dikkemick schreef: ↑14 jul 2020 20:35
Waarom dit topic en welke tegen-reacties worden verwacht?
Dat is een vraag die ik ook beantwoord, omdat ik graag zie dat hier on-topic verder gegaan wordt.
Het waarom van dit topic wordt door de topic opener aangegeven in de titel: de vrijdenker is van mening dat er een christelijk boek is uitgegeven dat volwassen gelovigen wil aanspreken, maar dit doet op een bijzonder oppervlakkig of kinderlijk niveau. De vrijdenker doet dat om de aandacht erop te vestigen dat geloofszaken niet voor de dag kunnen komen met sterke, overtuigende argumentatie. Dat is iets wat vrijdenkers typisch doen, en ook iets wat van ons verwacht wordt: wil iemand kritische kanttekeningen over allerlei geloofszaken, dan is het freethinkerforum een uitstekende plaats om te zoeken, een uitstekende bibliotheek waar mensen 17 jaar lang aan hebben gewerkt.
Een gegeven recensie van het boek lijkt de topictitel te bevestigen. Voor deze boekrecensie is een hoop werk gedaan. Fijn dat de schrijver ervan hier even langs kwam om ons hiervan op de hoogte te stellen. Het topic wordt zo een stuk uitgediept. Zo is het topic al een stuk waardevoller geworden. Meer reakties op het boek zou prachtig zijn.
Bovenal zou het interessant zijn wanneer er hier iemand langs zou komen die het tegendeel zou willlen beargumenteren. Een goed begin daarvan is dat er hoog opgeleide mensen te vinden zijn die het boek aanbevelen. Jammergenoeg horen we weinig of niets over de redenen voor hun lof, en hoe ze zouden antwoorden op vragen die kritische vrijdenkers zouden stellen. Maar misschien komt zoiets nog.
Als je voor advokaat van de duivel wil spelen vind ik dat persoonlijk best een leuke insteek, maar laat het over de inhoud van het boek gaan. Je in dit topic mengen om een persoonlijke vete uit te spelen/voort te zetten is iets waar niemand bij gebaat wordt en not done op een forum. Ach, dat weet je als iemand die meer dan 12000 berichten heeft geplaatst drommels goed. Afkoelen dus en morgen met opgewekter gemoed terugkomen. Ga het boek lezen en geef je commentaar!