Moslims, christenen, joden en humanisten vormen zondag in Amsterdam een menselijke keten tussen een moskee, een synagoge en een kerk.
Dat is de eerste informatie die ik over dat menselijke keten evenement las.
Wat een vreselijke foute zin is dat toch.
De grootste fout schuilt natuurlijk in de eerste opsomming.
Moslims, christenen, joden en humanisten
Groep 4, natuurlijk als laatste genoemd, zijn helemaal geen humanisten.
De beste term, de meest realistische omschrijving van groep 4, hier de vreemde eend in de bijt, zou niet-religieuze religiesympathisanten zijn. Misschien is niet-religieuze religietoleranten een nog betere term, wellicht is dit een discussiepunt.
Maar de rest van de mij beschikbare info gelezen te hebben over deze multiculturele flauwekul manifestatie zijn het zelfs dat niet, het zijn in feite
stop racisme en uitsluiting platformers en hun klakkeloze meelopers.
Dus ik zou om te beginnen als eerste deze verbetering in dit propagandaschrijven aanbrengen.
Moslims, christenen, joden en niet-religieuze religietoleranten vormen zondag in Amsterdam een menselijke keten tussen een moskee, een synagoge en een kerk.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.