Spannund en leuk om naar te kijken. En een beetje geheimzinnig...
De toekomst is heden.
Moderator: Moderators
Re: De toekomst is heden.
Spannund en leuk om naar te kijken. En een beetje geheimzinnig...
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
In de comments: clickbait nonsense, en dat zal het wel zijn, hoewel de mogelijkheid bestaat dat alle signalen die we ooit al verzonden hebben een of andere ruimtelijk verzamelpunt bereiken, een soort kosmische muur of spiegel, waar deze een soort van blijven “hangen” en een presentie van zichzelf krijgen.
Misschien…
Dát zou me toch wat zijn... Maar het is ronduit een opmerkelijk verhaal.Leon schreef: ↑14 okt 2025 18:04In de comments: clickbait nonsense, en dat zal het wel zijn, hoewel de mogelijkheid bestaat dat alle signalen die we ooit al verzonden hebben een of andere ruimtelijk verzamelpunt bereiken, een soort kosmische muur of spiegel, waar deze een soort van blijven “hangen” en een presentie van zichzelf krijgen.
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
Tegenwoordig krijg je van Google een blokje AI als eerste in zoekresultaten.
Erg leuk en gemakkelijk. Maar het heeft ferme consekwenties. En je weet niet waar het vandaan komt.
Websites zien dit met lede ogen aan.
Het blijkt dat aangezien je als gebruiker al snel alles weet waar je naar zocht, je niet veel meer naar de sites gaat.
Dat scheelt nu al in gevallen 50% verkeer... Dit zal fundamenteel doorwerken in het web en het verdienmodel van sites
en het zal mogelijk een gevaar blijken voor het zg. 'open web'. Ik heb het ook al bij andere zoekmachines gezien zoals DuckDuckGo.
Naastliggend: men is in de VS ook aan't praten over de nieuwszenders. Samengaan of niet of echt fuseren, conglomeraten bouwen enz. De gedachte is, dat dit zal zorgen voor organisaties, die beter bestand zijn tegen ideeën van machtige mannen...
Organisaties, die sterker staan in een wereld die heel vreemd beweegt als een teil met springende kikkers.
Erg leuk en gemakkelijk. Maar het heeft ferme consekwenties. En je weet niet waar het vandaan komt.
Websites zien dit met lede ogen aan.
Het blijkt dat aangezien je als gebruiker al snel alles weet waar je naar zocht, je niet veel meer naar de sites gaat.
Dat scheelt nu al in gevallen 50% verkeer... Dit zal fundamenteel doorwerken in het web en het verdienmodel van sites
en het zal mogelijk een gevaar blijken voor het zg. 'open web'. Ik heb het ook al bij andere zoekmachines gezien zoals DuckDuckGo.
Naastliggend: men is in de VS ook aan't praten over de nieuwszenders. Samengaan of niet of echt fuseren, conglomeraten bouwen enz. De gedachte is, dat dit zal zorgen voor organisaties, die beter bestand zijn tegen ideeën van machtige mannen...
Organisaties, die sterker staan in een wereld die heel vreemd beweegt als een teil met springende kikkers.
Ook buitengewoon boeiend.
Wat is het nou wérkelijk, dat heelal van ons.
Vraag het aan Google quantum
Fictie of niet?
Wat is het nou wérkelijk, dat heelal van ons.
Vraag het aan Google quantum
Fictie of niet?
- Peter van Velzen
- Site Admin
Mooie U-bocht dan om dat te bewerkstelligen
Mag ik u vragen om een samenvatting van de u geplaatste video?
Alsook u motivatie om dit hier te plaatsen?
Wat is uw boodschap?
Klinkt als de reinste bij een geschrapte onzin onder het mom van een wetenschappelijke klinkend sausje, daarop met precies een verschrikkelijke AI stem. Ziet er ook als hoofzakelijk AI gegenereerd het volledige channel.
(Hoe kom je zelfs uit op zoiets?)
Degrowth is a civilation-killer, it's the little death that brings total annihilation. mass scale demoralization from cultural steering. growth is life, degrowth is death. it's that simple.
Bent u van de YouTube-filmpjes-politie?holog schreef: ↑16 okt 2025 19:30Mag ik u vragen om een samenvatting van de u geplaatste video?
Alsook u motivatie om dit hier te plaatsen?
Wat is uw boodschap?
Klinkt als de reinste bij een geschrapte onzin onder het mom van een wetenschappelijke klinkend sausje, daarop met precies een verschrikkelijke AI stem. Ziet er ook als hoofzakelijk AI gegenereerd het volledige channel.
(Hoe kom je zelfs uit op zoiets?)
Ik vond hem heel leuk en er worden hier en daar heel zinnige dingen in gezegd.
Kijken is niet verplicht.
Nee ik ben niet van de youtube filmpjes politie.schreef: ↑16 okt 2025 19:30 Bent u van de YouTube-filmpjes-politie?![]()
Ik vond hem heel leuk en er worden hier en daar heel zinnige dingen in gezegd.De toekomst is heden.
Kijken is niet verplicht.
Wat voor heel zinnige dingen werden exact in het filmpje gezegd, volgens uw mening?
En wat heeft het met Google AI-quantum juist te maken?
Kan je voorstellen dat het onderstaande een beetje hypocriet over komt?
Degrowth is a civilation-killer, it's the little death that brings total annihilation. mass scale demoralization from cultural steering. growth is life, degrowth is death. it's that simple.
Je zult het niet geloven, maar heel veel mensen zijn bezig met AI. Je wordt er in de media ook voortdurend mee om de oren geslagen. Het zal wellicht ook velen de baan gaan kosten, direct of indirect. Dat is een minder mooie kant.
Veel bedrijven gebruiken het. Het is handzaam. Ik gebruik het soms. En dat is (voor een zekere periode, geen idee hoe lang)
waarschijnlijk nog maar het begin.
En misschien hoeven we niet lang te wachten op verdere ontwikkelingen. Alles lijkt steeds sneller te gaan.
En waarom niet allerlei wetenswaardigheid en parameter van de JW in die Googlechip stoppen?
Ik vind de stem overigens aangenaam, AI of niet. Ik vond het boeiend genoeg om de aandacht op te vestigen.
En een samenvatting van het filmpje mag je zelf maken. Enjoy!
Ik dacht anders begrepen te hebben dat het volgens de forum regels was dat de plaatser een motiverende samenvatting diende te plaatsen zeker indien daar achter gevraagd wordt.
Ik vraag me in het bijzonder af wat je motiveerd , zeker na een blik op het kanaal geworpen te hebben, welke in een oogwimp de indruk geeft zich op zo goed als op het niveau te bevinden van het soort van complot filmpjes die er rond gaan van cern. Een kanaal , pas 2 jaar oud (?), met duizenden filmpjes, om de puur uur een nieuw filmpje?
Ik dacht anders begrepen te hebben dat het volgens de forum regels was dat de plaatser een motiverende samenvatting diende te plaatsen zeker indien daar achter gevraagd wordt.
Ik vraag me in het bijzonder af wat je motiveerd , zeker na een blik op het kanaal geworpen te hebben, welke in een oogwimp de indruk geeft zich op zo goed als op het niveau te bevinden van het soort van complot filmpjes die er rond gaan van cern. Een kanaal , pas 2 jaar oud (?), met duizenden filmpjes, om de puur uur een nieuw filmpje?
Al veel spijt dat ik ernaar gekeken heb, waarschijnlijk zal mijn feed nu bevuild zijn met een heleboel verschrikkelijke onzin crap.
Ik plaats iets en schrijf daar wat bij of ik citeer. Als er discussie kan zijn is mij dat best. Ik ga niet motiveren als een influenzer.holog schreef: ↑16 okt 2025 23:45Ik dacht anders begrepen te hebben dat het volgens de forum regels was dat de plaatser een motiverende samenvatting diende te plaatsen zeker indien daar achter gevraagd wordt.
Al veel spijt dat ik ernaar gekeken heb, waarschijnlijk zal mijn feed nu bevuild zijn met een heleboel verschrikkelijke onzin crap.
En ik schreef al: je hoeft niet te kijken.
https://scientias.nl/deze-batterij-draa ... ger-maken/
Het lijkt me een prachtige vorm van accu.Kan een batterij draaien op gewone suiker en vitamine B2? Volgens Amerikaanse onderzoekers wel. Hun nieuwe prototype gebruikt precies die alledaagse stoffen om elektriciteit op te wekken en doet dat op een manier die opvallend veel lijkt op hoe ons eigen lichaam energie haalt uit voedsel.
Vandaag de dag zijn de meeste batterijen afhankelijk van zeldzame metalen zoals lithium. Die zijn niet alleen duur, maar ook problematisch voor het milieu. Bovendien kunnen ze, hoe klein het risico ook is, in brand schieten. Een “suikerbatterij” bestaat daarentegen enkel uit onschadelijke en overvloedig beschikbare materialen. En dat maakt ze meteen een stuk aantrekkelijker om op een duurzame manier energie op te slaan. (..)
Maar het zal vast nog wel even duren voor overal beschikbaar is, áls het al zover komt.
Op dit moment hebben we steeds meer branden door Lithium, melden brandweer en politie.
Het is me geleerd dat het volgens de forumregels is dat een samenvatting en motivatie dient geplaats te worden, zeker indien hier achter gevraagd wordt. indien je blijft weigeren zal ik daar zeker een melding van maken.
je klaagt over energie vretende AI en web vervuillende content. hier gaat het over een jong kanaal met duizenden filmpjes ( er hoeven niet al teveel tekeningen bij dat hier op zijn minst sprake is van semi-AI gegenereerde content), een extreem hoog aantal views, zeker voor een zogenaamd 'wetenschappelijk' kanaal.
maar het doel heiligt de middelen? zolang het maar gaat over wetenschappen in diskrediet te brengen?