is uitermate vreemd, op het absurde af, dat de leiders van de 4 partijen die de coalitie vormen in een "achteraf" kamertje zitten te bepalen hoe die nota eruit moet komen te zien. De uitkomsten worden dan ook niet gekenmerkt door enige kennis van zaken ( bijvoorbeeld het gedoe rondom het bevriezen van de huren) of enige consistentie in het voortzetten van kabinetsbeleid ( te zien in verwarde ministers die met allerlei financieel gedoe worden geconfronteerd).

Verbazend dat Schoof dit heeft laten gebeuren. En het toont aan dat politici zich beter niet met de dagelijkse gang van zaken moeten bemoeien.
Mee eens... Uitkomst is een verwarrend soort compromis met een uitkomst die eigenlijk niemand wil, maar de ploeg kan tenminste door.

Het leidt tot economisch totaal onlogisch beleid waardoor miljarden euro's slecht besteed worden.

Een voorbeeld is het vervoersbeleid: het plunderen van investeringen (zoals de Lelylijn), accijns op benzine verlagen terwijl de reele benzineprijzen de afgelopen jaren zijn gedaald (kost 1,3 miljard per jaar) en tegelijk 350 mln. bezuinigen op het OV. En vervolgens zal er uiteraard meer moeten worden besteed aan asfalt, want ( hoe verrassend met dit beleid) de files nemen toe. Maar gelukkig: we investeren ook in 130 km. per uur rijden.

Het argument om accijns te verlagen is koopkracht van de lage inkomens, maar het meeste profijt hiervan gaat naar de hoge inkomens. De 25% huishoudens die geen auto heeft, wordt niet geholpen met minder OV dat dan weer wel duurder mag worden.

Geen enkele (vervoers)econoom staat achter dit warrige beleid.

Ander voorbeeld: met schrijnend personeelstekort in de zorg, bezuinigen op zorgopleidingen omdat het geld voor onderzoek iets minder wordt geplunderd dan eerder bedacht.

Eigenlijk kun je het niet eens beleid noemen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 19 mei 2025 08:40
gerard_m schreef: 19 mei 2025 08:23
Nee, volksvertegenwoordigers moeten het volk vertegenwoordigen ! En dat doet Wilders: zijn kiezers vertegenwoordigen .
Sommige parijen vertegenwoordigen de 100.000 demonstranten. Wilders vertegenwoordigt een andere groep. Wat is hier mis mee?

Hoezo is Nederland nu schuldig aan genocide? Als Nederland zich hard tegen Israel uitspreekt of het land gaat boycotten, stopt het dan ineens?
Misschien maak je Nederland iets te groot.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard_m
Eigenlijk hoort de hele situatie daar los te staan van politieke voor-of afkeuren. Genocide is fout, ook als je PVV bent of in Verweggistan woont, man, vrouw of hen bent.
Uithongeren en opjagen van soortgenoten is fout. Of je rechts, links of recht door zee bent, ethnische zuivering is fout!

En dat je (Nimsky) dan eufemismen gaat bedenken om eea te vergoelijken maakt het nog kwalijker.

Omdat pedopartij Martijn bestaan heeft wil het niet zeggen dat pedofilie goedgekeurd mag worden door bepaalde groepen mensen.
Het is fout en verboden en dat is uitmoorden van een bevolking ook. OOK als je zelf inwoner van het agressor land bent.
Dit valt op geen 1 wijze meer goed te praten of te nuanceren.

"Er komen tribunalen" Nooit gedacht dat ik deze uitspraak nog eens zou gebruiken van de partij die massamoord voorstaat dan wel goed keurt en ethnische zuivering niet wil veroordelen.
Einstein/Mick
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Dikkemick schreef:
”Er komen tribunalen" Nooit gedacht dat ik deze uitspraak nog eens zou gebruiken van de partij die massamoord voorstaat dan wel goed keurt en ethnische zuivering niet wil veroordelen.
Hoezo ethnische zuivering? Wie ten opzichte van wie?
Cijfers uit 2023. Kun je misschien het begrip “ethnische zuivering” nog even uitleggen? Gewoon wat jij daaronder verstaat? Dank je wel!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Lanfy, dit gaat over kabinet Schoof. Maar ik zal je 2 linkjes geven omdat jij het bent.
Daarna weer Schoof, oke?

https://www.ohchr.org/en/press-releases ... teur-warns

https://www.theguardian.com/world/2025/ ... death-toll

En ik hoop dat dat besef in den Haag nu eindelijk een keer gaat indalen.
Of.....het is al ingedaald ( behalve bij Geert) maar ze durven (nog)niet.
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1057 ... oedselhulp
Auteurs: BNR Webredactie en ANP
Steeds meer mensen in Nederland kloppen bij het Rode Kruis aan voor voedselhulp. Dat stelt de organisatie donderdag. Afgelopen jaar namen volgens het Rode Kruis meer dan 5000 mensen contact op met hun helpdesk. ‘We maken ons grote zorgen over de toekomst’, zegt directeur van het Nederlandse Rode Kruis Harm Goossens.

'De medemenselijkheid lijkt voor bepaalde groepen in Nederland te verdwijnen. Mensen met schulden of zonder verblijfspapieren worden van het kastje naar de muur gestuurd. Op verschillende plekken in Nederland wordt hulp voor deze groep mensen zelfs ingetrokken', zegt Goossens. (..)
Extreem-rechts beleid. Het is niet anders. Dan valt de (mede)menselijkheid een beetje weg en dan kán het bv. een rechts asoland ipv. een linkse betweter in de wereld worden. Zie de VS.
De U-bocht van het Westen.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

:D :D

https://www.bnr.nl/nieuws/nieuws-politi ... n-rutte-iv
Auteur: BNR Webredactie
PVV-leider Geert Wilders heeft eigen asielplannen gepresenteerd die wat hem betreft ‘binnen een paar weken’ doorgevoerd moeten worden door het kabinet. Gebeurt dat niet, dan dreigt hij de stekker uit het kabinet te trekken, vertelde hij in een persconferentie. De PVV-fractieleider zegt wel het ‘geen dwang’ is die hij oplegt, maar dat het ook niet ‘vrijblijvend’ is. Politiek verslaggever Leendert Beekman ziet een parallel met Rutte-IV, waar de VVD liet vallen op gezinshereniging. (..)
Ja... hij zou stiekem ook wel graag een rondje Trump-dictaat willen... :? Meewaaien met de extreem-rechtse wind. Woei..
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ZO doortrapt en doordacht weer van Geert.
Hij zakt in de peilingen, gaat dreigen en.....geeft de anderen de schuld van het falend kabinetsbeleid.
Zo doortrapt. En de PVV stemmer trapt er weer in uiteraard.
Einstein/Mick
Plaats reactie