'God en Allah bestaan niet. Weet je wie er bestaat? Henk, die bestaat. Kijk maar, daar staat 'ie'.
http://www.radio1.nl/contents/3864-ocht ... ik-ebbinge
Moderator: Moderators
Is dat niet het mooiste compliment dat Freethinker in tijden gekregen heeft van een gelovige?Henk schreef:Je moet wel erg immuun zijn voor rede en logica als je je hier als christen staande wil houden.
Haha, dat was geen quote van Henk, maar van mij.siger schreef:Is dat niet het mooiste compliment dat Freethinker in tijden gekregen heeft van een gelovige?Henk schreef:Je moet wel erg immuun zijn voor rede en logica als je je hier als christen staande wil houden.
Hebr 6: en wat verderIk merk, dat ik begin te preken (ik ben geen dominee, hoor, ik werk op de Hogeschool Utrecht). dat wil ik helemaal niet.
jij bent een wolf in schaapskleren.Kun je je beslissing om zonder God verder te gaan nog niet wat voor je uitschuiven tot na Pasen b.v. ?
Zozo, ongelovigen dienen saten, dus Ft'ers zijn dienaren van Satan, man jij hebt hulp nodig, spreek eens een psychiater aan ofzo. Denk je nou echt dat je hard kan maken dat een indiaan des duivels is omdat hij nog nooit van jezus heeft gehoord.Je hoeft van de Satan geen enkele bewogenheid of medelijden te verwachten. Zal hij blij zijn, dat hij nog zoveel mensen voor zich heeft weten te winnen? Ik denk het niet, want de mensen die Satan dienen hebben ook niets met elkaar.
Ik ben zelf ook best redelijk gevat in dit soort malle bedenkingen maar deze is écht geweldig!kyra schreef:Weet je wat het is. Ik kies niet voor Satan, want ik geloof niet dat hij bestaat.
Hm, misschien laat hij me niet eens binnen in de hel, zou zijn voorwaarde ook niet zijn dat je eerst in hem moet geloven? Misschien stuurt hij me voor straf wel naar de hemel, omdat ik niet in hem geloofde.
Sh*t!kyra schreef:Haha, dat was geen quote van Henk, maar van mij.siger schreef:Is dat niet het mooiste compliment dat Freethinker in tijden gekregen heeft van een gelovige?Henk schreef:Je moet wel erg immuun zijn voor rede en logica als je je hier als christen staande wil houden.
Dat is nu juist het punt. Het was geen beslissing. De keuze die ik had was:Henk schreef: Kun je je beslissing om zonder God verder te gaan nog niet wat voor je uitschuiven tot na Pasen b.v. ?
Met hartelijke groeten,
Henk
Nee, dat doe ik niet meer! Er is al genoeg op me ingepraat, ik raak er steeds beter tegen bestand.LordDragon schreef: Maar het is een goede test voor kyra, laat zij zich nog schuldgevoelens aanpraten?
MVG, LD.
Ik wil graag ff reageren hierop.....ik stik van de vragen, maar realiseer me ook dat er vaak geen antwoorden zijn....jammer hoor, ik zou graag over een paar honderd of een paar duizend jaar willen leven om te zien hoe de aarde er dan bij ligt, hoe de mensheid dan denkt, zouden we eindelijk van dit soort stompzinnige opmerkingen af zijn of zullen er nog steeds mensen zijn die zo zwatelen?Maar ik denk, dat een leven zonder God je nog veel meer onrust zal geven dan het leven met God. Het verschil tussen een ongelovige en een gelovige is m.i. niet, dat de één geen vragen heeft en de ander wel, maar dat je weet waar je met je vragen heen moet, als je gelooft.
. En dus creeër je een imiginair vriendje en een imaginaire vijand......echt leuk je sprookje creeëren.Soms heb je dat als mensen onderling ook: je zit ergens heel erg mee en dan wil je het vertellen aan iemand. Niet om meteen een oplossing te krijgen, maar om het te delen. Zo werkt het naar God toe ook
Vragen en geen antwoord krijgen, terwijl je weet dat een God dat antwoord wel kent en je gelooft, dat Hij dat ook kenbaar kan maken als Hij dat wil.Henk schreef: Het verschil tussen een ongelovige en een gelovige is m.i. niet, dat de één geen vragen heeft en de ander wel, maar dat je weet waar je met je vragen heen moet, als je gelooft.
Soms heb je dat als mensen onderling ook: je zit ergens heel erg mee en dan wil je het vertellen aan iemand. Niet om meteen een oplossing te krijgen, maar om het te delen. Zo werkt het naar God toe ook.
super! zo denk ik er ook over. Als ik die naar kamelen geurende baarddrager ooit in mijn handen krijg.Jaren geleden was ik er reeds achter gekomen dat goed en kwaad in de Bijbel zijn omgedraaid. De kindermoordenaar, verspreider van pestilentiën en verordinator van oorlog en genocide (ja, lees je Oude Testament nog maar eens goed) is kunstmatig verheven tot 'God van Liefde', en de lichtdragende brenger van kennis is gemaakt tot het ultieme kwaad (het vergt enige 'oefening' om deze verbluffende waarheid te zien; een kwestie van synaptische verbindingen die moeten worden verlegd, maar het is de moeite waard).
Hier heb ik helemaal niets van gemerkt! Kyra, Destinesia, ik en nog vele anderen wilden ons geloof helemaal niet kwijt raken! We hebben God gesmeekt! We wilden zo graag dat hij echt was!Maar God is ook bewogen, kan als het ware op zijn besluiten terugkomen, lijdt ook, als wij lijden, kent verdriet en teleurstelling over mensen, die bij hem vandaan gaan of blijven.
Geloof en ongeloof veroorzaakt onvoorstelbaar veel verdriet in gezinnen. Een "ingebeelde tweedeling" onder je eigen neus. Geloof scheurt gezinnen uit elkaar in zij die 'behouden' zijn, en in zij die voor 'eeuwig verloren' de hel in gaan.kyra schreef:Alleen als het van familie komt vind ik het nog wel lastig, ik vind het heel vervelend dat ik de oorzaak van zoveel verdriet ben.