ik gelukkig nietGerard schreef:@Tsjok45
Ik heb de teksten achter de links doorgelezen maar die brengen eigenlijk geen nieuwe feiten. Het NRC artikel is niets meer dan een geschiendenos van het ontstaan vn de PvdD.
Ik heb inmiddels Marianne Thieme wel op haar weblog aangeschreven.
Ook heb ik Paul Cliteur de volgende mail gestuurd naar:
p.b.cliteur@law.leidenuniv.nlWie kent de adressen van Rudy Kousbroek, Maarten 't Hart en Kees van Kooten???Geachte heer Cliteur,
Als fan van uw publicaties en boeken heb ik kennis genomen van het artikel van Taede A. Smedes in het NRC.
Ik droeg de PvdD een warm hart toe vanwege haar standpunten in zake dieren welzijn maar ook vanwege haar totaal visie en standpunten.
Nu ik weet dat de partij kerk en staat niet weet te scheiden, voor mij essentieel, heeft de partij mijn stem hiermee verloren. Het gaat mij niet zozeer om de geloofsovertuiging van Marianne Thieme maar het uitdragen daarvan in de standpunten van de partij en mede ook de grote invloed van Niko Koffeman daarop zowel financieel als inhoudelijk, wetende dat hij ook een hardcore creationist is.
Ik vind het een bijzonder kwalijke zaak en zal me inzetten dit nieuws wereldkundig te maken.
Met Taede A. Smedes vraag ik me af hoe U, als hartstochtelijk ijveraar voor een seculaire samenleving, alsmede ook Maarten 't Hart en Rudy Kousbroek aan deze partij nog kunnen en willen bijdragen. Het brengt uw eigen geloofwaardigheid in gevaar.
Ik roep dan ook U en Maarten 't Hart en Rudy Kousbroek op openlijk afstand te nemen van deze partij omdat ze een standpunt, dat voor U zeer belangrijk is, verloochent.
Met vriendelijk groet,
Gerard xxxxxx
Deventer
ik doe niet mee aan stemmingmakerij en zeker niet aan karaktermoord
idealisten hebben het altijd al moeilijk in deze wereld en ik zal marianne thieme dubbel en dwars blijven steunen!!!
temeer ook omdat nergens uit blijkt dat marianne thieme het creationisme zou aanhangen, want dat lijkt weer te worden gesuggereerd!
creationsime is echt de opvatting dat de schepping letterlijk in 6 dagen plaatsgevonden zou hebben
dat geloof ik niet en marianne thieme zeker niet
daarentegen zie ik het scheppingsverhaal als beschrijving van het concept en de evolutie, zoals door de wetenschap ontdekt, als de uitvoering daarvan
en dat is inderdaad niet met elkaar in strijd